OOTG 1 - Homosapiens är väll ett djur

Tidigare kapitel:

Jag la på samtalet och slängde mig ner på rygg i min säng med en suck, funderade på det som kommer vara dom närmsta kommande månaderna. Först hade jag bara vägrat och sagt att min mamma var dum i huvudet som trodde att jag skulle gå med på någon sån här resa där jag inte skulle kunna dricka och festa. Men när jag tänkte på det så kommer det ju bli rätt skönt, jag menar jag slipper allt hat från haters och paparazzi som är upp i min röv hälften av tiden. Jag kommer ju inte vara där särskilt länge, kanske 30 dagar eller något. Vilket resulterar i att jag skulle kunna ha 10 nya tjejer per dag att leka med om jag ville. Inte för att jag kommer göra något med alla då, bara dom snyggasta. Men ni förstår vad jag menar. Det är ju nästan paradiset förutom det faktum att jag inte får festa, eller det beror ju helt och hållet på hur vilda dom här ungdomarna som bor där är.

I alla fall, den här resan kommer nog inte vara så tråkig som min mamma tänkt sig att den ska vara.

 



 

 

  "Så när kommer Mr Hottie hit då?" frågade Kenny och jag skakade smått på huvudet åt honom. Både han och John har inte pratat om något annat än att Justin Bieber kommer hit till våran lilla by om bara någon dag. Dem har världens planer på vad de ska göra med honom. Och tro mig när jag säger det här. Okej jag ska inte ens försöka förklara vad det är dem har planerat så jag säger bara så här. Hälften av alla grejer på den där listan är barnförbjudna saker om ni förstår vad jag menar.

  "Han kommer hit antingen imorgon eller på torsdag" sa jag och tog en tugga av muffinsen som jag hade i handen.

  "Finns det någon möjlighet att vi skulle kunna vara hos dig när han kommer över, så att vi kan se honom så fort som möjligt"

  "Ni kan få bo hos mig om ni vill de. Ni kan till och med få äran att ta hand om honom under hans tid här om ni vill"

  "Oh nej honey. Han kanske är snygg och allt men jag vill inte ha honom för något annat än att kunna titta på. Kanske ha en omgång eller två med honom. Men annars kan du behålla honom för dig själv"

  "Omg hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte kommer att göra något med Justin. Han äcklar mig"

  "Oh kom igen. Som att du inte har drömt om att kyssa honom, ha sex med honom eller bara slicka hans magmuskler"

  "Nej, nej och definitivt nej" sa jag och han skrattade högt.

  "Du vet. Ni skulle faktiskt vara ett ganska bra par. Ni har liksom liknande still, plus att ni är perfekt längd för varandra. Du är kortare än honom och kommer fortfarande vara det även om du sätter på dig ett par klackskor. Han är vild så du skulle kunna tämja honom" sa Kenny och jag skrattade högt.

  "Haha Justin är ingen häst Kenny"

  "Det vet jag väll. Men har du inte sagt att du kan tämja även det vildaste djuret?" 

  "Kenny han är inget djur"

  "Homosapiens är väll ett slags djur" trotsade Kenny med och jag himlade smått med ögonen.

  "Ja det är vi väll. Men det här handlar inte om att jag ska få en häst van med en sadel eller lära en hund att sitta. Jag ska få en känd sex galen person att sluta festa och ha sex"

  "Jag fattar faktiskt inte riktigt felet med att han festar och ligger runt med olika tjejer. Jag menar han är 19 år och borde få leva livet lite. Testa sig fram och få lära sig utav sina misstag"

  "Grejen är ju bara att han inte lär sig något utav det. Han fortsätter ju bara på samma spår och fortsätter att utnyttja att han är känd när han ska träffa tjejer"

  "Oh kom igen. Som att du inte hade utnyttjat att du vore känd när du skulle gå ut och träffa killar?" 

  "Nej för jag vill inte ens träffa killar på det sättet så nej jag skulle inte använda det"

  "Men det är för att du är konstig, vilken tjej som helst skulle dö för att få träffa Justin. Han är snygg och har talang. Allt man letar efter i en kille"

  "Ja om man tänker bort från vilken douch han är"

  "Åh kom igen, alla vet att tjejer tänder på bad boys. Är du verkligen säker på att du inte gillar tjejer? Att du är lesbisk alltså"

  "Ja jag är säker. Jag tycker att killar är snygga och allt. Det är bara att jag inte litar på dem"

  "I fell you girl. Killar kan vara riktiga skit stövlar ibland alltså" sa Kenny och jag skrattade smått.

  "Jag älskar hur du alltid pratar om dig själv som om du vore en tjej"

  "Hahah det är för att tjejer är smartare och mycket roligare" sa han och blinkade smått mot mig vilket bara fick mig att skaka smått på huvudet.

 

  ”Pappa jag är hemma” ropade jag direkt när jag satte fötterna innanför dörren innan jag sparkade av mig skorna. Jag lät dörren stå kvar öppen för att få in lite luft i huset i fall våran hund Zorro skulle vilja komma in. Han brukar springa rätt fritt under dagarna för vi litar på att han inte lämnar gården. Han har bara gjort det en gång och låt oss bara säga att han inte gör det igen

  Jag gick bort till vardagsrummet där jag hade väntat mig att han skulle vara och blev därför chockad när jag hittade det tomt. Köket kollade jag också men även det var tomt. Lika så resten av huset.

  ”Hålla pappa?” ropade jag och gick ut på gården dör jag än en gång mötes av tomhet. Pappa var ingenstans att bli funnen och jag började få en konstig känsla. Pappa gick aldrig någonstans utan att meddela mig

  ”Pappa?” ropade jag igen men inget svar den här gången heller. Jag började gå bort hönshuset när jag hörde en hög smäll ifrån ladan. Jag sprang snabbt bort till ladan och greppade tag om skyffeln som stod utanför innan jag gick in. Höll skyffeln i ett fast grepp i fall att jag skulle behöva använda den. Ladan låg i nästan helt mörker utan den botre endan utav den. Jag började styra mina steg bort dit och hörde nu steg närma sig från min högra sida. Med skyffeln i högsta hugg vände jag mig om och var beredd att smälla till den jäveln som var dum nog att komma in hit.

  ”Adria det är jag” jag hejdade svinget jag påbörjat och stoppade skyffeln bara någon decimeter ifrån pappas huvud. Han kollade med stora ögon på mig och det tog ett tag för mig att koppla vad som nyss hände. När allt väll sjunkit in drog jag tillbaka skyffeln och pappa andades lättat ut.

  ”Vad i helsike håller du på med Adria?”

  ”Jag trodde att du var någon annan. Jag försökte ropa på dig men du svarade inte. Så när jag hörde smällen här inne trodde jag att det var någon som försökte göra inbrott eller något”

  ”Jag hade hörlurar på mig så jag hörde inte att du ropade på mig. Och bara för att jag inte svarar så betyder det inte att jag inte hemma”

  ”Nej men det hade ju vart trevligt. Tänk om jag hade slagit dig i tron om att du var någon annan?”

  ”Ja det hade ju vart olyckligt”

  ”Ja det hade ju vart olyckligt? Är det allt du har att säga till mig?”
  ”Ja. Nej vänta. Bara en fråga, varför går du runt med en skyffel i händerna för?”

  ”Jag trodde att du var någon annan som försökte sno något och då tänkte jag ha den här som mitt försvar om något skulle hända”

  ”Sluta fåna dig Adria. Du vet att ingen här skulle försöka sno något utav oss. Det är trevliga personer vi bor i den här byn med” sa pappa och jag suckade högt. Pappa trodde alltid att alla som bodde här var änglar eller något. 

  Men gissa vad, det har vart inbrott förut. Det är bara det att ingen har blivit på kommen. För det är ingen som vill peka ut någon eller misstänka någon i rädsla att dem skulle ha fel. Man skulle inte bli så populär då.

 

Justins perspektiv

  ”Justin” ropade mamma och jag suckade högt. Mitt huvud dunkade redan tillräckligt och att mamma skrek hjälpte inte direkt.

  ”Justin kom igen. Upp och hoppa nu” ropade mamma än en gång och sekunden efter slängdes dörren in till mitt rum i upp.  Mamma kom ilsket instaplandes i rummet och kollade med irriterad blick på mig.

  ”Vad i helsike tror du att du håller på med Justin? Vi ska åka om en timme och du har inte ens klivit upp ur sängen än. Och om jag har rätt så är du inte färdig packa heller”

  ”Jag fixar det om bara någon minut. Ge mig bara 10minuter till och glöm inte att släcka lampan på vägen ut” sa jag och vred mig och i sängen så att jag nu låg med ryggen mot henne. Vilket inte verkade vara det mamma hoppats på som svar då jag efter några sekunder kände vinddrag mot mina ben. Vilket betydde att mamma dragit av mig täcket.

  ”Vad fan mamma. Ge tillbaka mitt täcke. Jag är trött och behöver sova en liten stund till”

  ”Använde inte sådant språk under mitt tak unge man. Och att du är trött skiter jag fullständigt i. Det var du som valde att vara ute och fest till fem på natten. Du visste att vi skulle åka tidigt idag och jag sa åt dig att inte gå ut. Men du lyssnar aldrig på mig. Du lyssnar aldrig på mig och jag har fått nog. Vi sticker om en timme och om du inte är klar så får du åka utan det du glömt. Sitter du i bara kalsonger, ja då får du åka i det” med det sagt vände sig mamma och gick ut ur rummet.

  Jag stönade klagande och la armarna för ansiktet. Varför var mamma tvungen att vara så jobbig för? Varför kunde vi inte bara åka senare på dagen så att jag kunde få sova ut lite. Jag vet att mammas kompis skulle vänta på oss vid flygplatsen för att vissa oss vägen till där jag skulle bo. Men han kunde väll komma lite senare också. Han hade väll ändå inget viktigt för sig. Jag menar det kan väll inte finnas så mycket att göra på ett ställe som det där.

  Men trotts huvudvärken som jag hade så satte jag mig upp och slängde benen över kanten. Jag visste att mamma var helt seriös med att hon skulle dra med mig härifrån utan att jag var färdig packad. Hon hade gjort det förut så jag tvivlade inte ett dug på det hon sa.

 



 

Kapitel 1 är upp nu älsklingar, jag hoppas att ni gillar det. Det händer inte särskilt mycket här i början men det kommer snart ska ni se ;) Jag har redan börjat på nästa kapitel och ska försöka få upp det så fort som möjligt. Kommer vara ensam hemma imorgon så då kommer jag att kunna sitta ner och skriva ifred. Haha.

 

Okej men vad tycker ni om kapitlet? Justin i den här movellen är inte riktigt lika trevlig men vi får väll se fal det förändras, hehe.  Men snälla lämna en kommentar om vad ni tycker. Det betyder verkligen jätte mycket och inseprerar mig till att skriva mer

 


Sen en liten kort sak. Jag vill hälsa mina nya läsare välkommna. Min läsar statestik har ökat en aning och jag ör verkligen glad att ni tittar in. Jag hoppas verkligen att ni stannar och om ni vill läsa en annan novell som jag skriver så kan ni gå in på BieberMyWorld där jag skriver en novell om Jason McCann.

 

Handling: Brianna Smith är en typsik rikemans tjej som får allt hon vill ha och lever efter reglerna. Hon älskar dans mer än allt annat och om hon får säga det själv så är hon ganska bra. Hon bor i de ”finare” delen av LA och är inte tillåten att vistas i de lite ”farligare” delarna av sin föräldrar. Vilket man kan förstå när man vet vad som händer där inne och vilka slags människor som bor där. För att det är alltid nyheter om att det vart ett slagsmål, skjutningar och att någon har dött i dem områdena och av den anledningen vill ingen åka dit. Men det betyder inte att dem inte kan komma till er. Jason McCann är numer 1 på mest efterlysta och har gjort saker som du inte ens kan drömma om. Men han har aldrig blivit dit satt för det. Han har vart branschen ett långt tag nu så han vet vad han håller på med. Men en dag så skvallrar någon för polisen om ett troligt jobb som Jason ska göra vilket genom att bara nämna Jasons namn gör dem intresserade. Då dem velat ta ner honom en lång period nu. Men pågrund av detta måste han springa från polisen för att inte bli tagen och förmodligen bli in slängd i fängelset. Han börjar bli desperat efter ett tag och tar bara första bästa chans han får för att komma bort. Men vad händer om hans plan leder honom till ingen annan än Brianna Smith.

 


Kommentarer
Postat av: Biebzstoory

sjukt bra kan inte vänta tills nästa <3
LOVE <3

2013-08-13 @ 21:45:47
URL: http://biebzstoory.blogg.se
Postat av: Fanny

Grymt bra! Den här novellen kommer bli grym!

2013-08-13 @ 21:46:31
Postat av: Maria :*

Jätte bra kapitel! Jag tycker redan om novellen

2013-08-13 @ 22:22:52
Postat av: Emelie

jätte bra :D

2013-08-13 @ 23:41:48
Postat av: Celebnovell

Stop doing this to me :OHur kan du skriva så perfekt? Känner mig sjukt dålig i jämförelse med dig. :P

2013-08-14 @ 00:09:03
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Hanna

1 kapitel uppe och jag är helt såld, haha!
Iaf, sjukt bra! Känner på mig att den kommer att bli hur bra som helst:D + du skriver jätte bra.
Kramis <3

2013-08-14 @ 00:38:11
Postat av: Camilla

Det kommer bli grymt! Längtar tills det börjar "hända grejer"!! :D

2013-08-14 @ 09:51:29
Postat av: Tilda

Meer!!=)<3

2013-08-14 @ 14:20:00
URL: http://tildajonzzon.blogg.se
Postat av: Thilda

så otroligt bra! jag tror verkligen att denna novellen kommer bli riktigt bra, grymt kapitel :DD längtar till nästa kapitel kommer upp :)

2013-08-14 @ 19:11:56
Postat av: Justinbiebernovellz

Så bra!❤

2013-08-14 @ 19:30:11
URL: http://Justinbiebernovellz.blogg.se
Postat av: jasmina

jättebra meeeeer

2013-08-14 @ 21:00:26
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Anonym

Grym meeera

2013-08-14 @ 22:17:40
Postat av: Rebecca ツ

Som alla säger - Den här novellen verkar vara hel grym och jag är redan såld. Eller vad man säger , haha. Längtar redan efter nästa och du skriver fan underbart (':

2013-08-15 @ 00:47:38
Postat av: Vicky

Skiit bra love it!

2013-08-15 @ 21:08:22
Postat av: Natasha

Sjukt bra! När kommer nästa kapitel? Tacksam för ett svar❤

Svar: Jag har börjat på det och hoppas verkligen att få upp det idag❤
Just Twitter

2013-08-17 @ 13:41:16
Postat av: jasmina

kan vi göra länkbyte? jag starade min blogg idag så behöver lite läsare?? www.justindrewnovell.blogg.platsen.se

2013-08-18 @ 15:57:48
URL: http://www.justindrewnovell.bloggplatsen.se
Postat av: Justinbiebernovellz

Grymt!
När kommer nästa?❤

Svar: det ligger uppe nu ;)❤
Just Twitter

2013-08-18 @ 17:03:40
URL: http://Justinbiebernovellz.blogg.se
Postat av: dendärtjejen

jag älskar verkligen den! love it love it love it

2014-05-20 @ 17:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback