It's a bloody game - Prolog

Livet är inte rättvist. Speciellt inte för oss som tvingas vara med i det här dumma spelet som något rik skit stövel kommit på.

Jag menar, varför ska vi inte skicka in 25-30 hemlösa killar i arton års åldern in på en arena där dom måste slåss för sina liv mot 100 vältränade gladiatorer som bara har en uppgift. Döda spelare tills det bara finns en kvar som vinner spelet.

Spelledarna säger att det bara är en tv-serie där både ungdomarna och gladiatorerna är skådespelare. Vilket folk som kollar på programmet tror, men jag tror bara det är en dum jävla ursäkt för spelledarna att ta bort barn från deras föräldrar på ett lika brutala sätt som han blev av med sitt. För den ända man någonsin ser efter programmet är vinnaren och eller några av gladiatorerna.

Vilket jag ska försöka förändra på. Då jag för det första är den första tjejen som någonsin kommer vara med i spelet och för det andra så kan det vara fler än bata en vinnare.

Alla 30 spelare skulle kunna vinna om spelarna dödar alla gladiatorerna först.

Det har aldrig hänt att det vart flera vinnare, det har inte ens vart någon som försökt med det heller.

Men varför skulle det inte kunna vara spelarna som vinner för än gångs skull. Jo kanske för att spelledarna har någon medicin som kan få tillbaka döda till liv eller något i den stillen. För hur annars skulle det kunna vara nästan exakt samma gladiatorer varje år och hur skulle annars spelar som blivit döda av en annan spelare kunna komma tillbaka till spelet. För dom måste ju ha kommit på något sätt att få tillbaks spelare som blivit dödad av en annan spelare då det är absolut är förbjudet att döda någon av dom andra spelarna.

 

Mitt namn är Ninja och jag är 18 är. Jag har blivit uppväxt på det här stället som kallas gettot sen jag var 1 år. Där av vet jag inte vad mitt efternamn är, ingen av oss som bor här vet det. Utan vi har fått byta ut våra efternamn till ett så kallat fång nummer.

Mitt fång nummer är 538 och jag har vart dömd att åka in på arenan sen jag var 15 år. Då jag försökte rymma härifrån, men blev stoppad precis innan jag lyckades komma bort och ända sedan den dagen har jag tränat mig själv i lite allt möjligt.

Användning av pilbåge, kniv, spjut, lärt mig brottas, tränat upp min kondition, gått utan mat i flera dagar i sträck och lite andra saker som kan vara användbar till att klara sig inne på arenan. Då man aldrig vet hur arenan kommer se ut eller hur länge vi kommer vara där inne då man är inne i olika perioder.

Första perioden brukar vara på fem dagar och genom att kolla på dom dagarna får sponsorerna välja sina spelare. Sen får spelarna och sponsorerna 3 dagar på sig att lägga upp en taktik och plan på hur man ska klara sig så länge i spelet som möjligt innan spelaren återigen ska in på den hemska arenan.

 



 

Blev en väldigt kort prolog men jag fick med det jag ville och det kommer komma mer i kapitel 1 som förmodligen kommer på onsdag då jag både jobbar och snart ska iväg med en komis nästa vecka och kommer skriva lite kapitel i förväg och försöka skriva så många att det kommer ett varannan dag.

Hoppas det låter bra och snälla lämna en kommentar om vad ni tycker. Fall ni tycker det låter som än bra novell. 


Kommentarer
Postat av: Sara

Jätte braaaa! Den är typ som hunger games :)

2012-07-17 @ 00:23:15
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se
Postat av: !iv

Awesome story

2012-07-17 @ 14:34:12
Postat av: Linn

HUNGER GAMES! (kinda...):DDDDD awesome !

2012-07-18 @ 19:07:50
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: ofyrblev

Op ohox afix o oyerebi qucezazuq ugabofa girototeji bezaduzih zatar!!

2012-10-16 @ 14:37:14
URL: http://www.gunusucuw.com
Postat av: Emmy<33

Kommer Justin vara med i den?

Svar: Ja Justin kommer in lite senare i novellen. Kapitel 3 eller 4 tror jag :D
Just Twitter

2013-03-09 @ 09:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback