This was never planed - kapitel 50

Previous
 

”Omg Stella kommer totalt flippa när jag berättar för henne”

”Det tror jag säkert. Men babe jag måste tyvärr lägga på nu. Jag ska iväg och fixa lite små saker innan konserten ikväll”

”Okej, men vi hörs väll imorgon?”

”Självklart, jag klarar inte att gå en dag utan att se ditt vackra leende” sa Justin och jag kände hur rodnaden steg på mina kinder.

”Hejdå babe, jag älskar dig”

”Jag älskar dig också” sa jag och samtalet avslutades.

 

 



 

 

3 dagar senare: Lördag 1 December 2012

 

(Melinda vanligt, Stella kursivt, Sam tjockt)

”Så nu är det dags” sa Stella som skulle verka lite dramatisk innan hon fortsatte med sin mening ”Eh vi har en liten grej som vi brukar göra och tyckte att det skulle vara lite kul att Melinda var med” sa hon och kollade lite frågande på oss.

”Kan vi börja någon gång idag eller, jag vet inte ens vad det är vi ska göra så kan vi sätta igång det någon gång idag eller?” frågade jag och dom båda skrattade roat åt mig.

”Okej så här går det till, vi kommer välja tre kändisar som du ska få välja mellan där vi ger dig tre alternativ” sa Sam och jag nickade lite för att vissa att jag hängde med, jag hade kört det här någon gång tidigare tillsammans med Selena och Stefanie förut.

 

”Okej. Ryan Gosling, Zayn Malik och Justin Bieber. Vem skulle du döda, kyssa eller gifta dig med?”

”Eh är det bara jag som ska svara på det här eller ska ni också svara?”

”Vi ska också göra det” sa Stella och gav mig ett stort leende.

”Okej om jag måste välja någon som jag måste döda, måste jag nog välja Ryan Gosling. Jag menar jag kan ju inte döda Justin, det skulle ju vara lite konstigt” sa jag och dom nickade lite instämande innan jag fortsatte ”Och Zayn är rätt sött så jag skulle välja honom tussen gånger före Ryan”

”Där måste jag nog hålla med dig, Gosling ska bort”

 

 

”Så ingen av skulle döda Justin eller Zayn så ska vi fortsätta så att vi kan få det här överstökat. Det känns lite konstigt för mig att sitta och prata om vilken kille jag skulle vilja kyssa eller gifta mig med. Hade jag inte kunnat få välja bland några tjejer istället?”

”Nej så suck it up. Nu fortsätter vi. Vem skulle ni vilja gifta er med?”

”Justin, helt klart. Skulle vara lite konstigt om jag valde Zayn över Justin, han är ju trotts allt min pojkvän och jag älskar honom. Skulle dock inte ha något emot att träffa Zayn, han är både snygg och trevlig enligt det jag hört”

”Hördu håll dina tassar borta från min man. Du fick Bieber så Zayn är min”

”Haha ta det lugnt. Jag kommer inte att ta Zayn ifrån dig. Jag älskar Justin och skulle inte lämna honom för något i världen”

”Tur för dig kvinna, för den här tjejen är redo att slåss med både nävar och tänder” sa hon och skickade mig en lekfull blick för att teckna att hon bara skämtade med mig.

”Haha vem vet, kanske kan få träffa Zayn under röda mattan” sa jag och ett litet leende spreds på hennes läppar av tanken på att vi snart skulle gå på röda mattan tillsammans med en massa kända personer.

Jag önskar bara att ni kunde ha sett hennes ansikte efter att jag berättat att hon kunde följa med mig till L.A och gå på röda mattan tillsammans med mig och Justin. Hon hade totalt flippat och börjat hyperventilera . Hon hade frågat mig säkert tussen gånger om jag inte skämtade med henne och varje gång blev mitt leende ännu större när jag övertygade henne att jag talade sanning.

 

 

1 vecka senare: Fredag 7 December 2012

 

Jag satt tillsammans med Stella på flygplanet på väg till L.A för att vara med på ett award som jag inte ens visste vad det var för. Jag hade inte planerat något inför det, jag visste att jag skulle ditt tillsammans med Justin och Stella men inget mer än det.

Jag och Stella hade bestämt s för att köpa skor, klänningar och allt det där när vi kommer dit då vi båda visste att vi skulle ha lite mer att välja mellan än hemma i Stratford. Så vi skulle gå upp tidigt på morgonen för att åka iväg och fixa lite kläder medans Justin skulle jobba med något lite snabbt tillsammans med Scooter innan även han fick en lugn dag. Eller i alla fall fram tills det är dags att åka iväg till det här awardet. Dom är inte direkt stillsamma eller vad man ska säga.

 

Justins perspektiv

 

Jag parkerade bilen nästan precis framför flygplatsensingångar och kollade på klockan för att se att det fortfarande var 10 minuter tills deras flygplan ens skulle landa. Jag drog upp mobilen för att kolla runt lite på internet för att slösa lite tid innan jag gick in på flygplatsen för att möta Melinda och Stella. För just nu var jag inte på humör för att gå in för tidigt och råka bli sedd av någon och helt plötsligt skulle det inte bli ett möte mellan mig och Melinda. Det skulle bli ett möte mellan oss och hela flygplatsen. Jag kollade runt lite på twitter och kom återigen in på den lilla videon som Melindas kompis Stella lagt upp. Där dom kör som hon sagt 'en liten lek' där dom skulle välja att göra tre saker med tre olika personer.

Jag vet att jag inte borde bli avundsjuk när Melinda sa att hon tyckte att Zayn såg bra ut men jag kunde inte rå för det. Melinda var min och så fort hon pratade om någon annan kille, kramade dom eller bara var med dom blev jag avundsjuk. Jag vet att det är fel men jag kunde inte sluta. Det är inte det att jag inte litar på henne, för det gör jag. Det är alla andra jag inte litar på, om det låter vettigt. Jag vill inte vara den där avundsjuka pojkvännen, jag har aldrig vart det tidigare men det är vara något med Melinda som gör mig galen.

Jag drogs ur mina tankar när någon knacka på mitt fönster och suckade då jag trodde att det skulle vara något fan eller någon som bad mig att flytta på mig men slog istället upp i ett stort leende när jag såg att det var Melinda som stod utanför. Jag slängde snabbt upp dörren och Melinda blev tvungen att snabbt hoppa bak för att bli träffade utav dörren.

"Förlåt" mumlade jag snabbt men hon skrattade bara åt mig och skakade smått på huvudet. Jag la en arm runt hennes midja och en den andra handen på hennes kind för att kunna dra henne tätt intill mig.

"Hej" mumlade hon mot mina läppar samtidigt som hon lät sina armar hitta sin väg runt min nacke.

"Hej" mumlade jag knappt hörbart innan jag pressade mina läppar mot hennes i en långt efterlängtad kyss. Jag flätade in min hand i hennes hår och drog henne ännu närmre mig. Det kändes som att allting tog stopp runt omkring mig och det var inget annat som betyder något just nu. Min kropp skrek efter hennes och jag kunde inte få nog av henne. Jag vred lite på oss så att jag sen kunde pressa upp henne mot bilden samtidigt som jag lät min tunga glida längs hennes underläpp. Hon gav mig snabbt inträde in i hennes mun och möte min tunga snabbt med hennes egna.

Jag drog mig undan från henne för att hämta andan och lutade mig panna mot hennes.

”Jag har saknat dig så mycket” sa jag och höll henne fortfarande hårt pressad mot mig, som att om jag släppte taget om henne skulle hon försvinna ifrån mig.

”Jag har saknat dig också”

”Är du säker på det? Det är inte Zayn som du har saknat då?” frågade jag roat och hon kollade chokat upp på mig.

”Va? Vad pratar du om?”

”Oh du vet nog vad jag pratar om. Eran lilla video som ni spelade in medans ni körde någon slags ’lek’ eller vad man ska säga. När du berättade hur sött du tycker att Zayn är och hur du inte skulle ha något emot att kyssa honom eller gifta dig med honom om det inte var så att du var ihop med mig”

”Det där sa jag aldrig, jag sa att jag älskade dig. Hur vet du ens om det här?”

”Babe videon ligger uppe på internet det är inte så svårt att missa”

”Vilken video” började Melinda frågandes innan hennes blick ändrades och hon skakade smått på huvudet innan hon fortsatte ”Jag kommer att döda Sam när jag kommer hem alltså. Jag skämtade bara runt med dom. Jag menade aldrig att jag var kär i Zayn. Justin jag älskar dig mer än något annat  och det vet du. Jag skulle göra vad som helst för att” jag tystnade henne mitt i meningen genom att pressa mina läppar mot hennes.

”Wow, wow babe. Ta det lugnt,  jag vet det . Jag bara skämtade med dig” mumlade jag mot hennes läppar och jag kände hur hon andades ut lite lättat mot mina läppar innan hon slappnade av i min famn. Men hon stelnade snabbt till igen när en tanke verkade komma upp i hennes tankar.

”Det förklarar ju varför dina fans helt plötsligt började väldigt avvaktande när det kommer till mig”

”Va?” frågade jag nu oförstående och hon skakade smått på huvudet innan henne blick möte min.

”Dina fans tog inte videon som ett skämt. Dom trodde att jag var seriös och därför gillar dom inte mig då dom tror att jag gillar Zayn också” förklarade hon som att det var det mest uppenbara saken på jorden och jag kände hur det klickade till när jag förstod vad hon pratade om.

Det förklarade alla dom olika meddelandena som jag fått på senaste tiden på både twitter och instagram. Dom bad mig att göra slut med Melinda då jag enligt dom skulle sluta sårad i slut endan. Vilket jag tyckte var väldigt konstigt då efter mitt utbrott eller vad man ska säga på Ellen för ett tag sen hade mina fans haft stor respekt för Melinda och tagit in henne hundra gånger bättre än Selena någonsin kom in efter nästan två år.

”Jag tyckte väll att deras tankar om dig ändrades om dig väldigt fort”

”Man skulle kunna tro att det var dom som är gravida med humörsvängningar” sa Melinda nu med ett litet leende placerat på läpparna.

”Oh herregud jag glömde helt bort. Hur är det med dig, hur går allt det här med graviditeten?” frågade jag och sänkte min röst till bara en viskning när jag sa det sista. Rädd att någon skulle råka höra vad jag sa om jag sa det för högt.

”Det går bra, tror dock att Chaz börjar bli ganska trött på alla mina humörsvängningar som han får. Jag har verkligen vart en pain in the ass och jag skulle förstå om Chaz låste in mig i ett rum någonstans som en fånge eller något och bara skickade in min mat och läxor. Jag har verkligen vart hemsk” sa hon och skrattade åt vad jag antog var ett minne om en av hennes roliga humörsvängningar.

”Kanske finns en fördel att inte vara med i började av graviditeten i alla fall. Slippa alla dom här humörsvängningarna” sa jag och hon skrattade lite smått igen innan hon ställde sig på tå för att komma närmre mig med hennes läppar nu snuddandes vid mina när hon började prata.

”Kanske det. Men det finns nackdelar att vara ifrån mig också ska du se”

”Som vad?”

”Som att jag inte kan göra det här” mumlade hon mot mina läppar innan hon pressade sina egna mot mina och jag stönade klagande när hon drog sig undan allt för tidigt enligt mig. Vilket bara fick henne att le belåtet upp mot mig där hon stod. Lika vacker som alltid och bara kollade in i mina ögon. Vad har jag gjort för att förtjäna någon så fantastisk som Melinda, hon var liksom perfekt för mig. Som att hon var ämnad endast för mig. Kanske låter lite töntigt men det var sant. Melinda var perfekt för mig.

”Jag älskar dig”

”Jag älskar dig också” svarade hon och jag skulle precis luta mig framåt för att kyssa henne igen när någon harklade sig bakom oss.

Jag vände mig smått irriterat mot personen som stört oss men mjuknade snabbt när min blick landade på tjejen som jag lärt känna som Stella. Jag hade helt glömt bort att hon också skulle följa med och med tanke på Melindas ansiktsuttryck hade hon det också.

”Oh förlåt Stella jag glömde helt bort. Jag blev bara så glad när jag såg Justin och” började Melinda men blev avbruten mitt i meningen när Stella smått skrattade innan hon började prata.

”Hej det är lugnt, jag förstår helt. Jag undrar bara om ni ska gulla länge till eller om ni är klara. För om ni ska hålla på länge till går jag nog tillbaka och köper en dricka eller något. För att stå och kolla på er två får mig bara att känna mig forever alone” sa hon och Melinda skrattade smått innan hon satte upp händerna på mitt bröst för att putta undan mig en aning så att hon kunde vände sig mot Stella.

”Sorry. Men ni har ju inte träffats officiellt än. Justin, Stella. Stella, Justin” presenterade hon oss och jag räckte fram en hand mot henne.

”Trevligt att äntligen få dig. Jag har hört så mycket om dig. Både i tidningen men även av Melinda” sa Stella snabbt och jag skrattade smått.

”Det är trevligt att träffa dig också. Men om ni inte har något emot det skulle vi kunna åka nu. Jag har gäster hemma hos mig som förmodligen börjar undra vart jag tagit vägen”

”Gäster, vad då för gäster?” frågade Melinda och kollade oförstående upp på mig.

”Du får se babe” sa jag och pussade henne snabbt på kinden innan jag greppade tag om både henne väska och Stellas för att sen slänga in dom i bakluckan.

Jag såg hur Melinda skickade mig en oförstående blick innan hon gick runt bilen för att hoppa in i bilen. Stella hoppade in bakom henne och jag hoppas snabbt in bakom ratten bara någon sekund efter dom. Jag startade bilen och började köra ut från parkeringen när Melinda suckade frustrerat bredvid mig.

”Justin kan du inte snälla bara berätta vilka dina så kallade gäster är” klagade hon stönade och jag skrattade roat åt henne.

”Ta det lugnt, du behöver inte oroa dig. Du ska bara träffa några kompisar till mig” sa jag och flätade in min lediga hand i hennes och lät våra händer vila i hennes knä.

”Okej men det förklarar fortfarande inte varför du inte kan berätta för mig vem dom här kompisarna är”

”Du vet, dom här humörsvängningarna kan verkligen vara jobbiga ibland” sa jag och Stella skrattade.

”Tro mig Justin, det här är inget i jämfört med hennes andra humörsvängningar”

 

Vi gick in i hallen i mitt hus och Melinda rynkade snabbt på pannan i en frågande gest när det skramlade till i köket.

"Älsklingar jag är hemma och jag har några gäster med mig" ropade jag och kände hur Melindas blick brände håll på mig hud. Jag skakade bara lite snabbt på huvudet och log lite snabbt. Niall kom snabbt in skuttande i hallen och kom fram till oss.

"Hej älskling, köpte du brödet som vi bad dig om?" frågade Niall och kunde knappt hålla borta leendet som ville spridas på hans läppar.

"Nej det gjorde jag inte. Glömde tyvärr det babe" sa jag och Niall skulle precis svara när Melinda avbröt våran konversation.

”Kan någon snälla berätta för mig vad som pågår här. För ärligt talat om ingen av er helt plötsligt skriker att jag är med på punk’d eller något kommer jag börja tro att jag förlorat vettet” sa hon och jag skrattade smått.

”Babe ta det lugnt, vi skämtar bara med dig. Eller egentligen inte. Men i alla fall. Melinda det här är Niall, Niall det här är Melinda” sa jag och Melinda tvekade lite innan hon räckte fram handen.

”Okej är det någon till One Direction älskare som du har här i huset som jag bör veta om?”

”Haha bara en till” sa jag och greppade tag om hennes hand för att börja leda in henne och Stella i köket där Zayn stod och höll på med något som vi skulle ha till middagen ikväll.

”Oh där är ju min blivande fru.” sa Zayn och gav Melinda ett stort leende som hon besvarade med ett litet eget tveksamt.

”Vart var du någonstans?  Vi måste ju börja fixa våra planer inför bröllopet snart” sa han och Melinda bara kollade med stora ögon på honom. Som att han hade tre stycken huvuden eller något.

”Vad pratar han om?” viskade hon lågt så att jag bara skulle höra henne.

”Han har också sett videon där du skämtar att om du inte var tillsammans med mig skulle du inte ha något emot att gifta dig med honom” sa jag och hon suckade frustrerat.

”Jag sa aldrig något sånt, måste alla vrida mina ord?”

”Ja tyvärr baby, det är så det är i branschen” sa jag och hon blängde lite på mig innan hon mjuknade under min intensiva blick.

”Visst visst, men kan vi börja fixa maten snart. Jag har inte ätit på länge och jag håller på att svälta”

”Noop. Vi ska fixa maten och du och Stella kan ta en rundtur eller något runt huset. Sätta er framför tv och kommer på något eller spela något spel. Vad vet jag, bara ni håller er borta från köket” sa jag och kysste henne snabbt innan jag gick bort till Niall och Zayn som redan börjat med maten.

 

”Okej jag klagar inte. Killarna i köket medans tjejerna sitter framför tv och kollar på tv. Jag gillar den här framtida världen vi lever i. Kommer jag att stå på scen snart också istället för dig?”

”Glöm och dröm baby. Scenen är min” sa jag och hon himlade smått med ögonen innan hon tillsammans med Stella gick in i vardagsrummet med en varsin dricka i handen.

 

 



 

 

Så väldigt hoppigt kapitel men hoppas att ni gillar det. Har en massa planerat inför nästa kapitel och har redan påbörjat en av scenerna som judt nu är uppe i 500 ord. Ska försöka få upp det så fort som möjligt men fram tills dess. 

Vad tyckte ni om det här kapitlet? Vad tyckte om Justin och Nialls relation? Och vad tyckte ni om Zayns hälsning om att dom ska planera ett brölopp tillsammans? självkalrt är det ju på skämt men har en den saker planerat för det. För ni behöver oroa er inte, det kommer bli lite fler roliga moments mellan dom alla.Eller ni kanske inte ens tyckte det var roligt men i alla fall. 

Dom är äntligen tillsammans och jag lovar er att i nästa kapitel så kommer det hända betydligt mycket mer. Har så mycket palnerat and the shit is about to go done.



Kommentarer
Postat av: Ebba

OMG!!!! ÄLSKAR DET!!

2013-03-04 @ 00:17:41
Postat av: Bella

OMB, ge oss mera ?! :D

2013-03-04 @ 07:38:35
Postat av: Emelie

Sjukt bra! <3

2013-03-04 @ 15:01:16
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Fanny

Meeeeeeeer :D

2013-03-04 @ 17:17:39
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2013-03-04 @ 21:01:43
Postat av: Fanny

Jätte bra!!
Meeeeeeeeer!

2013-03-05 @ 20:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback