Game on kapitel 25



” Jo, jag måste ju prata med Justin om det först ”
” Men om han går med på det, så kommer det bli så roligt att se deras miner när dom ser bilden på dig och Justin tillsammans ”
” Och om han går med på det så är det här lättare sagt än gjort ” sa jag och vi båda hade ett litet ondskefullt leende på läpparna.




Skolan hade äntligen slutat och jag hade hjälpt mamma med det hon ville så jag var nu på väg till flygplatsen.
Justins kompis Kenny hade fixat så att jag kunde ta ett plan tidigare, för då skulle han slippa åka till flygplatsen två gånger. Då en av Justins andra kompis också skulle följa med honom ett tag.
För om jag tog ett tidigare plan skulle mitt plan landa fem minuter efter hans och vi skulle sen träffas borta vid huvud utgången för att bli upp hämtade av Kenny.
Jag har för mig att Kenny sa att han hette Ryan Good eller något sånt, men jag kommer inte riktigt ihåg.
Mamma parkerade bilen utanför flygplatsen och vi båda hoppade ut.
Jag drog snabbt ut mina väskor och gick sen bort till mamma som väntade på mig.
” Har du med dig allt du behöver nu? ”
” Ja mamma för hundrade gången, jag har med mig allt ”
” Jag försöker bara hjälpa till ”
” Okej, men klarar du dig nu? ”
” Ja då, jag har ju Natan. Oroa dig inte för oss ”
” Okej, men jag borde nog gå nu så att jag inte missar mitt flyg ” sa jag och gav henne en lång kram innan jag släppte henne.
” Naila, en sak till bara innan du går ” sa hon när jag börjat gå bort till incheckningen och jag vände mig om mot henne igen.
” Vad är det? ”
” Se till att ni skyddar er ”
” Va? ” sa jag lite förvirrat och hon suckade.
” Om ni blir lite mer intima se då till att ni skyddar er. Inte för att jag skulle ha något imot att bli mormor till Justins barn, men kanske inte vid den här åldern ”
” Mamma seriöst, du måste sluta vara värsta stackern. Han är 18 och du är 38. Sluta prata som om du har någon chans att bli ihop med honom ”
” Jag menar bara att man inte vill bli mamma för ung. Då man missar massa saker för att man måste stanna hemma och ta hand om barnet ”
” Eller hur. Vi syns om en månad eller något ” sa jag och började gå bort till där man lämnade in väskorna och checkade in.
Jag lämnade in mina väskor och fick springa bort mot min gate för att inte missa flygplanet jag skulle ta.
Jag slängde in mina saker under sättet och satte mig med en duns i sättet. Jag knäppte snabbt fast bältet då lampan började lyssna nästan direkt.
Flygvärdinnorna gjorde sin vanliga rutin med att vissa vart utgångarna är och att det där innan vi kunde lyfta.



När vi flugit ett tag drog jag upp min mobil och mina hörlurar. Jag kopplade snabbt in hörlurarna och satte igång lite musik. Jag sjöng med lite i huvudet först men kände sen hur mina ögonlock bara blev tyngre och tyngre.

*

Jag vaknade av att någon skakade om mig lite och jag slog upp ögonen för att se att det var en av flygvärdinnorna som stog över mig.
” Vi är framme nu och jag måste tyvärr be dig att gå av ” sa hon och jag kollade runt i flygplanet för att se att det bara var jag som satt kvar.
” Jag ska bara packa ihop mina saker sen ska jag gå ”
” Ta det lugnt, det är ingen brådska ” sa hon men jag kunde se på henne att hon bara ville bli av med mig.
Jag stoppade snabbt ner min saker i väskan och hängde den sen över axeln.
Jag gick ut ur planet och började lite segt gå bort mot där man hämtade ut sina väskor.
Mina väskor kom åkandes och jag tog snabbt av dom innan jag började gå bort till utgången vi skulle mötas vid.
När jag kom fram var det ingen som stog där ensam och såg ut att vänta på någon, sa jag ställde min väska längst väggen och använde väskan som stol och väggen som ryggstöd.
” Så du sitter hellre här en kommer fram och pratar med mig ” sa någon och jag kollade upp för att mötas av en lång, rätt smal kille med brunt hår. Han hade lite av den här bussiga glimten i ögonen som Justin hade och ett litet leende spred sig på mina läppar.



” Borde jag gått fram till dig ”
” Jag är Ryan Good och vi skulle mötas här för att bli hämtade av Kenny, som nu meddelat att han kommer bli lite sen. Vilket bara ger mig lite tid att lära känna Justins nya tjej lite ” sa han och satte sig bredvid mig på hans väska.
” Jag heter Naila, men jag antar att du visste det efter som du visste vem du skulle komma fram till ” sa jag och han skrattade.
” Japp och jag antar att du inte vet vem jag är då du inte visste vem du skulle gå fram till ”
” Borde jag veta vem du är? ”
” Jag antar att du inte är en av Justins älskade beliebers? ”
” Nej det är jag inte ”
” Det kan ju förklara varför du inte vet vem jag är. Då alla hans beliebers vet vem jag är ”
” Jag ser att du är lika självsäker hos tjejerna som Justin ”
” Nej inte riktigt, han är mycket blygare ”
” Enligt min kompis som är en belieber säger att han är rätt fram med tjejer eller personer över huvud taget ”
” Ja, men så fort han stöter på någon som han gillar lite mer än kompis blir han som en liten mus och skulle nog helst smälta genom golvet ”
” Haha, kanske ”
” Du får inte säga att jag sagt det här, men han sa till mig att han aldrig har känt sig så osäker runt en tjej som han känt sig runt dig ”
” Han är inte den ända ”
” Är det många killar som blir osäkra i din närhet ”
” Nej, men det jag menar är att jag alltid har haft hur lätt som helst att vara runt killar. Eller om jag ska vara ärlig så är jag hellre med killar än tjejer. Men när jag träffade Justin och jag insåg att han inte var en uppblåst kändis med coconathead ” sa jag och han skrattade.
” Justin har den förmågan på dom flesta tjejer ”
” Inte så här. Dom är kära i kändisen Justin Bieber medans jag föll för Justin ”
” Vad är skillnaden, han är ju nästan exakt likadan runt fans och kompisar ”
” Dom ser honom inte bara för hans personlighet, utan det är utseendet, rösten, kändisskapet och pengarna som dom ser i första hand då dom inte riktigt har haft chansen att lära känna honom ”
” Det kanske är sant. Men förresten vad tycker du om deras lilla tävling som dom startat då? ”
” Om jag ska vara ärlig så avskyr jag den ”
” Kom igen, så illa är det väll inte ”
” Nej inte alls, varenda tjej på planeten kommer typ bara försöka kyssa honom. Men varför skulle det inte vara kul ” sa jag och han skulle precis säga något men blev avbruten.
” Jag är ledsen att jag är sen, men vi kan åka nu om ni är redo ” sa en kille framför oss och Ryan slog upp i ett stort leende. Han ställde sig snabbt upp och kramade om killen som kommit och jag förstod att dom var bra kompis och att det var Kenny som nu hade kommit.
” Hej, Kenny ” hälsade han och räckte fram handen mot mig när Ryan släppt taget ”
” Hej, Naila ” sa jag och skakade hans hand lite snabbt innan han började gå bort mot en svart bil en liten bit bort.
” Man kan ju åtminstone säga att du har den mest efter traktade killen på jorden ”
” det kan man nog säga ” sa jag och vi båda skrattade lite kort innan vi gick boet till Kenny som snabbt lastade in våra väskor i backluckan.
Vi satte oss i bilen och satte tysta en liten bit tills Ryan vände sig mot mig med ett stort flin på läpparna.
” Vad? ” sa jag och hans flin blev bara om möjligt större.
” Vet du vad vi borde göra ”
” Vad? ”
” Vi borde pranka Justin, big time. Han säger att det inte går att pranka honom, men det måste vi ändra på ”
” Vad har du i tankarna? ” frågade jag och han började berätta om sin lilla plan och när han var klar hade även jag ett stort flin på läpparna.








Kommentarer
Postat av: Linn

Hahahahahahhaha! Gillade mammans lilla sextalk där! ;)

Mer nu din mupp! (ja, jag använder mig av ditt smeknamn till mig)

2012-05-04 @ 11:56:07
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Lea

Jag har ju ingen koll alls men vem är den dera Ryan?? Jag vet att det är någon i hennes lag som heter så men det kan inte vara han.. Eller??

2012-05-04 @ 20:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback