Just twitter Kapitel 15

Previous

" Hej ska vi inte ta det lite lungt här " sa Justin och la en hand på Fredriks axel.
" Jag tror inte du är rätt person att säga till mig vad jag ska göra med min tjej " sa Fredrik och tog bort handen.
" Hon sa ju att ni inte var ihop längre " sa Justin och kollade på mig.
Men han borde inte tagit bort blicken från Fredrik för nu så kunde Fredrik slå Justin hårt vid ögat
utan att han kunde göra något motstånd.
Justin föll hårt till marken med ett duns och satte upp handen för ögat där Fredrik just träffat.






" Van faan gör du " sa jag och putade Fredrik hårt i bröstet så att han tog ett steg bak för att inte ramla.
" Ger honom vad han förtjänar " sa Fredik och gick mot Justin som fortfarande låg på marken.
" Han har inte gjort dig något " sa jag och ställde mig i mellan Fredrik och Justin.
" Släp förbi mig annars " sa han och kollade argt på mig.
" Annars vad " frågade jag och kollade lika argt tillbaka.
Han skrattade snabbt innan han slog mig hårt i magen så att jag blev tvungen att shipa efter andan.
Han tog ett steg mot Justin och skulle precis sparka på honom då jag grepp tag i hans hand och vände
honom om. Jag satte en hård  knytnäve i hans fula ansikte och han kollade chokat på mig
när han fått balansen tillbaka.
" Du ska inte lägga dig i kvinna " sa Fredrik och vände sig mot Justin igen.
" Vadå är du rädd att du ska förlora mot en tjej eller " frågade jag och Frdrik stannade till.
Han vände sig om och skrattade medans han gick vinglit fram till mig.
" Jag är inte rädd för någon och specielt inte dig " sa han och putade mig hårt i bröstet.
" Jag vet inte det verkar som det efter som du bangar " sa jag och satte armarna i kors över bröstet.
Jag såg hur han spände alla muskler i kroppen som han alltid gjorde innan han slog till någon ordentligt.
Han svingade ett slag mot mig men jag dukade enkelt undan. Fredrik var som en öppen bok.
Man kunde nästan alltid se vad han skulle göra, specielt när han är full som nu.
Han fortsatte att slänga armarna efter mig och fick nu tag i min arm och vände mig mot honom.
Han böjde min ansikte neråt och knäade mig hårt. Jag kände att det började rinna blod från näsan.
Jag kände att hans grepp om mig släppte lite och jag kollade upp på honom.
" Du behöver inte göra det här " sa han och skrattade.
Jag såg min chans och sparkade honom hårt mellan benen så att han hukade sig så att jag enkelt kunde
sparka honom hårt i magen och han tappade luft. Han föl ihop på marken men stälde sig snabbt upp igen.

Justins perspektiv

Nick hade hjälp mig upp och jag stog nu och kollade på medans Delian tog slag efter slg.
Hon orkade inte stå imot längre. Jag försökte att hjälpa henne men mitt crew höll fast mig.
Dom sa att Fredrik hade några fler på sin sida här och att dom kunde inte låta mig bli skaddad.
Så jag fick istället se på medans Delian tog slag efter slag men lyckades stanna kvar uppe. Ibland lyckades hon
även sätta in något slag här och där men det var inte tillräckligt.
Jag hade aldrig sett något så hemskt och jag kunde inte ens hjälpa henne och det var på grund av mig
som hon nu slogs mot sin pojkvän. Eller ex pojkvän enligt Delian.
Jag fattade inte hur Delian kunde håla sig uppe efter så många slag hon tagit.
Han hade till och med använt en sten och slagit henne ett tag. Inte i ansiktet som tur men man kunde se storra röda märken på hennes ben, armar, mage, bröst.
Man såg att det rann lite blod från vissa av såren och att det kommit in masa grus och skit i såret.
Hon skulle behöva tvätta bort det där annars skulle hon få svåra inflamationer.
Runt omkring oss stog det folk och roppade på dom att dom ska slå sönder varandra.
Jag visste att det var många som hade det svårt här men att heja på att folk slog sönder varandra.
Vad är det för slags under hållning.
" Varför är det ingen som gör något " frågade jag killen som stog brevid mig.
" Man får inte lägga sig i andras bråk " sa han och jag kollade chokat på han.
" Varför " frågade jag för det lätt lite konstigt att man inte får hjälpa någon som håller på att bli sönder slagen.
" Det är bara så okej rike mans pojke " sa han och alla runt omkring oss skrek ännu högre.
Rike mans pojke tänkte jag och vände mig mot slagsmålet igen.
Nu had Fredrik fått ner Delian på marken och han satt gränslande över henne mage med benen över hennes
armar så att hon inte kunde göra något motstånd.
Han slog henne flera gånger i ansiktet och man såg att Delian försvan mer och mer.
Hon skulle nog inte klara så mycket mer slag till huvudet eller slag över huvudtaget.
Han slutade slå henne och la en hand på hennes kind och torkade bort blodet som rann längs hennes kind.
Jag hörde inte exakt vad han sa men det var något i still med, har du några sista ord innan du dör.

Delians perspektiv

Jag hade inte orkat stå imot längre så Fredeik hade lyckats få ner mig på marken och satte sig
gränslande över min mage med benen på min armar så att jag inte kunde slå honom tillbaka.
Han slog mig flera gånger över ansiktet och min syn blev bara sudigare och sudigare.
Det var knappt jag såg honom när han böjde sig fram mot mig och la hans hand på min kind.
" Några sista små ord innan jag dödar dig " sa han och klappade mig lätt på kinden.
" Du är en skit stövel " sa jag och han gav mig en hård örfil över min högra kind.
" Du ska få en plågsam död vet du det " sa han och jag skrattade.
" Ja för mitt liv har ju vart så fantastiskt eller hur " sa jag och han kollade förvånat på mig.
" Så snälla gör mig den tjänsten och jag slut på mitt sugiga liv " sa jag och han kollade argt på mig.
För han visste att jag har ett jobbigt liv och har flera gånger haft tankar på att ta tableter och somna in.
Han drog sina fingrar igenom håret och tog sen upp något bakom ryggen som jag inte såg var det var förren
han höjde kniven över huvudet.
" Vad väntar du på " sa jag när han tvekade.
Han slog ner armen som hade kniven i men han slog ner kniven i marken precis vid mitt huvud.
" Du är inte värd det " sa han och ställde sig upp. Han la ner kniven igen och började gå mot bussen.
Jag skrattade lite men jag vet inte varför. Jag låg där ett tag innan Justin kom springandes mot mig.

Justins perspektiv

Jag lyfte upp henne och hennes kropp var nästan helt avslappnad. Jag kollade ner på hennes kropp och såg
att det till och med var värre än jag trodde. Jag började gå mot bilen och mitt crew slöt sig upp brevid mig.
Vi hoppade in i bilen och Delian vaknade till lite. Hon öppnade ögonen kollade sig förvirat runt i bilen.
" Du är säker " sa jag och hon kollade in i mina ögon. Hennes ögon hade inte riktigt samma glans som
dom brukar ha. Jag la en hand på hennes axel och hon stängde ögonen igen.
Jag hoppade närmre henne och la mina armar runt henne. Hon la sitt huvud på mitt bröst och jag
kände att det blev lite blött på  min tröja, hon grät.
" Vet du fall Melli är hema jag hittade inte henne förut " sa jag och hon kollade upp på mig.
Jag såg en tår rinna längs hennes kind och jag la en hand på hennes kind och torkade bort den.
Hon kved till och slöt ögonen igen, jag hade kommit åt en av hennes djupa sår i kinden.
" Nej Melli är inte hemma hon och hennes brorsa ska åka iväg och bo hos deras mormor och morfar
en vecka " sa hon la sitt huvud på mitt bröst igen.
" Du kan sova hemma hos mig " sa jag för jag ville inte att hon skuklle vara ensam hemma.
Tänk om det där puckot skulle komma tillbaka.
" Det är lungt jag har vart hemma själv förut " sa hon och jag skrattade lite.
" Det tror jag säkert men det är för att jag inte vill att du ska vara ensam hemme fall han kommer tillbaka "
sa jag och nu skrattade Delian lite också.
" Jag har ju sagt att du inte kan ta hand om mig hela tiden " sa hon och kollade menande på mig.
" Det är mitt jobb ju " sa jag och hon log lite mot mig. Hon fick även tillbaka lite av hennes glans i ögonen.
" Okej men jag vill hem och hämta kläder först " sa hon och jag vände mig mot Kenny som satt bakom ratten.
" Kör hem till Delian först " sa jag och han nickade och började köra mot Delians hus.
Delian satt nu med armarna runt benen och huvudet mellan benen.
Vi kom fram till Delians hus och jag bad Kenny och crewet att vänta i bilen medans jag hjälpte Delian att packa.
Delian kunde knappt gå men hon vägrade låta mig bära henne så jag fick bara hjälpa henne genom att
lägga en stötande arm runt hennes midja.
Vi gick upp till hennes sovrum och hon började packa ner lite kläder som skulle räcka för ungefär två veckor.
" Skulle jag kunna få ta en duch innan vi åker till dig " sa hon och jag nickade.
Hon gick haltande in till badrummet och jag hörde hur vatten började rinna.
Jag la mig ner i Delians säng och skickade iväg ett sms till mamma.
( Justin tjokt, Pattie vanligt )
< Skulle du kunna bäda i ordning bäd soffan på mitt rum till Delian >
< Ja det kan jag men varför ska hon sova här >
< Det har hänt en sak och hon kan inte sova hemma >
< Justin vad har hänt >
< Jag lovar att berätta när jag kommer hem för jag vet egentligen inte själv vad som har hänt >
< Okej men skynda er hem klockan är snart tolv >
< Okej vi skyndar oss syns snart >
< Det gör vi >
Jag la ner mobilen i fickan och kollade för första gången runt i rummet ordentligt.
När jag kom till andra sida av rummet så var väggen ful av bilder och posters av mig. Jag antog att det var Mellis sida. Det kändes lite konstigt att kola på så många bilder av mig själv.
Jag tog upp mobnilen igen och gick in på twitter. Jag såg att mitt @ lös som det alltid gjorde.
Jag gick in och läste igenom några. Dom flesta handlade om mitt album och att dom älskade mig
men det fanns även vissa meddelande om Delian. Dom skrev att hon var en falsk hora som bara var
ute efter pengar och berömelse.
Det här börjar redan tidigar än vad det gjorde med Selena. Jag suckade och la ifrån mig mobilen.
Jag undrar om Delian har sett allt det här.
När det gått tjugo minuter kom Delian ut med nya kläder och hennes blöta hår i en slarvig bulle.
" Är du okej " frågade jag och hon nickade. Hon gick bort mot hennes väska men jag stopade henne.
" Gå ner du jag tar dina väskor " sa jag och hon kollade snabbt in i mina ögon innan hon
haltande började gå ner till hallen. 
 
Det var tyst på hela bilvägen hem förrutom då Kenny frågade Delian fall hon hade allt hon behövde.
Hon hade bara svarat med en nickning innan hon åter igen la ansiktet i händerna.
Jag ströck henna försiktigt på ryggen för jag visste inte vad jag annars skulle göra.
När vi kom fram så var det ett få tal paparazzi som stog utanför och började ta bilder när vi kom körande på uppfarten. Jag suckade högt för jag orkade verkligen inte med dom just nu.
" Jag tror det är bäst att vi låter väskorna stå kvar i bilen tills dom är borta " sa Kenny och jag nickade
innan jag vände mig mot Delian.
" Dra upp din luva och kolla ner i marken så att du täcker ansiktet lite " sa jag och hon nickade
bara till svar innan hon drog upp luvan över huvudet.
Kenny kom och öppnade dörren och jag hoppade ut med Delian tätt bakom mig.
Jag la en hand runt hennes axlar för att ledda henne igenom kaoset.
När vi äntligen kom in stog mamma där och kollade frågande mellan mig och Delian.
" Jag ska bara hjälpa Delian upp sen kommer jag ner och berättar allt " sa jag och började gå uppåt
med Delian brevid mig.
" Du kan berätta allt imorgon istället " sa mamma och kollade oroligt på Delian som haltade fram.
När vi kom upp till mitt rum så satte jag ner Delian i soffan som mamma bädat åt henne.
Hon kröp in under täcket och vände sig mot mig.
" I'm sorry " sa hon och jag såg att det började rinna tårar längs hennes kind.
Jag satte mig ner brevid henne och drog upp henne i famnen. Hon slängde sina armar runt min nacke
och tröck in sitt ansickte vid min hals gropp. Jag lutade mitt huvud mot hennes och ströck henne ryggen.
" Du behöver inte be om ursäkt för något " sa jag drog bort en hårslina ur hennes ansikte.
" Jo det var jag som fick dig att komma ditt och kolla vad som hände med dig " sa hon och jag skrattade lite.
" Kolla på mig, jag klarade mig lindrigt undan gemfört med dig " sa jag och kollade ner i hennes ögon.
Hon hade nästan fått tillbaka hennes naturliga färg i ögonen vilket glädje mig. Jag älskde verkligen hennes
lite milerade ögon som jag alltid drunknade i, som nu.
" Ja men jag är inte en super stjärna så jag kommer kunna smita undan kamerorna lite lättare än dig "
sa hon efter vi suttit en lång stund och kollat in i varandras ögon.
" Det skulle nog var lite lättare ja " sa jag och hon kollade chokat på mig.
" Vad menar du " frågade hon och jag suckade.
" Har du inte sett kommentarerna på twitter " frågade jag och hon nickade.
" Dom tror att vi dejtar eller har något på gång så dom kommer inte låta dig vara i en sekund. " sa jag
och anstränga mig hårt för att inte låta tårarna rinna.
Tänk om dom skulle sabba min relation med Delian. Jag slog bort tanken, jag kan inte förlora Delian.
Hon är en av dom få ljuspunkter i mitt liv just nu. Och jag hoppas verkligen att det ska funka mellan oss.
Jag kände hur Delian grepp runt min hals släppte och jag kollade ner på henne.
Hennes ögon var slutna och hennes andetag var tunga. Hon hade somnat.
Jag stälde mig upp och tog med mig Delian upp. Jag tog bort täcket innan jag la ner henne i soffan
och la sedan täcket enkelt över henne.
" Godnatt Delian " sa jag och tog bort en hårslinga från hennes ansikte innan jag böjde mig ner och
pussade henne på panan.
Jag gick bort till min garderob och byte om till ett par mjukis byxor innan jag la mig ner i sängen.
Mina tankar gick in på när Delian blev misshandlad och bilder på henne med sår över hela kroppen kom upp
innan jag föll i djup sömn.



Så nu är kapitel 15 klart. Vad tror ni kommer hända nu da när Delian ska sova hos Justin
och vad kommer paparazzina skriva i tidningarna.
Snälla kommentera :D




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var jätte bra snälla skriv mera

2012-01-15 @ 22:21:55
Postat av: Anonym

Det var jätte bra snälla skriv mera

2012-01-15 @ 22:24:38
Postat av: Linn

Azum!!!!! Jag tycker du kan göra så dem har ihjäl Fredrik!! :)

2012-01-15 @ 23:16:20
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback