It's a bloody game - kapitel 32 part 2

 

För den ända chansen till att jag skulle vinna är om alla andra spelare dör förre mig, vilket inte var en så stor chans. Så det var nig lika bra att jag inte visste vilka det var som dött.

Jag gjorde ett sista försök till anfall innan någon hög mig i magen med en kniv eller något vasst. Jag tappade sakerna jag hade i händerna och föll direkt till marken när vapnet drogs ut ur mig.

Jag tröck med händerna hårt över såret i ett försök att stoppa blödningen och hörde hur gladiatorerna runt mig skrattade och hur Erik och John skrek av ilska.

 



 

Jag pillade nervöst på kudden jag hade i knät och jag lovar att den skulle falla ihop vilken minut som helst du jag noppat sönder nästan hela.

Jag såg att Ninja knappt kunde hålla sig på benen längre och jag såg på henne att hon inte skulle klara sig så mycket längre med alla dom skador hon fått. Både ytliga och invända skador.

” Det ser ut som att Ninja håller på att dö där ute ”

” Hon kommer att klara sig ”

” Jag tror inte ” sa han och jag skakade på huvudet.

” Och där har vi vårt bevis ” sa spelledaren samtidigt som en av hans gladiatorer hög Ninja i magen.

Jag kände hur luften gick ur mig och när jag försöket skrika fastnade det bara i halsen och jag satt istället med munnen öppen. Jag kände hur ögonen fylldesav tårar och jag hörde hur spelledaren skrattade.

 ” NEJ ” skrek jag högt och kastade iväg kudden jag hade i handen till andra sidan rummet och ställde mig snabbt upp. Jag drog med mig bordet på väggen upp och allt som stod på bordet föll till golvet med höga smällar och allt glas som stod på gick sönder i tusen delar.

 Jag sparkade på alla saker runt omkring mig innan jag tog tag i min tröja som låg på soffan och sprang bort till dörren som gladiatorerna gick in genom när dom skulle ut på arenan.

På vägen till dörren drog jag åt mig den sista flaskan som fans kvar av medicinen som läkte skadorna på bara några sekunder.

Jag tröck in koden som jag sett spelledaren klickat in minst hundra gånger när folk skulle antingen in eller ut från arenan och det förvånade mig att spelledaren inte stoppade mig eller ens gjorde en ansats i alla fal att stoppa mig.

Jag började springa bort till stället som jag såg att alla var på och det förvånade mig att ju när jag började närma mig började gladiatorerna back in i skogen bakom.

Jag kom bort till stället där alla spelare stod i en cirkel runt vad jag antog var Ninja då jag hörde hur hon stönade av smärta. Jag trängde mig igenom gruppen av människor och föll ner på knä bredvid Ninja som snabbt kollade upp på mig.

 

 

Hennes ansikte var blekt, hennes ögon var alldeles rödsprängda och hennes kropp skakade smått framför mig.

 

Spelledarens perspektiv

 

Jag log stort när Ninja föll ner till marken och blicken av Justins sorgsna ansikte gjorde mig på ännu bättre humör Det var som att få två flugor i en smäll. Ninja dog och Justin blev knäckt.

” NEJ ” skrek Justin högt när han äntligen fått talförmågan och började sparka på alla saker runt omkring sig för att ta ut lite av ilskan. Men det verkade inte fungera då han drog sig frustrerat i håret innan han drog tag i sin tjocktröja och sprang bort till utgången som lede till arenan.

 

 

Han drog med sig en av våra små doser med medicin och knappade in koden som gjorde att dörren öppnades. Jag såg hur vakterna och dom andra sponsorerna gjorde en ansats till att stoppa honom men jag satt snabbt upp en hand som visade att dom skulle låta honom gå.

” Men Markus. Är det verkligen så smart att låta Justin springa in på arenan och speciellt nu när han har en av våra doser ” ropade an av vakterna och jag suckade frustrerat, jag hatade när dom använde mitt riktiga namn.

” Det är lugnt, den där dosen räcker inte ens till hälften av hennes skador. Hon kommer dö vare sig han ger det till henne eller inte. Medicinen kommer bara att stoppa procesen. Plus att vi vill ju ge var tittarna vill ha och vad är smartare än att skicka ut bland världens störts personer ut på arenan. Jag är bara chokad att vi inte tänkt på att skicka in honom tidigare ” sa jag och dom kollade lite fundersamt på mig innan dom alla slog upp i stora leenden. Jag drog upp mobilen som var kopplad till gladiatorernas hörapparater och ringde snabbt upp alla.

” Hej det är jag. Jag tänkte bara säga att erat arbete för tillfället är avklarat. Ni kan lämna spelarna för tillfället. Uppfattat? ” frågade jag och hörde en massa mumlande till svar innan jag la på. Jag kollade upp på tv för att se att Justin började närma sig Ninja och att min gladiatorer började vandra tillbaka in i skogen.

Justin trängde sig förbi alla som stod i den lilla ringen runt Ninja och han slängde sig snabbt ner på knän bredvid henne. Han kollade som förstenad på henne att tag då han inte riktigt viste vad han skulle göra innan han drog upp sprutan ur fickan och tröck snabbt in den i låret då det var det snabbaste sättet att få ut den lilla medicinen så det var runt där som dom värsta såren var.

Ninja skrek högt när nålen trängde in i hennes ben och hon knep snabbt ihop ögonen.

Jag skrattade lågt för mig själv och satte mig bekvämt i soffan.

Hitt med pengarna bara tänkte.

 

 

 



 

Del två blev inte alls lika lång som del ett men det var egentligen meningen att jag bara skulle dela kapitlet på mitten men jag tyckte att sluten blev bättre på det här sättet. Plus att jag redan nu ska börja på kapitel 33 och hoppas kunna få ihop ett långt kapitel som jag kan lägga upp redan imorgon.

Men kommentera i alla fall vad ny tycker och tänker, vill veta allt.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Super bra!!

2012-10-01 @ 07:09:53
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2012-10-01 @ 08:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback