Memories Can Come And Go - Kapitel 17

Tidigare kapitel:
”Åh Selena kommer inte bli glad över det här” skrattade Maddie fram och kollade glatt bort mot Justin och Tiffany som nu stod mer ihop tryckta.  

”Haha nej det kommer hon verkligen inte. Speciellt inte när det kommer ut via pressen heller” 

”Vad menar du med pressen?” 

”Jag menar att det är en paparazzi som står där borta och tar kort på allt”

”Well jippi, det här kommer ju inte komma upp på första sidan på var enda skvaller tidning. ”Stora pop stjärnan Justin Bieber otrogen mot Selena Gomez” är rubriken som kommer lysa över alla tidningar och nyheter” sa Chaz och kollade bort mot paparazzi killen med inget annat än hat i blicken. Jag förstod honom, dem är förfärliga. Inget privatliv allts om man blir känd.

 



 

Selenas perspektiv (fredag 29 juni 2012)

 ”Selena vart är du någonstans? Selena” ropade min mamma och jag skakade irriterat på huvudet. Jag hade åkt hem för någon dag sen för jag orkade inte spendera en enda dag till på det där sjukhuset. Det var äcklig mat, det stank sprit och rengöringsmedel plus så var jag trött på alla dom där vita långa korridorerna och rummen. Dom höll på att dra mig till vansinne. Fast det var ju inte det jag sa till paparazzon. Till dem sa jag att jag hade en del att ta hand om hemma och att jag skulle hjälpa honom härifrån. Vilket var ännu en lögn då jag inte ens har pratat med någon av dem i Stratford sen jag lämna stället.

 ”Selena vart tusan är du? Jag behöver prata med dig om en sak, det är viktigt”

 ”Vad är det mamma. Jag håller på att skriva på min låt som du bad om”

 ”Ja och jag bad dig även att hålla fast vid Justin och det gick ju bra. Är det här vad du kallar hålla läget under kontroll?” frågade mamma och slängde ner en tidning på bordet framför mig. Jag kollade frågandes på henne och la ifrån mig gitarren jag hade i knät innan jag lät min blick falla ner till tidningen som låg på bordet.

 På sidan som mamma slagit upp var det en artikel om Justin och i mitten av sidan var det en bild på Justin och Tiffany kyssandes. Det var några till på dem från när dem var på vatten parken.

 Det var alltså två dagar sedan det här hade hänt. Dem hade frågat mig fall jag ville följa med dem dit men jag hade tackat nej. Vilket jag ångrar nu då jag hade kunnat förhindra det här. Men jag antar att hon hade hittat ett annat sätt att kyssa honom. Den där bitchen väntade säkert bara på att jag skulle åka innan hon la in sin stöt på Justin.

 ”Jävla skit” mumlade jag och drog en frustrerad hand igenom mitt hår. 

”Jag trodde att du sa att du hade allt underkontroll”

 ”Jag trodde att jag hade det okej. Tiffany betedde sig jätte konstigt när jag stack. Hon var liksom lite tillbaka dragen och ville inte komma för nära Justin”

 ”Det kanske beror på att dem redan då hade något på gång men inte ville göra något för att du skulle misstänka att det var något”

 ”Jag vet inte okej” sa jag och kollade upp på mamma istället för tidningen.

 ”Men vet du Selena? Vi kan använda det här till våran fördel” sa mamma nu lite gladare och jag kollade frågandes upp på henne. Hur skulle vi kunna vända något sådant till våran fördel?

 ”Mamma hur har du tänkt dig att vi skulle göra det?”

 ”Genom att spela offret. Du ska spela den hjärtekrossade flickvännen. Få folks medlidande” sa mamma som att det var det mest uppenbara i hela världen. Vilket det typ var när jag väll hörde vad hon hade planerat.

 ”Så vad ska vi göra då? Hur börjar vi här ifrån?”

 ”Jag vet inte. Men en bra start kan nog vara om du läser artikeln. För om du vet vad som kan stå där i kan du vända det till din fördel. Så läs lite där och fundera lite på vad du skulle kunna säga så försöker jag att boka in någon  intervju där du kan prata om allt det här” sa mamma och gav mig ett litet leende innan hon vände för att gå ut ur rummet men vände sig om mot mig när hon kom till dörröppningen ”Och träna på ditt gråtande. Det kan hjälpa dig att få folkets röster” sa mamma och jag nickade smått till svar innan jag kollade ner på tidningen. Jag hörde hur mamma gick ut ur rummet jag greppade tag om tidningen för att börja läsa artikeln som mamma bett mig om.

 

 Det är nu ingen nyhet att den stora popsensationen Justin Bieber har tappat minnet från att han är 12 år. Vilket menas att han inte kommer ihåg sin karriär, vissa vänner, flickvän eller fans. Men gamla kompisar och flammor verkar inte vara något problem att komma ihåg. Vi har under den tiden Justin legat på sjukhus kollat vilka som har kommit in och ut från sjukhuset och jag tror att folk blir chockade när jag säger att det är Justins gamla kompis Tiffany som spenderat mest tid där inne. Enligt Justin i en intervju med Teen Vouge för inte allt för länge sen sa han att dem två inte pratat med varandra på länge. Att dem tappat kontakten. Men är det verkligen troligt att dem helt plötsligt tappade kontakten eller var det bara en täckmantel. En täckmantel som skulle se till att paparazzi inte brydde sig om Tiffany eller en täckmantel för att göra saker lättare när han träffar henne.

 Frågan har diskuteras fram och tillbaka nu efter att dem två syntes tillsammans på en vattenpark i Stratford kyssandes. Betyder det här att dem två äntligen är återförenade igen och i så fall. Vad händer med Selena? 

 Selena har sagt till flera tidningar att det är väldigt komplicerat mellan dem just nu tack vare hans minnesförlust men hon har sagt att det går framåt. Var det så här hon menade eller är det här även en chock för henne. Hon har ju även sagt i några intervjuer att hon och Tiffany kommit varandra nära. Kommer det här på något sätt att påverka deras relation eller kommer den att fortsätta som den är nu. Selena kan ju faktiskt vara med på det här, veta om att Justin gått vidare till en annan tjej. Eller snarare Justin har gått tillbaka till en annan tjej. Justin har ju faktiskt erkänt att han en gång i tiden gillade henne och att det kanske fanns något mellan dem.

 

 Jag orkade inte läsa något mer utav artikeln. Det här räckte för mig, idag i alla fall. Jag kände något lite sting i hjärtat eller vad man ska kalla det men jag vet inte varför. 

 Var det svartsjuka? Nej det kan det ju inte vara. Jag var ju aldrig ihop med Justin för att jag älskade honom. Han var bra för min karriär och jag utnyttjade det. Men kan jag faktiskt ha fått lite känslor för honom trotts allt. Han är ju som sagt världens mest fantastiska killen på jorden. Han skämde alltid bort mig och gjorde allt för att få mig att må bra. 

 Och vi hade alltid roligt med varandra. För även om jag kanske fejkade mina känslor för honom så kan jag inte ljuga och säga att jag inte gillade att umgås med honom. Han var bra sällskap och det blev aldrig tråkigt med honom.

 Jag skakade smått på huvudet och suckade irriterat. Nej jag kan inte ha fallit för Justin, det bara går inte. Det här var bara en PR grej och inget mer. Justin var bara ännu en person som jag tog nytta utav för att få det jag vill. 

 Men även om jag hade känslor för honom så skulle det ju inte hålla. Justin har Tiffany nu och om jag gissar rätt så kommer han inte släppa henne så lätt i alla fall. Plus att om han kommer ihåg och får tillbaka sitt minne kommer han förmodligen inte att gå tillbaka till mig heller med tanke på vår sista konversation som vi hade innan hans olycka. 

 

 

Justins perspektiv (måndagen 2 juli 2012)

 Jag vaknade av att någon rörde sig framför mig och jag öppnade upp ögonen lite smått för att kunna kolla ner på Tiffany som låg i min famn. Hon låg fortfarande djupt i sömn och jag tror inte att jag har sett henne så här avslappnad på länge.

 Eller hon var avslappnad dagen efter vi var på parken. När hon även då vaknade upp i min famn. Men ända sedan nyheterna kom ut att vi kyssts och att jag har gått vidare från Selena har hon blivit mer tillbaka dragen. När vi är ensamma eller bara med våra kompisar är det helt okej.Men så fort vi kommer ut där det är andra människor förändras hon direkt. Hon blir alldeles stel och hon tar avstånd från mig. Hon vill knappt hålla hand med mig och hennes leende var alltid påklistrade. Falska och kalla. Ingen annan märkte det men jag kunde som sagt läsa Tiffany som en öppen bok och jag kunde se på henne att något var fel.

 Jag försökte prata om det med henne igår men hon hade bara sagt att hon var trött och inte ville prata om det just då. Jag hade inte pressat henne då då jag visste att det inte skulle göra någon nytta. Det var bättre att låta Tiffany komma till än istället för att försöka pressa henne. Men om hon inte pratar idag blir jag nog tvungen att dra det ur henne. Jag orkade inte fortsätta så här, jag ville veta vad det var som tyngde henne. För det måste väll vara något eller är det något jag gjort? Eller ångrar hon att blev tillsammans med mig? Okej jag vet inte riktigt om jag kan kalla oss tillsammans.Tiffany säger att hon inte tycker att vi ska bli allt för seriösa. På ett tag i alla fall. Inte förs än läkarna säger till 100% att jag inte kommer att få tillbaka minnet. Det eller om jag får tillbaka minnet och fortfarande vill ha henne.

 Min mobil plingade till och jag tog upp den för att se att det var från Chaz som undrade om jag var vaken. Jag ignorerade samtalet då jag visste att han skulle fråga om jag ville göra någon om jag sa att jag var vaken och just nu orkar jag inte med något. Jag såg att jag fått ytligare några likes på Instagram. Jag hade lagt upp några bilder på lite olika saker innan. Saker som en väska, min mat eller bara en vit väg och hade fått tusen likes på bara någon sekund. Så jag, Chaz hade velat testa en grej.

 

 ”Justin är du säker på att du vill det här? Tänk om någon kommer in någon” sa Ryan och kollade ut genom dörren snabbt för att kolla fall det var någon som kom innan han kom in i rummet och slog sig ner bredvid Chaz som satt på en stol bredvid min sjuksäng.

 ”Ta det lugnt Ryan det är inte så att jag begår ett brott eller något. Jag ska bara ta en bild. Det är ju inte direkt så att det kommer att skada någon. Jag vill bara testa det här. Se vad mina fans säger” sa jag och dem nickade lite smått till svar. Jag log smått mot dem innan jag satte mig upp för att knyta upp snöret som höll ihop min sjukklänning. När den var ner dragen till min midja la jag mig ner igen och vände mig mot Chaz som skakade smått på huvudet innan han tog upp min mobil för att ta en bild. Efter att ha tagit bilden sträckte han den till mig så att jag kunde se den.

 ”Den blir perfekt” sa jag och knöt snabbt på mig mitt klädesplagg igen innan jag återgick till min mobil. Jag knappade in en liten text till bilden men tvekade en annan om jag verkligen skulle lägga upp den eller inte. Skulle det sabba något? Förstöra för något som jag jobbat hårt för att återkomma? Nej det kan det väll inte göra, eller? Det var ju bara en bild. Det är ju inte direkt som att jag visade något. Det där skulle jag lika gärna kunna vissa om jag låg på någon strand någon stans.

 Med ett sista andetag klickade jag på godkänd och bara någon sekund senare var min bild upplagd.

 ”Så nu är den upp. Nu är det bara att vänta på” var allt jag hann säga innan jag såg hur mina fans började gilla min bild. Och det var inte bara en som gillade utan det var 10, 15, 20, 25, 30. Innan klockan ens hade visat en minut hade jag fått över 500 likes och det var ju helt galet. Och inte bara det mer än hälften hade också kommenterat om hur snygg jag var. Okej, där steg mitt självförtroende upp till 100.

 ”Alltså omg det här är ju helt sjuk” sa Chaz som nu ställt sig upp och kollade ner på min mobil.

 ”Jag vet” var allt jag fick fram med blicken på mobilen som hela tiden visade att jag fick fler och fler likes eller kommentarer.

 

 Tiffany rörde sig bredvid mig igen och den här gången öppnade hon ögonen också. Hon kollade runt lite i rummet och blinkade några gånger för att förmodligen vänja sig vid ljuset som var inne i rummet.

 ”God morgon” sa hon med ett leende på läpparna när hennes blick väll föll på mig. 

 ”God morgon” sa jag och besvarade henne leende med ett eget innan jag lutade mig ner mot henne. Jag kysste henne snabbt innan jag lutade mig tillbaka för att kunna kolla ner på henne.

 ”Sovit gott?”

 ”Inte direkt. Jag har legat uppe typ hela natten” sa jag och hon kollade medlidande på mig.

 ”Om det är jag som höll dig vaken av någon anledning är jag ledsen”

 ”Ta det lugnt Tiff. Du höll mig inte vaken. Inte på det sättet i alla fall” sa jag och hon kollade frågandes upp på mig.

 ”Vad menar du med det?”

 ”Inget. Förlåt det var inte mening att jag skulle säga det högt. Det kom bara ut”

 ”Nej Justin det är inte bara inget. Prata med mig” hon kollade på mig med stora ögon och jag kände hur irritationen jag känt innan svagt började sköljas iväg. Eller jag var fortfarande lite irriterad över att hon inte ville prata med mig men en tanke slog mig. Att hon var lite frånvarande med mig kanske inte har något med mig att göra. Det kanske bara är något helt annat. Eller så har hon bara en dålig vecka, vi alla kan ju ha dem.

 ”Justin prata med mig. Du börjar skrämma mig”

 ”Det är inget, jag har bara gått runt och oroat mig över dig”

 ”Mig? Varför oroar du dig över mig för?”

 ”Du har bara vart lite frånvarande och jag har oroat mig att du börjar ångra dig eller att du inte vill vara med mig längre. Det är ingen big deal”

 ”Justin det är det visst och jag vet inte vad jag ska göra för att få dig att förstå att jag inte vill ha någon annan. Justin jag har väntat på dig i tre år och om du tror att jag kommer att lämna dig så är du ju dum i huvudet”

 ”Jag vet men du. Du verkar bara vara lite frånvarande och så fort vi kommer ut utanför dem här väggarna så drar du dig undan från mig. Det är som att du inte vill att folk ska veta att vi två är tillsammans”

 ”Justin det har ingenting med dig att göra och du får det att låta som att jag skäms över dig”

 ”Kanske för att det faktiskt känns som det” sa jag och satte mig upp. Kastade ut med armarna frustrerat och Tiffany kollade chockat på mig........

 



 

Okej återigen dålig uppdatering men jag vet inte vad jag ska säga. Det känns som att jag skyller på skolan hela tiden och att det är mycket där. VIlket det är men jag bara börjar tröttna på att jag inte kan uppdetara så mycket som jag vill. Men jag hoppas att ni kan vänta. Jag slutar på fredag och jag hoppas verkligen att jag kan få en bättre uppdatering när sommarlovet har börjat men jag vågar inte lova något.

 

Men vad tror ni om slutet. Hur tror ni att det här samtalet kommer att sluta och hur tror ni att Selena kommer att klara sig som "det sårade exet" som hon ska låtsas var. Kommentera mcyket nu babes, ni förstår verkligen inte hur mycket det betyder för mig när ni kommenterar mycket. Det ger mig motivation att skriva mer!!!!

 

Men angånge min andra novell. Den engelska som jag lägger upp på JBFF. Jag har startat en ny blogg på den och kommer att länka de här snart. Jag håller på med en header till den just nu sen så ska jag nog vara redo att länka den här och lägga upp kapitel 1 så att dem som är intresserade kan läsa.

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! :)

2013-06-10 @ 00:42:36
Postat av: Vickan

Skiit bra jag hoppas att selena misslyckas <3

2013-06-10 @ 07:09:04
Postat av: Lina

Sjukt bra!!

2013-06-10 @ 16:09:09
Postat av: Liv

Awesome kapitel!!!

2013-06-10 @ 19:08:38
Postat av: Emilia<3

Lika bra som vanligt :) men hur kan du ha mycket i skolan sista veckan?

Svar: Det är gamla rester och missade uppgifter som jag har. Har man missat något får man ta tag i det nu ;)
Just Twitter

2013-06-10 @ 20:19:36
Postat av: Matilda

sjukt bra novell!
Undrade om du skulle vilja läsa min kompis nya novell, hon vill jätte gärna att folk ska läsa den och kan göra länk byte! Puss!
http://allaroundtheworldseries.blogg.se/

Svar: Visst jag gör jätte gärna ett länkbyte, hur vill ni göra länkbytet? <3
Just Twitter

2013-06-11 @ 16:58:20
URL: http://allaroundtheworldseries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback