It's a bloody game - kapitel 24

 

” Hör ni, jag skämtade ju bara ”

” Okej, men gör inte om det ” sa Erik strängt och gick bort till där han hade sina saker för att antagligen göra ett försök att sova.

Jag log lite tacksamt mot honom även fast jag visste att han inte kunde se och la mig ner i soffan reda att somna vilken sekund som helst.

 



 


Det hade gått två dagar sen vi kommit in på arenan och än så läge har vi inte stött på någon gladiator vilket är konstigt då vi tänder en eld varje natt. Fast det vi trodde som skulle ta som ett spår till oss kanske dom trodde var ett lockbete. Ett lockbete som gjorde att när dom väll kommer hit kan vi döda dom vilket vi då med glädje skulle göre.

Sen så har dom ju ändrat arenan ännu mer genom att göra att det snöar och haglar. Så just nu är vi inte bara lite frusna utan vi är också blötta och helt igenom frusna. Men förutom det så är det ju också så att när snön kommer fram blir det svårare att få tag på mat. Vilket märktes på oss. Vi alla var hungriga och många blev väldigt griniga då vi ändas lyckats få tag i tre harar vilket inte var mycket till elva hungriga och giriga spelare. Det hade till och med vart ett litet bråk mellan två spelare som vi tillslut fått sätta på varsin sida av vårt lilla läger.

Så just nu visste jag faktiskt inte om vi skulle klara oss ur den här omgången så bra. Det skulle nog bli en del slagsmål inom vår lilla grupp och om vi väll stöter på gladiatorerna kommer vi inte kunna komma med ett så bra försvar.

Jag vred mig lite otålig i Johns famn och tröck min rygg närmre hans mage för att försöka bli var där vi låg under ett litet trädd där vi lyckats få bort snön ifrån.

” Fryser du? ” frågade John och jag vred lite på huvudet för att kunna möta hans blick.

” Lite men det är inte det ” sa jag och pustade lite frustrerat vilket skapade ett litet dimmoln av mina varma andetag.

” Vad är det då? ” frågade han och drog lite med händerna över mina armar för att få lite värme i dom.

” Jag vet bara inte vad jag ska göra. Det känns bara som att alla dom som ligger här just nu inte kommer klara sig tillräckligt länge för att kunna värma sig inne i sina lägenheter sen ”

” Det är inget du kan göra åt det, det är inte ditt fel att dom inte kan ta hand om dig själv och klarar av att tänka ordentligt när dom är hungriga ”

” Och frusna ” la jag till och han skrattade svagt.

” Du kommer att få se att vi kommer att klara oss ur det här. Det lyckas vi alltid göra ”

” Ja med en del förluster då ”

” Ja men det får man väll räkna med på ett sånt här program ”
” Ja men vi borde inte behöva räkna med att bli dödade varje dag ”

” Nej, men tyvärr så är det så nu ” sa han och jag suckade.

” Vi kanske borde försöka få lite sömn nu, det är ju vi som ska hålla vakt imorgon ” sa jag och han nickade lite instämande innan han lutade sig tillbaka och använde sitt vapenfodral som kudde.

Jag la huvudet på Johns arm och använde den som kunde nu när jag skulle försöka somna. Jag hoppade om möjligt närmre John innan jag slöt ögonen och somnade chockerande snabbt in.

 

*

 

Jag vaknade av att någon skakade om mig och försökte snabbt att sätta mig upp men misslyckades då Johns tröja fortfarande var knäppt runt mig. Jag ramlade ner till marken igen och jag hörde hur Erik skrattade framför mig.

" Kan du sluta skratta och knäppa upp den här jävla jackan så att jag kan ställa mig upp " sa jag när jag försökt få upp den själv men utan framgång.

Han skrattade lite roat åt mig innan han böjde sig ner för att dra ner dragkedjan på jackan. Jag rullade snabbt ur Johns famn och drog upp dragkedjan ingen så att han inte skulle frysa innan jag ställde mig upp på stela ben.

Jag rörde lite på kroppen och den knackade för varje gång jag började på knäna eller armarna. Kroppen skrek lite av protest när jag började gå runt lite för att få igång kroppen lite och inte börja frysa allt för mycket.

" Så varför väckte du mig? Det är ju fortfarande tidigt på morgonen och jag ska inte behöva vakta förrän ikväll "

" Jag vet, men det är våran tur att försöka få tag i lite mat så att vi inte svälter i gäl "

" Det är nog inte vårt största problem " muttrade jag fram och hoppade lite på stället.

" Kanske inte men det kan ju inte skada " sa han och jag nickade instämmande.

" Jag går och hämtar våra vapen " sa jag och han nickade lite till svar.

Jag gick bort till stället vi hade våra vapen och hängde snabbt på mig mina saker innan jag drog åt mig Eriks vapen också och började gå bort till honom. Han hade någon påse av något slag i handen och jag antar att det var där vi skulle lägga maten i om vi lyckades få tag i något.

" Ska vi gå då? " frågade han och nickade in mot skogen.

" Det är lika bra att få det gjort " sa jag och började styra mina steg bort till skogen.

Vi fick under tystnad ett tag och försökte bara att hitta något ätbart tills Erik bröt tystnaden.

" Så hur går det med din lilla pojkvän då? " frågade han roat och puttade lite på mig i sidan med armbågen.

" Jag har ju redan sagt till dom andra att jag inte är ihop med John. Vi år bara kompisar som just nu måst krama om varandra för att hålla oss varma " sa jag snabbt och han skrattade.

" Det är inte John jag pratar om, men bra att veta "

" Vem pratar du om då? "

" Åh spela inte dum, du vet vem jag pratar om "

" Nej faktiskt inte, så kan du vara snäll och berätta vem du menar "

" Kom inte och säg att du inte visste att det var Justin jag pratade om "

" Justin " sa jag dumt och han skrattade.

" Ja Justin, din sponsor som jag kom på er med att äta upp varandra "

" Vi åt inte upp varandra "

" Nej men nästan om man tänker på det sättet ni kysste varandra och hur långt ner era tungt var i varandras halsar "

" Erik " sa jag surt och slog till honom hårt på bröstet.

" Vad var det där bra för? "  frågade han chockat och drog lite med handen över sitt väntar bröst där jag just slagit honom.

" Jag har ju sagt åt dig att inte prata om det. Om dom andra får reda på det kommer dom att döda mig "

" Dom är inte ens i närheten. Dom kommer inte kunna höra oss "

" Nej men det finns kameror som följer efter oss och om dom kollar på reprisen kan dom ju vissa det här "

" Och hur intressant är det här att kolla på "

" Inte alls men den där jävla spelledaren vill ha mig död och få mig ifrån er skulle ge honom en stor chans att få död på mig "

" Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att han vill ha död på dig riktigt än "

" Och varför tror du det? "

" För att om han ville att alla skulle veta om er skulle han redan ha fått alla att se videon och för det andra så tjänar han allt för mycket på dig att ta död på dig riktigt än "

" Vad menar du med att han tjänar allt för mycket pengar på mig? "

" Försök inte att byta samtalsämne nu "

" Om du svarar på den här ända lila frågan lovar jag dig att jag svarar på alla dina frågor sen " sa jag och han log lite belåtet mot mig.

" Okej så här är det. Folket älskar dig och på programmets hemsida är du framröstad till programmets favorit person och dom har tydligen ett radioprogram om allt det här där folk kan ringa in och rösta på vem dom tycker ska vinna och där folk kan  lämna in pengar som stöd till olika spelare. Åh enligt min sponsor så har det här programmet aldrig dragit in så här mycket pengar förut och sen så älskar ju alla tittare att alla killar vill ha dig och dom väntar spänt på att du ska välja en av dom "

" Men jag tänker inte välja någon av dom. Varför tror dom det? "

" Jag vet inte, men jag och John är tydligen dom som fått flest röster " sa han och jag skrattade.

" Bra att veta " sa och fortsatt att gå in lite längre i skogen.

" Så nu är det min tur att ställa frågor " sa han och jag suckade vilket fick honom att skratta.

" Du lovade "

" Visst, vad är det du vill veta? "

" För det första, vad är det mellan dig och Justin? "

" Jag vet inte, vi är med varandra typ hela tiden och jag älskar att vara med honom "

" Är ni tillsammans? " frågade han nyfiket och tittade på mig.

" Jag antar det "

" Vad menar du med att du antar det? Antingen är ni ihop eller så är ni inte det. Har han inte sagt jag älskar dig och därför är du fundersam "

" Jo han hat sagt det "

" Vad är det då, är han inte bra i sängen eller? " frågade han och jag spottade ut vattnet jag hade i munnen.

" Va? " fick jag fram efter ett tag och kollade chockat på honom.

" Ja, det är många par som blir osäkra med varandra för att dom inte har något bra sex "

" Det har ingenting med att Justin är dålig i sängen "

" Vad är det då? Är det så att ni inte har haft det än och du börjar fundera över hans känslor för dig och oroar dig att han inte tycker om dig för din kropp "

" Nej det hat ingenting med sex att göra alls "

" Vad är det då? "

" Inger okej, jag är tillsammans med Justin. Så jag sa det, är du nöjd nu "

" Så det är så dålig han är i sängen alltså "

" Vi har inte haft sex än okej, så jag kan inte veta fall han är bra eller inte i sängen. Men jag slår vad om att han är typ hundra gånger bättre än du "

"  Varför gissa när vi kan ta reda på det " sa han skämtsamt och tog ett steg närmre mig.

 



 

Jag har redan börjat på nästa kapitel och om ni kommenterar bra nu på det här kapitlet kanske jag kan få upp två kapitel imorgon, kanske till och med tre.

Det beror på er och era kommentera. 


Kommentarer
Postat av: Linn

hahahahahahahha! jag älskar Ninja och Eriks vänskap, it roooooocks! xD hahah. mer woman!

2012-09-16 @ 00:47:59
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Evelina

Super bra! Meer!!

2012-09-16 @ 08:16:04
Postat av: Amanda

Meeeeer!!!

2012-09-16 @ 08:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback