This was never planed - kapitel 54

Previous
 

”Jag kommer hem den 21 babe, oroa dig inte, vi kommer ha en massa tid att slösa. Du kommer förmodligen tröttna på mig efter att ha spenderat så mycket tid med mig”

”Hörru jag stod ut med dig i två månader med dig sparkande på undersidan av min säng. Jag tror nog att jag kan orka med dig utan att tröttna på dig i någon vecka” sa jag och han log lite belåtet ner mot mig.

”Det är bra att veta” sa han och jag gosade upp mig mot honom. Ville spara den här stunden för alltid  och att kunna hålla kvar i den här stunden när saker börjar bli tufft. För det här är såna stunder som gör all press och stress värt det. Alla dom här mysiga och trevliga stunderna som jag kan spendera tillsammans med Justin och bara vara mig själv.

 



 

 

Onsdagden 12 december

Jag satt i bilen tillsammans med Chaz och Ryan och bara kollade upp mot vår skola som redning kryllade av elever även fast det var rätt tidigt. Min plan hade faktiskt vart att jag skulle komma hit tidigt så att jag skulle slippa dom värsta folksamlingarna på min väg till vårat klassrum. Men icke sa nicke, skolan skulle ju självklart vara fylld med elever ändå.

"Jag kanske kan vänta tills den här veckan är slut. Komma på måndag nästa vecka istället, låta allting lägga sig lite mer" sa jag och kollade hoppfullt på Chaz som bara skakade på huvudet åt mig.

"Melinda du har redan missat två dagar, du kan inte fly för alltid"

"Oh jo det kan jag, jag kan följa med Justin istället och han kan fixa en lärare till mig på bussen"

"Och vad ska du göra där. Sitta i bussen hela tiden. För du vet ju att om du följer med Justin lär det vara betydligt värre med hans fans än vad det är på den här skolan"

"Jag vet, jag bara. Jag gick ut på internet igår igen och hatet mot mig är värre än någonsin. Enligt dom så har jag sabbat Justins karriär och dom säger att ett barn inte passar in i hans livsstil. Och dom kanske har rätt, Justin kommer inte kunna fortsätta med sin karriär på samma sätt då han nu inte kommer ha samma tid att lägga ner på hans arbete"

"Och Justin klagar inte för det. Melinda du är det bästa som någonsin hänt Justin. Innan var det bara jobb, jobb och tro mig det slet på honom mer än någon kan tänka sig. Han var stressad hela tiden och tänkte aldrig på sig själv och hur han mår. Det kanske han inte gör nu heller men enda sedan du kom in i bilden har han börjat må bättre och bättre. Han tar fler pauser från all stress och det har vart bra för honom. Så om hans fans ska vara något så är det tacksamma. Dom vill att Justin ska må bra och tro mig, han har aldrig mått bättre. Han får leva sin dröm där han är större än någonsin just nu och han har drömtjejen. Vad mer kan han önska"

”Kanske ett liv utan haters och paparazzi” sa jag och Ryan skrattade.

”Kanske det men Chaz har rätt. Du sabbade inte Justins liv, om något så räddade du det. Han höll på att gå in i väggen innan du kom in i bilden. Tro mig, det var ingen vacker syn”

”Tack killar det värmer verkligen men det hjälper mig tyvärr fortfarande inte mot mitt fans problem”

”Ta det lugnt plutten vi skyddar dig” sa Chaz och flinade stort mot mig när han såg min irriterade blick. Jag hatade det smeknamnet och Chaz visste om det, den jäveln.

”Jag ska få min hämnd ska du se”

”Du måste fånga mig först om du ska lyckas göra någon skada”

”Om man är smart kan man göra mer skada från avstånd” sa jag och hoppade ur bilen när jag såg Chaz chockade blick.

”Vad menar du med mer skada? Melinda kom tillbaka hit” ropade han efter mig när jag börjat gå upp mot skolan men när jag inte gjorde som han bad mig sprang han efter mig med Ryan tätt i hasorna.

”Snälla Melinda förlåt mig. Snälla gör inget konstigt experiment sak eller något på mig. Snälla jag vill inte dö” vädjade han och jag skrattade roat åt honom.

”Ta det lugnt Chaz. Jag ska inte skada dig, så farligt” med det sagt lämnade jag dom för att gå upp och hälsa på Stella, Helena och Sam som stod vid ingången och väntade på att vi skulle komma.

”Hej, äntligen redo att möta verkligheten nu?” frågade Sam och jag skakade smått på huvudet åt hans fråga.

”Jag är långt ifrån redo. Jag ville bara stanna kvar hemma egentligen men Chaz och Ryan lyckades övertala mig att komma till skolan. Så ni får tacka dom”

”Det ska vi. Det var faktiskt lite av våran plan, om dom inte hade lyckats hade vi bett Justin fixa det” sa Helena och jag skrattade smått.

”Det hade nog inte hjälpt er så mycket att övertyga mig, det hade nog bara gett en motsatt effekt. Jag hade förmodligen åkt till honom och blivit hemskolad istället för att stanna”

”Och lämna oss ensamma här, hur kan du vara så grym” sa Sam och la en hand över hjärtat som en liten dramatisk gest.

”Ensam och Ensam vet jag inte riktigt om jag skulle beskriva det som. Ni skulle ju fortfarande ha varandra”

”Oh det här skräpet menar du. Eh dom är ingenting att ha” sa Stella och puttade till Chaz lite lekfullt innan hon krockade ihop sin arm med min och började styra våra steg bort mot vårt klassrum.

Om jag ska vara ärlig så tror jag att Stella gillar Chaz och att Chaz gillar Stella tillbaka. Dom sitter och sneglar på varande hela tiden och röra varandra så ofta det går utan att man ska verka desperat. Stella skrattar även åt Chaz skratt ibland även fast hon inte tycker om dom eller inte fattar dom. Chaz har till och med låtit Stella sminka honom när hon frågade. Det var en väldigt udda syn att se honom när Stella var klar med honom. Om jag skulle gissa så tror jag inte att Chaz kommer att använde smink någonsin igen.

 

Jag hörde hur folk viskade och skrek saker bakom mig medans vi gick men jag försökte ignorera det så gott jag kunde. Men det är en viss nivå på hur mycket skit en person kan ta innan man faller ihop.

Vissa personer kollade bara på mig med någon slags äcklad blick innan dom vände sig mot sina kompisar för att säga något om mig eller något helt annat.

"Vem behöver Teen mom när man kan bli gravid med en känd person" hörde jag hur någon mumlade till sin kompis bredvid och jag himlade snabbt med ögonen. Det är ju inte så att jag blivit känd eller vad man ska säga innan jag blev gravid.

Jag suckade lättat ut när vi kom in i klassrummet och jag märkte till min lättnad att det var tomt på mäninskor.  Det här var som min första dag tillbaka till skolan efter att folk fått reda på att jag var tillsammans med Justin. Fast det här är värre, tro det eller ej.

”Melinda strunta i dom. Dom är bara avundsjuka och önskar att dom var du just nu” sa Ryan och jag nickade bara lite kort tillbaka som svar.

 

Justins perspektiv: lördagen 15 december

 

Jag har inte kunnat prata med Melinda sen hon åkte i måndagsmorgon och det bokstavligt talat suger. Jag vet bara hur hon mår på grund av att jag lyckats få tag i Chaz en gång i torsdags. Hon hade tydligen haft det jätte jobbigt och jag hatade att inte kunna vara där med henne. Jag ville vara där vi hennes sida och hjälpa henne igenom det här. Jag försöker intala mig själv hela tiden att det bara är sex dagar kvar tills jag kan åka till Kanada och träffa henne igen. Men om jag inte får tag på henne idag åker jag hem tidigare för att få reda på vad tusan det är som händer. Jag behöver veta att hon är okej, jag behöver höra henne säga det.

”Justin lugna ner dig, hon mår säkert bra. Du vet att Chaz och Ryan skulle ha ringt om det hänt något eller hur. Så du överreagerar bara. Försök att bara ta några djupa andetag så blir det bättre” sa Alfredo och la en lugnande hand över min som darrade en aning innan han gick bort till skylskåpet för att fixa något.

”Jag vet, jag bara” började jag men blev avbruten mitt i meningen när min mobil började ringa i mina händer.

”Hej det är Justin” svarade jag snabbt efter att ha godkänt samtalet, utan att kollade vem det faktiskt var som ringde mig. Men jag kände hur hela jag slappnade av när Melindas skratt kom från andra änden av samtalet.

”Hej, ringer jag vid ett dåligt tillfälle eller? Du låter stressad”

”Nejdå det är lugnt, har försökt få tag i dig bara. Började tro att något hade hänt dig”

”Jag såg det och jag är ledsen. Jag tappade bort min mobil i måndags och hittade den alldeles nyss”

”Vänta du tappa bort något, jag köper det inte. Du är säker på att du inte bara försöker undvika mig?” frågade jag och hon skrattade kort.

”Åh nej du kom på mig” sa jag och mitt leende räckte mig säkert från öra till öra just nu. Hon var så sött.

”Men hur är det med dig då om jag får fråga?” frågade jag efter än rätt så behaglig och skön tystnade mellan oss båda.

”Bättre, dom i skolan har faktiskt kommit över det ganska snabbt. Snabbare än jag trott. Dina fans har faktiskt börjat slå vad om barnet kommer bli en tjej eller kille. Jag har börjat få en massa idéer till olika namn också, Jag tror nog att Justin Bieber junior leder just nu faktiskt. Dom alla är i alla fall överens om att barnet ska ta ditt efternamn” sa hon med ett litet gulligt skratt.

”Om det är en tjej då?”

”Oh då skulle barnet heta något som liknar Justin och sen Bieber och junior” sa hon och jag skakade smått på huvudet åt mina fans.

”Jag kan nog faktiskt hålla med dom om att barnet ska ta mitt efternamn. För om barnet tar det så kan du också ta det senare. Om du vill alltså. Melinda Bieber, det låter rätt bra, tycker du inte" sa jag och kunde nästan se rodnaden stiga på hennes kinder. När hon inte sa något skrattade jag lite roat åt henne.

"I alla fall, hur är det med dig då?" frågade hon snabbt för att byta samtalsämne.

"Det är bra nu när jag vet att du är okej. Du får aldrig göra så här mot mig igen, jag höll nästan på att sätta mig på ett plan och flyga dit för att se till att du var okej"

"Aaaaww babe, var du orolig för lilla mig?" sa hon nu en aning gladare över samtalsämnet och jag kunde höra på henne att ett stort leende var placerat på hennes läppar.

"Naaah, bara undrade varför du inte svarade på mina samtal" sa jag och såg hur Alfredo himlade med ögonen och han skulle precis säga något när jag tystade honom genom att slänga en kudde i ansiktet på honom. Han skrattade roat åt mig men jag gav honom bara en menande blick innan jag återgick till mitt samtal med Melinda.

"Vad önskar du dig i julklapp förresten?"

"Justin jag trodde att vi kom överens om att vi inte skulle köpa julklappar till varandra. Jag har ingenting jag in ge dig som du inte har"

"Melinda jag har allt jag behöver, du behöver inte fixa något till mig. Se till att ha på dig något snyggt på julen bara så är jag glad" sa jag och kunde föreställa mig hur Melinda himlade med ögonen åt min lilla önskan eller vad man ska säga.

"Jag är seriös Bieber. Inga julklappar till varandra"

"Men" började jag men hon avbröt mig snabbt.

"Justin jag är seriös, du måste lova mig. Inga julklappar"

"Okej jag lovar babe. Inga julklappar"

"Tack. Men Justin vi får höras senare, nu när jag har min mobil” sa hon och skrattade smått innan hon fortsatte ”Jag måste gå på lektion nu"

"Okej vi hörs senare babe"

"Det gör vi. Jag älskar dig"

"Jag älskar dig också" sa jag och efter det bröts samtalet.

"Alfredo kom hit och hjälp mig"

"Med vad?" frågade han och gjorde sin väg över till mig för att sen slå sig ner bredvid mig i soffan.

"Du ska hjälpa mig att hitta Melindas julklapp"

"Jag trodde att ni bestämde att ni inte skulle köpa julklappar till varandra"

"Ja men det här hade jag redan planerat sen långt tillbaka. Plus så är det inte bara till henne. Det är som en julklapp till oss båda"

 



 

 

Okej så snart är det jul då i berättelsen och Justin håller på att fixa en julklapp till Melinda även fast han lovade att han inte skulle göra det.

Vad tror ni det är Justin ska ge till Melinda i julklapp? Vad tror ni barnet kommer bli, tjej eller kille? och Vilket namn tror ni barnet får?"

Kommentear gärna vad ni tror om frågorna och låt mig veta vad ni tycker.


Kommentarer
Postat av: Julia

tror att det är ett hus :)

2013-03-12 @ 02:03:50
Postat av: Isabelle

Seriöst? Jag hoppas på Adriana om tjej & Adrian om kille.. Ja, jag älskar bokstaven 'A'.

2013-03-12 @ 07:23:08
Postat av: Liv

Han kommer säkert köpa ett hus och fixa ett barn rum . Tror att det blirnen hen!! Nej men jag vet inte :D Kanske flicka, kanske pojke.....

2013-03-12 @ 07:44:41
Postat av: Linn

åååååååh, vad gulligt om de köper hus eller så kanske.. hm.. GRYMT!

2013-03-12 @ 16:44:20
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-12 @ 18:59:36
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

Cute!! Ska justin lära melinad åka skridskor senare?? Då kan ju hon typ halka och slå till magen så dom åker in till sjukhuset eller nåt sånt ^^ låter hemskt jag vet men då blir det liite spännande XD du är jättenduktig, vilken sport går du på?.

Svar: Haha ja man måste ju vara lite hemsk ibland ;D Men jag går på fotboll :D
Just Twitter

2013-03-12 @ 19:28:36
Postat av: Fanny

Han tänker säkert köpa ett hus!!

2013-03-12 @ 20:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback