Game on kapitel 3





” Tack mamma nu kommer jag ju kunna få plats med alla mina killar utan problem också ” sa jag och började gå bort mot bakdörren som ledde in till vardagsrummet. Mammas mun formade sig till ett stort o och jag log för mig själv. Jag öppnade dörren och började följa efter några flytt gubbar som höll i en låda där det stog mitt namn på. När jag kom in i rummet som skulle bli mitt var det ända jag såg just nu en stor säng och massa lådor. Jag gick fram till en låda och öppnade den för det var väll att bara börja göra sig hemmastadd så fort som möjligt.





Jag satte mig ner bredvid Natan som satt och tröck i sig sin macka. Jag hällde upp en talrik med yoghurt och åt snabbt upp den innan jag gick upp till mitt rum för att göra mig iordning för min första dag i skolan. Jag gick bort till en av mina kartonger som just nu var min garderob då jag inte hade orkat fixa allt igår. Jag drog bara på mig det som låg högst upp vilket var ett par höga slitna shorts, vitt linne och en stor blå tjocktröja.



Jag drog på mig shortsen och stoppade tröjan innanför innan jag drog på mig tjocktröjan. Jag drog upp borsten och drog den snabbt igenom mitt toviga hår och drog bara på ett lätt lager maskara.
Eftersom jag inte hade några böcker eller något var det ända jag tog med mig ner till vardagsrummet min mobil och hörlurar. När jag kom ner stog Natan redan klar och väntade på mig. Jag knöt på mig mina sneakers och skulle precis gå ut för att vänta till bussen när mamma stoppade mig.
” Naila ska du inte ta på dig något varmare, du kommer frysa annars ”
” Mamma jag klarar mig ”  sa jag och stängde igen dörren snabbt innan mamma hann protestera. Vi gick bort till busshållsplatsen och jag ångrade nästan att jag inte tog på mig något varmare när jag kände den kalla blåsten mot mina bara ben och jag ryste till. Natan måste ha sätt det för han skakade på huvudet och skrattade. Bussen kom körandes och vi hoppade snabbt på. Vi började gå bak mot två platser som var tomma och jag kunde se och känna deras blickar på oss vilket var väldigt obehagligt men jag försökte ignorera det.

Bussen stannade utanför skolan och vi hoppade ut. Vi började gå bort till skolan men vi tvekade lite innan vi gick in. Vi började gå bort mot en stor dörr där det stog reception på och det var en äldre tant som glatt hälsade på oss när vi kom in.
” Vart är rektorns kontor? ” frågade jag och hon pekad emot en öppen dörr. Vi gick bort till den och Natan knackade lite försiktigt innan vi gick in. När vi kom in var rummet tomt och vi kollade oss lite osäkert runt i rummet.
” Hej på er ” var det någon som sa bakom oss och vi båda hoppade till. Jag satte handen för hjärtat och vände mig om. Där stog en kille runt 35 år med en bricka som det stog hans namn och att han var rektor. Han log roat mot oss och satte sig bakom skrivbordet och började rota efter något.
” Jag antar att det är ni som Natan och Naila Withriche ” sa han och vi nickade.
” Då ska jag vissa er till era klass rum och så ska ni få lite papper ” sa han och sträckte fram två häften till oss. Jag tog imot det och kollade ner på det och såg att det var ett schema, kod till sitt skåp och lite annat. Han reste sig upp och började gå igenom korridorerna med oss tätt efter sig. Han stannade vid ett skåp och jag kollad på numret och såg att det inte var mitt och antog att det var Natans. Vi fortsatte bort till mitt skåp och jag slängde in mina papper och vi fortsatte bort till klasrummet.
” Så Naila här ska du in ” sa rektorn och jag kollade frågandes på honom. Han menar väll att vi ska in här. Jag tänkte precis fråga men Natan han före mig.
” Du menar väll att vi ska in där ”
” Nej vi har så fulla klasser att det ända sättet ni kunde gå här var att sätta er i varsin klass och vi frågad eran mamma och hon sa att det var okej ”
” Så klart hon gjorde ” sa jag i en viskning så att det bara var jag som hörde det.
” Men nu måste ni säga hejdå så att ni båda kan gå in på era lektioner ”
Jag sa hejdå till Natan innan jag öppnade dörren lite försiktigt och gick in. Alla i rummet tystnade och deras blickar fastnade på mig. Jag gick snabbt fram till läraren som stog vid tavlan. Jag räckte honom pappret som jag skulle ge till honom och han nickade lite med huvudet medans han läste innan han kollade på mig.
” Har någon visat dig runt? ”
” Nej jag har bara fått se vart mitt skåp ligger ” sa jag och hans blick gled ut över klasrummet. Hans blick fastnade vid två killar som satt tätt ihop och pratade om något som jag antog var roligt då dom skrattade högt.
” Chaz, Ryan ” skrek han högt och killarna satte sig snabbt upp. Jag kollade lite närmre på dom för jag tyckte att jag kände igen dom. Efter ett tag kom jag på vart jag sett dom någonstans. Dom spelade självklart i hockeylaget här. Den ena killen kollade länge på mig och ett leende spreds på hans läppar, jag antog att han kom ihåg mig också.
” Eftersom ni inte kan hålla tyst får vi sära på er, Chaz du får vissa Naila runt så att hon inte går vilse här ” sa han strängt och jag antog att dom ofta brukade prata på lektionerna.
” Visste ” sa han som jag nu visste hette Chaz och packade ihop sina böcker. Han sa hejdå till killen som hette Ryan och kom gåendes mot mig.
” Ska vi gå? ” frågade han och jag nickade bara till svar. Jag tog imot mina böcker från läraren innan jag följde efter Chaz ut till korridorerna.
” Vilket skåp ha du? ”
” EH jag har skåp 186 ”
” Åh då kan jag vissa dig matsalen och idrottshallen på vägen ” sa han och började gå igenom några korridorer.
” Förresten hur kommer det säg att du börjar här i Stratford, låt mig gissa. Du tyckte att vi var mycket snyggare än killarna i ditt gamla lag att du hellre ville spela här ” sa han och jag skrattade.
” Nej det är lite mer komplicerat än så ”
” Vi säger det ”

*

Vi fortsatte små prata lite medans han visade mig runt i skolan och jag måste erkänna att Chaz var helt okej. När klockan ringde ut för rast frågade Chaz fall jag ville hänga med honom men jag tackade nej och började istället gå bort mot nästa klasrum där jag skulle ha matte.
När jag kom in fick jag böcker och jag slog mig ner längst bak i klasrummet som det just nu bara var jag och en till tjej i. Men allt eftersom kom det in fler och Chaz slog sig ner bredvid mig och hans kompis bredvid honom. Jag suckade lite och drog upp min mobil för att se om Natan skickat något vilket han hade.
< Du kommer få åka hem ensam idag ska hänga med några killar efter skolan, hoppas det är okej > hade han skrivit och jag skrattade. Varför skulle han fråga mig fall han fick följa med några hem. Visst jag vill egentligen prata av mig lite men det kan ja göra senare.
< Det är klart det är okej, ha det så bra :D >
” Vem skickar du kärleksbrev med då ” frågade Chaz och jag drogs ur mina tankar.
” Om att skicka kärleksbrev till sin bror gills så är det de jag gör ”
” Ah det kanske skulle vara lie konstigt att göra med sin bror ”
” Kanske bara lite ” sa jag men tystnade snabbt när läraren började prata.

*

Lektionen hade gått fram i snigelfart men nu var den äntligen slut och det var dags för lunch. Jag kastade in mina böcker i skåpet och började gå bort till matsalen som var nästan helt proppfull. Jag ställde mig i kö och la på ett stort lager mat med spagetti och köttfärssås. Jag tog även ett glas med vatten och kollade ut över matsalen. Vid ett bord satt det en ensam tjej vid ett stort borde och jag började sakta gå åt det hållet.
” Är det någon som sitter här? ” frågade jag och hon kollade upp på mig. Hon hade halv långt blont hår och klar blåa ögon. Hon skakade lite på huvudet och jag slog mig ner framför henne.



Vi satt och åt under tystnad ett tag innan Chaz och hans gäng slog sig ner bredvid oss. Den blonda tjejen kollade chokat på Ryan som satt sig ner bredvid henne. Jag antog att dom kanske inte var så jätte bra kompisar då dom inte ens hälsade på varandra .
” Så det är sant att tjejen som nästan spöade på Chaz har börjat här ” sa en av killarna och alla andra killar skrattade.
” Jag antar det ” sa jag med blicken fortfarande fäst på den blonda tjejen som verkade tycka det här var lite obehagligt.
” Så vad gör du här om jag får fråga ” frågade samma kille.
” Eh min mamma bestämde sig helt plötsligt att vi skulle flytta och då hade hon tydligen bestämt sig för Stratford. Men om jag hade fått bestämma hade vi vart kvar i alla fall till hockey säsongen är slut ” sa jag lite ledset och drog bort blicken från tjejen.
” Du kan ju alltid köra med oss ” sa Chaz och kollade glatt på mig.
” Kanske, vi får se ”
” Kom igen du kan ju inte ge upp hockeyn när du spelar som du gör ”
” Kan, kan jag väll men det vill jag inte. Men om jag ska testa med er måste jag först skaffa ett par ny skridskor då en viss person gjorde så att mina gick sönder ” sa jag och kollade menande på Chaz.
” Vad har jag gjort? ”
” När du tacklade mig bröts själva bladet i mitten och det går inte att laga ”
” Förlåt mig, det är inte mitt fel att dina skridskor har dålig kvalitet ” sa han och jag skrattade. Jag kanske skulle kunna trivas här ändå.

*

Jag gick till min sista lektion som var no labb och såg att det fanns två platser lediga. En bredvid Chaz som vinkade till mig och en bredvid den blonda tjejen från matsalen. Jag slog mig ner bredvid henne och hon kollade chokat på mig.
” Ska du inte sätta dig bredvid Mr. Populär där borta ” sa hon och pekade bak mot Chaz.
” Eh han klarar sig bra utan mig, förresten jag frågade aldrig vad du hette förut ”
” Jag heter Jillian ” sa hon och log lite.
” Jag är Naila ” sa jag och besvarade hennes leende.





Så nu är kapitel 3 uppe, jag ska försöka få upp kapitel 4 också men vi får se om jag hinner.
Men kommentera snälla vad ni tycker.


Kommentarer
Postat av: ebba

ja vill bara säga att din novell är fett awesome och de e grymt att du har hittat på nåt ''original'':)

2012-03-26 @ 19:14:23
Postat av: lolo

awesome längtar till nästa

2012-03-26 @ 19:25:55
Postat av: Felicia

AWESOME :DDDDDDDDDDdd

2012-03-26 @ 21:20:07
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: ebba

Fett bra!!!!!! du MÅSTE få upp nästa!!1

2012-03-26 @ 21:34:09
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Linn

awesome sausage! ;) hahah...

men skitbra, skriv mer nu. puss på dig. <3

2012-03-26 @ 23:10:04
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback