OOTG 11 - Jag är ledsen - part 2

TIDIGARE KAPITEL:
  Jag märkte även nu hur nära hon var mig. Jag kunde känna hennes andetag mot mina läppar och svalde högt. Jag ville luta mig fram, kyssa henne. Hennes läppar såg så inbjudande ut. Men kunde jag verkligen? Kunde jag verkligen göra det precis efter allt som har hänt? Hon skulle säkert bara putta undan mig som senast jag försökte kyssa henne.

  Men innan jag hann fundera något mer på det greppade Adria tag om mitt ansikte och pressade sina läppar mot mina. 

 



 

 

Adrias perspektiv

  Justins läppar började röra sig i synk med mina efter att han suttit chockat framför mig ett tag. Vilket jag kan förstå, jag själv var rätt chockad av det jag nu gjorde. Men om jag ska vara ärlig så kändes det bra. Det kändes bra att ha honom så här nära mig, känna hans läppar mot mina. Inte för att jag skulle erkänna det för honom, det kom inte ens på tanken. 

  Men jag menar kan ni skylla mig? Han är snygg - sexig kanske är bättre förklaring på honom- han har börjat att bete sig som en människa igen och helt ärligt så är han rätt händig.

  Justin greppade tag om mina höfter och drog mig närmre honom. Mina händer tog dock en annan väg och jag flätade in mina fingrar i hans hår för att kunna dra honom om möjligt närmre mig. Jag kände hur hans tunga drogs mot min underläpp, bad om tillträde in till min mun -vilket jag till min förvåning gav honom- och öppnade munnen. I nästa sekund trängde Justins tunga in i min mun och möte inom kort min.

  Vi båda rycktes dock isär när vi hörde en smäll från bottenvåningen. Jag kollade upp på Justin som precis som jag andades smått andfått. Vi båda satt tysta och lyssnade vad det vad som hänt men inget hände så jag antog att det bara var en av höpåsarna som har ramlat. Det har en förmåga att hända rätt ofta så det är inget nytt. 

  Men under tiden som vi satt där tysta slog det mig vad som egentligen hade hänt. Jag hade kysst Justin, jag hade kysst honom och det konstigaste var att jag gillade det. Jag hade njutit utav det. Inga hemska tankar om vad som hade hänt förut, inga skumma känslor. Bara njutning. Jag har aldrig vart så nära en kille förut, jag har aldrig kysst en kille. Inte frivilligt i alla fall.

  Men jag borde inte känna så här, jag kunde inte känna så här. Jag kunde inte falla för honom. Han var Justin Bieber för tusan. Så fort han är klar här kommer han att åka och aldrig kolla tillbaka. Aldrig ens tänka på det här stället igen. Jag menar det var ju inte ens hans val att komma hit. Han ville ju inte ens komma hit från början, han blev hit skickad utav sin familj och crew.

  Justin öppnade munnen för att säga något men han stängde den lika fort. Visste förmodligen inte vad han skulle vilket jag förstod. Men jag var tvungen att säga något. Jag klarade inte av den här stela tystnad längre. Men allt jag kunde få fram var ett kort ”Eh” innan jag ställde mig upp och sprang ifrån Justin. Dock hann jag inte komma särskilt lång innan Justin greppade tag om min arm och snurrade runt mig så att jag nu kollade upp på honom.

  ”Adria spring inte bara iväg från mig. Du kan inte bara kyss mig och sen springa iväg. VI behöver prata om det här” sa Justin men jag skakade bara smått på huvudet.

  ”Det finns inget att prata om för det där hände aldrig”

  ”Vad menar du med att det inte hände? Adria det hände för bara någon minut sen. Jag var där så kom inte och säg att det inte hände något”

  ”Visst det hände men det borde inte ha hänt. Jag borde aldrig ha kysst dig”

  ”Så varför gjorde du det då? Varför kysst du mig? Kan du snälla förklara det för jag förstår inte”

  ”Det är inget att förstå Justin. Jag var sårad, förvirrad och helt ärligt så vet jag inte vad jag tänkte. Jag bröt ihop och du var där. Kan du inte snälla bara glömma bort det och låtsas som att det aldrig har hänt. Det är inget speciellt Justin. Det kommer inte hända igen jag lovar” var det sista jag sa innan jag drog mig ur hans grepp och sprang iväg ifrån honom igen. Den här gången lät han mig dock gå och jag sprang ut ur ladan. Men därifrån visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Jag ville prata med någon men det fanns ingen jag kunde prata med. Pappa är tillsammans med Tomas och han skulle bara flippa om jag sa att jag kysst Justin. Om jag pratade med Kenny eller John skulle dem bara babbla på om att jag skulle ha tagit det ett steg längre.

  Den enda som egentligen visst vad som hade hänt mig och förstod mig för tillfället var Justin och det var ju inte riktigt så att jag kunde prata med honom nu. Inte efter det som hade hänt.

  Så det lämnade mig bara med ett alternativ kvar. Inte för att jag skulle ha någon att prata med men jag skulle komma bort från allt. Jag skulle kunna vara ifred och tänka igenom allt som hade hänt.

 

  Jag gick med snabba steg bort till inhägnaden som Apollo stod i. Hans huvud for snabbt upp till mig när han hörde mina steg och han gnäggande smått. Jag log stort mot honom och sträckte fram äpplet jag hade i handen innan jag greppade tag om hans man för att sen kunna flänga mig upp på hans rygg.

  I vanliga fall brukade jag inte rida barbaka men nu orkade jag inte hämta en sadel. Sadlarna låg dessutom inne i ladan där Justin var så jag kunde ju inte gå dit heller. Så utan att så mycket tänka en tanke till styrde jag bort mot skogen och in på den allt för ihågkommande stigen.

 

Justins perspektiv

  ”Det är inget att förstå Justin. Jag var sårad, förvirrad och helt ärligt så vet jag inte vad jag tänkte. Jag bröt ihop och du var där. Kan du inte snälla bara glömma bort det och låtsas som att det aldrig har hänt. Det är inget speciellt Justin. Det kommer inte hända igen jag lovar” var det sista Adria sa innan hon sprang iväg och lämnade mig ensam kvar här med mina tankar. 

  Hon hade sagt att hon inte skulle kyssa mig, att det inte skulle hända igen. Problemet var bara att jag ville att det skulle hända igen. Jag ville att hon skulle kyssa mig igen. Känna hennes händer i mitt hår, kropp pressad mot min och hennes läppar pressade mot mina. Det hade känt bra. Mer än bra. Jag hade fått det där lilla piret som jag en gång i tiden fick när jag kysste Selena. Fast det här var inte små fjärilar som flög runt i min mage. Det var några mutant stora fjärilar som flög runt. Det kanske låter jätte konstigt men jag vet inte hur jag ska beskriva det. Jag är inte så bra med ord så länge jag inte gör det till en sång. Men det är inte så att jag nu helt plötsligt kunde brista ut i sång.

  Men i alla fall jag hade inte haft den här känslan på länge och för att vara ärlig så hade jag glömt bort lite hur det faktiskt kändes. Känslan man fick när man var runt någon som man gillade. För jag är nu efter våran kyss helt säker på att jag gillade Adria. 

  Den ena sidan utav mig tyckte att det var en dålig ide att falla för Adria, att det bara skulle leda till att jag skulle bli skadad igen. Precis som förra gången. Men Adria skulle inte skada mig. Jag trodde verkligen inte att hon skulle skada mig. Hon har själv blivit sårad och skulle inte leka runt med mig eller utnyttja mig på något sätt. Vilket leder till den andra sidan utav mig som säger åt mig att gå för det. Att jag skulle se vart det här lede till, fall det skulle kunna bli till något mer. Men jag tror tyvärr inte att det skulle leda till något. Adria har ju uppenbarligen problem med att släppa in folk och lita på folk. Och även om hon har släppt in mig en bit så kan jag se på henne att det är något som hon döljer, som hon inte vill berätta för mig. Sen så var det ju ganska uppenbart att hon inte hade samma känslor för mig. Hon hade ju kysst mig och sen bett mig att bara glömma det. Hon hade ju förmodligen inte känt något när hon kysst mig.

  Eller så hade hon känt något och ville att jag därför skulle glömma det då hon trodde att jag inte kände likadant. Det var förmodligen bara önsketänkande för det där var ganska otroligt. Jag menar varför skulle en sådan fantastisk tjej som hon falla för en kille som mig. Jag hade förstått mer om det hade vart för någon månad sen som hon föll för mig. När jag fortfarande var mitt sanna jag som inte festade eller lekte runt med tjejer som att dem var en leksak eller något.

  Allt var bara så himla komplicerat och jag visste inte vad jag skulle göra. Fans det ens något jag kunde göra?

 

  Det hade vart fem timmar nu sen Adria försvann och hon var fortfarande inte tillbaka. Jag hade pratat med båda John och Kenny men ingen utav dem hade sett henne eller hört från henne. Dem hade alltså ingen aning vart hon var någonstans och jag började oroa mig. Jag halvsprang bort till huset som nu lyste vilket betydde att Henrik och Tomas var tillbaka från deras lilla resa.

  ”Hej Justin” sa Henrik fort när jag kom instormande in i köket och jag gav honom ett litet leende innan min blick föll över på Tomas som hade ett stort flin på läpparna.

  Jag kände hur hat spreds inom mig när jag kollade på honom och jag kom ihåg allt som Adria hade sagt. Det var pågrund utav honom som hon sårad och det tog allt inom mig att inte bara gå fram till honom och slå in lite vett i skallen. Men jag hade annat att tänka på så jag drog bara bort blicken ifrån honom innan jag gjorde något korkat.

  ”Har ni sett Adria?”

  ”Nej jag trodde att hon var med dig”

  ”Hon var det, men sen helt plötsligt så försvann hon. Hon har vart borta i fem timmar nu och jag kan inte hitta henne någonstans”
  ”Hon är förmodligen med Apollo” sa Henrik och jag kollade frågandes på honom ”Apollo är en av Adrias favorit hästar och när hon behöver tänka så brukar hon ta honom och rida runt i skogen. Hon kan vara borta i timmar så du behöver inte oroa dig Justin. Hon kommer snart tillbaka ska du se” sa Henrik och gav mig ett litet leende innan han återgick till det han höll på med. Med det hjälpte inte mig. jag oroade mig fortfarande. Tänk om något skulle hända henne något när hon var där ute alldeles ensam.

 



 

 

Okej sä här har ni det :) Kommer inte skriva så mycket då jag måste lägga mig nu, ska upp tidigt imorgon  Blää.... 

I alla fall kan ställa lite frågor som ni kan svara på i alla fall

1, Dem båda har typ erkänt sina känslor för varandra nu men är väldigt osäkra på varandras känslor. Hur tror ni detta kommer gå? Vem kommer erkänna det först?

2, Adria är ni ute och rider. Har Justin något att oroa sig över tror ni?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hon erkänner sina känslor för justin först och sen berättar hon sllt aom ha hänt med Tomas.

2013-11-04 @ 23:30:38
URL: http://beccabeccis.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Sjukt bra!
Svar 1: jag tror att Justin erkänner först jag vet inte varför men jag bara tror det. Och sen så kommer hon erkänna och sen så blir det giftemål.. Okej kanske inte mendom blir ihop i alla fall!!
Svar 2: det tror jag faktiskt ute jag menar hon är ju säkert van och har varit därute ett antal gånger..

2013-11-05 @ 00:08:36
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Maria :*

Sjukt bra! Du skrev Justin sen Jason i kapitlet.Det var lite förvirrande,men jag förstod att du mena Justin. Vill inte vara kaxig eller så, men kan du inte se om du har skrivit rätt innan du lägger ut kapitlen? <3 Åh vad jag hatar Tomas! Älskar kapitlet!
Yeeeee de kysstes :D

1. Jag tror att det är Adria som erkänner sina känslor för Justin först
2. Kan inte hon skada sig, sen Apollo springer tillbaka utan Adria sen Justin kommer och hjälper henne? Typ så eller något?

Svar: HAHAHA det är lugnt, jag förstår att det kan bli lite förvirrande. Jag är själv förvirrad, skriver ju en novell med Jason och en med Justin så skriver fel namn ibland. Som ni har märkt ;D <3
Just Twitter

2013-11-05 @ 00:17:38
Postat av: Fanny

Jätte jätte dunder bra!
1. Jag hoppas att det är Justin som erkänner sina känslor först.
2. Kan inte Apollo typ bli rädd för något så han springer hem och då ser Justin honom. Och Henrik och Tomas är typ inte hemma

2013-11-05 @ 06:50:24
Postat av: camilla

Vad braaa det här är!

2013-11-05 @ 06:59:19
Postat av: Ellen

Jättebra kapitel :D

2013-11-05 @ 07:02:56
URL: http://aboutonedirectionn.devote.se
Postat av: Emelie

as bra :D

2013-11-05 @ 15:30:05
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Celebnovell

Sjukt bra precis som alltid. :)
1. Jag tror att dom kommer hamna i bråk och det typ Justin bara skriker ut det mitt i allting. Alltså är min gissning att Justin säger det först.
2. Jag tror inte mycket kan ha hänt Adria, men kanske att hon fastnat vid ett stup med Apollo eller någonting liknande. :P

2013-11-05 @ 16:11:21
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

lika bra som vanligt!<3

2013-11-05 @ 16:41:34
Postat av: Anonym

Omg så bra

2013-11-05 @ 17:40:43
Postat av: Anonym

Omg så bra

2013-11-05 @ 17:40:45
Postat av: Ebbaa

Otroligt bra skriver, länkbyte kanske? :)

Svar: Tack så mycket, och tyvärr så gör jag inget länkbyte på bloggen just nu. Tycker att det ser för plåtrigt ut. Men om ett tag kanske eller om du har instagram till bloggen så kan vi göra där :)
Just Twitter

2013-11-05 @ 19:15:40
URL: http://biebzters.blogg.se
Postat av: L

Du är jätteduktig!

2013-11-05 @ 19:48:12
Postat av: Anonym

Jag tror att han ska oroa sig tänk ifall hon har ramlat eller nåt! :P heheheh...

2013-11-05 @ 21:03:24
Postat av: Belieber

Heeey!
Superbra kapitel!!! ^^
1. Ja tror att Justin kommer tänka mycket på det och sedan råka tänka högt å så hör Adria... Alltså tror ja Justin säger det först, vet inte men det känns mest troligt :P
2. Lite både och... Hon har ju säkert varit ute å ridit många gånger innan å är van... Men mycket kan ju hända när man e ensam i skogen! De hade varit kul om någonting hände med Adria eller Apollo och så var Jusint ute å letade efter Adria å hittade henne å hjälpte henne hem...
Lycka till med nästa kapitel, tror det kommer bli jättebra som typ alla dina kapitel e! Du e sååååååå DUKTIG på att skriva noveller! <3 Kan inte denna novellen vara ganska lång?? Älskar jättelånga noveller. :) Kram

Svar: Åh tack så mycket<3 Men jag vet tyvärr inte hur lång den kommer att bli, men det kommer förmodligen inte bli jätte lång. Sorry...Kram :)
Just Twitter

2013-11-05 @ 22:36:39
Postat av: Anonym

bäst!! :))
1: Justin tror jag att göra det först!
2:nej,tror inte det iallafall det är juh inte hennes första gång hon är borta i timmar.. :))

du är as bra ! jag läser båda dina novellbloggar!

2013-11-06 @ 18:30:22
Postat av: Mathias&Rebecca

Väldigt bra!! :) Ha en underbar kväll! :)

2013-11-07 @ 20:39:03
URL: http://twoplusone.se
Postat av: jasmina

jättebra meeeeer
1: tror de är Justin som säger de först :)
2:Hon kanske ramlar för hon har ju ingen sadel :( <33

2013-11-07 @ 21:34:49
Postat av: Isabelle

1. Jag tror att det är Justin som talar om sina känslor först och Adria blir chockad över det.
2. Hon kanske ramlar av och skadar sig eller så blir det oväder som skrämmer hästen och då så kaster Apollo av henne och springer tillbaka också får Justin se det så han springer för att leta efter henne :)
En fråga bara? Är du intresserad av hästar och rider :)

Svar: Haha nej, jag tycker att hästar är fina men det är inte mer än så. Har ridit någon gång bara ;)
Just Twitter

2013-11-08 @ 21:23:13
Postat av: jnoveller

hej! grym novell! skulle vara överlycklig om du eller någon läsare här kikade in på min novellblogg! min pågående novell heter as long as you love me!

grym blogg iallafall! kram

2013-11-10 @ 12:36:58
URL: http://jnoveller.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback