It's a bloody game - kapitel 22

 

” Det behöver dom inte, spelarna får väll bara ligga lite närmre varandra och värma varandra. Eller bara hålla igång hela tiden och aldrig stå still. Eller så ligger dom bara och myser med varandra som jag sa innan ” sa han och gav mig ett sista leende innan han gick iväg tillsammans med sin vakt.

Jag suckade frustrerat och drog handen igenom mitt alldeles toviga och rufsiga hår.

 Antingen så skulle Ninja dö av köld eller så skulle jag behöva stå ut med att se henne ligga och mysa med en av dom andra spelarna som nog med glädje skulle välja ligga tillsammans med henne och hålla sig varm.

 



 

Jag vaknade av att någon slog till mig i sidan och satte mig upp med ett ryck. Jag kollade ner på Justin som låg bredvid mig och såg att han fortfarande låg och sov.

Jag satt och kollade på honom ett tag innan jag böjde mig ner och pussade honom lätt på kinden.

När jag såg på min väckarklocka att klockan var sex på morgonen ställde jag mig upp och satte på mig en av Justin stora t-shirtar innan jag gick ut till köket för att fixa frukost. När jag kom ut till köket såg jag att vi tyvärr inte hade så mycket mat kvar så det fick bara bli några mackor med smör och ost tillsammans med två tallrikar yoghurt.

Jag ställde allt på en bricka och gick tillbaka till sovrummet där Justin fortfarande låg och sov. Jag ställde ner matbrickan på hans nattygsbord och satte mig ner på kanten bredvid Justin.

Han rörde lite på sig i sömnen och hans ögon slogs snabbt upp när jag pressade mina läppar mot hans. Han satte en hand bakom min nacke och drog ner mig mot honom igen när jag försökte dra mig undan. Hans läppar kysste mina nästan på ett desperat sätt och jag drog mig undan för att kunna kolla ner på hans lite sorgsna ansikte.

” Justin vad är det? ”

” Arenan kommer att ändras till den här omgången ” sa han och jag kollade chokat på honom.

” Vad då förändras? ” frågade jag och Justin suckade.

” Dom kommer att sänka ner värmen där inne så att det blir minusgrader ”

” Men då är det väll bara att köpa lite varmare kläder från dom få poängen jag fick igår. Det behöver ju inte vara något jätte dyrt, det behöver ju bara hålla mig lite varmare än vad jag kommer att vara om jag bara har dom kläder jag har nu ”

” Jag vet, men jag kommer tyvärr inte hinna fixa kläder till dig ”

” Varför inte, det är ju inte för än imorgon som jag ska in väll ”

” Det var planerat så i början men dom har även ändrat det, så du ska redan in nu på morgonen ”

” Va? Skämtar han med oss eller. Först avbryter han omgången för tidigt så att vi inte skulle kunna döda alla hans gladiatorer och nu skickar han in oss för tidigt på en arena där det kommer vara iskallt så att vi inte kommer kunna hålla oss varma och därför inte kunna försvara oss så bra ”

” Jag vet, jag var också pist på honom. Men sen så gav han mig faktiskt en ide på hur ni ska kunna hålla er varma där inne. Jag gillar det inte, men om det är vad som krävs för att få dig tillbaka så antar jag att det är vad jag måste stå ut med att kolla på ”

” Kolla på vad Justin? ”

” Du vet överlevnads reglerna om hur man ska överlev ute i naturen ”

” Eh ja, jag har ju behövt leva så i hela mitt liv så det hoppas jag att jag kan ”

” Du antar jag att du känner till att om man fryser och men inte har tillräckligt med kläder så måste man ta nytta av sina kompisar runt omkring ”

” Så du menar att du tycker att jag ska liga hårt ihop tryckt med en a killarna inne på arenan ”

” Ja, jag gillar det inte men jag antar att jag kan kolla bort från tv varje kväll du ska sova ”
” Åh Justin, om det gör saken bättre kan jag försöka hålla mig uppe så mycket som möjligt och bara sova om jag absolut måste ”

” Skulle du göra det för mig? ”

” Om det gör dig gladare så ”

” Det skulle göra mig glad men det kan jag inte be dig om, om du gör det kommer du att frysa i gäll och jag får istället tillbaka en köldskadad flickvän ” sa han och jag skrattade.

” Det behöver ju inte bli så, vi kan ju gör upp eld på nätterna ”

” Ja det skulle ni kunna göra, men då skulle ni avslöja vart ni är någonstans för gladiatorerna ”

” Ja men vi skulle hålla oss varma och vi får väll turas om att sova så får dom andra hålla vakt ”

” Men ” började Justin men jag avbröt honom snabbt genom att pressa mina läppar mot hans.

” Justin vi löser det där inne, du kommer inte få tillbaka en köldskadad flickvän jag lovar ” sa jag mot hans läppar och han andetag blev om lite djupare.

” Men nu, frukost ” sa jag och räckte honom brickan.

Han satt tyst ett tag innan han började äta av maten och jag började ta några skedar från min yoghurt. Vi satt tysta under hela frukosten vilket på ett sätt var skönt då jag inte ville prata något mer om det här med att hålla mig varm.

Jag fick istället sitta i mina egna tankar och försöka komma på något själv utan att Justin skulle gnälla över att jag behöver hålla värmen tillsammans med en annan kille. För det är ju inte så att jag vill göra det så länge jag inte måste och behöver.

” Förresten Justin har vi kvar några tensticker  ”

” Jag tror det, varför undrar du? ”

” Tror du att du skulle kunna smuggla hit dom till mig utan att spelledaren misstänker något ”

” Jag kan alltid testa, men ha inte för höga krav på mig ”

” Det ska jag inte, annars får jag bara hitta något annat sätt att fixa eld ”

” Ja ja, jag ska göra mitt bästa ” sa Justin och ställe ifrån sig sin skål på bordet.

 Han gick bort till sin garderob för att snabbt dra på sig ett par mjukisbyxor innan han fick ut genom dörren och bort till köket.

Jag satt och höll tummarna hela tiden och kollade frågandes på Justin när han kom tillbaka till rummet med en boll av paper i handen.

Han fiskade ut ett tändstickspaket ur pappersbollen och jag slog upp i ett stort leende.

” Du är bäst ” sa jag och slängde mig på honom. Han vacklade lite ostadigt bakåt för att vi inte skulle ramla innan han slog armarna runt min midja.

” Så vad får jag för att ha utsatt mig för den här faran ” sa Justin skämtsamt och jag skrattade.

” Räcker det att lova att jag kommer komma tillbaka ”

” Det kommer alltid räcka för mig ” sa han och skrattade kort innan han kysste mig lite försiktigt på läpparna. Jag begravde ansiktet i hans bröst och hörde hur Justin suckade högt.

” Du kanske borde gå och fixa dig i ordning så att du blir klar när det är dags att gå ”

” Kanske det, hur långt är det kvar? ”

” Jag vet faktiskt inte men det kan inte vara så länge ”

” Okej ” sa jag och släppte lite ofrivilligt mitt grep om honom.

” Föresten du får inte glömma ” sa Justin och räckte mig tändsticksasken. Jag tog tacksamt emot den och stoppade den lite diskret i min bh.

Jag gick bort till mitt rum och gick bort till garderoben där mina arena kläder hängde. Jag drog av mig dom kläderna jag hade på mig och kollade lite försiktigt på såret som jag hade på benet innan jag drog på mig mina kläder som jag skulle ha. Tändsticksasken stoppade jag än en gång innanför bh för att den inte skulle råka ramla ut eller att spelledaren skulle hinna se den innan jag ens kom in på arenan.

Ett tjut fyllde lägenheten och jag förstod att trappan fällts ner. Jag gick ut ur rummet och när jag inte såg Justin någonstans gick jag ner för trappan och hittade honom där lutandes mot ena väggen.

Jag hängde på mig mina saker innan jag vände mig mot honom och la mina armar runt hans midja. Han la sina armar runt mina axlar och drog mig närmre honom.

” Har du med dig allt? ” frågade han och gav mig en blick som gjorde att jag förstod att det var tändstickorna han menade och inte alla vapen som egentligen var viktigare.

” Japp jag är klar och redo att gå ut och sparka lite gladiator rumpa ” sa jag och han skrattade kort.

Den alltid så störreande lampan började blinka och bara någon sekund senare öppnades dörren ut till arenan. Det blåste in kall luft på oss och vi rös till av kylen, fast inte på det där behagliga sättet.

” Han skojade verkligen inte med att det skulle bli kalt där inne ” sa Justin lite skakigt och drog mig närmre honom.

” Nej det gjorde han inte. Men jag borde nog gå nu så att så att vi slipper få vakter efter oss eller att nån av spelarna kommer och möter upp mig ” sa jag och han släppte sitt grep om mig. Jag släppte mitt grep om honom lite ofrivilligt och suckade högt.

” Var försiktigt där inne ” sa Justin och jag nickade bara lite kort till svar innan jag gick ut.

Jag började jogga bort mot vår nya mötesplats för att inte bli kall. När jag kom ditt var redan några där och stod och trampade på stället för att inte bli kalla.

Jag ställde mig bredvid dom och gjorde lika dant men när alla hade kommit och ståt så ett tag insåg vi att det kanske var dags att röra oss någon annan stans då om vi stod så här för länge till skulle vi sen inte orka gå någon annanstans och vi skulle bli enkla måltavlor.

 



 

Hade tänkt lägga upp det här igår men fastnade lite i att läsa en novell som jag totalt har fastnat för. Men nu är den uppe och jag har redan börjat på nästa så jag hoppas att jag hinner få upp den imorgon. Jag har inget planerat heller så det kan kanske till och med bli två kapitel, vi får se.

Men nu mina älsklingar kommentera och gör min dag!

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

oooooopsi! lite avundsjuka närmar sig. ;) hahahah, MER! :D

2012-09-11 @ 21:51:01
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback