Just twitter Kapitel 39


Previous

" Om vi pratar om dig tror jag inte det " sa jag och hon parkerade på våran uppfart. Vi hoppade ur bilen och jag drog snabbt ur mina väskor och sprang in i huset då det nu spöregnade ute.
" Förresten skulle du följa med på fredag till kvarter och dansa? "
" Japp ska bli skönt att komma ut lite nu "
" Bra för dom alla har saknat dig jätte mycket sen du stack "
" Jag vet alla älskar mig " sa jag och hon skrattade.






2 dagar senare fredag

Jag drog på mig mina gröna jeans och en vitt skjorta som jag knöt upp lite i magen. Jag drog borsten snabbt genom i genom mitt hår innan jag drog på lite maskara på ögonfransarna. Jag gick ner till vardagsrummet där Melli satt och väntade.
" Vem är det nu som är seg " sa Melli och log mot mig.
" Jag hade svårt att välja kläder då många av mina kläder ligger i tvätten "
" Skyll på det du " sa hon och vi drog på oss våra skor. Men eftersom jag nu var tillbaka i L.A. behövde man inte ha någon jacka på sig då det var plusgrader. Vi gick bort till busshållplatsen där vi fick vänta i fem minuter innan bussen kom körande. När vi kom på bussen såg vi John och William satt längst bak i bussen. Jag gav min remsa snabbt till busschauffören innan jag snabbt sprang bak till dom. Jag kramade om dom båda kanske lite hårdare än nödvändigt men jag hade inte sett som på jätte länge. Jag tröck mig ner i mellan dom lutade mig lite mot Johns axel.
Ju längre vi åkte ju fler personer från crewet klev på och jag blev minst lika glad för varje person. När vi klev av bussen hade jag redan möt nästan hela crewet redan och resten väntade på oss på kvarteret. När vi kom bort till kvarteret var det redan hög musik och mycket folk som dansade som vanligt. Vi gick bort till mitten av allt där det var flest personer som dansade.




När vi vart där ett tag så kände jag hur det började regna och hur min skjorta klibbade sig fast längst min kropp. Fast jag orkade inte riktigt bry mig så jag fortsatte bara att dansa och efter ett tag kände jag ett par armar runt min midja.
Jag drog mig snabbt undan och mötes av Fredriks äckliga leende.
" Oh när du är ihop med Justin kan du inte dansa med andra men när du var tillsammans med mig kunde du det "
" Jag dansade aldrig med någon när jag var ihop med dig " sa jag och backade lite långsamt bakåt. För jag litade inte riktigt på honom och jag ville verkligen inte komma bråk med någon och speciellt inte Fredrik.
" Oh nej var det inte du som dansade med Justin senast du var här " sa han och började få framåt mot mig.
" Du måste ha dåligt minne då jag faktiskt gjorde slut med dig innan "
" Åå jag hade för mig att jag sa åt dig att du inte kunde göra slut med mig så länge jag inte sa att du kunde det " sa han och jag fortsatte bara backa men efter ett tag backade jag in i en väg. Jag kunde inte backa längre och Fredrik ställde sig tätt intill mig.
" Snälla Fredrik jag vill verkligen inte bråka just nu "
" Vem sa att jag skulle bråka " sa han och började kyssa mig på halsen. Jag puttade honom med all min kraft men han rörde sig inte ur fläcken så jag lyckades istället efter ett tag smita bort från honom. Jag vände mig mot honom igen och han stog lutade mot väggen och hade sitt sneda leende.
" Jag har ju sagt att jag inte vill ha något med dig att göra mer "
" Det är lugnt nu när jag sett att Justin helt klart har förändrat dig till det sämre "
" Vad är så mycket sämre med mig? " frågade jag surt och han skrattade.
" Du är absolut inte lika rolig att leka med längre "
" Så det var det allt var för dig, en lek? "
" Ja det var det och du kan ju inte vara seriös om du säger att du trodde att det vi hade var på riktigt " sa han och jag skakade bara på huvudet innan jag snabbt vände mig om.
Jag fick med snabba steg bort från Fredrik och allt annat och gled ner längst en väg en bit bort. Jag kände hur tårarna började rinna längst mina kinder och hur mycket jag än försökte hålla dom tillbaka rann dom. Jag ville inte gråta över Fredrik igen, det räckte med första gången. Men jag kunde inte hålla det tillbaka, han hade en så stor del av mitt liv. Min mobil började vibrera och jag drog snabbt upp den. Det var Melli som ringde och jag svarade snabbt.
" Delian vart är du bara försvann, vad hände egentligen? "
" Kom bort till gamla kiosken så berättar jag allt " sa jag snabbt och la på samtalet.
Efter ett tag kom Melli lite smått andfådd och kollade oroligt på mig.
" Vad hände? " frågade hon och gled ner bredvid mig.
" Det var Fredrik han " var allt jag kunde säga innan min röst svek mig.
" Vad gjorde Fredrik mot dig? " frågade hon nu med hat i rösten.
" Det är lugnt han gjorde mig inte illa han men tryckte upp mig mot väggen och började kyssa mig på halsen " började jag men Melli avbröt mig.
" Han gjorde vad och vad gjorde du då? "
" Jag fick därifrån så klart jag vill inte ha något med honom att göra men just nu måste jag verkligen prata med Justin "
" Delian du behöver inte berätta för honom om det här "
" Jo det behöver jag och för det andra vill jag verkligen höra hans röst just nu " sa jag och hon nickade förstående på huvudet.
" Men kan du vänta tills vi kommit hem i alla fall? " frågade hon och jag svarade bara kort genom att nicka för jag visste att min röst skulle svika mig om jag försökte prata mer just nu. Vi gick bort till dom andra och sa snabbt hejdå till dom innan vi gick bort till bussen för att åka hem.

 



Jag satt och spelade tv spel med Chaz och Ryan då min mobil vibrerade. Jag pausade snabbt spelet och ett stort leende spreds på mina läppar när jag såg att det var Delian som ringde. Jag ställde mig snabbt upp och gick upp till mitt rum så att jag skulle kunna få vara lite ifred. Jag kände deras blickar i nacken men orkade inte bry mig om det.
" Hej snygging jag har saknat dig " sa jag och hon skrattade, men inte sitt vanliga fantastiska skratt som alltid fick mig att le.
" Du vet inte hur skönt det äratt höra din röst just nu " sa hon och jag kunde höra hur hon hade
gråtit eller höll på att gråta.
" Varför gråter du? " frågade jag och jag kunde höra hur hon drog efter andan. Vilket fick mig orolig, vad hade hänt när hon var borta.
" Jag vet inte riktigt hur jag ska berätta det här " sa hon och jag kände hur oron inom mig bubblade upp. Vad hade hänt som var så jobbigt för henne att berätta för mig. Hon tog ett till djupt andetag innan hon började prata igen.
" När vi var och dansade så hände det än sak som jag känner att jag måste berätta för dig " sa hon och det kändes som hela min värld gick under. Det var säkert inte så farligt som jag föreställde mig men om det var det skulle verkligen hela min värld gå under.
Hon fortsatte att berätta vad som hänt och den kändes som en sten lyftes från mina axlar men den känslan jag fått ersattes fort av ilska och hat då hon berättade att Fredrik hade kysst henne. Om inte Delian hade motargumerat hade jag nu suttit i bilen på väg till flygplatsen så jag kunde komma till L.A så att jag kunde slå ner den där jävla idioten. Vad var hans problem egentligen, kunde han inte bara inse att han inte är älskad av alla och att han är rent utsagt dum i hela jävla huvudet.
Vi avslutade samtalet och jag slängde mig på mage i sängen. Jag begravde ansiktet i kudden och försökte att lugna ner mig så pass att jag skulle kunna gå ner till vardagsrummet där Chaz och Ryan fortfarande satt. När jag legat där ett tag lyckades jag äntligen få tillbaka andningen till normalt och kroppen hade gått ner i varv. Jag ställde mig upp och gick med släpande steg ner till vardagsrummet igen.
" Vad hände " frågade Chaz men jag skakade bara på huvudet och satte mig ner i fåtöljen. Det var inte det att jag inte ville berätta för dom men jag orkade inte med det just nu bara


2 veckor senare

Vi satt nu i bilen på väg till flygplatsen för att åka iväg till Spanien. Det var många som tyckte att det var konstigt att jag inte började med min turné i USA men jag ville avsluta turnén i USA och jag tycker att det kanske ska vara något nytt land med att vara först att se och höra mina låtar. Vi kom fram till flygplatsen och det första vi hörde när vi öppnade dörrarna var ljudet av mina skrikande fans. Jag hoppade glatt ur bilen och började gå igenom den lilla gången polisen lyckats göra. Ibland stannade jag för att skriva en autograf eller två men skyndade mig snabbt in när jag såg en av skyltarna dom hade med sig.
' Justin dumpa den där jävla horran hon utnyttjar dig bara för att bli känd och få uppmärksammahet '
stog det på och jag hade sprungit in för att jag inte skulle börja skrika massa fula saker till dom som inte skulle bli så populärt.
" Justin vad hände " frågade mamma oroligt och jag skakade på huvudet.
" Inget jag behövde bara komma bort från det där " ljög jag men hon såg rakt igenom mig.
" Justin du ska inte lyssna på vad dom säger, Delian älskar dig för den du är annars hade hon inte ståt ut med allt det här "
" Jag vet det är inte det som jag blir arg för. Det är bara det att jag älskar verkligen mina fans men vissa av mina fans kan tydligen inte vara glada för mig när jag hittat något som gör mig glad "
" Jag är ledsen gubben men jag tror aldrig dom kommer att sluta försöka få bort dig från dina tjejer
då dom är svartsjuka "
" Men dom säger att dom älskar mig men tydligen inte tillräckligt mycket för att se att det skadar mig "
sa jag och mamma strök mig lugnande över ryggen.
Vi tog våra väskor och började gå bort till gate 35. När vi kom fram till gaten hade dom inte öppnat riktigt än så vi satte oss ner i stolarna som stog utanför. Jag drog upp mobilen och satte in mina hörlurar. Jag startade musiken och började lite tyst sjunga med. När dom öppnade gaten sprang vi snabbt fram så att vi blev dom första att komma in. Så att vi slapp alla dom där blickarna och viskningar som alltid förekom när det satt personer i flygplanet. Jag hoppade längst in med Kenny bredvid mig och Scooter och mamma framför. Eftersom det inte var en av dom större flygplanen gick det fort att fylla på planet och komma snabbt ut på start banan. Jag lutade huvudet mot fönstret och somnade snabbt in med
som vanligt Delian i mina tankar.

Jag vaknade av att Kenny skakade om mig och sa att det var dags att gå av planet. Jag öppnade ögonen och satte mig upp. När jag reste mig upp kände jag hur sättet klibbat fast sig på huden och att jag blivit alldeles klibbig över hela huden då det nu var varmt. Jag gick snabbt i på toaletten med andra kläder som passade det här vädret bättre. Om det inte hade vart så att jag skulle iväg på en talkshow direkt hade jag nog bytt om på hotellet. Jag drog på mig shortsen, t-shirten och en keps innan jag gick tillbaka till Kenny som stog med mitt bagge i händerna. Jag drog på mig ett par solglasögon också då dom skulle hjälpa mig mot blixtrarna. Vi klev ur flygplanet och även fast jag hade glasögonen på blev jag bländad av solen och alla blixtrar.



Vi fortsatte bara gå bort till bilen som skulle ta oss till min talkshow och jag försökte ignorera vad både paparazzina och fansen skrek efter oss. Jag hoppade in i bilen som mamma och Scooter satt i och pratade om något som skulle hända imorgon. Det ända jag egentligen la märke till var att imorgon skulle vi ha en hel dag på arenan och köra genrep så att jag kunde få ta det lite lugnt dagen innan då Delian skulle komma. Jag log åt tanken att äntligen få träffa Delian igen efter tre hela veckor. Visst vi hade sms:at, pratat i telefon och pratat på skype men det var absolut inte sanna sak som att ha henne bredvid en. Känna hennes mjuka läppar mot mina eller bara hålla om henne i mim famn. Vi började köra iväg mot där jag skulle ha min talkshow och jag flöt bort i mina egna tankar men drog snabbt tillbaka då chauffören tutade. Jag ryckte till och råkade slå huvudet i dörrkarmen. Jag hörde hur alla började skratta och satte handen snabbt på stället jag hade slagit i. Dre där skulle säkert bli en jäkla bula som skulle göra ont så fort man kommer åt den och om jag känner dom i mitt crew rätt skulle dom gå runt och plåga mig genom att slå mig där.

Efter talkshowen var det skönt att bara slänga sig i ens hotell säng. Nästan hela talkshowen hade handlat om min turné men självklart skulle dom trycka in några frågor om vad som händer mellan mig och Delian i slutet. Vilket jag hatade då jag blev tvungen att ljuga om mina känslor för henne. Jag ville inte behöva dölja vad jag känner för henne, jag vill kunna gå på stranden hand i hand med henne eller den enkla saken som att kunna krama om henne. Men jag visste att Delian inte var redo än för den pressen som alla mina förra tjejer fått. Men det var fortfarande jobbigt att veta att vårt förhållande skulle kunna ta slut på grund av det livet jag lever.

 



 Hann klart med kapitel 39 nu också så jag hoppas att det uppskatas att det kommer ett kapitel nu.
Men nu är dom snart tillsammans i alla fall och vad tror ni kommer hända på turnen?
Snälla kommentera


Kommentarer
Postat av: Felicia

Ja du, vad brukar hända på turnérna i noveller? ;)

2012-02-29 @ 08:53:09
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Linn

Hahhah! Håller med Felle, vad brukar hända? ;)

Jättebra, mer! :D

2012-02-29 @ 09:24:23
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jättebra meeeeer! Men jag ville att dom skulle börja fajtas:-) hoppas det händer ;-)

2012-02-29 @ 12:01:30
URL: http://belibersmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback