It's a bloody game - kapitel 35

 

” Vad höll du på med? ” frågade jag men Justin svarade inte utan hoppade bara ut från under mig och satte mig istället sittandes med en sten som ryggstöd innan han gick ner på ett knä framför mig.

” Ninja ” sa Justin mjukt och för att få min uppmärksamhet och jag möte hans blick. Han tog mina ena hand som jag inte hade tryckt mot såret i hans båda och en liten glimt syntes nu i Justins ögon.

Jag kollade frågandes på honom och han skrattade lite innerligt innan han försökte skärpa sig.

” Ninja, gift dig med mig? ” 

 



 

 

" Ninja, gift dig med mig? "sa han och jag kollade chockat på honom. Vad höll han på med. Jag skulle dö om bara någon timme eller så och vad gör det för skillnad om vi är förlovade eller inte. Det gör väll inte direkt så att jag kommer att leva längre.

" Va? " stammade jag fram efter ett tag och kände hur dom andra killarnas blickar brände på mig och Justin.

" Jag att vi fortfarande är väldigt unga och att det är väldigt tidigt att gifta sig men om jag sa förut så kan jag inte leva i en värld där du inte existerar "

" Jag vet att du sa det, men hur förändrar det de faktum att jag kommer att dö. Det är ju inte så att det är de som kommer hålla mig vid liv "

" Det är ju det de kommer " sa han glatt och jag kollade frågande på honom. Var jag den ända som inte förstod eller var det nånting som Justin inte förklarade.

" Vad är det jag missar? " frågade jag och Justin skrattade hjärtligt.

" Jag hade inte tänkt på det för än spelledaren påpekade att ni inte är amerikanska medborgare och det är därför ingen tycker att det är konstigt att man inte ser er efter att ni dött. För efter som ni inte är skrivna här i USA behöver ju inte polisen hålla koll på er " sa han och jag kollade fortfarande frågande på honom då det här inte förklarade något för mig.

" Om du gifter dig med mig blir du automatiskt en medborgare i USA vilket gör att spelledaren inte kan döda dig " sa han och nu var det jag som slog upp i ett stort leende.

" Så du säger att jag skulle kunna få komma ut här ifrån och leva ett normalt liv med dig? "

" Det är exakt vad jag säger "

" Men behöver man inte en präst för att kunna gifta sig "

" Jo det behöver man "

" Och du tror väll ärligt talat inte att spelledaren kommer släppa in en präst in hit på arenan "

" Det behövs inte, för vi har redan än "

" Vem? " frågade jag och Justin leende blev om möjligt ännu större.

" Jag " sa Erik bakom mig och jag vände mig chockat mot honom.

” Är du präst? ”

” Jag tror inte riktigt att det kallas präst när man blir medlem över internet, men jag har fortfarande tillstånd att få er gifta ” sa han och jag vände mig glatt mot Justin igen.

” Så vad säger du, vill du gifta dig med mig ” frågade han och jag kunde inte få fram några ord just nu så jag slängde mina armar runt hans nacke istället och drog ner honom mot mig.

Jag pressade mina läppar hårt mot han och han besvarade kyssen snabbt. Vi satt så en liten stund innan jag drog mig undan från honom och lutade min panna mot hans ich jag hade nog det största leendet på läppar som jag någonsin har haft

 

.

” Så ” frågade han igen och jag skratta lyckligt.

” Ja, ja ” sa jag och han log stort innan han kysste mig igen. Men drog sig allt för snabbt undan och vände sig mot Erik.

” Är du klar med alla uppgifterna? ” frågade Justin och Erik nickade lite stolt.

” Japp, så låt oss få det lyckliga paret gifta så att dom kan leva lyckliga i alla sina dagar efter åt bortom den här äckliga anläggning ” sa han och gav både mig och Justin ett stort leende innan han började prata om en massa saker som man tydligen skulle säga när folk skulle gifta sig.

Men jag la inte så mycket uppmärksamhet på vad han sa  utan satt mest och tänkte på att killen sam jag älskade mer än något annat skulle bli min. Bara min och jag skulle kunna leva ett hyffsat normalt liv utanför allt det här. Jag skulle kunna lära känna Justin bättre och träffa lite fler personer där hälften utav dom inte vill ta död på mig så fort dom ser mig.

” Så eftersom ni inte riktigt planerat det här i förväg får ni väll komma på några korta meningar som erat lilla tal eller vad man ska säga eller ska ni hoppa över det? ”

” Vi hoppar nog över det så att Ninja kan få sjukvård så fort som möjligt. Ens löften kan vi alltid göra till varandra någon annan gång ” sa Justin och Erik nickade lite på huvudet innan han fortsatte att prata. Men som innan la jag inte så mycket vikt på att lyssna på vad han sa försen vi var framme till där vi skulle säga ja.

” Så Justin, tar du Ninja 538 till din äkta maka? ” frågade han och jag skrattade lite roat när han använde mitt fång nummer som efternamn.

” Ja ” sa Justin och jag slog upp i ett stort leende.

” Och Ninja, tar du Justin Bieber till den äkta make? ”

” Ja ”

” Justin du kan nu kyssa buden ” sa Erik och Justin la snabbt en hand på min kind.

Han lutade sig närmre mig innan han tröck sina läppar först mjukt mot mina innan vår kyss blev hårdare och djupare. Jag särade på hans läppar med hjälp av tungan och Justin möte den snabbt med sin.

Justin lät sin hand glida ner från min kind ner för armen och tänkt nog sen inte riktigt vart han placerade handen då han sen råkade komma åt mitt sår så att smärtan i magen blev värre.

Ett litet plågsamt lätte lämnade mina läppar och Justin drog sig snabbt undan från mig.

” Ninja jag är så ledsen det var inte meningen att göra dig illa ” började han men jag avbröt honom snabbt genom att dra med tummen över hans läppar.

” Jag vet att du inte gjorde det med flit och det är okej ” sa jag och såg att han precis skulle protestera men blev istället sittandes med öppen mun när det kom in en massa personer med vitta och blåarockar.

 

Spelledarens perspektiv

 

” Så Justin, tar du Ninja 538 till din äkta maka? ” frågade han och Ninja  skrattade.

” Ja ” sa Justin och dom båda slog upp i ett stort leende.

” Och Ninja, tar du Justin Bieber till den äkta make? ”

” Ja ”

” Justin du kan nu kyssa buden ” sa Erik och jag ville nästan spy när jag såg hur dom log mot varnade.

” Så jag antar att Justin hittade ett litet smyghål ur din regel att Ninja inte kommer kunna komma tillbaka levande ” sa en av vakterna bakom mig och jag vände mig surt mot honom.

” Justin kommer inte att få ta med Ninja här ifrån, den saken ska vara klara för er ” sa jag med sammabitet då jag kokade av ilska på insidan.

” Men Ninja har en identitet, vi kan inte röra henne nu utan att polisen kommer ligga oss tätt i hällarna ”

” Nej det kommer dom inte, för dom vet ju inte ens om att Ninja ör en medborgare här ”

” Nej men du tror inte att Justin kommer säga något när han lämnar det här stället ”

” Justin är nog vårt minsta problem nu ” sa jag och kollade bort mot läkarna som kom inspringandes in i rummet. Dom började gå bort till dörren som ledde in till arenan men jag stoppade dom snabbt genom att skrika åt dom att stanna.

” Vart tror ni att ni är på väg då? ”

” Vi ska in och rädda dom som är skadade ”

” Och varför tror ni att jag skulle ge er tillstånd att springa in och rädda dom jag hatar ”

” För att vi inte längre bryr oss om vad du säger. Vi kom hit för att rädda folk när dom behövde oss och just nu är det en tjej där inne som kommer dö om vi inte hjälper henne. Så vi tänker inte bara sitt på vårt lilla kontor och så på medans hon dör ” sa deras chef snabbt innan dom alla sprang ut på arenan.

 

 

 

 

Läkarna som jag sett tagit hand om gladiatorerna när dom blir skadade kom nu springande i en lite klump fram mot oss. Dom slängde sig på knä runt Ninja och en av dom lyfte enkelt bort mig innan även han slängde sig på marken runt Ninja.

Dom slet av henne hennes tröjor så att hon nu bara låg i sporttopp så att dom lättare skulle kunna ta hand om henne sår som var placerat på hennes vänstra sida precis över höftbenet.

Dom började fixa med lite saker och pratade hysteriskt med varnadra innan dom ställde sig upp och en av dom drog upp Ninja i sin famn. Dom började springa tillbaka till anläggningen med mig och Erik hack i häl.   

Jag hörde inte allt dom sa men dom få ord jag kunde urskilja var blod, operationsal, bår, sjuksalen och sen något om att den medicinen som dom brukade använda för att läka sår inte var tillräckligt stark för att läka Ninja och därför skulle hon behöva opereras.

” Kan någon snälla förklara för mig vad som händer här ” frågade jag skräckslaget när dom lyckats få in henne i operationssalen och en massa läkare stod redo med en massa olika små knivar, nålar och en massa andra verktyg som man brukade kunna se på sjukhus serier.

” Vi vet inte riktigt om vi kan rädda Ninja ” var allt jag fick till svar innan dom smällde igen dörren framför mig och lämnade mig ensam och chokad kvar.

 

 

 



 

 Så nu är det äntligen uppe och jag tänkte bara lite sabbt tilläga det som jag skrev i mitt förra inlägg att det nu inte är så många kapitel kvar utan jag tror att det blir max tre kapietl kvar plus en epilog så kommentera bra nu så får ni reda på vad som händer mycket snabbare för era kommentarer gör det mycket roligare för mig att skriva.

Sen vill jag lita snabbt tacka dom som kommenterade förra kapitlet för jag blev jätte glada av att läsa att ni gillar den här novellen!! :D<3

 

 


Kommentarer
Postat av: Liv

Awesome kapitel!:D

2012-10-07 @ 09:23:42
Postat av: Evelina

super bra!

2012-10-07 @ 10:33:59
Postat av: Jaz

OMG hon måste överleva!? :o

2012-10-07 @ 13:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback