Out Of Town Girl - handling och prolog

Handling
Efter några månaders av festande, drickande och liggandes runt med fler tjejer än dagar har Pattie tillsammans med Justins andra vänner och crew bestämt sig att det räcker. Justin har nu en paus efter sin konsert i Sverige och Pattie ska skicka iväg honom till sin kompis som bor mitt ute i ingenstans på en liten bondgård. Han ska bo där ett tag tills han kommit att börjar inse vilket svin han egentligen vart. Dock blir det inte lika lätt som Pattie hade hoppats på då Justin direkt när han kommer dit försöker stöta på hennes kompis dotter och alla andra tjejer som bor i deras så kallade lilla ”by” där det bor runt 600 personer. Adria som är dottern till Patties kompis dotter är dock inte intresserad av Justin. Eller rättare sagt, hon vill inte ha något med någon kille att göra då hon har ett mörkt förflutet. Det finns bara tre killar som hon litar på, hennes pappa och hennes två bögkompisar. Därför kommer hon göra Justins vistelse där till ett levande helvete.

Kommer Adria lyckas få Justin att bli en bättre person igen efter uppbrottet med Selena som krossade honom totalt eller kommer Justin bara fortsätta vara den douchebag som han är?

Den här novellen handlar om kärlek, vänskap, svek, löften och förändringar.

 



 

 

PrologAdrias perspektiv

”Pappa du kan ju inte vara seriös. Du kan inte göra så här, om det här är mitt straff för att jag kom hem försent förra veckan så ber jag dig att ta något annat. Vad som helst, jag kan städa hela ranchen, åka och handla, få utegångs förbud. Vad som helst men inte det här pappa”

”Oh kom igen så illa är det inte. Du pratar som att hela jorden kommer gå under” sa pappa och vände ryggen åt mig för att sen gå upp mot huset där vi bodde.

”Pappa jag är seriös. Världen kanske inte går under men den här ranchen kommer helt klart att göra det. Vet du inte vilken idiot Justin Bieber är. Han ligger runt med en massa tjejer och festar varje kväll. Han tror att han är en gåva skickad från gud eller något och tror att han är världens snyggaste person”

”Oh kom igen Adria du kan ju inte säga att han inte ser bra ut. Han är en stilig ung man”

”Det kanske han är men det är inte poängen men det här. Pappa han festar och ligger runt bland tjejer och kastar bort dom så fort han är klara med dom som att dom vore skit eller något. Pappa han är världens största douchebag”

”Vilket är varför han ska komma hit. Vi ska hjälpa honom att komma tillbaka på fötterna igen”

”Pappa sådana ställen kallas rehab. Vad ska vi ens göra? Få honom att mocka stallen, ta hand om hästarna?”

”Precis” sa pappa och vände sig mot mig för att ge mig ett snabbt leende innan han gick in i hallen.

”Fuck no, han kommer inte ens nära mina hästar” skrek jag prostserande och pappa vände sig snabbt mot mig igen, nu med en irriterad blick som han fäste på mig.

”Tänk på språket Adria. Och du har inget val. Han kommer om två dagar och han kommer vara här ett tag vare sig du gillar det eller inte”

”Pappa snälla kan han inte vara någonannan stans. Det finns flera familjer här som han skulle kunna vara hos, där deras barn faktiskt vill ha honom där”

”Det är precis det som inte får hända. Han ska bo här hos oss och du ska ta hand om honom”

”Varför ska jag ta hand om honom för. Det finns säkert hundra tjejer här som skulle dö för att få ta hand om honom medans han är här”

”För att du är den ända som inte kommer avguda marken som han går på. Du kommer att vara den ända tjejen som inte kommer klänga på honom. Han har redan ett stort ego om att alla tjejer vill ha honom. Hans ego behöver inte bli större än det är, snarare tvärt om och du är den ända här som kan fixa det. Du kan neka honom och se till att han inser att han inte är någon slags gud. Se till att hans fötter kommer tillbaka på jorden och hans mänsklighet med det också”

”Men pappa jag förstår inte ens vad jag ska göra med honom när han är här och hur jag ska behandla honom”

”Du ska behandla honom som om han vore vilken kille som helst härifrån. Hålla honom borta från alla tjejer och fester så löser det sig”

”Vart ska jag han ens sova någonstans. Din kompis kommer ju över här så han kommer ju ta gäst rummet inne i huset så då finns det ju ingenstans som Justin kan sova”

”Klart att det finns. Ladans över våning är nog stor för er båda”

”Pappa du kan ju inte vara seriös med att jag ska behöva dela ladan med Justin. Vad hände om han försöker något på mig?” frågade jag och väntade på hans svar medans han gick ut i köket för att göra något.

”Då får du tillåtelse att slå honom” sa pappa och gav mig ett stort flin innan han slog sig ner i soffan i vardagsrummet efter att ha tagit av sig skorna och hämtat vatten.

”Du vet du hade kunnat börja med det när du sa att Justin Bieber skulle bo här med oss ett tag”

”Haha älskling du kommer inte att få slå honom. Jag skämtade bara, om han gör något kommer du till mig och jag får sköta det där ifrån”

”Visst. Men jag gillar fortfarande inte att Justin ska sova i ladan med mig”

”Ni kommer att få en varsin halva av ladan. Jag tror att du kommer att klara dig. Du brukar ändå inte vara där så mycket, du är alltid ute med hästarna eller John och vad är det den andra killen heter”

”Kenny heter han och det borde du veta eftersom jag vart kompisar med dom i fyra år nu pappa”

”Jaja jag vet med du vet att jag är dålig på namn. Men försök inte byta ämne här. Justin kommer hit om två dagar och du ska ta hand om honom vare sig du gillar det eller inte”

”Så om man ska sammanfatta det här vi just pratat om. Så kan man lika gärna beskriva det som att jag ska barnvakta Justin när han kommer hit. Hålla honom borta från dom sakerna som han inte får göra”

”Ja jag antar att man kan sammanfatta det så. Men kan du vara snäll och fixa en kopp café till mig. Fotbollsmatchen börjar nu och jag vill inte missa något” sa pappa och log stort upp mot mig. Jag suckade irriterat åt honom och gav honom ett snabbt okej till svar innan jag stampade ut i köket. Missnöjd med det jag precis diskuterat med pappa om. Jag vill inte ens behöva prata med den där jävla Justin Bieber killen, ännu mindre behöva umgås med honom. Men nu måste jag babysitta honom, se till att han inte gör något dumt.

Ja dom här kommande veckorna lär ju bli roliga, eller inte

 

”Jag fattar fortfarande inte varför du klagar bara. Justin är snygg, vältränad och ni skulle säkert ha ett bra sexliv” sa Kenny och jag kollade chockat på honom innan jag smällde till honom på bröstet. Jag satt just nu på ett café (vilket för eran information är den ända här i vår lilla stad/by vad man nu vill kalla det) tillsammans med Kenny och John och hade precis berättat för dom att Justin skulle komma och bo hos mig ett tag. Vilket i deras ögon inte var en dålig sak.

”Jag är seriös och du kan ju inte säga att han inte är snygg”

”Om du tycker att han är så snygg varför frågar du honom inte sen bara fall han vill ha en trekant med dig och John” sa jag vilket fick John att genast kolla upp på mig från sin mobil som han suttit med upptryckt i ansiktet ända sedan vi kom hit.

Tumblr_m4lg2qarea1r0cxb0o2_250_large

(Det här är då John)

”Kanske för att Justin inte är bög. Men om du kanske är med så” började han men jag avbröt honom snabbt i meningen

”Tänk inte ens tanken Kenny” sa jag och han skrattade.

”Lugna ner Adria. Jag skämtar bara med dig. Föresten så är du inte min typ”

”Men Justin Bieber är din typ?”

 

Blaine-anderson-glee-darren-criss_large

(Och det här är Kenny)

”Uh, Yeah. Han är snygg, han har talang och han har den här lilla bad boy stilen”

”Du gillar bad boys?” frågade jag roat och höjde ett menande ögonbryn mot honom.

”Vem gillar inte bad boys” sa John och la bort sin mobil för att sen kolla menande på mig ”Jag menar tjejer tände på det också”

”Ja kanske på bad boys som i gangster, men inte bad boy som i att ligga runt med varenda tjej som han lägger ögonen på. Jag menar, tänk bara på hur mycket sjukdomar och sånt han kan ha” sa jag och rynkade äcklat på näsan när jag tänkte på det.

”Du har en poäng i det men han är fortfarande snygg och jag skulle inte ha något emot en vild natt med honom” as Kenny och jag skakade smått på huvudet åt mina två bästa kompisar som om ni inte redan märkt det är bögar och ett par sen ett år tillbaka.

 

I alla fall så kanske jag borde presentera mig lite snabbt. Mitt namn är Adria Woods, jag är 17 år men fyller 18 om tre månader. Jag bor ensam tillsammans med min pappa på en liten ranch sen min mamma lämnade oss för fem år sen. Hon stack iväg med någon rik snubbe som skulle ge henne ett bättre liv, ett liv utan ett barn som förstörde hennes liv. Men om vi skippar att gå in på några detaljer så fortsätter vi till något lite roligare istället. Eh jag bor i en liten stad, om man ens kan kalla det de. Snarare en ort eller något då vi inte är mer än 600 personer som bor här. Så basically känner man typ alla som bor här.

Juste vi har en liten skola här som man kan gå i upp till nian också, men efter det om man vill fortsätta plugga måste man åka iväg till en annan stad då vi inte har något gymnasium som man kan gå på efter. Men det är väldigt få som väljer att fortsätta, dom flesta stannar kvar här och tar över familjeföretagen som i vårt fall är att träna hästar och sälja mjölk och ägg. Men sen pappa skadade knät kan han inte ta hand om hästarna så han får ta hand om korna och hönsen medans jag tar hand om hästarna. Inte för att jag klagar då, att rida och ta hand om hästarna är hundra gånger bättre att fixa med allt annat.

Min bästa kompisar är då Kenny och John som ni träffade lite tidigare. Dom är verkligen bäst men när det kommer till att prata om snygga killar eller skvallra är dem hundra gånger värre än mig. Visst det kan vara kul att prata om killar och skvallra ibland. Men dem gör det nästan hela tiden. Men trots det älskar jag dom och kan lite på dom till hundra procent.

 

Justins perspektiv

”Men Justin jag trodde att du sa att du skulle komma hem efter Sverige konserten” sa Ryan och sorgset och jag rullade snabbt ögonen åt honom.

”Jag vet Butler, jag hade planerat det också. Men mamma skickar iväg mig till någon slags by eller vad det är hon kallade det. Hon sa att jag skulle åka dit för att få mitt förnuft tillbaka och bli mitt gamla glada jag. Pff jag är glad nu som jag är. Jag lever det bästa livet man kan ha och om jag förlorar några fans, vem bryr sig. Jag har pengar så det räcker och blir över ändå”

”Justin vi vet att du tycker om det här livet men jag tror nog din mamma och Scooter menar att du gått lite över styr. Dom vill att du ska bli en bra person igen”

”Ryan bara för att jag festar och ligger runt med några tjejer betyder det inte att jag inte är en bra person. Det är inte så att jag våldtar några av tjejerna som jag är med. Alla gör det frivilligt”

”Justin jag vet men” började han men avbröt sig snabbt med en suck innan han började på ett annat spår istället ”Vi skiter i det. Vart är det ens du ska någonstans?”

”Jag vet faktiskt inte, men mamma säger att jag kommer vara fast där tills jag börjar uppföra mig igen. Det är tydligen någon tjej där som ska ’ta hand om mig’ medan jag är där för att se till att jag inte kommer dricka eller festa”

”Är hon snygg då?” frågade Ryan och flinade stort mot mig.

”Jag vet inte jag har inte sett henne. Men även fast hon inte är det så finns det andra tjejer där. Mamma sa att dom bor ungefär 600 personer där. Var av ungefär hälften borde vara tjejer, vilket blir ungefär 300 andra tjejer som bor där. Jag menar jag ska inte vara där så länge än då så jag klarar mig nog fint där”

”Det tror jag säkert mannen, men du får sköt om dig. Jag ska sticka över till Chaz ni för att tagga inför matchen ikväll. Men vi får höras senare när du kommit dit”

”Jag tror tyvärr inte det. Mamma sa att jag inte kommer ha något internet eller något. Jag kommer inte ha en egen bil heller så om jag vill komma till ett internetcafé eller något måste jag gå i flera timmar för att komma dit, om jag inte går vilse innan”

”Vad då som dom är typ riktiga bönder dom som bor där?”

”Typ, eller jag vet faktiskt inte hur dom är””

”Så då kanske dom inte ens vet vem du är” sa Ryan och kollade storögt på mig.

”Jag har inte tänkt på det men ja jag antar att det skulle kunna bli så. Men tror inte det, alla vet vem jag är” sa jag och Ryan himlade snabbt med ögonen mot mig.

”Jaja men vi får höras så fort då kan prata då. Ha kul och bli bättre” sa han med ett skratt vilket fick mig att himla med ögonen åt honom innan jag sa hejdå.

Jag la på samtalet och slängde mig ner på rygg i min säng med en suck, funderade på det som kommer vara dom närmsta kommande månaderna. Först hade jag bara vägrat och sagt att min mamma var dum i huvudet som trodde att jag skulle gå med på någon sån här resa där jag inte skulle kunna dricka och festa. Men när jag tänkte på det så kommer det ju bli rätt skönt, jag menar jag slipper allt hat från haters och paparazzi som är upp i min röv hälften av tiden. Jag kommer ju inte vara där särskilt länge, kanske 30 dagar eller något. Vilket resulterar i att jag skulle kunna ha 10 nya tjejer per dag att leka med om jag ville. Inte för att jag kommer göra något med alla då, bara dom snyggasta. Men ni förstår vad jag menar. Det är ju nästan paradiset förutom det faktum att jag inte får festa, eller det beror ju helt och hållet på hur vilda dom här ungdomarna som bor där är.

I alla fall, den här resan kommer nog inte vara så tråkig som min mamma tänkt sig att den ska vara.

 



 

Okej så det är den här novellen som jag har suttit med tusen olika ideer till. Om jag skulle lägga upp den här så kommer den ju inte komma på ett tag men jag undrar fall ni skulle vilja läsa den här novellen? Det kommer dock bli lite "fulare i mun" eller vad man ska säga när dom snackar och Justin kommer verkligen vara en stor DOUCHBAG i början av novellen och det kommer komma fram senare varför han är som han. Plus varför hon är som hon är. Det här novellen kommer jag heller inte ha en huvudperson för Adria då jag inte hittar någon bra skådespelare. Så kommer ha en massa olika bilder. Men hennes utseende kommer att bli beskrivet senare i novellen så att ni vet hur hon se ut på ett ungefär.

 

I alla fall så skulle jag verkligen uppskatta om alla läste det här och kommenterade vad ni tycker om den här iden som jag har. 

 

PS. nej This Was Never Planed är inte slut om ni skulle tro det, det är en bit kvar i den och jag sitter just nu och skriver på kapitel 62. Så om många kommenterar på den här novell iden och det förra kapitlet så kanske det kommer senare ikväll.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

IIIIIH vill ju läsa den där nu:(

2013-03-31 @ 23:49:18
Postat av: Ebba

Jag gillar den... Det som du har sagt till mig om novellen kommer göra denna novell AWESOME! ;)))

2013-04-01 @ 00:16:57
Postat av: Emelie

As bra, vill läsa mer nu!!! <3

2013-04-01 @ 01:49:24
Postat av: Katte bieber❤❤😃😃😍😍👍👍

Den låter skit bra !! This whas never pllaned började bli lite lång tråkig så det är bra att du gör en ny !! ❤😊😊❤❤❤❤ p.s kommer det någon ikväll ??? ❤😊

2013-04-01 @ 01:55:45
Postat av: s.

Den e bra! Helt klart att jag skulle läsa den förresten vill läsa den NU!!

2013-04-01 @ 04:39:20
Postat av: Anonym

den verkar asbra,skulle helt klart läsa den:D

2013-04-01 @ 08:24:21
Postat av: Fanny

Gud, jag tror den här kommer bli jätte bra!!😀😀😀

2013-04-01 @ 10:33:47
Postat av: Emmy<33

Gud vad bra!! Älskar båda denna och den gamla!!
Bara du inte slutar med den andra så tycker jag att du ska fortsätta med denna!!<33

2013-04-01 @ 10:49:37
Postat av: Linnéa

Jag skulle absolut läsa den! :)

2013-04-01 @ 13:03:51
Postat av: Vicki <3

Jätte bra, hut måbga kapitel till kommer det att bli på This was never planed? Längtar efter att få läsa den nya novellen!! <3

2013-04-01 @ 14:08:08
Postat av: Manar

Den e bra! Helt klart att jag skulle läsa den förresten vill läsa den NU!!

2013-04-01 @ 18:24:13
Postat av: jasmina

fortsätt på den vill veta vad som komner hända asbra novell. PS älskar bådaa dina noveller :)

2013-04-01 @ 21:39:31
URL: http://Minprivatblogg.devote.se
Postat av: <3

Tror att det kommer att bli en super bra novell!

2013-04-01 @ 22:07:32
Postat av: Jossi

JAG VILL LÄSA!!! NUUUUUUUUUU!

2013-04-02 @ 00:33:31
Postat av: sara

den är assssss braaaa!!!! :)
(bara hon inte blir gravid o får barn! För jag läser andra bloggar oxå o då blir tjejen typ alltid gravid! :s )
älskar denna o när kommer nästa?;)

2013-04-09 @ 19:19:37
Postat av: Felicias

Älskar denna novell du ska absolut fortsätta på den snälla kom med ett nytt kapitel snart

2013-05-15 @ 13:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback