This was never planed - kapitel 1

 

” Eh glöm det, du kan ha kul med oss i sommar istället ”sa han och jag nickade lite stumt.

Jag visste att han bara försökte muntra upp mig men jag var allt för nere för att bli glad just nu. Jag hade inte träffat Selena på över ett år och nu skulle det säkert ta ännu ett år innan jag skulle få träffa henne. Jag har inte ens träffat hennes pojkvän som hon vart ihop med i över ett år nu.

Jag har bara pratat med Justin som snabbast över telefon och det ända jag sett av honom är på bilder, filmer och videor. Det känns lite konstigt, jag menar Selena är min bästa kompis men jag har inte ens träffat den personen hon älskar.

Om det fortsätter så här känns det som att jag aldrig kommer träffa honom eller henne för den delen.

 



 

 

11/6-12

 

Jag satt in på den sista matte lektionen vi skulle ha innan sommarlovet och väntade på att få komma ut och prata med Mr Summer om mitt betyg för det här året.

” Melinda skulle du kunna komma ut och prata en liten stund? ” frågade han och jag skakade lite smått till svar innan jag snabbt proppade ner mina saker i väskan då det bara var typ tre minutertill lektionen skulle ta slut.

Jag gav Kasper ett litet leende innan jag gick ut ur klasrummet och bort till det lilla bordet som Mr Summer satt vid. Jag ställde ner väskan på bänken innan jag satte mig bredvid ner bredvid den och kollade upp på honom.

 ” Jag tror inte jag kommer behöva prata med dig så mycket då du förmodligen redan vet att du har ett A i matte ” sa han och jag  nickad lite glatt.

” Nej egentligen inte men det är alltid lika skönt att höra från en lärare att man lyckats ” sa jag och han skrattade lite roat åt mig.

” Det kanske det är, men jag trodde nog att du skulle bli ganska trött på att få beröm från lärarna vid det här laget om man kollar på dina betyg ”

” Man kan nog aldrig få för mycket beröm om det man gjort ” sa jag och han skrattade.

” Kanske inte då men skulle du kunna skicka ut Elin  så att jag kan prata med henne en snabbis ” sa han och jag nickade lite till svar innan jag hängde väskan över axeln och gick bort till klasrummet.

Dom flesta hade redan packat ihop sina och stod utan för då vi egentligen redan hade slutat.

” Elin han vill prata med dig ” sa jag och hon nickade lite stumt till svar och gav mig en liten bitchigblick när hon gick förbi mig. Men jag orkade inte ens bry mig, jag har blivit rätt van med alla blickar som folk skickar när jag går förbi.

” Jag antar att Elin fortfarande hatar dig för att du inte sätter henne i samma rum som Selena och Justin ” sa Kasper bakom mig och jag skrattade.

” Jag antar det. Förresten vad fick du för betyg? ” frågade jag och vände mig mot honom.

” Jag fick ett stabilt C ” sa han och härmade Mr Summers dialekt som gjorde att man fick svårt att inte skratta ibland när han säger vissa saker.

” Det är ju jätte bra ju ” sa jag och han skrattade.

” Ja jag var glad fram tills jag insåg att även fast jag får ett C i matte vilket är mitt bästa betyg ever i matte så kommer jag aldrig slå ditt förmodligen höga A ”

” Ja jag fick ett A men du kan inte fortsätta jämföra dig med mig. För jag spenderar typ dubbelt så mycket tid på mina studier som dig ” sa jag och han la en arm runt mina axlar så att han kunde börja styra oss bort genom korridoren bort mot våra skåp.

” Men har du pratat med Selena något sen hon sa att hon inte kunde komma hit? ”

” Nej det har jag inte, jag har försökt ringa henne och fråga fall hon har någon konsert här i närheten som jag kan komma på och träffa henne så, men jag får inte tag i henne ”

” Hon har säkert bara fult upp och du får ju tänka på att hon är typ på andra sidan av landet just nu och har en annan tid så hon kanske inte ens har vaknat än ” sa Kasper och jag nickade lite innan jag gick ur hans grep så att jag sen kunde stoppa in dom få böckerna jag fortfarande hade kvar innan jag hängde väskan över axeln igen. Jag vände mig mot Kasper igen som fortfarande stod med huvudet i skåpet och fixade med något.

Ett brett leende spreds på mina läppar och jag kunde inte stå emot tanken som slog mig. Jag putade honom lite lätt i ryggen och han flög nästan helt in i skåpet men lyckades hålla benen kvar utanför så att jag inte skulle kunna stänga igen skåpet igen. Men jag antar att han egentligen inte skulle få plats i skåpet då han var rätt mycket större än mig och när jag hade blivit instäng i skåpet hade det inte vart så mycket plats kvar.

” Faan dig Kasper, varför måste du vara så stor för. Jag ville ju stänga in dig i skåpet ” sa jag och han skrattade lite roat åt mig.

” Det är inte mitt fel att du är så liten ” sa han vi började gå bort mot parkeringen där resten väntade och jag försökte ge honom en sur blick men misslyckades när han kollade på mig  och gjorde någon konstig min som han visste fick mig att skratta. Vilket var en av nackdelarna med Kasper, han visste typ allt om mig och kunde nästan läsa mig som en bok. Inte riktigt lika bra som Selena kunde men han kunde mig fortfarande väldigt bra. Vilket var en nackdel då man skulle försöka hålla en hemlighet borta från honom som hans överraskningsfest som vi anordnat för två år sen och han lyckades lista ut allt genom att bara titta på mig. Men jag hade lärt mig att bli bättre på att hålla masken. Jag var tvungen att bli bra för det. För även om jag och Selena inte träffades så ofta så visste folk fortfarande att vi är nära vänner och så fort det händer något stort i hennes liv kommer dom och frågar ut mig om allt. Som t.ex. när det ryktet började spridas om att hon blivit tillsammans med Justin vilket jag visste var sant men jag blev tvungen att neka det så Selena och Justin inte ville att det skulle komma fram riktigt än.

” Melinda ” ropade Kasper och vinkade med handen framför mina ögon för att få min uppmärksamhet. Jag drogs ur mina tanker och vände mig mot honom.

” Åh sorry jag fastnade lite i mina egen lilla värld ” sa jag och han skrattade.

” Jag förstår, men jag undrade bara fall du ville följa med till tunnelbanestationen idag och kanske lyckas göra klart din graffiti målning någon gång ”

” Visste, men jag gå hem först och hämta sprayburkarna hemma ”

” Jag kan skjutsa dig om du vill, det är ju ingen omväg direkt ”

” Gärna, då kan vi ta något att äta på vägen också ” sa jag och han slog upp i ett stort leende.

” Bra för jag håller på att svälta i gäl ” sa han och jag skrattade åt honom.

” Du är ju alltid hungrig, är den ens någon gång du inte vill ha mat ”

” Ja precis när jag ätit, men nu har jag inte ätit på fyra timmar så nu är jag hungrig igen så att om vi inte åker nu kommer jag nog äta upp någon annan liten stackarer och eftersom du är minst här är det stora chans att det blir du ” sa han kollade roat på mig.

” Jag tror du har glömt att om du dödar mig blir du av med min mammas bullar som du älskar så mycket och som dessutom ligger hemma i mitt kök nu nygjorda ”

” Åh nej, då kan jag ju inte döda dig. Jag behöver din mammas bullar. Dom är så goda. Så nu sticker vi ” sa jag och jag skrattade roat åt honom innan vi hoppade in i hans gamla vita Volvo.

 

*

 

Jag stod uppe på stegen som vi lyckades dra med oss hit så att jag skulle kunna nå högst upp på min målning.  Jag sprejade det sista där uppe innan jag snabbt gick ner och började spreja det lilla som var kvar där nere.

Jag stod och sprejade ett tag till innan jag kände hur mobilen i min bakficka började vibrerade och jag ställde ner sprejburken jag hade i handen. Jag kollade ner på mina händer som hade färg på sig och suckade lite frustrerat. Mamma skulle döda mig om jag fick färg på min mobil och speciellt om hon fick reda på att jag vart här nere där jag egentligen absolut inte fick vara.

 

 

” Stefanie kan du svara åt mig? ” frågade jag och putade lite med rumpan mot henne så att hon enkelt kunde ta upp den. Hon svarade snabbt och jag såg hur ett stort leende spreds på hennes läppar.

” Omg det är fucking Justin Bieber ” skrek hon och jag tyckte synd om Justin som var i andra i telefonen då hon hade den precis vid munnen när hon skrek.

” Japp och nu är Justin Bieber döv också ” hörde jag honom säga lite klagande och Stefanie skrattade lite osäkert.

” Förlåt det var inte meningen ” sa hon klagande och försöket lugna sig tillräckligt för att prata normalt, eller så normalt hon kunde just för tillfället.

” Melinda han vill prata med dig ” sa hon och räckte mobilen mot mig.

” Okej vänta en liten stund bara ” sa jag och kollade runt mig för att se fall det var något som jag kunde torka händerna på men hittade inget så jag torkade dom lite snabbt genom att trycka dom några gånger mot byxorna innan jag tog emot telefonen och såg förmodligen ut som ett stort frågetecken i ansiktet då jag inte kunde komma på varför Justin ringde mig.

 



 

Så nu har Justin kommit in i bilden redan och varför tror ni.

Varför ringer Justin till henne? snälla kommentera vad ni tycker. Ska försöka få upp ett till kapitel idag annrs blir det imorgon eller på onsdag, få se hur mycket tid jag har.

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Snälla ett till!!!! jag ber dig!!

2012-10-15 @ 18:46:14
Postat av: Ebba

Gud vad bra!! Längtar tills nästa!!

2012-10-15 @ 21:39:02
Postat av: Ewweh

Denna novellen verkar, Amazing

2012-10-15 @ 22:23:42
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Linn

jag kan nog gissa mig till vad han kommer säga!! IIIIIIHHHHHH! mer. =DDDD

2012-10-16 @ 16:27:31
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: stephanie

Snääällla meeer nu!!!
Jag skulle också ha reagerat som stephanie gjorde hahahaha, förlåt har otroligt dålig humor! MER NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!

2012-10-16 @ 18:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback