Game on kapitel 1



” Naila det var jag som hade byggt motorn och det var den som sprängde ” sa han och jag blev tyst för jag visste att vad jag än sa skulle det inte hjälpa. För när Natan bestämt sig för något var det så och det kunde inte ändras.
” Ska vi åka till garaget och hämta sakerna vi ska ha med oss efter skolan? ” frågade jag och han nickade bara till svar. Jag reste mig upp och satte mig bredvid honom. Jag slog mina armar runt hans midja och han begravde sitt ansikte i mitt långa hår.
Natan skulle nog aldrig komma över det här.  




Jag drog på mig mina vita shorts, sporttopp och knöt på mig mina skor innan jag sprang bort till gymmet där resten av laget väntade.
” Så ja mannar idag kommer vi köra stenhårt inför imorgon. För om vi förlorar den här matchen vinner vi inte serien och jag antar att ni inte vill förlora ”
” Nej coach ” sa alla i min på varandra och blev tyst direkt efter. För om man pratade och inte visade respekt för coacherna blev man antingen straffad genom att träna dubbelt så mycket som dom andra men ibland gjorde dom så att om en person pratade blev det hela laget som fick sota för det. Vilket killarna efter ett tag började inse att det inte var kul att vara den som sabba för dom andra, för då hade man ganska ont när man gick ur hockey ringen.
” Så dela upp er två och två vid varje station så vi kan dra igång ”
Jag började gå bort till bänkpress med Henrik och gjorde mig klar för att coach skulle blåsa.
” När jag kör igång musiken börjar ni att köra och när jag pausar musiken så byter ni snabbt station. Sen när jag startar musiken igen kör nu vidare på nästa station, uppfattat? ”
” Ja coach ” sa vi och han startade snabbt musiken.

*



Musiken stannade och jag gjorde en sista knäböj innan jag la ner vikten i ställningen igen.
” Skynda er in i omklädningsrummet och dra på er era skydd och hockey kläder så vi hinner med det vi ska ”
Vi sprang bort till omklädningsrummet och började snabbt dra på oss våra saker.
Jag knöt på mina skridskor och satte på hjälmen på huvudet. Jag tog mina handskar och klubba i handen och ställde mig upp, Jag vände mig om mot killarna och såg att alla fortfarande satt och knöt sina skor.
” Seriöst killar ni gnäller på att tjejer är långsamma, men vem är det som alltid är klar först ”
” Men du är inte som andra tjejer ” sa Mark och jag log. Jag tog det som en komplimang när folk sa att jag inte är som andra tjejer och ibland lite galen. Men jag menar varför ska man vara som alla andra när man kan vara sig själv och ha dubbelt så roligt.
” Ska vi gå ut och passa lite medans dom andra fixar sig iordning? ” frågade Mark och jag nickade. Vi gick ut på isen och jag drog snabbt på mig mina handskar och drog ner gallret på hjälmen innan jag åkte bort mot ena målet där alla puckar låg. Jag drog med mig en och vände mig mot Mark som stog och väntade. Jag passade pucken till Mark som snabbt passade tillbaka. När vi passat ett tag kom resten av laget och sköt pucken hårt mot klungan. Jag träffade David hårt i magen och han vände sig mot mig med en mördande blick.
” Nu är vi kvitt ” ropade jag och han himlade med ögonen. Jag åkte bort till resten och coachen delade upp oss i två lag så att vi kunde börja köra så länge som möjligt.
Coachen släppte ner pucken och spelet var i ful gång.

*

Vi avslutade träningen och vi gick bort till omklädningsrummet. När vi kom in började vi dra av oss våra skridskor och prata om matchen. Jag började fixa med min tejpboll som jag hålt på med i ett halv år nu och den börjar bli stor. Alla tystnade när coach kom in och slängde igen dörren med en smäll.
” Okej så här är det, den här träningen var okej men det räcker inte med bara okej. Imorgon möter vi The Toronto Maple Leafs som ligger på delad plats med oss i serien och om vi förlorar den här matchen kommer vi att hamna tvåa i serien. Är det de ni vill? ”
” Nej coach ” ropade vi och ett leende spred sig på hans läppar.
” Då tycker jag ni går hem och villar så att ni kan spela ert allra bästa i morgon så att vi kan slå dom där The Toronto Maple Leafs ” sa han och vi började packa våra väskor igen.
” Förresten jag glömde, vi möts här klockan sju så att vi hinner fixa planen, byta om värma upp ” sa han och jag drog på mig min mjukis och hängde väskan över axeln.
” Hejdå syns imorgon ” sa jag och gick bort till min bil som stog en bort från hallen.

*

Jag vaknade av att mitt alarm började pipa och jag stönade klagande. Jag satte mig upp och letade efter min mobil med blicken. Jag såg den bort vi skrivbordet, jag måste ha glömt den där igår. Jag gick bort till mobilen och stängde av det så irriterande alarmet. Jag stoppade ner mobilen i fickan och gick ner till köket som var helt tomt. Konstigt klockan är ju bara halv sju på morgonen. När jag öppnade kylen såg jag att det fanns kvar kebab sen igår så jag stoppade snabbt in den i mikron och gick bort till kylen igen för att hämta mjölk. Jag drog ur mjölken och orkade inte hämta ett glas så jag drack direkt ur förpackningen. Jag visste att mamma skulle bli arg om hon fick reda på det men jag orkade inte bry mig heller.
Mikron pep till och jag drog ur min kebab.
Jag åt snabbt upp min mat och stoppade ner disken i diskmaskinen innan jag gick upp till mitt rum igen. Jag borstade snabbt mina tänder och hår lite slarvigt innan jag satte upp det i en tofs som jag ändå sen skulle behöva ta bort.
Jag drog på mig ett par cykelbyxor, sporttopp och drog på mig min träningsoverall. Jag packade ner det sista i väskan innan jag gick ner till hallen för att dra på mig mina sneakers.
När jag kom ut till vägen stog Marks bil redan parkerad på uppfarten. Jag sprang bort till bilen och hoppade in i baksätet bredvid David som hade somnat mot bildörren. Jag hälsade på dom andra som var vakna och Mark började köra bort mot hallen.
När vi kom fram var det inga där så vi hämtade ut nyckeln och gick bort till vårt omklädningsrum. Jag började dra på mig mina saker och efter en kvart var resten av laget här och vår coach började prata taktik och uppställning med oss.

*

Jag stog på isen och väntade otåligt på att domaren skulle köra igång matchen. Jag lät min blick glida över det andra laget och log lite för mig själv. Det här skulle nog bli den roligaste matchen på hela året då vi nu skulle få möta ett lag som var lika bra som oss. Men till deras fördel hade dom växt om killarna i mitt lag och nog tränat en del styrka då dom såg mycket biffigare ut än sist vi möt dom. Killen framför mig möte min blick och kollade lite fundersamt på mig. Jag drog snabbt bort blicken och vänd mig istället mot domen som kom in åkandes på isen. Domaren gjorde ett tecken att jag skulle hälsa och önska lycka till, till killen som jag skulle teka mot. Jag hälsade bara kort på honom innan jag böjde mig ner och tog ett stadigare grep om min kludd. Den andra killen gjorde också det och domaren drog fram en puck, visselpipa och tidtagarur. Han började fumla med tidtagaruret och jag blev ännu mer otålig så jag började röra lite på mig i sidled.
” Är du nervös? ” frågade killen jag skulle teka mot och jag skrattade. Men jag slutade snabbt då jag kom på att mitt skratt inte riktigt var en killigt skratt.  
” Nej jag har bara lite för mycket energi för att stå still, du? ” sa jag med så mörk röst jag kunde då jag inte riktigt kunde prata med min vanliga.
Han skulle precis säga något när domaren avbröt oss och jag ställde mig till rätta igen. Domaren släppte ner pucken och jag var snabbast att reagera så jag lyckade få bak pucken till Kristian som stog bakom mig och satte snabbt igång spelet.
När det bara var fem minuter kvar av spelet lyckades jag komma förbi och kom fritt mot målet. När jag precis skulle skjuta var det någon som slängde sig över mig och jag ramlade hårt till isen. Jag vände mig snabbt om så att jag satt gränslande över honom och smällde till honom hårt i huvudet. Men till min nackdel var han mycket starkare än mig och lyckade vrida på sig så att det nu var han som satt gränslande över min mage. Han började måtta slag mot mitt huvud och efter ett tag råkade min hjälm flyga av och mitt hår föll ner till isen.
Fuck det här skulle inte gå bra.



Jag slängde mig över honom och han satte sig gränslande över min mage och började slå mig hårt mot huvudet men han var inte så stor så jag kunde lätt vrida på mig så att det istället blev jag som satt gränslande över hans mag. Jag började slå honom hårt mot huvet och efter ett tag åkte hans hjälm av. Jag skulle precis smälla till honom när jag såg att det inte var en han utan en hon. Jag stoppade mig mitt i slaget och kollade chokat på henne.
” Du är en tjej ” sa jag för att försöka få in det i mitt huvud för jag kunde inte riktigt få ihop allt det här. Det var ju inget fel att tjejer spelade hockey men jag hade inte förväntat mig att en tjej skulle vilja spela i killarnas serie där det är så mycket tuffare och så mycket större än henne. Fast hon var ju så pass teknisk att det kanske inte gjorde så mycket att hon var liten.
” Skulle du kunna gå av mig om det inte är något problem för dig ” sa hon och jag drogs ut mina tankar. Jag klev av henne och sträckte fram handen för att hjälpa henne upp. Hon tog min hand lite ofrivilligt och jag räckte henne hennes hjälm och klubba. Domaren kom åkandes mot oss och jag kollade tillbaka på tjejen som nu såg ut att vara lite nervös.



Jag tog tag i hans hand och han hjälpte mig upp. Han räckte mig även min hjälm och klubba och jag log tacksamt mot honom. Men mitt leende försvann fort mät jag såg att domaren kom åkande mot oss. Jag svalde högt och hon domaren ställde sig precis framför mig.
” Du vet väll att man som tjej inte får spela med killar på den här nivån? ” frågade hon mig och jag nickade bara för jag fick inte fram några ord. Tänk om jag inte skulle få spela med killar längre utan blev tvungen att spela med tjejer som bara tränar hälften av den tiden vi tränar och är inte ett dug seriösa med det här.
” Men jag tänker låta dig komma undan med det här den här gången, men om jag kommer på dig igen så åker du ut ” sa hon och mitt leende växte tillbaka.
” Va? ”
” Jag var också som du och ville mycket hellre spela med killarna men det var en domare som kom på mig och jag fick inte spela med killar längre så jag slutade. Då tjej hockey är så mycket tråkigare. Men jag måste fortfarande straffa dig på något sätt, du får inte spela klart matchen utan du får sätta dig på bänken resten av matchen ” sa hon och jag nickade glatt på huvudet innan jag började åka bort mot båset men det måste blivit något fel med min skridsko då det var väldigt hackigt att åka. Jag satte mig i båset och berätta lite snabbt för coachen och resten av laget som satt i bänken vad hon sagt till mig. Jag knöt av mig min skridsko för att se vad det var för fel och såg att skenan hade gått av på mitten . Jag kastade den hårt i marken och stönade klagande.
Ännu en sak att lägga till på min inköpslista till vad jag behöver ha med mig till Stratford.

 





Så det blev bara ett kapitel men ett ganska långt och jag hoppas det uppskatas.
Jag vet inte när nästa kapitel kommer men jag ska försöka få upp det imorgon.
Men vad tycker nu?
Kommentera


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jättebra!!! Meeeeer!! :)

2012-03-20 @ 08:14:57
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Linn

ME LIKE!!!

2012-03-20 @ 09:30:15
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: lolo

tycker om det riktigt bra faktiskt längtar

2012-03-20 @ 15:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback