Game on Epilog

 

Jag vaknade av att min mobil vibrerade och drog snabbt tag i den i hopp om att det var Naila, men såg att det bara var ett sms från Chaz där han undrade hur det gått.

Jag suckade högt och la ifrån mig mobilen då jag inte orkade svara på det.

 



 

Jag visste direkt när jag kom hem att jag inte skulle kunna sova så jag gick direkt ut till köket och drog med mig ett paket oreos, mjölk och ett glas ut till vardagsrummet. Jag slog snabbt på tv och bläddrade runt på kanalerna lite innan jag valde att kolla på vänner. Jag hälde upp mjölken i glaset och drack lite innan jag började doppa min kakor.

Jag hade nästan ätit upp alla kakor när jag tappade ner en av dom i mjölken. Jag suckade frustrerat och kollade runt för att se fall det fanns något på bordet som jag kunde ta upp den med. Jag såg att det låg en gaffel på bordet och torkade lite snabbt av den med pappret innan jag började fiska upp min kaka. När jag äntligen lyckats få upp hela fick jag snabbt äta upp den då den annars skulle falla isär. När jag ätit upp alla min kakor kände jag hur min mobil vibrerade bredvid mig.

Jag la snabbt ifrån mig sakerna jag hade i mina händer och torkade snabbt av dom innan jag tog upp mobilen. Jag hade förväntat mig att det skulle vara Jillian eller Chaz som frågade hur det var med mig, men såg till min förvåning att det var från Justin. Jag öppnade det lite osäkert och såg att det var en massa bilder som han skickat tillsammans med en liten text. Jag började kolla igenom bilderna och såg att Justin måste ha sparat massa skärmbilder då bilderna var på en massa samtal och sms som skulle ha blivit skickade till mig men jag såg nu att det var en extra nolla bakom. Justin hade alltså sagt sanning och om jag hade lyssnat på honom hade jag sen fått veta att det var Scooter som hade fixat med numret och sett till att mina samtal och sms inte kom fram till Justin.

Jag suckade högt och var nära på att kasta in min mobil i väggen.

Jag är en så jävla idiot, varför ska jag alltid vara så dum i huvudet. Jag menar, varför skulle han annars ha kommit direkt till hockey rinken för att prata med mig om han bara ville bli av med mig. Tankarna flög runt i huvudet som jag vet inte vad och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Tillslut ställde jag mig upp och började gå bort mot dörren men blev stoppad av Natan och mamma som kom in genom dörren. Dom båda kollade chokat på mig då jag förmodligen såg ut som ett vrak.

” Naila vad har hänt? ” frågade Natan och tog ett steg närmre mig.

” Inget, jag måste bara iväg och fixa en sak ” sa jag och försökte gå förbi dom men mamma stoppade mig genom att slita tag i min handled.

” Nej du går ingen stans ” sa hon bestämt och jag kollade chokat på henne.

” Varför? ”

” För att det redan är mörkt ut och jag vill inte att du springer runt på gatorna aldelles själv ”

” Men mamma jag behöver verkligen fixa det här ”

” Om det är så pass viktigt kan det nog vänta tills imorgon ”

” Men ”

” Inga men Naila, gå upp på ditt rum nu ” sa hon strängt och jag kollade bort på Natan i hopp om att få lite stöd, men jag kunde se att han var på mammas sida.

Jag suckade frustrerat innan jag slet mig loss och nästan sprang upp till mitt rum.

Jag slängde igen dörren efter mig och hörde hur mamma skrek på mig att sluta, men jag ignorerade henne. Jag satte mig ner på sängen och tog upp mobilen för att skriva in något till Justin men avbröt mig själv. Visst så ville jag ju lösa allt det här med Justin så fort som möjligt, men jag ville helst inte lösa det över sms.

Jag la ifrån mig mobilen och satte mig med ryggen mot väggen. Jag lutade huvudet mot väggen bredvid och somnade snabbt in.

 

*

 

Jag vaknade av jag slog huvudet i i väggen och stönade klagande. Jag satte mig upp och drog åt mig mobilen för att kolla vad klockan var. Jag såg att klockan redan var tolv och ställde mig upp med ett ryck. Jag gick bort till garderoben och byte snabbt om till ett par shorts och en t-shirt innan jag gick ner till vardagsrummet där mamma satt och åt frukost.

" Vill du ha lite? " frågade hon och höll upp scones mot mig. Jag skakade bara på huvudet som var och gick ut till hallen. Jag drog snabbt på min mina converse innan jag gick ut och smällde igen dörren efter mig. Jag började gå bort mot bussen och fick springa den sista biten för att hinna med bussen som ledde till Justins hus.

Jag började tänka igenom vad jag ville ha sagt men kom inte fram till något vettigt så jag antar att jag bara får säga det jag kommer på då.

Bussen stannade på gatan där Justins hus var och jag började lite osäkert gå bort till huset som jag allt för väll kände igen. Jag plingade på dörren och bakade sen undan lite från dörren. Jag hörde lite rop inifrån huset innan Justin öppnade dörren.

" Naila " sa han och kollade chockat på mig. Vi stog tysta ett tag och bara kollade på varandra innan jag avbröt tystnaden.

" Justin jag fick dina sms igår och jag är ledsen. Jag borde ha lyssnat på dig och inte vart så jävla envis. Jag borde ha låtit dig prata klart och inte trott att du kom på någon dålig lögn som ursäkt varför du inte ringt eller smsat mig " började jag men Justin avbröt mig.

" Naila "

" Nej Justin jag måste få det här sagt. Justin jag älskar dig och " började jag igen men slutade när Justin tog fyra snabba steg mot mig och satte sina händer på varsin sida av mina mitt ansikte för att sen trycka sina läppar hårt och nästan desperat mot mina.

 

Justins perspektiv

 

Jag låg i min säng med mobilen precis bredvid mig så att jag skulle märka direkt om Naila ringde eller smsade.

" Justin jag tänkte beställa pizza, vill du ha? "

" Ja tack "

" Det vanliga eller? "

" Nej, ta en kebab istället "

" Ok " ropade mamma och jag kollade ner på min mobil igen.

 

*

 

" Justin kan du öppna dörren  jag är fortfarande i duschen " ropade mamma när det plingade på dörren och jag suckade.

" Jag tar det " sa jag och ställde mig upp. Jag halv sprang ner till dörren och tänkte precis dra fram lite pengar att betala med men stoppade tillbaka dom igen när jag såg att det var Naila som stog utanför.

" Naila " sa jag chockat och kollade ner på henne.

" Justin jag fick dina sms igår och jag är ledsen. Jag borde ha lyssnat på dig och inte vart så jävla envis. Jag borde ha låtit dig prata klart och inte trott att du kom på någon dålig lögn som ursäkt varför du inte ringt eller smsat mig " började hon men jag avbröt henne.

" Naila "

 " Nej Justin jag måste få det här sagt. Justin jag älskar dig och " började hon men jag avbröt henne genom att snabbt gå fram till henne och sätta mina händer på varsin sida av hennes ansikte för att sen kunna trycka mina läppar hårt mot hennes. Hon besvarade snabbt kyssen och la sina händer över mina.

" Jag älskar dig också " sa jag snabbt mot henne läppar innan jag kysste henne igen. Jag särade på hennes läppar med hjälp av tungan och hon möte den snabbt med sin. Hon flyttade sina händer till mitt bröst istället och jag lät mina händer glida ner till hennes midja.

Jag började backa tillbaka in i huset utan att bryta kyssarna och stängde dörren efter oss för att sen trycka upp henne mot den.

Jag drog mig undan lite för att hämta andan lite innan jag återigen tryckte ihop mina läppar med hennes. Hon flätade in sin ena hand i mitt hår och drog mig ner närmre henne. Jag tog ett litet steg mot henne för att pressa min kropp närmre hennes och hennes ena hand började smeka mig över ryggen.

Jag lyfte upp henne på mina höfter och hon slingrade snabbt sina ben runt mig. Jag lätt mina händer glida in under hennes tröja och började dra med mina händer över hennes mage.

Jag drog mig undan lite när jag hörde hur någon kom ner klampandes för trappan.

” Justin har du redan ätit upp eller ” började mamma som slutade när hennes blick föll på oss där vi stog lite halft flåsande.

” Sorry, jag trodde att det var pizzorna som hade kommit ” sa hon innan hon snabbt gick in i vardagsrummet och lämnade oss ensama kvar.

Jag vände mig mot Naila igen som snabbt möte min blick och ett stort leende spreds på hennes läppar. Ett leende som snabbt smittade av sig på mina läppar.

” Du vet inte hur länge jag längtat till att få göra det där igen ” sa jag och hon skrattade.

” Förmodligen lika mycket som jag ” sa hon och jag lutade min panna mot hennes.

” Vill du äta här? ” frågade jag och han nickade till svar.

” Bra, för jag kommer inte släppa dig nu på ett tag ”

” Låter bra för mig ” sa hon och hoppade ner från mina höfter.

Jag kysste henne lite snabbt på läpparna innan jag flätade ihop mina fingrar med hennes och drog med mig henne ut till vardagsrummet. Jag satte mig ner i den stora soffan och drog ner Naila bredvid mig så att jag kunde lägga en arm runt hennes axlar.

” Så jag antar att ni äntligen lyckats lössa era problem ” sa mamma och jag nickade till svar.

Naila flätade ihop sina fingrar med mina uppe vid hennes axel och kollade upp på mig. Jag lutade mig närmre henne och pressade mina läppar mot henne, men drog mig snabbt undan när mamma harklade sig lite framför oss.

” Jag älskar dig ” viskade jag åt Naila och hennes leende växte sig ännu större.

” Jag älskar dig också ” viskade hon snabbt tillbaka innan hon la tillbaka sitt huvud på mitt bröst.

Jag kollade bort mot mamma som kollade lite roat på mig då jag måste se väldigt fånig ut just nu, men jag kunde inte bry mig mindre om hur jag såg ut. Jag har äntligen fått min Naila tilbaka och det är allt som betyder något just nu.

 



 

Så nu är epilogen uppe och Game on novell helt slut. Känns konstigt men samtidigt skönt.

Men nu i alla fall så vill jag att ni alla komenterar vad ni tycker om både slutet och hela novellen.

 


Kommentarer
Postat av: Ebbis

LOVE IT JUST LOVE IT!!! När kommer nästa? :))))

2012-07-14 @ 21:52:46
Postat av: Annie

Jättebra tycker jag! :D Just love it!
På den nästa novellen du ska börja på kan inte Selena spela huvudrolllen? iallafall att huvudpersonen ser ut som henne? :)

2012-07-14 @ 22:01:25
Postat av: Abbe <3

allt var bra slutet, novellen, ALLT!!
och JA jag håler med annie där!
jag verkligen älskar selly och om hon är huvudroller igen så åh heaven!
för hon spelar alltid någon jävla bitch i de andras noveller! -.-

2012-07-14 @ 23:57:52
Postat av: Anonym

Awesome stoory! :D

2012-07-15 @ 12:32:23
Postat av: Linn

nej! jag vill itte att den ska vara över! D:
jag gillade dem två, men samtidigt är jag väldigt förväntansfull på din nästa som jag vet kommer vara AWESOME! men den här novellen har i alla fall varit EPIC! <3

2012-07-15 @ 16:03:12
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Ellen

Nu har jag läst denna novellen 3 gånger, första gången var för ca: ett halvt år sedan. Denna novellen är den bästa jag någonsin har läst, och jag har läst många olika noveller. Jag har läst många på svenska och sedan ca: 10 på engelska. Men ingen är lika bra som denna! :)
Jag älskar också novellen som du skriver nu ;)
Kram <3

Svar: Omg vad glad jag blir, var lite missnöjd med den här novellen faktiskt så du vet inte hur glad jag blir när du säger det här.Kram<3
Just Twitter

2013-05-05 @ 19:57:22
URL: http://aboutonedirectionn.devote.se
Postat av: biebersfru

jag läste din novell game on skitt braa ska läsa just twitter ;) <3

2013-05-15 @ 15:54:23
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Anonym

Detta är nog fjärde gången jag läser denna novellen och den bara bättre för varje gång!
Jag har säkert läst runt 300 noveller (helt sjukt men sant) och detta är nog den jag har fastnat mest för! <3
Love it! <3

Svar: OMG VAD GULLIG DU ÄR, jag vill bara krama om dig. Den här novellen är nog faktiskt den jag blev mest nöjd med så jag är glad att du gillar den <3
Just Twitter

2013-07-14 @ 17:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback