OOTG 5 - Lycka till antar jag

Tidigare kapitel:

 ”Justin jag är här för att hjälpa dig och få bort dig från” började hon men blev avbruten när någon annan började prata.

  ”Nej men vad är det vi ser här. Jag trodde att du sa att du inte skulle lägga ett finger på Justin. Men bara så du vet så står du rätt nära honom”

  Jag vände mig om för att kolla bort mot två killar som kollade med roade och nästan exalterade ögon. Jag kollade frågande på dem medan den ena killen gjorde sin väg över till mig.

  ”Hej jag heter Kenny och det här är John”

 



 

 
 Adrias perspektiv

  Jag stod och kollade chockat på Justin. Chockad över hans plötsliga utbrott. Visst jag hade ju väntat mig att han skulle bli sur när han fick reda på att jag eldade upp alla hans saker, men jag hade inte väntat mig det här och om jag ska vara ärlig så skrämde det mig en aning. Jag ville inte ha honom så nära mig, jag ville inte ha någon kille så nära mig så länge jag inte kända dem. För att ha dem så nära väckte bara en massa hemska minnen som jag skulle ge allt för att glömma bort.

  Att Justin även skrek och var hårdhänt mot mig hjälpte inte direkt heller. Jag ville putta undan honom, jag ville försöka springa bort från honom men något inom mig sa åt mig att det bara skulle göra saken värre. Jag kände hur jag började skaka en aning och vilket Justin verkade nöjd över då ett litet leende spreds på hans läppar. Men han sa inget på ett tag. Han bara kollade på mig och borrade in sin blick i min.

  ”Jag behöver inte betala en tjej för att få med mig henne. Jag kan få vem jag vill och det är inget du kan göra. Jag är ledsen att göra dig besviken men du kommer inte att ändra något. Jag älskar det liv jag lever och du kan inte göra något för att sabba det.”
  ”Justin jag är här för att hjälpa dig och få bort dig från” började jag men blev avbruten när någon annan började prata. Och låt mig bara säga, jag blev lättad över att någon kom för jag vet inte hur länge jag skulle hålla utan att bryta ihop. Jag kanske verkar som hård och tuff på utsidan. Men på insidan så är jag världens fegis som skakade som en rädd hare. 

  ”Nej men vad är det vi ser här. Jag trodde att du sa att du inte skulle lägga ett finger på Justin. Men bara så du vet så står du rätt nära honom” sa Kenny som var den som kommit in och gjorde sin väg över till oss. Justin släppte sitt grepp om mig och vände sig mot Kenny som nu sträckte fram en hand mot honom.

  ”Hej jag heter Kenny och det här är John” 

  "Och jag skulle bry mig om vem du är för att?" sa Justin fortfarande surt vilket fick Kenny att backa undan lite. 

  "Ta det lugnt mannen. Vi kom hit för att träffa Adria och jag tänkte att man kunde vara lite trevlig att presentera sig när jag såg dig. Men jag antar att den stora kända Justin Bieber är för känd för att prata med oss vanliga personer"

  "Oh jag kan prata med andra så länge jag är intresserad utav dem eller kan få något utav det" 

  "Du menar alltså att du bara pratar med söta och snygga tjejer som du är intresserad utav?"

  "Jag pratar med killar också. Men jag känner ingen anledning till att jag ska lära mig ditt namn med tanke på att jag ändå kommer att glömma bort det så fort jag lämnar det här stället"

  "Haha nu är det du som har fel lilla gubben" sa Kenny med ett litet skratt och jag såg hur Justin spände händerna hårdare än han redan gjort. Han var redan sur och Kenny gjorde det bara värre. Jag ville skrika åt honom att sluta men något säger mig att det inte skulle hjälpa värst mycket. 

  ”Och varför skulle jag jag komma ihåg ditt namn för?”

  ”För att jag kommer att vara den som slår ner dig om du sårar eller gör skadar Adria på något sätt”

  ”Åh så det säger du”

  ”Ja, jag tycker att jag var rätt tydlig med det jag sa. Jag stammande inte”

  ”Nej det gjorde du inte men jag tycker bara att det är lite roligt att du tror att du skulle kunna göra något emot mig. Det är ju bara löjligt”

  ”Jag kanske inte är mindre än dig och inte lika stark men jag har mina knep. Plus jag tror att jag skulle kunna hitta några till här om kring som skulle mer än gärna slå in lite vätt i dig”

  ”Och vem skulle det kunna vara om jag får fråga?”

  ”Åh det är hennes kille Alex. Jag skulle nog säga att han är i din storlek” sa Kenny och jag kollade chockat på honom. Vad tusan håller han på med? Jag är inte tillsammans Alex och aldrig kommer jag att bli det heller.

  ”Vi får väll se” mumlade Justin irriterat innan han stormade ut ur ladan och gud vet vart han tog vägen. Men något säger mig att jag måste leta reda på honom. Vilket skrämde mig en aning då han inte verkade vara på det bästa humöret just nu. Han verkade vara pist och jag tror faktiskt att han behöver hjälp för han verkar ha agretionsproblem.

  ”Jag tror att han var lite sur. Men jag måste säga att han var jävligt sexig när han var arg” skrattade John fram och jag skakade smått på huvudet.

  ”Var ni tvungen att göra honom så sur? Och vad fan vad det där med att Alex är min kille? Vi är bara kompisar och det vet ni”

  ”Ja men det var kul att se hans reaktion när i sa att du var upptagen. Haha, du borde ha sett det. Han blev så avundsjuk på Alex”

  ”Nej det blev han inte Kenny. Det enda han tänker på är sex, dricka och festa”
  ”Så? Han kan fortfarande bli avundsjuk för att det nu blir svårare att få dig i säng”

  ”Kenny jag kommer inte att ligga med honom. Hur många gånger ska jag behöva säga det för att få in det i era huvuden”
  ”Förlåt vi försöker bara ta hand om dig”

  ”Jag vet att ni bara försöker hjälpa till men att få honom sur är inte tricket okej. Hans mamma sa att han är som värst när han är sur så nu måste jag leta reda på honom för att se till att han inte försöker något med någon tjej här. För om jag känner alla rätt så skulle dem flesta säga ja till Justin. Jag menar, Helena har redan gjort det så han kanske går dit eller något”

  ”Har Justin och Helena?” frågade både Kenny och John chockat.

  ”Nej dem hade inte sex om det är det ni menar. Men dem hade nog haft det om jag inte hade stoppat dem. Dem var på väg hem till henne antar jag för dem stod upp tryckta mot hennes hus väg”

  ”Omg vad gjorde du? Jag antar att Justin inte blev särskilt glad”
  ”Nej det kan man väll säga att han inte blev”

 

En dag tidigare:

  Justin hade än en gång stuckit iväg och jag börjar seriöst fundera på att sätta ett koppel på honom så att han inte kan springa iväg. Eller sätta en lite GPS i honom eller något så att jag kan spåra honom. För jag börjar bli trött på det här. Det har bara gått två dagar sen han kom hit och han har inte gjort ett skit. Han sitter bara där med sin mobil och knappar. 

  Han kan inte ens ta hand om hans rum. Vilket är varför vi hamnade i fight. Jag bad honom att börja plocka undan och hjälpa undan. Men han lyssnade inte så jag tog det upp till mig själv att plocka undan hans saker. För det är ju trots allt där jag bor också och jag gillar när det är ordning och reda.

  Men jag kan ju inte direkt säga att han blev glad när han såg att jag höll på att plocka upp hans saker. Han fick världens utbrott och stack iväg. Jag ville låta det gå men jag visste att jag blev tvungen att hålla koll på honom. För vem vet vad han skulle göra annars.

  

  Jag har letat efter honom i säkert en timme eller något när jag hörde något konstigt ljud komma borta från Helenas hus. Jag hörde fnitter och sedan ett högt stön vilket jag direkt kopplade till Justin. Jag gick med snabba steg runt huset och hittade honom mycket riktigt upptryckt mot Helena som stod med ryggen uppressad mot väggen bakom henne. Jag skakade smått på huvudet och kollade runt ett tag innan min blick fastnade på en vatten slang en liten bit bort.

  Ett nästan ondskefullt leende spreds på mina läppar och jag greppade snabbt tag i den. Efter att ha satt på den vände jag munstycket mot dem och inom kort var dem båda genomblöta. Dem hoppade bort från varandra och vände sig snabbt mot mig.

  ”What the fuck Adria?” nästan skrek Justin och spände händerna ilsket vilket endast bara fick mig att skratta då dem båda såg ut som dränkta hundar eller något.

  ”Justin du vet reglerna. Inget drickande, rökande, festande och sist men inte minst. Inga tjejer. Det är reglerna om du inte kommer ihåg dem”

  ”Jag bryr mig inte om reglerna, det borde du har märkt redan. Regler är till för att brytas”

  ”Kanske för dig tidigare men jag tror att du snart kommer att märka att bryta reglerna här inte kommer att vara lika roligt. För jag tror att du håller din mobil, kläder och gitarr rätt kärt. Det skulle ju vara en skam om någon utav dem skadades eller brändes upp. Eller vad tycker du?”

  ”Du skulle inte”
  ”Vill du verkligen testa mig?” frågade jag och hörde hur Justin mumla något tyst för sig själv.

  ”Vad var det där?”
  ”Inget” grumlade han irriterat och gav Helena en sista blick innan han började gå upp mot mig. Vilket verkade chocka henne då hon kollade frågandes på honom.

  ”Du kan ju inte vara seriös Justin. Du tänker välja några kläder förre mig”
  ”Ja. Jag känner inte dig, jag älskar mina kläder och kan nästan slå vad om att mina saker är mer värda än du” 

  Justins ord verkade ha tagit henne med chock då hon bara kollade på honom med stora ögon. Men hon verkade ha hämtat sig fort då hon flyttade lite på sig, men innan hon hann säga något tystade jag henne genom att sätta mitt ena finger mot mina läppar.

  ”Slösa inte din tid Helena, det kommer bara att skada dig i slutändan”
  ”Haha, du är bara avundsjuk för att han valde mig och inte dig”

  ”Snälla få mig inte att spy Helena. Jag åt nyss och vill gärna hålla det nere, så snälla. Prata inte ens om det. Jag är inte lika patetisk som er andra som kryper efter honom och skulle kyssa hans skor om han så bad om det” sa jag och med det sagt lämnade jag henne chockat kvar.

  Jag greppade tag om Justins arm och började dra med honom hemåt. Han mumlade små svordomar men jag ignorerade det och fortsatte bara att gå. Noga med att borra in mina naglar i hans överarm medan jag drog med honom bakom mig.

 

Tillbaka till nutid:

  ”Så om ni ursäktar mig så måste jag leta reda på honom” sa jag efter att ha berättat kortfattat för dem och dem nickade smått till svar.

  ”Bara en liten fråga dock innan du går. Varför blev Justin så himla sur för? Den här gången alltså?”

  ”Eh jag brände upp alla hans dricka och weed”

  ”Omg bad ass Adria” sa John och jag skakade smått på huvudet.

  ”I alla fall, jag måste gå nu”

  Jag gav dem en varsin kram innan jag halvsprang ut ur ladan endast för att krocka in i någon. I hopp om att det var Justin kollade jag upp på personen framför mig men blev genast besviken när jag såg att det inte var han.

  ”Åh hej Alex, vad gör du här? Jag trodde inte att du skulle komma hit för än i imorgon för att jobba?”

  ”Ja det var tänkt så men jag hade inget att göra så jag tänkte fråga er fall ni behövde någon hjälp”

  ”Okej, eh det finns faktiskt något som du skulle kunna göra nu när jag tänker efter”
  ”Visst, vad är det? Jag gör vad som helst”
  ”Det är dörren ut till hagen, det har börjat skeva igen och knackar en hel del. Skulle du kunna ta en titt på den?”
  ”Haha visst, inga problem. Förresten vart är du på väg någonstans? Du verkade ha brotom någonstans”
  ”Ja det kan man väll säga. Det är Justin igen, han har sprungit iväg än en gång” sa jag och Alex skrattade högt. Visste mycket väll om dem andra gångerna Justin sprungit iväg.

  ”Den där killen behöver seriös hjälp alltså”
  ”Det säger du inte. Förresten du såg möjligtvis inte vart han tog vägen?”
  ”Jag såg någon som sprang bort mot stigen så jag antar att det skulle kunna vara han. Det är inte så många som springer här. Man har aldrig brotom någonstans”

  ”Nej man har väll inte det. Men jag måste tyvärr sticka, jag måste jaga en uppblåst popstjärna så vi får höras senare” sa jag vilket fick Alex att skratta än en gång.

  ”Lycka till antar jag”
  ”Tack, jag lär behöva det” 

  Jag gav honom ett litet leende innan jag stack iväg åt det hållet som Alex anvisat mig om. Jag gick ett tag innan jag såg ett par lite längre bort stå kyssandes. Om man ens kunde kalla det kyssandes med tanke på hur dem kysstes och hur långt deras tungor var nere i varandras halsar. Det såg faktiskt mer ut som att dem försökte äta upp varandra.

  Jag skulle precis vända mig om och fortsätta min jakt på Justin när jag hörde något stönande ljud som lät som ”oh Justin” eller något liknande och jag skakade smått på huvudet. Självklart så var det Justin som var med i det här. Och från vad jag kunde se så såg det ut som att tjejen som han var med var Felicia. Ingen mindre än Helenas lilla syster. Jag antar att dem var mer lika än folk trodde. Dem var slampor båda två och föll alltid för samma killar.

  Jag började tänka på olika sätt att bryta på det här och ett litet leende spreds på mina läppar när jag kom på hur jag skulle få isär dem. Och kanske förhoppningsvis få Justin att sluta med det här. Men det var nog att hoppas på för mycket om ni frågar mig. 

  Men den här gången skulle han inte komma undan så lätt i alla fall.

 



 

 

Okej min uppdatering har int eblivit bättre vilket jag är ledsen för med det är inget jag kan göra åt. Jag hoppas att ni kan stå ut med min så dåliga uppdatering.

 

Men i alla fall. Vad tror ni kommer hända nu? Och vad tyckte ni om det här kapitlet? Adria stoppade Justin från att vara med en tjej och jag måste säga att Justin är världens duchebag i den här novellen. Hade jag själv träffat honom hade jag nog smällt till honom riktigt hårt. För han börjar gå mig på närverna och det är jag som har kommit på honom. Hahahah.

 

FÖRRESTEN VAD TROR NI ÄR ADRIAS LILLA PLAN?!?

 

Juste bara en liten grej. För er nya läsare så vill jag för det första hälsa er välkommna :D<3 Ni kan följa bloggen på instagram där jag uppdaterar bättre om när nästa kapitel kommer och så vidare. Blogggens instagram heter då @justtwitter ;D

Sen så vill jag gärna passa på att säga att jag även har en andra blogg om ni skulle vilja läsa den. Ni kan i sådana fall klicka ----->HÄR<----- om ni vill komma till bloggen ;)


Kommentarer
Postat av: Maria :*

OMG! Rkt bra!

2013-09-09 @ 23:29:56
Postat av: Vicky

Grymt bra:)

2013-09-10 @ 05:52:17
Postat av: L

Asbra!

2013-09-10 @ 09:09:57
Postat av: Anonym

Har läst alla dina andra noveller och jag måste säga att de är de bästa novellerna jag läst! <3 och denna verkar inte vara något undantag!

2013-09-10 @ 11:32:55
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-09-10 @ 15:42:54
Postat av: Ellen

Jättebra kapitel :D
Kram ❤

2013-09-10 @ 15:42:57
URL: http://aboutonedirectionn.devote.se
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeer

2013-09-10 @ 15:48:47
Postat av: Celebnovell

Sjukt bra! Ingen aning om vad hennes plan kan vara... Justins stör mig haha. Jävla manwhore typ. :P

2013-09-10 @ 17:42:05
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Super bra kapitel, som vanligt! :) Längtar till nästa. Har ingen aning om vad hennes plan kan vara, vilket gör att jag längtar ännu mer till nästa kapitel! <3

2013-09-10 @ 18:35:38
Postat av: Rebecca

Sjukt bra!
Har typ ingen aning vad hennes plan kan vara, därför längtar jag ännu mer till nästa så jag får veta! (:

2013-09-10 @ 20:01:54
Postat av: Anonym

Tycker det låter bättre om du skriver Dricka och gräs och inte dricka och weed.. båda är ju samma sak. men det är ju svenska :p tycker i alla fall du skriver jätte bra annars och är lago mkaxiga.

2013-09-10 @ 23:17:19
Postat av: Anonym

Jag är ny läsare och tycker du är grym ASSå från jorden till himlen så bra är du!!!
Längtar till näst ! Vill bra veta vad hon ska göra?
Puss och kram

2013-09-12 @ 02:11:55
Postat av: Anonym

Jätte bra kapitel wow
Jag läste en kapitel och det var en bild på en kille och en bil, vad heter han ?
Snälla lägg en kapitel idag!!!

2013-09-15 @ 13:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback