This was never planed - kapitel 7

 

” Jo det gick bra. Det gick lite snabbare än planerat och det är ju självklart varför jag kom hem lite tidigare. Men hur gick eran filmmaraton? ”

” Jo den gick bra, men Selena grät typ igenom hela Titanic filmen så jag tror faktiskt inte hon såg så mycket av filmen ” sa Melinda roat och Selena gav henne en mördande blick.

” Titanic är en av dom filmerna man kan gråta till okej. Bara för att du inte gråter till filmer ”

” Jo jag gråter visst till filmer. Inte till många men vissa. Grejen är bara att man bara gråter i slutet av filmen. Jag menar, varför ska man gråta innan det hemska ens har hänt? ”

” Det är ju för att man vet vad som ska hända senare i filmen ” sa Selena till sitt försvar men Melinda bara skakade på huvudet med ett litet roat leende utsprätt över hennes läppar. 

 



 

 

Melindas perspektiv

 

" Selena kan du komma någon gång idag eller " ropade Justin efter henne när hon kollat dörren för typ sjätte gången nu.

" Ursäkta mig då men jag kanske vill vara hundra procent säker på att allt är ordentligt låst medans jag är borta. Är det något fel med det? "

" Nej men jag tror inte att dörren har öppnats från dom då sekunderna du väntade på känna på dörren igen " ropade Justin roat vilket verkade få Selena lite irriterad då hon hav honom en nästan mördande blick.

" Samma söta Selena " sa jag och Justin skrattade.

" Har hon alltid vart så här? "

" Japp, ända sedan hon lärt sig gå typ. Hon har alltid vart den personen som ska ha hundra procent koll på vad som händer och gillar inte när allt för stora ändringar händer utan att hon vet om det. Vilket även är en av anledningarna till att hon inte dricker så mycket då det får henne att tappa kontrollen "

" Haha jag har märkt det " sa han med ett skratt men slutade skratta när Selena smällde igen bildörren efter sig när hon hoppar in och Justin kollade lite chockat på henne.

" Oj aggressiv " sa Justin och Selena kollade surt på honom vilket fick oss båda att brista ut i skratt.

" Ja ja jätte roligt, in vi åka nu så att vi inte kommer försent bort till bussarna " sa Selena lite bittert och Justin slutade skratta.

" Ta det lugnt Sel, vi skämtar bara med dig " sa han och gav henne en snabb puss på kinden innan han backade ut bilen från uppfarten.

Jag kollade lite avundsjukt på dom och kände hur det nästan hög till i hjärtat när jag såg hur söta dom var tillsammans. Jag var ju jätte glad att dom hittat varandra men jag hatar att se när par är så där gulliga. Det får en att känna sig ensam, speciellt nu när jag var tredje hjulet och inte hade någon stans att ta vägen eller kunna prata med någon annan.

" Melinda? " frågade Justin lite roat och jag drogs ur mina tankar.

" Vad? " frågade jag oförstående och möte Justins roade blick i backspegeln.

" Selena sa att du aldrig vart utanför USA, stämmer det? " frågade han och jag nickade till svar.

" Så ska det bli spännande att få åka runt lite i Europa? "

" Jag antar det " sa jag och han skrattade.

" Du antar det? " frågade han chokat och jag drog handen igenom mitt hår med en suck.

” Asså jag har ju pratat mes Selena om allt det där och hon sa att efter som det inte är en så lång turné kommer vi inte slösa någon tid på att se på se värdigheter eller ligga så mycket stranden som man skulle kunna önska sig när man är där. Så det är väll inte så mycket mer speciellt än att åka runt i en buss här i USA ”

” Men vi behöver ju inte vara med på alla Selenas intervjuer och möten ”

” Justin det är ju en jätte smart ide ” brast Selena ut nu lite gladare och Justin kollade lite osäkert på henne som att han inte riktigt förstod vad som var så smart med det han nyss sagt.

” Du kan ta med henne till alla dom sakerna som jag borde ta med henne till men inte kan. Du kan ta henne till Eiffeltornet, gå och se på en fotbolls match eller något annat i Spanien ” förklarade Selena och både jag och Justin slog upp i stora leenden.

” Vi måste se en fotbollsmatch i Spanien ” brast Justin ut och kollade på mig igenom backspegeln.

” Helt klart ” sa jag och han log snabbt mot mig innan han vände ögonen mot väggen igen.

” Vi borde gå på några basket, baseboll och hockey matcher också ” sa jag snabbt när idén poppade upp i mitt huvud och Selena suckade.

” Såna fall får Justin ta dig på alla dom där matcherna. Jag är trött på att gå på alla matcher eller sitta framför tv och kolla på alla med Justin hela tiden ” klagade Selena och Justin skrattade.

” Vi kan säkert klämma in några matcher här och där ”

” Tack Justin ” sa jag och klappade honom lite på axeln.

 

 

*

 

Vi kom fram till den stora parkeringen där alla turnébussarna stog redo inringade i ett område med stängsel där både Justin och Selenas fans stog utanför hårt pressade mot stängslet för att försöka se något. Bussarna var nästan helt packade utan alla personers egna bagage, vilket alla började slänga in nu i sina sovrum eller vad man ska säga.

 

 

 Jag gick tillsammans med Selena och Justin bort till en av bussarna där det stog en 3 på och jag försökte lägga det på minnet så att jag inte skulle behöva yra runt i alla andras bussar då jag säkert inte skulle bli så värst populär då.

Jag kom in i bussen tätt efter dom andra och kollade mig storögt runt i bussen. Den var till och med större på in sidan. Eller egentligen var den ju inte det men det var större än jag förväntat mig att det skulle vara här inne. Jag kollade runt lite i vardagsrummet/köket som var det första rummet man kom in i när man kom in.

När jag kollat mig runt ett tag gick jag bort till det andra rummet som låg bredvid vardagsrummet i och i kant med toaletten.

När jag kom in i rummet såg jag att det var ett sovrum med åtta sängar placerade i. Fyra stycken på varsin sida av gången med både över och under sängar. Jag kollade runt lite i rummet och såg att alla sängar förutom två var upptagna, vilket var antingen över Justin eller under Selenas maneger.

 

 

Jag gick snabbt bort till Justin som försökte trycka in sin väska stora resväska under sängen och skrattade belåtet när han äntligen lyckats. Han slängde sig ner i sin säng och kollade utmanande på mig och trodde förmodligen att jag inte skulle lyckas med att pressa in väskan.

Men eftersom min väska istället var mer avlång istället för tjock som Justins fick jag lätt in den under hans säng och jag log triumferande mot Justin som kollade chokat på mig.

Jag kollade upp mot min säng och suckade högt när jag såg att det inte fanns någon stege vilket betydde att jag skulle få svinga mig upp.

” Justin kan inte du ta den övre sängen. Jag kommer ju knappt komma upp om jag inte behöver trampa ner din säng hela tiden för att nå upp ” sa jag och han skrattade.

” Jag har inget problem med att du trampar i min säng så länge dina fötter inte är leriga och blötta. Plus att jag är alldeles för lat för att ta mig upp ditt ”

” Åh kom igen. Det är ju så mycket lättare för dig att ta dig upp hitt än vad det är för mig ”

” Haha jag vet ”

” Your mean ” sa jag och han skrattade.

” Men bara en fråga ”

” Vad? ” sa Justin och kollade upp lite på mig från sin mobil.

” Varför delar du inte loftsäng med Selena? ”

” Asså jag skulle göra det först. Men sen kom hennes mamma på att efter som vi inte ska följa med på allt dom Selena ska gör och många av dom grejerna hon ska göra är på morgonen eller sent på kvällen tyckte som det var bättre att vi delade eftersom det var mindre risk att dom skulle råka väcka oss då ” sa han och jag nickade lite förstående innan jag sparkade av mig mina skor in under sängen innan jag ställde mig upp i Justins säng gör att den kunna slänga upp en ben över kanten. Jag lyckades lite halvt smidigt komma upp i sängen och hörde hur Justin skrattade under mig.

Jag lutade mig över kanten så att jag kunde kolla ner på Justin som låg på rygg och möte snabbt hans roade blick.

” Är det alltid så här lite litet, trångt och absolut inget privatliv på turnébussar? ”

” Vad pratar du om, man kan ju faktiskt dra för ett litet draperi som en väg om man inte vill att alla ska se en när man sover ” sa Justin skämtsamt och jag suckade.

” Jag menar allvar Justin ”

” Ja nej, asså det är ju olika från olika bussar ”

” Vad menar du? ”

” Asså dom bussar jag har är helt annorlunda konstruerad från dom bussar Selena använder på sin turnér. I mina skulle jag väll vilja säga att man har lite mer privatliv då vi faktiskt har som våra egna rum medans i Selenas är dom minst åtta stycken som sover tillsammans ”

” Men hur fungerar det att ha egna rum på en buss? ”

” Rum och rum skulle jag väll egentligen inte säga då det är väldigt små utrymmen man har att röra sig  på men man har i alla fall en dörr som man kan stänga bakom sig och jag måste säga att det är värt att offra lite större ytor för ett eget rum ”

” Det kan jag tänka mig ” sa jag och kollade runt på dom andra som redan höll på med att bädda sina sängar eller packa upp sina småsaker i dom små lådorna varje säng hade vid fotändan som även hade ett uttag ut stickandes från under sidan.

 

 



 

 

Så nu är dom i alla fall på väg ut på turnen och lita p åmig när jag säger att jag har mycket planerat till den här novellen och hoppas verkligen att ni kommer att gilla den.

I alla fall så har jag redan börjat på nästa och tror verkligen att jag kan lyckas få upp den idag också. 

Vad tycker ni om det, hoppas det låter bra och glöm inte att KOMMENTERA!

 

 

Kommentarer
Postat av: Ewweh

denna novellen verkar vara amazing än sålänge. bara att jag inte vill att om Melinda och justin blir tillsammans att de ska bli hat mellan selena och dem, om du förstår vad jag menar?

Svar: Haha jag förstår precis vad du menar! ;)
Just Twitter

2012-11-04 @ 00:40:00
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Parya

Jag hittade din novell nyss och den är grym hittills, du skriver som en gudinna!!:)

2012-11-04 @ 14:00:01
Postat av: Linn

HAHAHAHAHA! Justin o Melinda är skit roliga mot varandra, BFF's på direkten typ! xP meeeeeeer!

2012-11-04 @ 17:09:55
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback