This was never planed - kapitel 63 - The end

Previous
 

Hade ingen aning om vad det var som han pratade om. Hans blick föll snabbt mer på sina händer som var ihop flätade framför honom och jag kunde nästan se en oro i hans ögon.

”Justin är du säker på att du är okej?”

”Jag har aldrig mått bättre, jag vet bara inte hur jag ska göra det här. Jag hade ett litet tal färdigt som jag skulle säga till dig men jag måste ha glömt det på hotellet”

”Justin jag börjar bli orolig här. Vad är det du ska göra?” frågade jag och försökte slå bort tankarna och idéerna om vad det är Justin håller på med. Jag ville ju inte att mina förväntningar och förhoppningar ska vara för höga när jag väll får reda på vad det är Justin faktiskt babblar om.

 



 

 

”Eh” sa Justin nervöst  och han tog ett steg närmre mig för att sen ta mina händer i hans. Han kollade nu äntligen upp i mina ögon och jag kunde se hur oron var inblandad i hans chokladbruna ögon.

”Jag vet att vi båda fortfarande är unga och att vi inte vart ihop så jätte länge. Men jag vet att du hela tiden oroar dig om att jag ska lämna dig efter att barnet kommit eller att jag ska tröttna på dig efter ett tag. Så det här mitt löfte till dig. Om du säger ja till mig lovar jag att alltid stå vid din sida när du behöver mig, jag lovar att alltid vara dig trogen och älska dig för alltid. För du gör mig lycklig och jag kan inte se min framtid utan dig i den. Jag älskar dig mer än allt annat. Jag ber dig inte att gifta dig med mig inom en snar framtid utan det här ett löfte till dig att vi om några år kan gifta oss” sa Justin samtidigt som han sjönk ner på ett knä framför mig, han drog upp en liten ask ur fickan för att sen öppna den så att jag kunde se det vackra diamant ringen som var placerad inuti ”Melinda Waltson vill du gifta dig med mig?”

 

Jag kände hur allting stannade runt omkring mig och jag kände hur tårarna började stiga i ögonen.  Mina händer for snabbt upp över min mun och jag kollade chockat ner på Justin som kollade nästan nervöst upp på mig medan han väntade på mitt svar.

”Justin är du säker på det här?” fick jag stamande fram med blicken fäst på ringen som var placerad innanför den lilla siden asken som Justin hade i sina händer.

”Ja har aldrig vart mer säker om något i hela mitt liv. Det finns bara en person jag vill spendera resten av mitt liv med och hon står framför mig just nu” sa han och en tår rann nu ner för min kind ”Så vad säger du?”

Att säga att jag var mållös var en underdrift, jag kunde inte röra än enda muskel i min kropp just nu. Jag kollade bara med stora ögon ner på Justin som kollade nervöst upp på mig. Väntade på att jag skulle svara, vilket jag inte kunde än då jag var allt för chockad för att svara honom. Jag visste att han älskade mig men jag hade aldrig kunnat tänka mig i ens mina vildaste drömmar att han skulle fri till mig. Be mig att gifta mig med honom. Jag av alla miljarder tjejer som vill ha honom, vad har jag gjort för att förtjäna någon som han? Jag såg hur oron började spridas i hans ögon när jag inte sa något och jag drogs äntligen ur min trans.

 

 

Justins perspektiv

”Justin är du säker på det här?” frågade hon och jag nickade snabbt innan jag svarade henne.

”Ja har aldrig vart mer säker om något i hela mitt liv. Det finns bara en person jag vill spendera resten av mitt liv med och hon står framför mig just nu” sa jag och såg hur en tår rann ner för hennes kind innan jag fortsatte ”Så vad säger du?” frågade jag och kände hur oron spreds inom mig när Melinda inte svarade mig. Hon stod vara och kollade som förstenat ner på mig med tårar i ögonen. Hon sa ingenting på vad som kändes som flera år. Vilket inte direkt fick oron jag kände att hon skulle säga nej blev något bättre.

Jag menar tänk om hon säger nej, tänk om hon tycker att det är för tidigt att förlova sig. Tänk om hon skulle tycka att jag gick fram allt för fort och tycker att jag är dum i huvudet som friar till henne. Vi har ju trots allt bara vart ihop i knappt 7 månader. Men det kändes så rätt när jag var med henne och det var sant det jag sa till henne. Att jag inte kan se min framtid utan henne. Hon är mitt allt och jag vet inte vad jag kommer göra om hon säger nej. Precis när jag var på gränsen att gråta jag också nickade hon snabbt hon med huvudet.

”Verkligen?” frågade jag och kollade nu storögt upp på henne. Ett litet fnitter lämnade hennes läppar och hon nickade igen.

”Ja, ja, ja” sa hon och kände nu hur allting runt omkring oss stannade. Hon sträckte fram vänster handen mot mig och jag placerade snabbt ringen på hennes ringfinger. Ett stort leende spreds på mina läppar när jag såg hur perfekt ringen satt på hennes hand.

Med en sista blick på ringen ställde jag mig upp och slingrade mina armar runt hennes midja för att snurra runt henne ett varv innan jag satte ner henne på marken igen. Hon log stort upp mot mig och jag lossade mitt grep om min midja för att istället kupa hennes snikte med mina händer. Jag drog min näsa längst hennes innan jag pressade mina läppar mot hennes. Hon besvara kyssen och hennes händer la hon runt mina handleder och lät sina tummar strykas över baksidan av min hand. Jag drog mig undan bara någon centimeter från henne och lutade min panna mot hennes. Jag öppnade ögonen och mötes inom kort av Melindas blick som möte min. Hon hade ett stort leende placerat på hennes läppar som snabbt smittade sig av på mig.

”Jag älskar dig” sa hon och kysste mig snabbt innan hon lutade sig tillbaka igen.

”Jag älskar dig mer” sa jag och innan hon han protestera pressade jag återigen mina läppar mot hennes. Jag gick långsamt framåt med henne framför mig och snart så hade jag henne upptryckt mot räcket vilket gjorde att jag kunde pressa mig upp närmre henne. Eller så nära jag kunde då Melindas bebismage nu syntes och jag var rädd att jag skulle skada henne och barnet. Utan att be om tillträde pressade jag in min tunga i hennes mun men hon verkade inte ha något emot det då hon snabbt möte min med sin. HennHennes grepp om mina handleder släppte och han la dom istället runt min nacke så att hon sen kunde dra ner mig närmre henne. Jag lossade även mitt grep med min ena som jag hade om hennes ansikte och la den armen runt hennes midja medan jag flätade in den andra handen i hennes hår. Vi drog oss undan från varandra efter ett tag och vi båda andades andfått. Jag kände hur ett stort leende var placerat på mina läppar och när jag öppnade ögonen kunde jag se att Melinda hade ett leende placerat på läpparna hon också.

Vi sa ingenting till varandra, det behövdes inte. Våra blickar sa mer än tusen ord just nu och jag vet faktiskt inte vad jag skulle säga om vi skulle prata. Jag var helt mållös, på ett bra sätt då och jag kan helt klart säga att jag aldrig vart så här lycklig i hela mitt liv.

 

Melindas perspektiv

Dom här tre dagarna efter att vi vart i Eiffeltornet har vi faktiskt spenderat mestadels inomhus i vårt hotell rum. Det låter säkert urtråkigt och trist vilket det förmodligen hade vart om jag vart med någon annan. Men här tillsammans med Justin var det allt annat än tråkigt. Vi har lagat mat tillsammans, kollat på film, spelat spel och helt enkelt bara suttit ner och pratat. I går blev det faktiskt så att den enda gången vi lämnade sängen var när vi behövde gå på toa, hämta tv kontrollen och när jag skulle hämta maten vid dörren som vi hade beställt upp. Inte för att jag klagade, det var mysigt att bara ligga kvar i sängen med Justin. Jag skulle kunna göra det flera gånger om. Vi brukar annars bara åka runt till olika ställen, vara med våra kompisar och slänga runt. Vi spenderade knappt aldrig någon tid bara vi två och det var den tiden som jag hade saknat lite. Den tiden som vi behövde också tror jag. För eftersom vi pratat så mycket har jag lärt mig en massa saker om Justin och hans familj som jag inte visste om. VI har pratat om barnet, huset och framtiden överlag.

Jag har dock inte vant mig att ha förlovningsringen runt mitt finger och jag blir fortfarande chockad när jag ser den. Jag är inte vann att ha så mycket smycken på mig över lag så att ha den här ringen på sig konstant var rätt konstigt. Men jag antar att man vänjer sig efter ett tag.

 

Jag kände hur ett par läppar lämnade spår längst min arm, upp mot axeln och min nacken innan jag kände hur Justins läppar placerade kyssar över hela mitt ansikte. Jag skrattade smått åt honom och la upp mina händer på hans bröst för att lätt putta till honom vilket fick honom att hamna på rygg bredvid mig istället för hängandes över mig. Jag satte snabbt knäna på varsin sida av hans midja och la mig ner över honom med armarna korsade över hans bröst som en kudde.

Tumblr_lved1vba511r46lgqo1_500_large

”God morgon sexy” sa jag och försökte härma hans alltid så raspiga röst som han hade när han sovit men misslyckades totalt. Justin skrattade roat åt mig och placerade sina händer så långt ner han kunde på min rygg utan att komma åt min rumpa.

”God morgon baby” sa han och jag kände hur en rysning gick längst min kropp när jag kände hans varma andetag mot min nacke. Han placerade en blött kyss där innan han lutade huvudet tillbaka på kudden igen med ett stort flin på läpparna.

”Vad flinar du åt då Bieber?”

”Dig. Du pratade om mig i sömnen i natt. Väldigt underhållande” sa Justin och jag kände hur en rodnad snabbt spreds på mina kinder. Jag begravde snabbt ansiktet i Justins bröst och hoppades innerligt att Justin inte hade sett rodnaden. Inte för att det spelar någon större roll då han kommer lista ut det själv ändå.

”Åh det var inte så farligt, du sa faktiskt inte så mycket egentligen. Du sa mest mitt namn, hur bra det kändes och så en del stön kom fram också” sa han och jag kände nu hur mina kinder började brännas då jag skämdes så mycket. Jag kommer ihåg min dröm och tyvärr så handlade den om exakt det man tänker sig. Jag brukar inte ha såna drömmar men jag antar att när vi kom tillbaka från Eiffeltornet och hade sex igen, att det var så perfekt att jag ville uppleva det igen. Ingen aning egentligen men jag hoppas inte att jag kommer ha fler såna drömmar, dom är konstiga att ha och väldigt pinsamma att ha om folk runtomkring än kan höra vad man drömmer om också.

”Det är lugnt babe, jag drömmer om dig också” viskade han mot mitt öra och jag fnittrade smått innan jag satte mig upp en aning för att kolla ner på honom.

”Så vad för slags drömmar har du om mig då?” frågade jag och höjde ett frågande ögonbryn åt honom.

”Allt möjligt, du har bokstavligt talat tagit över mina tankar och drömmar totalt”

”Och det är en dålig sak?”

”Fuck no, jag har inget emot att ha dig i mina tankar. Det kan vara lite distraherande ibland men jag klagar inte. När jag inte har dig vid mig är det allt jag har” sa han och jag kollade lite sorgset ner mot honom. Jag kände mig som världens sämsta flickvän när han sa det där. Jag menar han ger mig en massa oliks resor och presenter hit och dit men jag ger honom aldrig något tillbaka. Grejen är ju det att jag vill ge honom något men jag vet inte vad. Vad ger man en person som har allt redan.

Det är som han säger. När vi är ifrån varandra så har han bara minerna, medan jag har olika smycken och kläder som tillhör honom som jag kan klänga mig fast vid. Men han har inget.

 



 

Så det här är då det sista kapitlet innan epilogen som kommer vara den absolut sista delen i novellen. Känns lite konstigt men rätt skönt. Har stått stil på den här novellen ett tag nu och ska bli lite skönt att börja på något annat.

I alla fall så hoppas jag att ni gillade kapitelet och skulle verkligen uppskata om ni kommenterade vad ni tycker om det här. Skulle även bli jätte glad om ni kommenterade om vad ni tror kommer hända i epilogen.

 



Kommentarer
Postat av: Linn

wow.. det kom så plötsligt.. slutet menar jah. men grymt, asså de två är så otroligt söta!!!!! vill ha epilogen snarast. ;)

2013-04-03 @ 01:44:03
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Emmy<33

Grymt bra!! Men kan det inte komma upp ett kapitel senare hur det går med barnet? <33

2013-04-03 @ 07:24:23
Postat av: Vicki<3

OMGG!! Sååå gulligt av honom! Sjuukt bra kapitel! Längtar efter epilogen!:)<3

2013-04-03 @ 07:56:43
Postat av: Sandra

Så jävla bra asså!! Men lite synd att det snart är slut med "this was never planer" den va så sjukt bra eller är så sjukt vill inte att den ska vara slut redan!!! (Sorry för svordomarna)

2013-04-03 @ 12:21:01
Postat av: katte bieber

skitbar slut och ska bli kul att läsa en ny novell !! <3:D

2013-04-03 @ 15:23:06
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-04-03 @ 16:14:41
Postat av: Anonym

As bra:) jag tror att barnet kmr föddas elr så gifter sig justin o melinda sig. O selena kmr till deras bröllop eller nåt♥

2013-04-03 @ 18:24:10
Postat av: Liv

Awesome kapitel! loveyou!

2013-04-03 @ 18:24:19
Postat av: Fanny

Jätte bra :D

2013-04-03 @ 19:02:34
Postat av: Bella

Jätte braaaaa! Kan inte Selena bli gudmor??? Och kan service komma ett extra kapitel om hur det går för barnet och sånt??? ;)

2013-04-03 @ 20:52:48
Postat av: Vicki<3

När kommer epílogen ut? Längtar sjuuukt mycket! <3

2013-04-04 @ 07:28:11
Postat av: jasmina

snälla sluta inte älskar din novell, kan inte du fortsätta bara tills hon föder???? snälllaaaa

2013-04-04 @ 13:45:15
URL: http://Minprivatblogg.devote.se
Postat av: :)katte bieber <3

kan det inte komma ett kapitel om hur det går med barnet och bröllopet ???!! <3

2013-04-04 @ 18:09:44
Postat av: katte bieber

när kommer nästa jag orkar inte vänta meerr nuuu !! :O <3

2013-04-05 @ 17:45:20
Postat av: Anonym

asså det har gått dagar och det hr inte kommit ut ett nytt kpitel elr epilogen då) längtr så jävla mkt

Svar: jag vet att det har vart dålig uppdatering men jag sitter och skriver på epilogen just nu så så länge jag inte somnar ska det komma upp senare ;D
Just Twitter

2013-04-05 @ 23:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback