This was never planed - kapitel 9

 

Jag satte ner bredvid Selena i soffan med en kopp kaffe som jag hämtat vid köket och började snabbt drick av det.

Jag kände hur tunga mina ögonlock var men hur mycket jag än försökte lyckades jag inte falla in i sömn utan satt istället i soffan och såg ut som en zombie men min mörka ringar under ögonen. Det här skulle Justin få betala för tänkte jag och ett litet hemlighetsfullt leende spreds på mina läppar.

Jag tog en klunk av mitt kaffe och kollade bort mot Justin som kom gåendes och gav honom ett belåtet leende som verkade oro Justin lite då hans leende genast blev mindre och han kollade misstänkt på mig.

 



 

 

Vi har vart på den här bussen i fem dagar nu och jag har knappt fått någon sömn på grund av Justins sparkande. Jag hade bett honom säkert tusen gånger men han var som ett litet barn och bara skrattade iväg det innan han fortsatte med det han höll på med.

Jag suckade frustrerat och begravde ansiktet i kudden innan jag drog upp täcket över huvudet i ett försök att ute sluta allt irriterande ljud som Justins dator gjorde när han satt och spelade något jävla krigs spel ute i vardagsrummet.

”Justin snälla sätt på dig ett par hörlurar, jag försöker sova här ”

” Jag kan inte, jag gav ju mina hörlurar till Selena om du inte kommer ihåg ”

” Men kan du inte sänka ljudet då, jag försöker sova här ”

” Om jag sänker ljudet kommer jag ju inte höra vad dom säger och vad som händer i spelet ”

” Justin jag tror att alla på den här parkertingen kan höra vad som händer i ditt spel. Dina beliebers sitter väll säkert där ute nu och skriver att du precis dött ” skrek jag tillbaka och hörde hur Justin skrattade.

” Jag tror någon behöver sova lite ” sa han roat och jag suckade frustrerat. Jag drog av mig täcket och gick med klamande steg bort till dörren. Jag öppnade dörren och skulle precis skrika åt Justin när min blick fastnade på det stora glasspacketet som han hade i handen.

 

 

” Är det där glass? ” frågade jag och Justin kollade upp på mig.

” Vill du ha lite? ” frågade han och sträckte fram glassen mot mig. Jag kände hur hat jag just haft Justin nästan bara rann av och ersattes istället av den där ynkliga känslan som man har när man känner sig liten blandat med en lycklig känsla då jag skulle få glass.

Jag nickade bara lite till svar innan jag slog mig ner bredvid Justin i den lilla soffan och drog snabbt åt mig glasspacketet.

” Ska jag hämta en till sked eller? ” frågade han när jag bara suttit och kollat på glassen en liten stund. Jag skaka bara lite på huvudet innan jag tog en stor sked glass.

 

” Vet du vad? Jag borde egentligen var högt över öronen jävla förbanad på dig just nu för att du håller mig vaken hela natten. Men du blev självklart tvungen att ha den här glassen som muta för att allt det där skulle försvinna. Jag hatar dig ” stönade Melinda fram efter ett tag och jag pausade spelet för att vända mig mot henne med ett litet skratt. Hon smällde till mig lite på bröstet och spelade lite sorgsen och sårad genom att pressa fram underläppen. Jag såg hur det ryckte lite i hennes mungipor innan han la armarna runt min midja.

” Sårade jag dig nu Bieber? ” frågade hon roat och jag nickade lite svagt.

” Stackarn liten ” sa hon och lutade sitt huvud mot mitt bröst.

Och jag antar att hon var mer trött än hon verkat då hon inom bara någon sekund somnade in med mitt bröst som hennes kudde. Tanken på att väcka henne slog jag snabbt bort då det är jag som har orsakat att hon inte fått någon sömn bara för att jag tyckte att det var roligt att retas med henne. Skulle jag då sabba hennes chans att kanske få sova en timme eller två bara för att jag dum i huvudet.

Jag menar vad tänker jag på egentligen, vi alla behöver vår sömn och jag antar att Melinda är en av dom som verkligen inte klarar av sov brist då hennes humör gick som en svart puckelpist eller något. Det gick från glatt till sur till ledsen till arg och så vidare. Så jag måste nog börja låta henne få sova, varannan dag i alla fall.

Jag stelnade till lite när Melindas en hand lades på min mage medans hennes andra drogs över mitt bröst för att sen samla ihop hand full med tyg från min tröja så att hon kunde dra sig upp mer över mig. Hon log nu med överkroppen halvt över min och jag kom på mig själv med att njuta av hennes närhet. Min hud knottrade sig av hennes beröring och det var som stöttar som gick igenom hela min kropp när jag nu dessutom kunde känna hennes kände hennes lätta andetag mot min nacke.

Varför reagerade jag som jag gjorde. Jag hade Selena som jag älskar väldigt mycket men på senaste tiden så har det vart Melindas sällskap jag ville vara i, Melindas skratt jag vill höra, Melindas leende jag vill se, Melindas beröring som fick hela mig att rysa och till sist hennes fylliga och perfekta läppar som jag bara skulle vilja pressa hårt mot mina. Och det var alltid ett ord som upprepades i alla meningar som var helt fel. Jag menar jag borde ju inte känna så om Melinda utan det borde ju vara Selena. Min flickvän.

 

 

Jag drog en frustrerad hand genom håret innan jag kollade ner på Melindas sovande ansikte. Hon var vacker, det kunde ingen säga något emot, men hon är inte en av dom typiska tjejerna som jag brukade falla för. Utan lite mer åt Selenas håll som var nästan rena rama motsatsen till Melinda. Den ända lilla likheten dom egentligen hade var att dom båda hade brunna ögon som i och försäg var så långt ifrån varandra som dom kunde typ.

Melinda mumlade något lite svagt som jag inte kunde tyda innan hon tryckte i ansiktet ännu mer vid min hals. Hennes andetag var nu tydligare mot min hals och min hud knottrade sig återigen.

Jag drog bort blicken från henne och suckade lite frustrerat. Man får väll bara hoppas att det är en tillfällig chrash om det är vad det här. För jag älskar Selena och vi har precis sett till att vi får lite tid till varandra och jag kan inte låta en liten chrash på hennes bästa kompis sabba det. Även om det inte var hennes åsikt så blev det lite så.

 

*

 

När jag bara suttit och kollat på Melinda ett tag hade jag fortsatt spela så gott jag kunde då Melinda fortfarande låg halvt över mig och jag blev tvungen att ha armen runt hennes axlar vilket gjorde at tjag inte kunde hålla kontrollen på något bra sätt. Då det bästa och skönaste ställningen var om jag använde Melindas huvud som stöd vilket kanske inte skulle vara en så bra ide då jag gillade att flänga runt men kontrollen lite och skulle förmodligen ge Melinda ett blåmärke eller två.

Jag ryckte till lite när dörren öppnades och en skrattade Selena kom in med hennes mamma tätt efter sig. Dom kom in i vardagsrummet och deras blickar föll snabbt på mig och Melinda i soffan.

” Ja det här hade jag ju inte räknat med att se ” sa Selena lite frånvarande och fäste blicken på mig.

” Melinda somnade och jag ville inte väcka henne då hon hart vart väldigt trött på sistone ”

” Ja det är väll inte så konstigt när du håller henne vaken hela nätterna ” sa Selena och gick bort till köket där hon drog upp två kastrull lock. Jag kollade lite skeptiskt på henne när hon kom tillbaka med dom och ett stort lite hånfullt leende på läpparna.

” Selena vad håller då på med? ” frågade jag när hon satt sig ner på bordet framför oss och placerat kastrullocken över Melindas huvud.

” Jag ska bara väcka henne lite som ni väckte resten av oss igår ” sa Selena och innan jag hann stoppa henne hade hon slagit ihop kastrullocken och Melinda satte sig upp med ett ryck. Selena han inte dra bort kastrullocken ordentligt så på vägen upp när Melinda skulle sätta sig upp slog huvudet i locken la sig snabbt ner med händerna över där hon slagit sig.

Hon begravde ansiktet i mitt bröst och lite klagande stön lämnade hennes läppar.

” Vad var det där bra för Sel? ” fick hon klagande fram och Selena skrattade kort.

” Hämnden är ljuv ” sa hon kort innan hon log ett belåtet leende och gick bort till badrummet för att förmodligen ta en dusch innan vi skulle iväg på middag.

Melinda låg där en liten stund innan hon satte sig upp och möte min blick med sina sömn drunkna ögon som var lite röda från det allt för dålig sömninnehavet.

” Förlåt förresten ” sa hon och jag kollade frågandes på henne.

” Förlåt för vad? ”

” För att jag somnade. Du spelade ju och jag sabbade ju det. Men det är egentligen inte mitt fel att du var skön att ha som kudde ” sa hon och jag skrattade svagt.

” Jag får väll egentlige skylla mig själv ”

” Kanske ”

” Men bara så att du vet så finns jag alltid här om du behöver en kudde ” sa jag och hon log lite tacksamt mot mig.

” Det ska jag komma ihåg ”

 

 



 

 


Kommentarer
Postat av: Ewweh

Oh justin has feelings for melinda :'oo<3 så sjukt jävlabra, Älskar denna novellen så grymt mycke :D<3

2012-11-08 @ 00:04:49
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Liv

börjar komma in i novellen :D awesome kapitel!!

2012-11-08 @ 18:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback