This was never planed - kapitel 47

 

”Nej det gör jag inte. Tänk på det, din familj är kristna och rätt hårda på det. Dom tycker att man ska vänta med att ha sex tills efter man är gift och här kommer jag invandrandes. Min hälsning blir alltid något i stil med `Hej jag heter Melinda. Det är roligt att träffa dig. Hej visste du att jag är gravid med ditt barn/ barnbarn/ kompis´ eller vem det nu är jag hälsar på” sa Melinda och jag skrockade lågt.

”Babe du oroar dig allt för mycket. Försök att slappna av lite istället. Kanske ringa till din kompis Stefanie och förklara varför du inte kommer komma till skolan i framtiden och kanske borde du berätta för henne att du är gravid innan hon får reda på det genom medier” sa jag och hon suckade en aning, visste att jag hade rätt. Hon hoppade ur min famn och lutade sig mot fönstret på henens högra sida innan hon lyckade fiska upp mobilen som hon hade i fickan. Hon slog in numret och lyfte upp mobilen till örat för att bara efter två toner besvaras av en pipig röst som jag antog tillhörde till Stefanie.

 



 

 

Stefanies perspektiv

 

Jag satt tillsammans med Kasper i ett av grupprummen i skolan och höll på att jobba med en engelska uppgift som skulle in i morgon. Och lita på mig när jag säger att vi är långt ifrån klara. Vi hade knappt börjat på den och jag börjar få lite panik att vi inte kommer hinna bli klara med den tills imorgon. Jag förstår inte hur Melinda stod ut med att ha Kasper i sin grupp, han gör ju fan nästan ingenting. Han låter alla andra göra allt jobb åt honom, inte så konstigt att han har så bra betyg som han har då. Han har förlitat sig på Melinda hela tiden som hon vart runt omkring.

På tal om Melinda så har jag inte träffat henen sen hon åkte iväg till Justin för över två veckor sen. Lärarna säger att hon hoppat av skolan och henne föräldrar säger att hon flyttat ut när jag pratade med dom. Men det låter inte som något hon skulle göra. Jag vet att hon älskar Justin väldigt mycket men hon älskar skolan allt för mycket för att ens Justin skulle kunna få henne att hoppa av skolan. Så det måste vara något annat som har hänt.

Jag kände hur mobilen vibrerade i fickan och drog snabbt upp mobilen för att se att det var Melinda som ringde mig ”haha när man pratar om trollen” mumlade jag tyst för mig själv och svarade snabbt på samtalet och sket i Kasper som sa åt mig att lägga på samtalet. Jag skakade smått huvudet åt honom och tröck mobilen hårt mot örat.

”Hej Melinda älsklingen, det var ett tag sen jag hörde från dig nu” sa jag och såg hur Kaspers uttryck mjuknade en aning när han förstod att det var Melinda jag pratade med.

”Haha jag vet gumman. Jag har haft lite mycket i huvudet just nu bara. Jag har knappt någon ledig tid alls känns det som” sa hon md en liten suck och jag skrattade kort.

”Kör Justin så hårt med dig där borta”

”Haha nej det är inte det. Eh, jag måste prata med dig och du måste lova mig att du inte berättar för någon och att du inte flippar. Okej?”

”Jadå du har mitt ord på det”

”Okej bra, är du ensam? Jag vill inte att någon annan ska höra”

”Nej vänta ett tag, jag ska bara hitta ett ledigt rum” sa jag och gav kasper ett svagt leende innan jag gick ut ur rummet i jakt på ett ledigt klassrum. När jag hittade ett låste jag snabbt dörren efter mig och satte mig upp på en av dom alla bänkarna som stod här inne.

”Så prata nu, du börjar oroa mig. Lärarna säger att du hoppat av skolan och dina föräldrar har sagt till mig att du flyttade hemifrån”

”Eh det är väll mer eller mindre sanningen antar jag” sa hon och jag kollade chockat framför mig men när jag kom på att hon inte kunde se mig skakade jag mig snabbt tillbaka till verkligheten.

”Vad menar du? Melinda vad är det som händer?”

”Alltså jag vet inte hur jag ska säga det här, jag hade nog förmodligen föredragit att säga det här när jag träffar dig istället men det kommer nog att ta ett tag innan jag kommer komma tillbaka för att hälsa på”

”Melinda vad pratar du om? Vad är det som jag har missat?”

”Stefanie jag är gravid”

”Du är gravid?” brast jag ut och Melinda bad mig snabbt att dämpa mig då hon inte vill att någon annan skulle få reda på det här på ett tag.

”Ja och berätta för mina föräldrar gick ju inte särskilt bra det heller.  Dom bad mig att välja mellan dom och Justin. Och om jag valde att stanna hemma med dom skulle jag behöva göra abort”

”Och du valde Justin och barnet?” gissade jag och hon suckade.

”Ja så mina föräldrar valde att spraka ut mig och dra ut mig från skolan. Där av är jag inte i skolan med er. Jag försökte att söka in igen men jag hamnade så klart längst ner på deras vänte listan att komma in i skolan. Så jag har sökt skolor i närheten och tänkte att jag kunde bo hos dig eller någon. Men självklart så var det ingen skola som ville ta in mig. Så just nu har jag bara två val eller vad man ska säga. Ett är att jag följer med Justin på hans turné och har en privatlärare med på bussen eller så flyttar jag hem till Justins morföräldrar och börjar på en skola i Canada som jag redan kommit in på”

”Canada, förstår du hur sällan vi skulle träffas då Melinda. Typ aldrig”

”Stefanie vi kommer inte kunna träffas så ofta om jag följer med Justin heller”

”Jag vet men du kommer fortfarande var i samma land som mig om du följer med Justin. Inte uppe i Canada, det är liksom ett helt annat land”

”Stefanie om jag följer med Justin på hans turné kommer jag att vara i betydligt mer länder än Canada älskling”

”Åh sluta vara så smart hela tiden” sa jag och hon skrattade.

”Jag kan ju inte sluta var mig själv eller hur?”

”Jaja jag måste berätta en sak för dig också” sa jag nu en aning nervöst och bet på mina naglar som jag hade en vanna att göra nu för tiden.

”Eh kan det vänta lite? Vi kom precis fram till Justins morföräldrars hus”

”Eh visst, ring mig sen när du har tid” sa jag nu en aning nästan lättad och la på samtalet efter att ha sagt hejdå till Melinda.

Jag stoppade tillbaka mobilen i fickan och gick tillbaka till Kasper som satt och trummade lite med pennan men kollade snabbt upp på mig när jag kom in i rummet. Han slog upp i ett litet leende och drog snabbt in mig i hans famn efter att ha ställt sig upp och gjort sin väg över till mig.

”Så hur var det med Melinda då? Kommer hon tillbaka till skolan snart?”

”Haha nej hon har flyttat hemifrån och ska börja på en annan skola”

”Okej det var ju plötsligt. Det har säkert något med den där skiten Justin Bieber att göra”

”Kasper” sa jag klagande och kollade nästan stängt på honom. Jag visste att han inte gillade Justin men han är fortfaranade Melindas pojkvän och hon älskar honom mer än allt annat så det börjar bli dags för Kasper att komma över det som stör honom.

”Jag vet, jag vet. Han är Melindas pojkvän men jag tål honom fortfaranade inte för det. Han har någonslags grej om att han är så mycket bättre än alla andra som jag inte gillar”

”Kasper det vet både du och jag att han inte tycker. Det är något som du gör ihop i ditt lilla huvud”

”Jaja whatever. Berättade du för henne om oss förresten?” frågade han nu med ett litet flin på läpparna och lutade sig ner mot mig för att sen kunna pressa sina läppar mot mina. Jag besvarade kyssen kort innan jag drog mig undan och kollade upp på honom.

”Nej jag han inte innan hon la på, men jag fick i alla fall reda på att hon är gravid” orden han lämna mina läppar innan jag hann stoppa dom och Kasper stelnade till framför mig. Hans ögon svartnade och hans käkar spändes ilsket. Det spelade ingen roll hur många gånger Kasper försökte övertyga sig om att han var över Melinda helt, för det här bevisade helt motsatsen och jag suckade högt.

Varför måste jag alltid hamna i skuggan av Melinda och hennes perfekta liv.

 

Melindas perspektiv

 

Jag la på samtalet jag nyss haft med Stefanie och vände upp blicken mot huset som vi nu parkerat utanför. Huset var rätt så gulligt och det var tända ljus i nästan alla rum. Jag såg rörelser i både köket och vardagsrummet och räknade till minst fyra personer i huset.

”Justin hur många är det jag ska träffa idag?  Jag trodde vi kom överens om att vi skulle ta några i taget. Att jag skulle ta några idag och sen så skulle jag träffa några till imorgon”

”Ta det lugnt babe det är bara sex stycken som du ska träffa idag. Det är mina morföräldrar, mina syskon, min pappa och hans fru. Inget att oroa sig för”

”Ha lätt för dig att säga. Alla vet ve du är och typ alla älskar dig. Det är ju inte direkt svårt för dig att träffa nya personer” sa jag och han skrattade roat åt mig.

”Sluta oroa dig och hoppas ur bilen bara. Det kommer inte bli bättre för att du sitter här och tänker på det” sa Justin och pussade mig snabbt på kinden innan han räckte pengarna till chauffören och hoppas ut ur bilen. Jag följde efter hans exemplar efter ett tag och hoppade ur bilen för att sen styra mina steg upp mot huset där Justin redan stod med mina väskor i sina händer.

”Kan vi inte åka till någon restaurang i närheten istället och komma tillbaka lite senare?” frågade jag och Justin vände sig mot mig med ett litet skratt.

”Babe sluta fåna dig nu, det kommer gå bra. Dom kommer att älska dig eller i alla fall stå ut med dig” sa Justin med ett litet flin på läpparna och jag smällde till honom lite på bröstet vilket bara fick honom att skratta åt mig.

”Du kan inte säga så, det hjälper mig inte direkt att lugna ner mig om det här”

”Jag bara skämtar med dig. Du oroar dig för mycket” sa han och tryckte upp mig mot sig med hjälp av en arm som han hade placerat runt min midja och kuppade min ena kind med hans fria hand. Jag greppade tag i hans biceps och stödde mig mot dom när jag ställde mig på tå för att komma upp närmre honom.

”Så himla kort” mumlade Justin roat och jag himlade snabbt med ögonen mot honom innan jag stängde öronen för att inom kort känna Justins läppar pressas mot mina. Jag lät mina händer glida upp till hans nacke istället och drog ner honom närmre mig, fördjupade kyssen genom att pressa in min tunga i hans mun.

”Ja ni verkar ju ha det väldigt trevligt” hörde jag någon skratta fram ifrån dörren och drog mig snabbt bort från Justin. Jag ställde mig ordentligt igen och vred blick mot dörren där Jeremy nu stod.

”Hej pappa” sa Justin en aning generat och jag kände hur rodnaden steg på mina kinder. Jag borrade in mitt ansikte i Justins bröst för att dölja rodnaden på mina kinder och dom båda skrattade lite roat åt mig.

”Det är inte roligt Justin. Jag har vart jätte nervös inför att träffa din familj och så är det så här jag träffar din pappa för första gången. Lyckat säger jag bara” mumlade jag fram mot hans bröst och han kramade om mig hårt innan han tog ett steg ifrån mig.

”Hjälper det om jag berättar att det var exakt så här jag träffade Justins morföräldrar för första gången?” sa Jeremy och jag vände mig mot honom.

”Ja lite” sa jag och han skrattade lite smått åt mig.

 

Justins perspektiv

 

Jag tog av mig skorna och jackan fast med blicken hela tiden fäst på Melinda som stod och pratade med pappa och Erin som hade stora leende placerade på läpparna. Dom skrattade åt något Melinda sa och jag gick bort mot dom. Jag lindade mina armar runt henne från bakifrån och lutade min panna mot hennes axel. Hon la sina händer över mina och som vilade på hennes mage och hon började prata med mormor och morfar som nu också kom in i hallen.

Jag kollade med ett stort leende ut över alla och släppte ut en lycklig suck. Jag visste att min familj skulle gilla Melinda men att se det med mina egna ögon var nästan helt fantastiskt. Dom pratade med varandra som om dom hade känt varandra i år och det är allt jag hade kunnat önska mig, att Melinda snabbt kom in i familjen och att dom alla trivdes tillsammans.

”Åh jag ska gå upp och hämta Jazzy och Jaxon” sa pappa efter ett tag och mitt leende växte sig om möjligt ännu större. Jag hade inte träffat mina små syskon på länge och jag saknade dom verkligen något enormt.

”Jag hjälper dig” sa jag och släppte mitt grep om Melinda som kollade lite nervöst på mig.

”Gå in i vardagsrummet och prata med mormor, morfar och Erin så kommer jag strax” sa jag och pressade mina läppar snabbt mot hennes innan jag följde efter pappa upp till mitt rum där mina syskon just nu vilade.

”Hon är sött Justin, väldigt trevlig också” sa pappa när jag kom in i rummet och jag log stort mot honom.

”Ja hon är fantastisk”

”Jag tror att hon kan vara bra för dig. Hon är smart, jordnära, rolig. Något att hålla fast vid”

”Tro mig jag kommer inte släppa taget om henne, jag älskar henne verkligen. Jag skulle ge upp min karriär för henne om det var vad som krävdes för att jag skulle kunna få vara med henne”

”Jag kan se det, jag kan också se in hennes ögon att hon älskar dig mycket också” sa pappa och jag skrattade lite lyckligt och vände blicken mot Jazzy och Jaxon som nu började vakna upp.

 

”Hej på er” sa jag och dom båda vände sig snabbt mot mig.

”Justin” brast dom ut ungefär samtidigt och dom slängde sig båda på mig. Jag satte mig ner på golvet bredvid sängen och drog upp dom båda i min famn så att jag kunde krama om dom båda hårt.

”Jag har saknat er” sa jag och Jazzy skrattade ett gulligt skratt som bara barn kunde få till vilket fick mitt hjärta att värmas ute från och in medans Jaxon bara kramade om min hals hårt, vilket jag absolut inte hade något emot då jag för det första verkligen hade saknat dom och för det andra var han inte så stark.

”Hör ni jag har en person där nere som jag vill att ni ska träffa”

”Är det Selena?” frågade Jazzy och jag skakade smått på huvudet.

”Nej, hennes namn är Melinda och är min flickvän för ett tag tillbaka nu. Kan ni vara snälla?” frågade jag och log stort ner mot dom. Som att min älskade små troll någonsin skulle vara taskig mot någon.

Dom båda nickade glatt på huvudet och jag reste mig upp vilket fick Jazzy att ställa sig upp men eftersom Jaxon fortfarande hade sin armar runt min nacke placerade jag honom bara på min höft och höll honom där. Jag greppade tag om Jazzys hand och började tillsammans med dom gå ner för trappan efter pappa in i vardagsrummet där alla satt.

Melinda hade satt sig i ena fåtöljen och Jazzy som redan hade fått syn på henne började dra mig i hennes riktning så att vi snart stod framför Melinda som kollade med ett stort leende upp på oss med en blick som pendlade mellan oss alla tre.

”Melinda det här är Jazzy och Jaxon. Jazzy, Jaxon, det här är Melinda”

”Din flickvän” la Jazzy till och Melinda skrattade lite roat åt henne.

Jaxon släppte sitt grepp om min hals och vred sig om för att sen sträcka ut armarna mot Melinda som snabbt lyfte bort Jaxon från min famn och lyfte ner honom i hennes knä. Jazzy hoppade upp och satte sig på ena arm stödet och började fråga Melinda tussen olika frågor om allt möjligt som hennes intressen, hår färg och annat medans Jaxon bara hängde runt Melindas hals med en av hennes händer strykande över hans rygg.

 

*

 

Pappa, Erin, mormor och morfar hade bestämt sig för att ta en promenad efter maten så jag och Melinda hade lämnats kvar som barnvakter åt Jazzy och Jaxon. Inte för att någon av dom verkade ha något emot det då Jazzy och Jaxon älskade Melinda och bråkade nästan om hennes uppmärksamhet.

 

Melinda satt just nu och ritade ännu en bild på en tjej som Jazzy hade bett henne om att rita medans Jazzy och Jaxon nu satt och kollade på något barnprogram som gick på tv.

”Se det var väll inte så illa?” frågade jag och gled ner på golvet bakom Melinda och lindade mina armar runt hennes midja. Jag kysste hennes hals lite försiktigt och hon gav hennes lilla skiss en sista blick innan hon kollade upp på mig.

”Nej det gjorde det inte. Dina småsyskon är helt underbara, får mig att önska att jag också hade små syskon som jag kunde ta hand om”

”Ja du klarade ju av dom här två när dom var som värst förut så ett barn av vårat eget lär ju inte bli så svårt för oss att ta hand om. Du kommer bli en fantastisk mamma” sa jag och Melinda log smått mot mig.

”Och tro mig Justin, du kommer bli en bra pappa” sa hon och pressade sina läppar snabbt mot mina. Men inte tillräckligt snabbt för att Jazzy inte skulle lyckas komma på oss vilket ledde till att hon gjorde något slags ”euw” lätte eller något innan hon vände tillbaka blicken mot tv igen vilket fick Melinda att skratta lite roat åt henne.

 

 

 


 


 

 


Så äntligen uppe och det blev till och med längre är jag hade förväntat mig, nästan det dubbla av hur långt ett kapitel brukar vara.

 

Men vad tycker ni? Det blev lite nya perspektiv i det här kaptilet där vi fick reda på att Stefanie och Kasper är tillsammans och Stefanie råkar berätta för Kasper att Melinda är gravid. Hur tror ni han reagerar på det?

Sen vad tyckte ni om Melindas första träffa med resten av Justins närmaste släktningar. Vad tyckte ni om det? Och vad tror ni kommer hända när hon träffar Justins kompisar?

 

Kommentera för mer!!!!!! (Ge gärna ideer för min hjärna står rätt still)


Kommentarer
Postat av: Liv

Om du undrar om du har fått en läsare mindre så har dunnog inte det, jag ska bort ett tag utan internet så hoppas att kag inte missar för myckey! Awesome kapitel!

Svar: haha det lär du nog inte göra, min uppdatering är inte särskilt bra just nu ;)
Just Twitter

2013-02-15 @ 07:38:46
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-02-15 @ 14:12:49
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Fanny

meeeeeer :)

2013-02-15 @ 19:07:19
Postat av: vilma

du skriver så himla bra älskar novellen:D
men när kommer selena in igen? de slutade väl inte vara vänner eller har jag missat det?
Längtar till nästa kapitel take care!:D

2013-02-16 @ 22:05:38
Postat av: Anonym

Hihiihiiii meeeer:D

2013-02-17 @ 14:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback