Game on kapitel 42

” Han kommer lugna ner sig ska du ” sa Scooter och jag kollade upp på honom.

” Kanske, men inget av det här hade hänt om du bara bett Justin lägga lite mer fokus på albumet istället, och då hade inget av det här behövt hända ” sa jag nu surt mot honom och gick bort till taxin som väntade på att köra bort mig till flygplatsen.

 



Jag hade bara behövt vara på flygplatsen i en timme innan mitt flyg gick till Toronto och när jag ringde till mamma hade hon vart upptagen, så jag skulle få åka hem med buss.

Jag gick bort mot bagagebandet för att hämta mina väskor men smett lite snabbt in på toaletten för att torka bort sminket som hamnat under mina ögon istället.  Jag tittate mig en sista gång i spegeln innan jag fortsatte bort till rätt band. Men fick stå länge innan det ens började komma fram väskor och självklart skulle ju min väska vara en av dom sista.

Jag tog ett fast grep om mina väskor och gick bort till utgången för att vänta på nästa buss. Jag skulle precis sätta mig på bänken för att jag inte orkade stå upp, men blev istället stående när jag såg Chaz stå en liten bit bort vid din bil.

” Din mamma ringde ” förklarade han och jag slog upp i ett stort leende blandat med tårar som bildades i mina ögon. Han kom lite sakta gåendes mot mig och jag släppte snabbt taget om mina väskor för att sen kunna slänga mina armar runt hans nacke. Han la armarna runt min midja och jag borrade in mitt ansikte i hans halsgrop i ett försök att dölja min grått.

” Hej, vad är det? Jag trodde du skulle stanna kvar en vecka till för att följa med Justin på hans award nästa vecka ”

” Jag had tänkt det men Scooter ” började stamma fram men Chaz avbröt mig.

” Hej, andas ” sa han och jag lugnade mig lite.

” Lugna ner dig lite så kan jag stoppa on dina saker i bilen så kan du berätta på väggen hem ” sa han och jag nickade till svar då jag inte skulle kunna prata ordentligt.

Chaz stoppade in mina väskor i bakluckan och jag hoppade lite snabbt in i passagerarsättet. Chaz hoppade in bredvid mig och började köra iväg hemmåt.

” Så vad var det försökte säga förut ” sa han och kollade lugnande på mig. Jag tog ett djupt andetag innan jag började förklara för honom vad som hänt innan jag åkte.

” Jag hade tänkt stanna längre med Justin och komma hem precis innan skolan började ” sa jag och stannade för jag ville tänka ut lite vad jag skulle säga.

” Men vad hände? ” frågade han och jag suckade.

” Helt plötsligt kom Scooter fram till och bad mig att sticka, för att det skulle bli bättre för Justins kariärr. Vilket jag förstår, men grejen är att jag och Justin inte hade något att säga till om ”

” Det låter lite på dig som att det inte riktigt är allt ”

” Det är det inte. För det värsta med det här är att Justin inte vet varför jag åkte hem för att Scooter sa att jag blev tvungen att hitta på en lögn om varför jag skulle åka hem och sen när jag berättade det började vi sen bråka och jag vill verkligen inte lämna der så, men han ville inte ens säga hejdå till mig. Så jag vet inte riktigt vad vi står just nu ” sa jag och Chaz suckade.

” Okej, jag vet att det inte är så jätte bra mellan er just nu. Men jag vet att Justin aldrig skulle lämna dig eller låta dig gå så enkelt. Han älskar dig och jag har aldrig sett honom så här fast vid en tjej förut ”sa han efter ett tag och jag möte hans blick.

" Menar du det? "

" Ja, vet du hur många kvällar jag fick sitta och höra om hyr perfekt och snygg du var " sa han och jag skrattade lite.

" Ni kommer att lösa det ska du se "

" Jag hoppas det " sa jag och kollade ut genom fönstret för att kolla på det vi åkte förbi.

" Naila vi är framme " sa Chaz och jag drogs ur mina tankar.

Jag kollade upp på vårat hus och log lite svagt. För även om jag ville följa med Justin och älskade och kolla när han sjöng, så var det fortfarande på ett sätt skönt att vara hemma. Slippa all den där stressen som är och framför allt allt skrikande, gråtande och blixtrande från kameror vart vi en gick. Nu skulle jag kunna gå på gatan lite mer normalt i alla fall.

Jag hoppade ur bilen och hängde ena väskan över axeln medans Chaz tog mina andra två och drog upp dom mot dörren. Jag rotade igenom min väska ett litet tag och när jag började tro att jag trappat bort mina nycklar hittade jag dom. Jag öppnade dörren och vi slängde lite snabbt in mina väskor i vardagsrummet.

" Vill du att jag ska stanna tills dina mamma kommer? " frågade Chaz och jag kollade upp på honom.

" Om du inte har något bättre för dig " sa jag och han skrattade.

" Nej inget sånt, vill du att jag ska stanna eller inte "

" Stanna snälla, jag orkar inte vara ensam just nu "

" Då stannar jag " sa han och satte sig ner i soffan. Han klappade lite lätt på soffan bredvid sig och jag satte mig snabbt ner bredvid honom. Jag lutade mitt huvud mit hans axel och han la en arm runt mina axlar.

Han satte igång tv och jag somnade rätt snabbt in.

 

Justins perspektiv

 

Direkt efter att Naila åkt ångrade jag allt. Varför hade jag blivit sur för att hon ville åka hem, jag menar. Hon har ju ett liv bortsett från det här där han har andra kompisar och intressen.

Jag ryckte åt mig mina bil nycklar och började springa bort till min bil, men blev stoppad av Scooter som ryckte tag i min arm.

" Vart tror du att du ska någonstans "

" Jag ska bort till flygplatsen. Jag måste stoppa Naila från att åka. I alla fall så pass länge så att jag hinner säga förlåt "

" Säga förlåt för vad? "

" För att jag skrek åt henne och bara ignorerade henne. Jag sa inte ens hejdå till henne innan hon gick "

" Du kanske borde låta henne lugna ner sig lite innan du pratar med henne "

" Vadå lugna ner sig. Det var inte hon som blev arg för ingenting. Det var jag " sa jag och Scooter suckade.

" Jag tror hon var argare än du tror " sa han och jag kollade oförstående på honom.

" Vad menar du? "

" Hon fräste åt oss innan hon hoppade in i taxin "

" Fick hon åka taxi, kunde ingen av er ha skjutsat henne "

" Om det var så viktigt att hon skulle få skjuts, varför skjutsade inte du henne då "

" Tror du verkligen att det skulle ha slutat så bra när vi precis har bråkat "

" Ja, för då hade du hunnit ångra dig och bett henne stanna ”

” Jag måste ringa henne ” sa jag och drog upp mobilen men Scooter drog snabbt åt sig den.

” Ge mig min telefon Scooter ”

” Nej ”

” Varför? Det är ju min ”
” För att du ska gå och lägga dig nu, du ska upp tidigt imorgon, Desutom har hon säkert redan klivit på flygplanet och kan inte ta imot ditt samtal nu ”

” Men jag kan ju skicka iväg ett sms till henne ”

” Visst, men du ger mig telefonen efter, för annars kommer du sitta uppe hela nattan ”

” Kan du ge mig en stund bara ” sa jag och gick bort till mitt rum. Jag satt vid min mobil i säkert en kvart innan jag skrev in i ett snabbt meddelande som jag skickade iväg.

” Justin det brukar inte ta en kvart att skicka iväg ett sms, hit med mobilen nu ”

” Ta det lugnt Scooter, jag vill ju inte bara skicka iväg ett sms och sen hoppas att allt ska bli bra ”

” Om ni verkligen älskar varnandra kommer ni att lösa det här ” sa Scooter och jag suckade.

” Du kan hämta mobilen, men så fort ett sms kommer väker du mig ” sa jag och Scooter nickade lite svagt innan han gick ut och stängde dörren efter sig.

Jag orkade inte byta om utan la mig bara ner i sängen och försökte somna. Men det var rätt svårt efter det som precis hänt.

” Har hon svarat än? ” frågade jag och hörde hur Scooter suckade.

” Nej Justin hon har inte svarat än och hon kommer förmodligen inte svara på ett tag då hon just nu sitter på ett plan hem ”

” Jag vet men jag kan inte sova ”

” Du får fortsätta försöka, du ska upp tidigt imorgon ”

” Kan jag inte bara få vänta tills hennes plan landar och ringa henne sen ”

” Nej, du får ringa henne imorgon i såna fall ”

” Men Scooter ”

” Inga men Justin, säng nu ” sa han bestämt och jag suckade.

Varför blev han så sur helt plötsligt, tänkte jag innan jag la mig ner igen för att försöka somna.




Kommentarer
Postat av: Linn

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER! vad fasen kommer hända nu!?? :D

2012-07-04 @ 23:17:06
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Evelina

Super bra! Snälla meer snabbt

2012-07-05 @ 07:16:49
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEER!!! :D

2012-07-05 @ 13:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback