Just twitter Kapitel 13

Previous

" Men vi hörs senare i veckan da " sa jag och satte mig upp.
" Det gör vi " sa han och la på.
Jag gick ut i köket för att ta ett äpple ur kyl skåpet då jag kände att min mobil vibrerade i fickan.
Jag tog up det och såg att det var ett sms från Fredrik.
< När jag kommer tillbaka måste vi verkligen prata > 
Jag antog att han nu hade sett bilderna på mig och Justin och suckade.
Det här skulle aldrig sluta bra.





Vi har nu tränat i nästan tre timmar i sträck. Allt satt perfekt, vi har även övat in två danser till som
vi ska vissa upp på lördag.
Då skulle även Justin komma med sitt crew och möta oss i ett batle. Det ska bli kul att se honom dansa.
" Okej det räker för idag, men jag har en viktig sak att säga innan vi går " sa jag och allas blickar kom på mig.
" Okej ni vet ju att jag spenderat lite tid med Justin " sa jag och andades ut lite för jag visste
inte hur jag skulle säga det här.
" Ja " sa Natalia och viftade med armarna att jag skulle fortsätta.
" Jag har fått honom att komma till kvartet på lördag och möta oss i ett batle med sitt crew "
sa jag och alla tjejer utom jag och Melli flippade ut.
Dom hoppade runt på stälet och skrek så att man fick ont i öronen.
Jag hörde hur killarna suckade brevid mig och jag log stort.
" Vad då tycker inte ni det blir kul att slå Justin i ett batle " sa jag och dom vände sig chokat mot mig.
" Det hade jag inte tänkt på " sa John och ett stort leende pryde nu hans ansikte.
" Då så, då syns vi imorgon " sa jag och började plocka ihop min saker.
Natalia och Felishia kom lite osäkert fram till och jag vände mig mot dom.
" Jag tror inte vi kommer kunna dansa imorgon " sa Felishia och Natalia nickade brevid.
" Varför och kom inte och säg för att ni är sjuka. För jag vet att ni kommer att komma och kolla på Justin
istället för att dansa " sa jag och vände mig mot min packning igen.
" Nej vi är inte sjuka men vi vet inte om våra nerver håller för att dansa framför Justin " sa Natalia 
och jag skrattade lite tyst.
" Visst gå och säg till alla era kompisar att ni sett Justin dansa medans resten av oss kan säga att vi har
dansat imot honom i ett riktigt batle " sa jag och dom kollade chokat på varandra.
" Vi vill ju dansa det är inte det, men vi kommer nog inte att dansa så bra som vi brukar för att vi 
kommer nog inte kunna slita blicken från honom " sa Natalia och drömde sig bort lite.
Hon tänkte väll på någon bild hon sett på Justin. 
" Det här är ju er chans att få Justin att se er. Kommer ni någonsin få en bättre chans att imponera på
Justin än nu " sa jag och höjde på ögonbrynet.
" Nej " sa Felishia och kollade ner i marken.
" Okej vi kommer och vi kommer att vara redo för allt " sa Natalia bestämt.
" Det låter bra det. Vi syns imorgon " sa jag och hängde min väska över axeln.
Jag gav dom en varsin kram innan jag gick bort till Melli, William och John som stog och pratade.
" Ska vi åka " frågade jag och vi började gå bort mot bussen.

När jag kom ut ur badrummet lindade jag in kroppen i handduk och satte upp håret i en taleban.
Jag torkade mig fort innan jag satte på mig en grå t-shirt och ett par jeans shorts.
Jag tog upp mobilen och såg att jag fått ett meddelande från Fredrik.
< Kommer hem snart möt mig på stranden kl: 18 >
Klockan var bara fyra. Det var två timmar tills jag skulle möta Fredrik på stranden.
Jag suckade och gick in i badrummet. Jag torkade snabbt mitt hår och slängde det över min vänstra axel.
Jag drog snabbt på mig lite kajal och maskara innan jag gick tillbaka till sovrummet.
Jag tog upp mobilen och slängde mig på sängen. Jag gick in på twitter och såg att mitt @ lös.
Jag gick in på det och såg att jag fått lite blandande saker skrivna. Vissa var tydligen glada att Justin hitta 
någon ny tjej sedan Selena medans andra bad mig dra åt helvete. Att Justin var inte min att ha.
Han tillhörde alla belibers.
Men jag var ju också en beliber så jag hade ju lika stor rätt till honom som dom andra hade enligt dom.
Jag slog bort tanken och forsatte läsa. Vissa saker var faktiskt lite läskiga.
Jag förstår ju varför Justin älskar sina fans. Dom har ju följt med honom hela vägen. Dom hittade ju honom,
men när dom vet saker som vilken blodgrupp han har blir det bara crippi.
Jag fortsatte att läsa en stund innan jag gick ner till köket och gjorde i ordning lite mat som jag
slängde i mig innan jag skulle stick iväg.
Jag drog på mig mina convers och stoppade ner mobilen i fickan. Jag orkade inte ta något annat med mig.
När jag kom fram till stranden var klockan tio i sex och det var helt tomt på stranden.
Jag tog av mig skorna och la dom en bit från vattnet så att dom inte ska bli blöta.
Jag gick ner i vattnet och hoppade till av det kala vattnet.
Det var säkert bara någon grad, vilket inte var chokande eftersom det är höst.
Men när man vande sig med vattnet var det faktiskt väldigt skönt att stå med fötterna i vattnet.
Jag hörde steg bakom mig och vände mig om. Där stog Fredrik.
Han kollade på mig men verkade inte glad så jag stog imot min instinkt att springa fram och krama honom.
Ingen av oss sa något vi bara stog och kollade på varandra tills Fredrik bröt tystnaden.
" Så du verkar ju ha jaft kul medans jag vart borta " sa han och kollade strängt på mig.
" Ja det har jag. Men det är inte som du tror att det är " sa jag och tog ett steg mot honom men bakade
då han drog sig undan lite.
" Så du har inte spenderat hela den här tiden med den lilla stjärnan Justin Bieber " sa han och la stor
avsky på Bieber.
" Jag har vart med honom tre gånger och det är för att han har hjälpt mig med min sång " sa jag nu lite surt.
" Aa och det vill du att jag ska tro på " sa han och nu blev jag fakriskt sur.
" Ja det tycker jag " sa jag och han blev lite chockad över min höga ton.
" Varför, för att vi är ihop eller " sa han sa det som om det var något dåligt.
" Ja för att vi är ihop och vi har gått igenom mycket tillsamans " nästan skrek jag till honom.
" Det verkar ju inte som det när du går och kramar honom, håller hand med honom låter honom  bära runt
på dig hela tiden " sa han och slängde med armarna.
" Okej men alla gånger du har ståt och strulat med någon jävla fucking random snygg tjej på kvartet är det helt
okej eller " sa jag och jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken men jag vägrade att gråta för honom.
Han bara kollade chokat på mig och jag kände bara att jag skulle vilja smälla till honom.
" Jag visste inte att du såg " sa han och log lite prövande mot mig.
" Så det är så man ska göra. Så fort den andra inte ser så går vi till någon annan och har lite kul " sa jag
och nu kunde jag knappt stå. Min ben skulle vika sig vilken sekund som helst.
" Om det är det du vill så visst, vi kan ha ett öppet förhållande " sa han och nu var det min tur att bli chokad.
" Nej det är inte vad jag vill, GUSH du är otrolig " sa jag och satte händerna över huvudet för att kunna andas.
" Men du sa ju att vi skulle ha kul med andra " sa han och jag började skratta.
" GOD hur kan du vara så korkad " sa jag och kollade lite över allt med blicken för jag kunde inte
kolla på honom just nu.
" Så ska vi fortsätta som vi har det nu eller börja om på nytt " sa han och nu kunde
jag verkligen inte kolla på honom.
Jag skrattade lite fast jag egentligen inte visste varför men det bara kom.
" Vad skrattar du åt " frågade Fredrik och kollade frågande på mig.
" Dig vad annars " sa jag och kunde äntligen kolla på honom.
" Varför skrattar du åt mig " sa han och det såg ut dom han tänkte efter väldigt hårt.
" För att du är så jävla korkad. Tror du att jag skulle vilja bli ihop med dig på nytt " sa jag och log åt
tanken att få komma bort från Fredrik.
Visst jag älskade verkligen honom och sorgligt nog gör jag det fortfarande men så många gånger han har fåt mig att gråta. Det borde vara olagligt att få någon att gråta så mycket.
" Så du vill att vi fortsätter på det förhållandet vi har nu " sa Fredrik och log mot mig.
" Nej jag vill göra slut på det här och nu " sa jag och han blev lite överumplad.
" Va " sa han bara och kollade chokat på mig.
" Ja, jag orkar inte med dig och dina jävla lögner " sa jag bestämt och vände mig mot vattnet.
" Då antar jag väll att vi tar farväll da " sa han men jag vände mig inte om.
Jag hörde steg som kom längre och längre bort från mig. När jag kollade över axeln så var han borta.
Jag kunde inte hålla tårarna bort nu så jag lätt dom bara rinna.
Jag kände att mina ben blev allt svagare så jag tog upp mobilen ur fickan och la den i BH innan jag
föll ihop till sittande i det kalla vattnet.
Jag orkade inte bry mig så jag drog bara upp benen mot kroppen och lätt vattnet skölja över mig.
När jag inte längra hade någon känsel i varken armar eller ben ställde jag mig upp och gick vinglande
fram till mina skor. Efter som mina fötter både var sandiga och blöta tog jag bara skorna i handen och
började bara fota gå hemåt.
Jag frös ordentligt men jag hade ingenting att ta på mig så jag gick darrande och småt gråttande hem.

När jag kom hem hann jag bara stänga dörren innan Melli slängde sig över mig.
" Vart har du varit. Jag ringde Fredrik men han visste inte vart du var och du svarade inte när jag ringde och klockan är snart tolv. Vet du hur orolig jag var och varför är du blöt " sa hon och jag kollade bara på henne.
" Jag tog ett litet dopp " sa jag och började gå mot vårt rum när Melli slet tag i min arm.
" Delian vad har hänt " frågade hon och kollade oroligt på mig.
" Jag lovar att berätta jag måste bara göra en sak först " sa jag och hon släppte mig.
Jag gick upp till vårt rum och började samla ihop alla bildet och texter jag skrivit med Fredrik.
När jag tagit alla saker så tog jag med mig dom och en tändare ut på vår trädgård.
Jag började sätta eld på allt och såg hur alla mina minnen brann bort.
Nu skulle jag inte behöva se hans fulla tryne mer. Hur kunde jag vara så korkad egentligen.
Jag gick in i köket och krev på ett vitt papper ' here's to the past ' innan jag gick ut och tände eld på den också.
Jag tog kort på lappen medans den brann och la upp den på twitter.
När jag vände mig om stog Melli vid dörren och kollade oroligt på mig.
" Vill du prata om det " frågade hon och jag tog med mig tändaren tillbaka till huset.
" Jag måste bara byta om till torra kläder " sa jag och gick upp till vårt rum.
Jag drog på mig ett par svart mjukis shorts och en grå lång ärmad innan jag gick ner till vardagsrummet
där jag hittade Melli sittande i soffan. Jag satte mig mitt imot henne och hon stängde av TV.

Jag hade betättat allt för Melli, om hur han hade strulat med andra tjejer.
Hon var faktiskt på väg att gå hem till honom och försöka slå lite vät i det lite korkade huvudet.
Men jag hade sagt att det inte var värt det. Hon hade då lugnat ner sig och somnade 
nästan direkt på soffan. Melli var verkligen inte den som brukar vara uppe sent på dagarna.
Jag satte mig i fönstret med mina senaste låt texter och började tyst sjunga igenom dom.
Jag sjöng igenom dom några gånger innan jag la mig i sängen och kollade på mobilen.
Klockan var tre på natten och jag var inte ens trött.
Jag gick in på facebook och såg att Fredrik ändrat sin status från i ett förhållande till singel
så jag gjorde lika dant.
Jag gick sen in på twitter och såg att Justin skrivet ett meddelande.
< Hoppas du inte sträcker en muskel eller något så vi kan dansa imorgon :P >
Jag bara skrattade och gick in på följare. Jag hade bara haft runt 350 följare förut men nu hade
min lista på följare ökat drastiskt. Jag hade nu 248, 683 följare och alla heta något med Justin eller belieber.
Jag orkade inte läsa igenom alla så jag följde bara några random personer och gick in på spotify istället.
Jag kopplade in mina hörlurar och satte igång min Justin lista. Jag la mig ner i sängen och sjöng med
i låtarna i huvudet och somnade snabbt in.



Nu är kapitlet äntligen ute :D
Det händer inte så mycket i det här kapitlet men det kan inte alltid hända saker.
Kommentera gärna :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback