memories Can Come And Go - Kapitel 27

Tidigare kapitel:

  ”Håll bara tyst och kyss mig” sa jag och Justin skrattade roat innan pressade sina läppar mot mina.

  Vi satt så ett tag tills Justin mobil plingade till. Justin började snabbt knappa på sin mobil samtidigt som jag hörde hur dörren plingade till också. Vilket signalerade att det var någon som just kommit in eller ut. Jag höjde blicken för att se hur en tjej med brunt långt hår kliva in med två stora killar bredvid sig. Men det var när jag såg hennes profil som jag tyckte att jag kände igen henne.

  ”Justin är inte det där” började jag frågade Justin men hann inte säga klart meningen innan jag fick den besvarad själv. Tjejen vände sig mot oss och det var ingen mindre än Selena Gomez. Justins förra flickvän och galna människa som försöker göra Justins och mitt liv till ett helvete.

  Hon log smått mot oss och tog några snabba kliv innan hon sjönk ner på bänken mitt emot oss.

 



 

 

 

 ”Selena vad gör du här?” frågade Justin med spända käkar och jag förstod att han inte heller ville ha henne här. Förmodligen mer än jag också med tanke på allt hon har gjort mot honom. Och fortfarande gör genom att sprida alla dessa falska rykten om honom, om oss.

  ”Åh jag brukar äta här Bieber och sen när jag såg er tänkte jag att jag kunde komma över och hälsa några kompisar. Det är väll inte så konstigt?”

  ”Selena vi är inte kompisar och det vet du mycket väll. Du såg till att det absolut inte var något mellan oss när du började sprida alla dessa rykten om mig”

  ”Nej men det var ju synd. Men i alla fall, det var inte det jag vill prata om. Justin jag behöver verkligen prata med dig”

  ”Nej men vad kul då” sa Justin och härmade Selenas ljusa röst innan han fortsatte ”Jag har inget att säga till dig så kan du vara snäll och gå. Vi försöker att ha en lugn och trevlig middag här. En middag utan drama”

  ”Justin det här är verkligen jätte viktigt” började hon men Justin avbröt henne snabbt.

  ”Selena jag vill inte veta vad du har att säga”

  ” Justin jag lovar dig att det här är något som du vill veta”

  ”Okej visst, som du vill. Börja prata”

  ”Privat tack” sa Selena och pekade bort mot toaletterna.

  ”Vad du än har att säga till mig Selena kan du säga inför Tiffany”

  ”Snälla Justin kan du inte bara följa med mig en liten stund. Fem minuter är allt jag ber om” sa Selena och jag fnös högt. Trodde hon verkligen att jag skulle släppa iväg Justin med henne efter allt hon har gjort mot honom. Eller att Justin skulle följa med henne för den delen.

  ”Visst men bara fem minuter” sa Justin och jag kollade chockat på honom. Han kunde väll inte vara seriös? Ska ha verkligen gå med henne ensam efter allt som hon har gjort mot honom? Jag menar det här är förmodligen en av hennes trick till bli kändare via Justin.

  ”Det är allt jag ber om” sa Selena och ställde sig upp ”Jag går bort till toaletterna och väntar på dig” sa hon och gav Justin ett nästan flörtigt leende innan hon vände om för att gå bort till toaletterna.

  Jag följde henne med blicken kort innan jag vände mig mot Justin som nu satt och kollade blank framför sig. Han satt och pillade på sin mobil och verkade inte riktigt vilja möta min blick vilket efter ett tag irriterade mig ”Justin du kan ju inte vara seriös med att du ska bort ditt och prata med henne. Kommer du inte ha ihåg vad hon har gjort mot dig, mot oss. Hon är anledning till det mesta av hatet vi har fått”

  ”Jag vet Tiffany. Hur skulle jag kunna glömma?”

  ”Så varför ska du prata med henne då?” Varför ska du ge henne en chans att sabba oss mer?”

  ”För att jag måste. Tänk om det faktiskt är något viktigt, något som jag verkligen behöver veta” sa Justin och jag skakade smått på huvudet.

  ”Justin snälla stanna här.Jag litar inte på henne. Tänk om hon försöker något”

  ”Tiffany jag litar inte heller på henne. Men du kan lita på mig. Jag kommer inte låta något hända. Jag ger henne 5 minuter, absolut inte mer”

  ”Jag vet att jag kan lita på dig, men jag gillar inte iden på att hon ska vara nära dig. Inte efter allt jag vet att hon har gjort mot dig”

  ”Du oroar dig för mycket. Jag kan ta hand om mig själv”

  ”Jag vet, jag bara” började jag och kollade bort mot Selena som gav mig en nästan äcklad blick innan den gled över till Justin där hennes blick nästan försökte ta honom kläderna med bara blicken.

  Jag sa inget mer till Justin utan greppade istället tag om hans ansikte och pressade mina läppar mot hans. Han satt först stelt framför mig men verkade snabbt känna min desperation då han nu kysste mig tillbaka med minst lika mycket kraft. Han placerade en hand bakom min nacke och drog mig närmre honom i samband som han tröck in sin tunga i min mun.

  Efter ett tag drog hans sig undan och vi båda andades andfått. Han lutade sin panna mot min och drog med tummarna över mina kinder.

  ”Jag kommer strax tillbaka, jag lovar” sa han och jag nickade smått till svar. Han kysste mig kort på läpparna innan han släppte sitt grep om mig och började gå bort mot Selena som nu stod med mobilen upptryckt i ansiktet.

  Jag följde honom med blicken medan han gjorde sin väg bort till Selena men drog snabbt bort blicken när han kom upp till henne. Jag ville inte se vad som skulle hända här näst. Missförstå mig inte. Jag litar på Justin, det gör jag verkligen. Men det är Selena som jag inte litar på henne. Det var något med henne som fick rysningar att gå igenom min kropp. Och inte av den bra sorten.

  Hon hade något på gång. Men frågan var bara vad. Vad skulle hon använda för fula knep för att hamna i ramp ljuset den här gången. Och den större frågan. Vart hamnar Justin i allt det här? Skulle han återigen bli skadad?

 

Justins perspektiv

  Jag ville inte lämna Tiffany så här, speciellt inte idag efter allt som har hänt. Men jag måste veta vad det är Selena har att säga. Det kunde vara något viktigt.

  När jag kom upp till Selena vände jag mig om för att kolla på Tiffany som nu satt med blicken i maten. Jag skakade lite smått på huvudet innan jag vände upp blicken mot Selena som låg stort mot mig.

  ”Hej Justin. Det var ett tag sen nu. Hur har du haft det?”

  ”Hoppa över skitsnacket Selena. Vad är det som är så viktigt att du måste prata med mig just nu och som du inte kunde säga inför Tiffany?”

  ”Oj någon var ju på bra humör. Vaknat upp på fel sida utav sängen idag ser jag. Vill du att jag ska hjälpa dig att slappna av, glömma dig att glömma? Precis som för i tiden?” sa Selena och tog ett steg mot mig men jag tog snabbt ett steg bakåt.

  ”Selena du har fem sekunder på sig att säga vad det är som är så himla viktigt annars går jag här ifrån. Och det är bäst för dig att det här är något stort”

  ”Visst som du vill” sa Selena och verkade tveka en aning innan hon började prata igen ”Justin jag är gravid”

  Dem fyra orden som nu lämnade Selenas läppar fick hela mig att stelna till, allt att stelna till då det kändes som att det inte fanns något annat än jag och Selena för tillfället. Jag kollade med stora ögon på henne och kunde inte hitta förmågan att prata. Jag visste inte ens vad jag skulle säga om jag ens kunde.

  ”Justin snälla säg något” sa Selena efter ett tag och jag skakade smått på huvudet”

  ”Du är”

  ”Gravis, ja” avslutade Selena åt mig när jag inte fick fram orden.

  ”Hur länge? Jag menar vilken vecka är du i?”

  ”Jag vet inte. Men det är någon vecka nu med tanke på att det var ett tag sen du och jag. Du vet, gjorde det”

  ”Du menar att barnet är mitt?”

  ”Ja så klart. Vems skulle det annars vara? Det är dig jag kom till eller hur?”

  ”Nej det kan inte vara mitt. Vi har skyddat oss varje gång. Det måste vara hans, den där killen du var med förut. Det kan inte vara mitt”

  ”Justin jag är hundra procent säker på att det är ditt barn. När jag var med den andra killen så var jag också skyddad. Skillnaden då var bara att jag även gick på tabletter”

  ”Nej du har fel, du måste ha fel. Det kan inte var mitt, det bara kan inte” sa jag och skakade på huvudet. Jag stängde snabbt ögonen då jag kände hur tårar spreds i mina ögon. Jag ville ha barn, det är inte det. Men jag vill vänta tills jag var lite äldre och när jag väll har det så vill jag att det ska vara med den jag älskar. Inte en av mina ex. Det var bara fel. Allt det här är fel.

  ”Varför kan det inte vara ditt? På grund av Tiffany? Skulle det här sabba eran relation?”

  ”Nej, Tiffany är inte som du. Tiffany är här för att stanna”

  ”Vad får dig att vara så säker?” Jag menar, du var ju helt hundra på att våran kärlek skulle hålla för alltid och kolla hur det slutade. Sann kärlek som varar för evigt finns inte. Det finns bara i filmer. Det är på hittat för att folk ska få något bra att tänka på och inte på allt skit som händer i världen”

  ”Du har fel. Du har fel om kärlek, det finns. Och du har fel om barnet också. Det är inte mitt”

  ”Oh det är du som har fel Bieber och det är bäst att för dig att du är reda för frågan för jag går ut med det i min intervju imorgon”

  ”Varför måste du alltid gå ut med allt och skapa en massa falska rykten” sa jag nu irriterat och hon skrattade kort innan hon började prata ”För att det ger mig bra publikation och hjälper mig med min karriär”

  ”Och hur bra kommer det se ut för dig när världen får reda på att barnet faktiskt inte är mitt? Att du faktiskt vart otrogen mot mig?”

  ”Det kommer aldrig att hända Bieber. Folk tror på det jag säger och det kommer inte ändras”

  ”Jo det kommer. För så fort vi kan så vill jag göra ett faderstest för att se fall det verkligen är mitt eller inte. Men tills dess så kan ju gärna hålla dig borta från både mig och Tiffany” med det sagt lämnade jag Selena ensam borta vid toaletterna och gick bort till Tiffany. Hennes blick höjdes snabbt upp mot mig när jag ställde mig bredvid bordet.

  ”Justin vad har hänt? Vad sa hon? Skadade hon dig” på bara någon sekund stod hon upp  framför mig och kollade oroat upp på mig ”Ska jag gå över ditt och ge henne lite stryk?” frågade hon vilket fick mig att skratta kort.

  ”Nej, det är inte värt det. Jag vill bara åka hem”

  ”Okej, vill du att jag ska be dem packa ner vår mat så att vi kan ta med oss det hem?”

  ”Det skulle vara bra, jag är väldigt hungrig”
  ”Okej. Jag fixar det. Gå och sätt dig i bilen så länge så kommer jag snart” sa hon och jag nickade kort till svar innan jag började gå ut mot bilen. 

Jag drog upp luvan över huvudet och gick med blicken i marken i hopp om att ingen skulle känna igen mig.

   Jag kände hur tårar spreds i mina ögon igen när jag satte mig i bilen och slog handen hårt i ratten innan jag lutade huvudet mot den. Allt kom nu ner till mig som en stor våg och jag visste inte vad jag skulle göra. Tänk om Selena hade rätt. Tänk om det här skulle sabba min relation med Tiffany. Tänk om det här skulle sabba allt. Allt som jag har jobbat så hårt för, bara för att Selena är gravid med ett barn som kanske inte är mitt. Det är stor sannolikhet att det är mitt men jag hoppas att det inte är det. Om jag ska starta en familj så ska det var med Tiffany, jag älskar henne verkligen mer än allt annat och det är henne jag se i min framtid. Inte Selena.

  Och det var på grund av allt det här som jag var så rädd att berätta för Tiffany vad Selena sa. Tänk om hon inte tar det bra, tänk om hon lämnar mig. Jag kunde inte förlora henne.

 

  Bilturen hem var väldigt stel och vi pratade inte särskilt mycket. Tiffany hade bara frågat mig hur jag mådde och jag sa att jag skulle berätta allt när vi kom hem. 

  Jag hade bestämt att jag skulle berätta det för henne så fort som möjligt. Det skulle inte bli bättre utav att vänta, utan kanske bara värre då det skulle kunna komma från någon annan med tanke på att Selena skulle gå ut med det.

  ”Så Justin kan du berätta för mig vad det är som händer för du börjar faktiskt att skrämma mig” sa Tiffany när hon slog sig ner i soffan bredvid mig. Jag vred mig mot henne så att jag kunde kolla ner på henne och flätade in mina fingrar med hennes. Höll ett hårt grepp om hennes hand medan jag förberedde mig för vad som skulle hända.

   ”Tiffany Selena är gravid”

 



 

 

Lång väntan på det här kapitlet jag vet och jag är ledsen. Men jag var borta torsdag-söndag på landet där jag inte hade något internet. Plus jag hade inte ens datorn med mig så jag fick skriva för hand och där av blev jag tvungen att skriva över allt.

 

Men nu är det här och jag hoppas verkligen att ni gillar det. jag hade lite svårt med det här kapitlet och blev inte helt nöjd med det. Men förhoppningsvis så dög det i alla fall.

 

Förresten bara en liten fråga då jag är lite nyfiken: Vilka är era favorit noveller som ni läser?

Mina är nog Danger serien, B.R.O.N.X, Die for us på JBFF, dem alla är jätte bra och jag rekomenderar dem verkligen.


Kommentarer
Postat av: Maria :*

Jätte bra kapitel!

2013-08-06 @ 03:33:37
Postat av: Camilla

Jag reodde att det inte fanns mer dramatik att kunna ha in men det här att hon är gravid...nej, usch...buhu...
Svar på frågan: det är många men everlasting fast den bara har börjat men A, o...heter "länken" biebers.blogg? I sånt fall gillar jag den oxå!

2013-08-06 @ 08:49:07
Postat av: Vicky

Sjukt bra längtar så jävla mycket tills nästa ,läser jätte många så jag har flera favoriter !

2013-08-06 @ 11:27:44
Postat av: anonym

Omg! Du är så himla bra! Älskar novellen <3

2013-08-06 @ 11:36:07
Postat av: Emelie

Omg!! :o

2013-08-06 @ 12:19:08
Postat av: Fanny

Så bra!

2013-08-06 @ 12:32:51
Postat av: Ida

Åh herreguud så bra, shit.. läängtar till nästa asså! :D

2013-08-06 @ 22:41:41
Postat av: Celebnovell

O-M-G SELENA ÄR FUCKING GRAVID. ASDFGHJKL JAG VILL VETA TIFFANYS REAKTION, SKYNDA MED NÄSTA NU!!

2013-08-06 @ 22:58:57
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tror inte det är o hoppas att det inte är selenas så att justin o tiffany kan äga ut henne totalt. Fett kul att se alla andras reaktioner. Ha! Men om det är selenas barn så kommer det nog vara samma orak som i borntobelieve bloggen att sel är desperat av juju och gör allt för att få tilldaka honnom. Men jag skulle vilja se hur juju o tiff äger ut henne hah fet grymt ju! Asbra skrivet!!!! <3<3 wow huhihihjjh <3<3

2013-08-07 @ 21:33:11
Postat av: Justinbiebernovellz

Har ny startat blogg och skulle vara snällt om du kikade in och lämna ett kommentera om vad du tycker om den?<3

2013-08-09 @ 12:16:26
URL: http://Justinbiebernovellz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback