Game on kapitel 41

” Men Scooter ” sa jag men han stängde bara dörren snabbt efter sig.

Okej vilket bra slut på den här resan. Jag måste lämna Justin och inte för att jag eller han vill, utan för att hans crew tycker det blir bäst så. Men det värsta är ju att jag måste lämna honom genom att hitta på någon lögn att jag inte längre kan eller vill stanna.

Fan vilken röra allt ska bli hela tiden.





Justin skulle egentligen ha haft en till intervju efter den han just haft, men det hade vart för mycket folk runt den byggnaden som hans nästa intervju skulle vart i att polisen bad Justin komma imorgon igen. Utan att lägga upp det på twitter, i alla fall tills han åtminstone var inne i byggnaden, för hans säkerhets skull.

Vilket lämnade oss med en nästan tom eftermiddag, som jag först var jätte glad över men sen kom på att jag snart måste ljuga för honom om varför jag lämnar honom.

” Naila ” sa Justin och ryckte till. Jag kollade upp på Justin som kollade lite roat på mig.

” Vad är det ” frågade jag och satte mig till rätta igen.

” Jag tänkte bara fråga om du vill följa med mig ner till stranden som ligger en liten bit härifrån ” sa han och jag bet mig lite i underläppen.

” Asså vi behöver inte om du inte vill ” sa han snabbt och jag skakade lite på huvudet.

” Det är inte det. Jag vill jätte gärna gå. Men alla paparazzi då? ”

” Kenny kommer ta bilen tillsammans med två personer som kommer ta våra kläder och gömma ansiktet. Sen när paparazzina följer efter dom smiter vi ut. Helt fel fri plan som inte kan gå snett ” sa ha glatt och jag skrattade.

” Jag tror inte det kommer lyckas, men jag är med ” sa jag och Justin slog upp i ett stort leende.

Vi gick bak till vårat rum och packade lite snabbt ihop våra saker som vi ville ha med oss innan jag gick in i badrummet för att byta om till en bikini innan jag drog på mig ett par shorts och en tröja. Jag gick tillbaka till sovrummet och hängde upp väskan på axeln innan jag tog datan i andra och gick bort till Justin som stog i köket.

” Vad gör du? ” frågade jag och Justin kollade upp på mig.

” Försöker göra en romantisk middag av det vi har hemma, men det funkar inte så bra då allt vi har är hamburgare ”

” Vad är det för fel med hamburgare? ”

” Det är ju så kladdigt, hur kan det vara romantiskt ”

” Du vet om man inte tar med sig serveter kan man ju alltid hjälpa den andra att få bort kletet som man råkat spilla på halsen eller nyckelbenet av en anledning ” viskade jag så att bara han skulle höra och Justins hud knottrade.

” Hamburgare får det bli ” sa Justin snabbt och jag skrattade.

Han packade snabbt ner maten i en påse och hängde sin väska över axeln. Justin flätade ihop sina fingrar med mina och nickade lite åt Kenny att dom kunde gå ut. Dom öppnade dörren och gick snabbt bort till bilen som stog parkerad en bit bort från bussen så att det skulle ge oss lite mer tid att smitta undan.

Justin kollade ut lite genom fönstret bredvid dörren för att se när det var bäst tillfälle för oss att sticka iväg. Helt utan förvarning tryckte Justin upp dörren och ryckte med mig bort mot skogen som bara var en liten bit bort från bussarna.

Vi började springa bort mot skogen och när vi kommit in en bit vände vi oss om och kollade bak mot bussarna. Det verkade inte som att någon av paparazzina hade sett oss då dom fortfarande jagade Kenny och dom andra som satt i bilen och det verkade som att Kenny hade lite svårt att komma bort från dom, vilket i och för sig var bra för oss men stackars dom.

” Kommer du Naila ” sa Justin och jag vände mig mot honom.

” Jag kan inte fatta att din plan funkade ” sa jag och han skrattade.

” Mina planer funkar alltid ” sa han och nu var det min tur att skratta.

” Om du säger det så ” sa jag och vi började gå igenom skogen bort mot stranden.

Vi gick i säkert en halv timme innan jag började höra ljudet av vatten som slog mot berg. Jag skrattade lite glatt och nästan slängde min data till Justin innan jag sprang bort den mjuka stranden som delade skogen från vattnet.

Jag ställde mig med fötterna i vattnet innan jag kollade runt omkring mig. Det var bara en liten strand med berg på vardera sida som gjorde ett tydligt slut på stranden. Det var endast bara några stycken som låg på stranden och dom verkade inte ha märkt mig och Justin, då dom låg på helt andra sidan stranden än oss.

Justin skrattade roat bakom mig och jag vände mig om för att se att han hade blicken fäst på mig. Jag skakade av mina fötter lite lätt innan jag gick upp till Justin.

” Vad är det? ” frågade jag och Justin skakade bara lite på huvudet. Han släppte ner sina saker i sanden och drog i mig i hans famn.

” Jag har inte sätt dig så här lycklig på länge. Jag saknar att se det där leendet ”

” Jag har ju vart glad på sistone ”

” Ja, men inte så här. Så här har jag inte sätt dig sen för typ två veckor sen ”

” Då tycker jag att vi kan njuta av det här tillfället för det var nu ett tag sen det bara var vi två utan någon som stör ”

” Förutom två av mina fans ” sa Justin och pekade bort mot stranden där det kom två skrikande tjejer mot oss.

Jag suckade högt och gick ur Justins grep. Jag tog upp våra väskor och gick bort till den lilla grillen som stog typ fem meter bort till andra hållet än där tjejerna kom ifrån.

 

 

Det hade tagit ett tag innan tjejerna äntligen hade gått och Justin kom och ställde sig bakom mig med armarna runt min midja.

” Förlåt för det där ”
” Varför säger du förlåt, det är ju inte du som bad dom komma eller hur ”

” Nej men ”

” Det finns inga men Justin, du är den du är och jag måste stå ut med det som kommer tillhör paketet eller vad man ska säga. ” sa jag och han skrattade.

” Jag antar det. Är du hungrig? ” frågade han och jag nickade.

” Låt mig då dra igång grillen så att vi kan grilla dom där små burgarna ” sa han och släppte taget om min midja. Han drog upp maten ur påsen och jag satte mig ner i sanden med datan i knät. Jag började bläddra runt lite på lite olika sidor men stannade vid en där dom samlade typ alla roliga Justin kommentarer från twitter.

Jag började läsa igenom dom och märkte att dom flesta ny handlade om något med min färgglada kropp att göra eller Justin som blev omkring jagad i bara handduk och boxers.

” Omg, Justin du måste se det här ” sa jag och pekade på ena kommentaren som jag fastnat på.



” Jag kan inte komma just nu, kan du läsa upp den ” sa han och jag skrattade.

” Haha okej. Vi alla får väll hoppas att paret Jaila inte har haft sex efter olyckan då vår kära lilla älskade Jerry skulle bli väldig färgglad ” sa jag och Justin vände sig mot mig.

” Mina fans kan vara lite opassande ibland ”

” Bara lite ” sa jag och Justin skrattade.

” Eh, skit i det och ta en hamburgare istället ” sa Justin och räckte mig en av hamburgarna. Jag la bort datan som jag hade i handen och tog glatt imot hamburgaren.

Jag slängde snabbt i mig den då jag var väldigt hungrig och kände sen efter att jag hade lite sås både här och där.

Justin skrattade lite och tog sin sista bit av hamburgaren innan han lutade sig närmre mig.

” Du är en väldigt skitig tjej du ” sa han innan han slickade upp det som jag kladdat ner på min hals.

” Du har spillt så mycket att jag inte vet om jag kommer orka äta upp allt ” sa han skämtsamt och min hud knottrade sig när hans andetag nuddade min hals.

” Men vi måste nog få bort färgen för det smakar fortfarande lite konstigt och jag tror inte du vill gå så där på ett award eller hur ” sa han och mitt leende försvann. Jag bet mig lätt i läppen och kollade ner på sanden mellan oss. Awardet var inte för än om en vecka och jag behövde åka bort från Justin så fort som möjligt.

” Naila vad är det? ” frågade Justin och jag kollade upp på honom.

” Jag kommer nog inte var kvar då ” sa jag men ångrade mig direkt, jag hade fortfarna inte kommit på en anledning helt.

” Va? ” sa Justin chokat och kollade nu oförstående på mig.

” Skolan börjar ju snart och om tre dagar får jag börja spela hockey igen och jag vill gärna hinna komma igång igen innan säsongen börjar ” ljög jag ihop lite snabbt och pratade förmodligen lite för snabbt för Justin kollade lite misstänksamt på mig.

” Och allt det där kan inte vänta en vecka. Jag menar hur mycket kan två träningar ge ”

” Mycket ” sa jag och Justin suckade.

” Jag viste att jag borde ha pratat med Scooter ”

” Det här har inget med Scooter att göra Justin, jag lovar. Jag orkar inte med det här bara ” sa jag nu och det här var inte helt och hållet ett lögn. Jag orkade faktiskt inte med alla skrikande fans och blixtrarna från kamerorna längre. Jag hatade allt det även fast jag inte ville vissa det för Justin.

” Du sa nyss att man måste stå ut med hela paketet, vad hände på dom korta minuterarna ” sa han och jag suckade.

” Justin jag har tänkt på det länge och jag klarar inte av det här längre. Tanken att aldrig få ha något som är bara vårt utan att behöva dela det med dina beliebers ”

” Vi har visst saker som bara vi vet ”

” Som vad Justin, hur mycket har vi som inte dina beliebers lyckats få reda på, på ett eller annat sätt ”

” Inte mycket men det finns lite och jag trodde du visste vad du ställde upp på när du blev ihop med mig ”

” Det trodde jag också. Jag trodde jag skulle kunna få följa med en kille som inte blir sur så fort det inte går hans väg ” sa jag surt och Justin spände käkarna hårt.

” Om det är så du känner kan du ju lika gärna åka hem ” sa Justin surt och ställde sig upp.

Han packade snabbt ihop sina saker och drog upp sin mobil. Han knappade lite snabbt på den innan han satte upp den mot örat

” Hej Scooter det är Justin, skulle du kunna boka en biljett på nästa flyg till Toronto. Naila vill åka hem ” sa han och började gå bort mot bussarna.

Jag packade ihop mina saker snabbt innan jag sprang ikapp Justin som fortfarande var i telefon med Scooter.

Vi måste ha gått jätte långsamt ditt för vi åtminstone halverade tiden på väggen tillbaka och Justin hade pratat i telefon hela tiden, förmodligen för att slippa prata med mig.

Jag hatade att bråka med Justin men jag visste att om jag blev sams med honom nu skulle han aldrig låta mig gå. Så jag blev tyvärr tvungen att lämna Justin nu precis när vi bråkat bara för att det förhoppningsvis var bättre för hans karriär. Vilket leder till att jag måste lösa det här med Justin via telefon eller skype.

Vi kom tillbaka till bussarna och mina saker var redan ner packade i mina väskor så jag antog att Pattie hade gjort det medans jag och Justin gick tillbaka.

” Kan jag åtminstone få ett hej då ” sa jag prövande mot Justin men han bara gick bort till rummet och slängde igen dörren efter sig.

” Han kommer lugna ner sig ska du ” sa Scooter och jag kollade upp på honom.

” Kanske, men inget av det här hade hänt om du bara bett Justin lägga lite mer fokus på albumet istället, och då hade inget av det här behövt hända ” sa jag nu surt mot honom och gick bort till taxin som väntade på att köra bort mig till flygplatsen.

  





Kommentarer
Postat av: Amanda

Längtar tills nästa!!!!

2012-07-03 @ 08:41:31
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2012-07-03 @ 10:11:25
Postat av: ebba

omg!! lngtar till nösta du skriver så sjukt bra!!

2012-07-03 @ 12:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback