This was never planed - kapitel 10

 

Melinda låg där en liten stund innan hon satte sig upp och möte min blick med sina sömn drunkna ögon som var lite röda från det allt för dålig sömninnehavet.

” Förlåt förresten ” sa hon och jag kollade frågandes på henne.

” Förlåt för vad? ”

” För att jag somnade. Du spelade ju och jag sabbade ju det. Men det är egentligen inte mitt fel att du var skön att ha som kudde ” sa hon och jag skrattade svagt.

” Jag får väll egentlige skylla mig själv ”

” Kanske ”

” Men bara så att du vet så finns jag alltid här om du behöver en kudde ” sa jag och hon log lite tacksamt mot mig.

” Det ska jag komma ihåg ”

 



 

 

 

Jag satt och diggade lite med huvudet när Selena gjorde någon remix på sin ena låt och skrattade lågt när hon började sjunga med någon konstig dialekt som gjorde att man knappt kunde höra vad hon sjöng.

” Yo Melinda ” ropade Justin bakom mig och jag vände mig mot honom. Han vinkade bara lite lätt med handen att jag skulle komma innan han vände sig mot sina data igen. Jag gav Selena ett litet leende innan jag gick bort till Justin som satt borta i sin säng och höll på med både sin data och mobil.

” Vad är det Bieber? ” frågade jag och la armarna runt hans hals innan jag lutade min haka mot toppen av hans huvud.

” Jag hittade just en hemsida som fortfarande säljer biljetter till basebollmatchen ikväll om du fortfarande vill gå ” sa han och vred lite på huvudet så att han nu kollade upp på mig.

” Ja köp nu ” skrek jag snabbt ut och han skrattade lite roat innan han vände sig mot datorn igen.

” Men jag måste förvarna dig, du kommer nog få berätta en hel del vad som händer och varför folk jublar och sånt. För som du redan vet så kan jag inte så jätte mycket om baseboll. Det verkar jätte kul det lilla jag fattar men det kanske blir ännu bättre om jag förstår allt ”

” Haha det är lugnt, jag är van att förklara för folk när det gäller sport. Speciellt min mamma och syster. Det spelar ingen roll hur många gånger man berättar för dom reglerna och alla olika linjer i sporterna, inget och då menar jag verkligen inget fastnar i deras tröga små huvuden ” sa jag lite klagande och Justin skrattade.

” Jag ska försöka att inte vara så trögfattad ”

” Det går nog inte ” sa jag och gav Justin ett litet leende innan jag gick tillbaka till Selena och dom andra för att berätta att jag och Justin inte skulle följa med på Selenas presskonferens ikväll.

 

*

 

Några timmar senare gjorde vi oss klara för att åka iväg till arenan som vi trodde skulle ta ungefär tjugo minuter med buss att ta sig ditt.

Jag satte upp mitt övre hår i en liten tofs i bak innan jag drog på mig min baseboll jacka. Jag drog lite snabbt på mig ett tunt lager maskara innan jag drog jag i min väska som låg på sängen och gick ut till Justin som satt i soffan och tog bilder på sig själv med mobilen.

 

 

Justin gjorde någon konstig min innan han log belåtet och klickade lite till på sin mobil innan han kollade upp på mig.

” Är du redo att gå? ” frågade han och jag nickade till svar.

Jag drog tag i nycklarna som tillhörde bussen som låg på soffbordet innan jag följde efter Justin ut. Jag låste bussdörren och kände säkert tio gånger på dörren för att verkligen vara säker på att den var låst innan jag tillsammans med Justin började gå bort mot busshålsplatsen. För jag visste att Selena skulle bli pist om jag inte hade låst dörren ordentligt.

” Förresten jag kollade runt lite på internet angående baseboll och jag tror att jag har fattat lite mer runt reglerna i alla fall ” sa Justin lite stolt och jag log lite roat åt honom.

” Brukar det inte vara killen som berättar för tjejen vad som händer i sport ”

 ” Jo och så är det ju fortfarande mellan mig och Selena i alla fall. För hon kan ju typ inget om det ”

” Nej, Selena har aldrig riktigt vart en sport person. Det har jag nog fått stå för ”

” Du vet, när man först träffar dig och inte känner dig så bra så tar man inte riktigt dig som den där riktigt sport intresserade tjejen ”

” Haha många säger det. Dom säger också att jag inte verkar som en person som håller på med graffiti men det gör jag ju också så jag antar att ögat lurar en ibland. Sen så kör jag ju graffiti på lagliga ställen, dom flesta gångerna i alla fall ” sa jag och Justin skrattade lågt.

” Så du är en liten kriminell sak du ”

” Ja det kan man väll säga ” sa jag och Justin log lite smått.

Ungefär en kvart senare stod vi utanför baseboll stadium och väntade på att bli insläppta för att kunna gå till våra platser. Justin stog med kepsen långt ner över ansiktet med luvan hängandes över och huvudet lågt hängande för att ingen skulle märka att det var han. Han kollade lite nervöst runt sig och jag antog att det hade något om att han inte vill bli sedd. För om en person skulle få reda på att det var han här skulle resten av alla tussentals personer runt omkring oss också veta om att Justin var här inom en kort sekund bara och hänga över honom.

” Justin är du okej, vi kan gå tillbaka till bussarna om du inte vill vara här eller inte klarar av det ”

” Haha det låter som at du är den kända personen av oss och frågar fall jag är redo att ta emot allt hat från dina fans ” sa Justin lite roat och gav mig ett svagt leende.

” Justin jag är seriös. Om du inte klarar av det här kan vi gå hem om du vill. Jag vet att du inte klarar av när det är för mycket folk runt omkring dig och jag kan lika gärna gå på en annan match. Det spelar ingen roll för mig ”

” Nej det är lugnt, det blir bättre sen när vi kommer in på våra platser och folk börjar fokusera på matchen istället ” sa han och jag log lite smått mot honom innan jag räckte våra biljetter fram till tjejen som satt i båset. Hennes blick var fäst lite längre än nödvändigt på Justin och jag antar att hon tyckte sig känna igen honom men sket i det sen för at träcka tillbaka våra biljetter och släppa in oss.

Vi kom upp till våra platser och jag andades lite andfått efter alla trapper som vi behövde gå upp för. Jag satte mig ner i sättet med en liten duns och Justin skrattade roat åt mig.

” Inte den bäste konditionen eller? ”

” Bara för att du är en jävla energi knutte och har dina beliebers och Selena att var snygg för betyder det inta att vi andra har det ”

” Jag sa aldrig att du inte ser bra ut ” sa Justin och jag kände hur mina kinder började heta på bara några sekunder. Jag drog bort ansiktet från Justin och kollade ner på mina fingrar som pillade lite nervöst på botten av min tröja.

” Sa jag nog opassande? ” frågade Justin lite oroligt och jag skakade snabbt på huvudet.

” Nej då, jag är bara inte van att få så mycket komplimanger ”

” Men det borde du för du ” började Justin men blev avbruten när hög musik började spelas igenom högtalarna. Alla runt omkring oss ställde sig upp och klappade händer när spelarna kom ingåendes på planen.

 

 

Dom blev snabbt uppropade medans lite fyrverkerier började skjutas upp innan avbytarna sprang bort till båset och alla som tittade satte sig ner igen för att låta matchen börja.

 

*

 

Matchen skulle strax dra igång den femte inningen men dom tog en liten paus då ett fan hade sprungit ut på planen och som dom nu behövde fånga in och släppa av planen då han inte var så värst villig att göra det frivilligt.

Jag suckade lite frustrerat och lutade pannan mot Justins axel.

” Kan inte matchen bara starta någon gång idag ”

” Och kan du inte bara sluta klaga så kanske det här åtminstone skulle bli lite roligare ” sa Justin skämtsamt och jag armbågade honom lätt i sidan.

” Ja och om du inte skulle behöva fråga var fjärde sekund vad som händer i spelet kanske jag skulle kunna njuta lite mer av matchen ”

” Du sa ju att det var okej att jag frågade om jag inte förstod ”

” Jag vet och jag är ledsen att jag fräste åt dig. Jag är bara lite trött och vill att matchen ska starta så att jag kan komma hem och sova efter ”

” Eller så att jag kan hålla dig uppe som vanligt ” sa han lite skämtsamt och log ett sånt där typiskt Justin leende som fick vilken tjej som helst att bli knäsvag.

” Snälla Justin inte idag jag behöver verkligen sova ”

” Visst som du vill, jag kan väll vara lite snäll idag ” sa han och jag himlade med ögonen.

” Justin kan du skicka popcornen ”

”Nopp ” sa han och tryckte in en hand full i munnen som han snabbt svalde.

” Snälla Justin bara lite ” vädjade jag och kollade upp på honom.

” Nej, det är mina popcorn. Jag frågade om du ville ha men du sa nej så nu får du skylla dig själv. Snoozit you loosit ”

” Åh kom igen Justin, är vi fem år nu eller. Du har ju massa, du kommer ju knappt märka att några är borta ”
” Jo det kommer jag ju för jag vet ju att du har tagit av mig ”

” Oh your big baby ge mig bara lite popcorn ”

” Nej ” sa Justin kort och jag suckade.

” Då får vi väll göra det på det svåra sättet igen då ” innan jag sträckte mig över honom för att försöka få tag i popcornen men Justin drog lätt undan dom och jag suckade.

” Justin snälla bara litegrann ”

” Nej ” sa Justin med barnslig röst och jag suckade.

Jag ställde mig upp för att sen sträcka mig efter popcornen men skulle självklart vara mitt alltid så klumpiga jag och snubbla på stolbenet och blev sittandes gränslande över Justins lår med popcorn över hela oss då jag tydligen råkat komma åt hans arm så att allt hamnade på oss istället.

” Bra jobbat Melinda, nu får ju ingen av oss popcorn ” sa Justin lite roat och jag smällde till honom på bröstet.

” Inget av det här hade behövt hända om du bara hade gett mig lite popcorn från början ”

” Men det var ju inte lika roligt för då hade jag ju inte fått skvätta popcorn på dig ” sa han och slängde bort ett popcorn som hade fastnat i mitt hår.

Jag himlade lite med ögonen innan jag kollade upp på Justin som redan kollade ner på mig. Jag fastnade i hans så vackra och jag förbanade mig själv för att ha fallit för honom. Han är ju fan din bästa kompis pojkvän, jag kommer ju aldrig få honom. Han älskar Selena och för det andra skulle jag aldrig kunna göra så mot Selena. Hon älskar Justin mer än något annat och det skulle krossa henne. Varför blev han tvungen att vara Selenas pojkvän.

Jag suckade lågt så att Justin inte skulle höra men stelnade snabbt till när min blick fastnade på en av dom stora skärmarna som var placerade lite här och där som nu pryddes av mitt och Justin ansikte med en ram runt där det stog kisscam med en massa hjärtan som prydde ramen.

 



 

 

Dålig uppdatering jag vet men jag kompleterade lite med ett lite längre kapitel och jag hoppas det uppskatas. Jag är hos en kompis just nu och ska börja skriva lite smått på nästa kapitel medans hon skriver sitt och ska försöka få upp det senare idag.

I alla fall vad tycker ni om kapitlet? vad tror ni kommer hända nu?

Snälla kommentera!! 

 


Kommentarer
Postat av: Ewweh

Oh my gud! Så sjukt bra! :'o MER!!

2012-11-10 @ 12:58:06
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Linn

HAHAHAHAHHAHHAHAH! oooopsi! xP

2012-11-10 @ 13:21:13
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: sara

Hoppas alla folk ser att det är han och det bli kaosxD

2012-11-10 @ 14:19:11
Postat av: Liv

Awesome kapitel!!

2012-11-10 @ 20:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback