Game on kapitel 40

Justin höll på med din intervju när Scooter stötte till mig lite med armbågen.

” Jag behöver prata med dig ” sa han och jag nickade.

Jag gav Justin en sista blick innan jag gick tillsammans med Scooter bort till en av dom andra rummen bredvid.

” Så vad är det? ” frågade jag och han vände sig mot mig.

” Jag tror det är bäst om du åker hem ”





” Jag tror det är bäst om du åker hem ” sa han och jag kollade chockat på honom.

" Va? " sa jag oförstående och han suckade.

" Det är inte det att vi inte vill ha dig här för vi gillar dig allihopa. Men ända sen du kom in i bilden har Justin fokuserat mindre på sin karriär. Vilket kan vara bra ibland, men när vi är ute för att sälja ett album är det inte riktigt rätt tillfälle att börja fokusera på annat "

" Så nu vill att jag bara helt plötsligt ska lämna Justin "

" Inte precis nu, men helst inom en vecka "

" Har jag och Justin inte något att säga till om i det här "

" Nej " sa han och jag kollade chockat på honom.

" Varför, det är ju oss det handlar om "

" För att Justin aldrig kommer låta dig gå om han får bestämma, även fast det är för det bästa och sen så var en av hakarna till att du fick följa med att så fort han började tappa fokus skulle du åka hem "

" Men om det är så som du säger, att Justin inte kommer låta mig gå. Vad säger er då att han låter mig gå nu då när han inte har något att säga till om "

" För att han får inte veta att det är anledningen till att du åker "

" Så du menar att jag måste ljuga för honom om varför jag skulle åka "

" Ja precis " sa han och jag suckade.

" Om jag skulle lämna, vad skulle min anledning vara? "

" Jag vet inte, du får komma på något. Men göra så att der låter trovärdigt " sa han och lämnade mig ensam kvar.

Jag stog där ensam ett tag innan jag gick tillbaka till rummet där intervjun hölls. Justin möte min blick och kollade nästan oroligt på på mig. Jag tänkte lite snabbt på en ursäkt och pekade ner lite på min mobil som jag hade i handen. Han nickade lite och gav mig ett snabbt leende innan han fortsatte med sin intervju. Jag satte mig ner bredvid Scooter som satt och pillade på sin mobil som vanligt. Jag hörde att intervjun hade styrt in på min och Justins relation, men kunde just nu inte bry mig mindre.

Scooter och resten av crewet tryckte att jag skulle åka hem så att Justin skulle kunna sköta sitt jobb bättre. Vilket jag kan förstå, men jag tycker även jag och Justin borde ha något att säga till om i allt det här. För det är ju ändå oss det handlar om. Men jag kan ju förstå vad Scooter pratar om. Jag skulle ju bara hänga med som stöd för Justin, men på senaste tiden har Justin lagt ner mer tid på mig än på att gå ut och sälja sitt album.

" Naila kommer du eller? " frågade Justin och jag drogs ur mina tankar.

" Är du klar med intervjun? " frågade jag och kollade upp på Justin.

" Ja, vi ska åka iväg nu och äta pizza eller något innan vi dra iväg till nästa intervju "

" Jag kommer " sa jag och ställde mig upp.

Justin flätade ihop sina fingrar med mina och vi gick tillsammans ner till bilen. Vi hoppade in i bilen och Justin började köra bort mot pizzerian. Resten av dom som satt i bilen satt och pratade men jag hörde inte om vad då jag var allt för djupt i mina egna tankar.

Scooter hade rätt, jag måste lämna Justin och jag måste göra det snart. Men måste jag verkligen ljuga om varför jag lämnar honom.

Jag kollade ut genom fönstret för att nästan hoppas att svaret skulle finnas där, men allt jag kände var Justins blickar i naken.

 

*

 

Vi kom snabbt fram till pizzerian då det inte var så långt bort från där Justin hade sin intervju. Vi hoppade ur bilarna och började gå bort mot pizzerian, men istället för att gå in drog Justin med mig bort till baksidan av huset.

Han tryckte upp mig mot väggen och jag kollade chockat på honom.

" Vad är det med dig? "

" Vad menar du? " frågade jag och han suckade.

" Du har bettet dig jätte konstigt hela dagen, vad har hänt? "

" Inget, jag vet inte vad du pratar om " sa jag och kollade ner på våra fötter för att slippa möta hans blick.

" Naila seriöst, jag kan ju märka att något är fel. Varför kan du inte berätta för mig " sa han men jag svarade inte utan fortsatte bara att kolla ner i marken.

Han satte sina händer på mina kinder för att kunna lyfte upp mitt ansikte mot hans och kollade mig djupt i ögonen.

" Har det här med mammas och Scooters utskällning idag? " sa han och jag försökte dra mig ur hans grep men han hade ett stadigt tag om mitt ansikte.

" Jag vet att du inte vill säga något men du kan inte bara hålla det inne. Det var ju trots allt inte ditt fel det som hände " sa han och en tanke tändes hos mig. Jag kunde ha det här som ursäkt till varför jag är konstig. Jag hatade att ljuga för Justin, men Scooter hade rätt. Jag var i vägen för Justin och den tanken hade slagit mig hela vägen hit till pizzerian.

" Jag vet Justin men det var fortfarande jag som orsakade det "

" Vill du att jag pratar med dom om det "

" Nej, det är något jag behöver göra själv " sa jag och han nickade till svar. Han lutade sig lite närmre och pressade sina läppar mot mina. Men drog sig allt för snabbt undan när någon harklade bakom oss.

" Där borta sitter vi och svälter för att vi väntar på er, så står ni här och hånglar. Vad är det här för skit " sa Alfredo skämtsamt och Justin suckade.

" Vi kommer " sa Justin lite surt och började gå efter Alfredo bort tillpizzerian. Jag följde efter dom in och vi gick bort till der lite mer avskilda bordet där resten crewet satt.

" Var det inte du Justin som var så jäkla hungrig "

" Jo det var det "

" Kom och sätt dig då och bestäm vad du ska ha så att vi kan få in våran mat då " sa Pattie och Alfredo skrattade.

" Jag vet inte fall Justin är så hungrig längre " sa Alfredo skämtsamt och dom alla skrattade utan Justin som kollade lite surt på honom, Pattie som kollade oförstående på honom och jag som kollade generat ner i marken.

" Vad menar du? " frågade Pattie och kollade upp Alfredo.

" Eh inget, jag bara dummare mig " sa Alfredo och satte sig ner. Justin satte sig ner bredvid honom och jag satte mig snabbt ner mitt imot honom. Jag tog upp menyn och skummade snabbt igenom den innan jag valde att ta en vanlig kebab pizza.

Det var lite spänt runt bordet medans vi åt men det verkade inte Pattie märka så mycket då hon babblade på lika mycket som vanligt om vad nästa grej Justin skulle göra. Och jag antog att Justin trodde det berode på att Scooter hade skält ut mig idag men alla andra antog jag visste varför jag var så nedstämd.

 

*

 

Vi åkte iväg till Justins nästa intervju och så fort den hade börjat vände jag mig mot Scooter.

” Jag måste prata med dig ” sa jag och han nickade till svar.



Jag gav Justin ett snabbt leende som han snabbt besvarade innan jag gick in till rummet bredvid tillsammans med Scooter. Jag vände mig mot Scooter och vi stog tysta ett tag innan jag bröt tystnaden.

” Jag ställer upp på det, men på ett vilkor ”

” Visst, vad är ditt vilkor ”

” Att även fast jag ska hålla mig bort måste jag få prata med honom antingen via sms eller skype nån gång då och då ”

” Visst, det kan funka ” sa han och jag suckade.

” Fast jag vet inte riktigt vad jag ska säga till honom som får honom att låta mig gå utan att protestera. För jag vet att jag inte kommer kunna säga nej till antingen hans pupy eyes eller kyssar ” sa jag men ångrade det sista när jag kom på att det kanske inte var rätt person att säga det till.

” Du får väll bara tänka på att det är vad som är bäst för Justin ”

” Jag vet, men om han börjar protestera så kanske den tanken kanske inte riktigt stämmer. Så har du något förslag på vad jag skulle kunna säga ”

” Nej det har jag inte  ”

” Bara en fråga till. Måste jag verkligen ljuga för honom, Kan ni inte bara övertalla honom på något sätt.

” Ja och du känner Justin bättre än mig så du kommer säkert på något ”sa han och gick tillbaka till rummet där intervjun fortfarande höll på.

” Men Scooter ” sa jag men han stängde bara dörren snabbt efter sig.

Okej vilket bra slut på den här resan. Jag måste lämna Justin och inte för att jag eller han vill, utan för att hans crew tycker det blir bäst så. Men det värsta är ju att jag måste lämna honom genom att hitta på någon lögn att jag inte längre kan eller vill stanna.

Fan vilken röra allt ska bli hela tiden.




Så nu är kapitel 40 uppe och jag ska försöka få upp kapitel 41 idag så att ni kan få reda på mer om den här lilla röran som uppståt.
Men vad tror ni kommer hända nu? Vad kommer Naila säga för att Justin ska låta henne gå? Kommer hon ens att åka?
Snälla kommentera, älskar era kommentarer.


Kommentarer
Postat av: Linn

MER MER MER MER! vad fan ska hon säga, jag e clueless!

2012-07-02 @ 18:21:42
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Elim

2012-07-02 @ 19:28:18
Postat av: Anonym

Kanske något om nån riktigt akut hockeygrej eller nåt, lika bra som vanligt!!

2012-07-02 @ 19:31:09
Postat av: Liv

awesome kapitel!

2012-07-02 @ 20:14:45
Postat av: Ebba

Feett bra!! meeeeeeeeeeeeeeeeer!! vill veta vad hon säger!! :DD

2012-07-02 @ 21:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback