Just twitter Kapitel 31

Previous

” Okej men vi syns imorgon ” sa Melli och gav mig en kram innan hon skuttade upp för trappan igen.
” Du behöver inte stanna du kan åka väg hem med dina mamman om du vill jag klarar mig ”
” Jag stannar och förresten så har jag redan skickat iväg mitt crew ”
” Hjälp mig att bädda ut bäddsoffan ” sa ag och ställde mig upp.
Vi lyckades få upp bäddsoffan och jag kröp ner under täcket. Justin hoppade också in under täcket och jag la mitt huvud på hans bara överkropp som en kudde. Han strök mig lätt över ryggen och jag somnade snabbt in.





Jag vaknade upp av att det var någon som skrek och satte mig upp med ett ryck. Jag kollade runt i rummet och mötes av Justin som flinade mot mig.
" Förlåt jag borde inte ha haft så hög volym " sa han och jag suckade. Jag la mig återigen ner på Justins bröst och kollade på tv. Det var någon skräckfilm som gick och dom hade blivit jagade av mördaren och där av allt skrik. Det var en helt annan sak att kolla på skräckfilm med Justin än Melli för att istället för att göra sig bakom kudden och skrika som Melli brukar skrattar Justin med mig vi satt och kollade klart på filmen innan vi gick ut till köket för att äta frukost. När vi plockat fram allt och satt oss ner hörde vi steg i trappan och Melli kom in skuttandes.
" Du är på bra humör " sa jag när hon satt sig ner bredvid mig.
" Vad är det inte att vara glad över det är jul om tre veckor " sa hon och jag skrattade. Melli har alltid älskar julen, det är hennes favorit dag på året. Till och med bättre en hennes egen födelsedag.
" Du är galen " sa jag och hon slog upp i ett ännu större leende. Vi fortsatte att äta vår frukost under tystnad tills Melli bröt den.
" Förresten vad sa Fredrik till dig igår om jag får fråga "
" Först började han fråga mig om Justin och mig sen började han prata om alla tjejer han hade festat med och undrade om det gjorde mig svartsjuk. Vilket jag inte är jag tycket bara sund om dom tjejer som gör samma misstag som jag gjorde "
" Sen slog han dig " frågade Melli och kollade frågande på mig.
" Nej han började sedan fråga om jag inte ville komma tillbaka till honom och jag sa nej, så han sa att han kommer göra mitt liv till ett helvete. Och då typ började jag kalla honom dum i huvudet, bög och andra saker jag vet att han tar illa upp av " sa jag och Melli kollade på mig och suckade högt.
" Okej du kanske är den mer begåvade av oss när det gäller dans och sånt men jag är så mycket smartare än du när det gäller såna här saker "
" Jag stoppade mig i alla fall från att smälla till honom vilket jag ångrar lite nu "
" Äh bryr dig inte om honom nu, gå på bio eller något med Justin så du slipper tänka på honom "
" Det är faktiskt en ganska bra idé, vill du gå på bio med mig " sa Justin och jag log stort mig mig.
" Du tror inte att dina Beliebers kommer sabba det då "
" Vi får smita in bak väggen eller något och sätta oss längst bak " sa han och log sitt sneda leende.
" Okej jag antar att vi ska gå på bio då, men bara om du följer med mig på en sak först "
" Visst vad som helst, eller nästan vad som helst
" Har du någonsin smakat nutella snack box "
" Nej vad är det " frågade han och jag log lite lömsk på honom.
" Det får du väll se "
Vi åt snabbt upp vår frukost innan jag sprang upp till badrummet och tog en snabb dusch innan jag drog på mig nya kläder.

                                       

Jag drog på mig lite smink och fixade snabbt iordning mitt hår innan jag gick ner till Justin som väntade på mig nere i vardagsrummet.
" Så ska vi åka då " sa jag och han reste på sig från soffan.
" Vi ska bara åka hem till mig först så att jag kan byta om "
" Okej men du får skynda dig för annars hinner vi inte äta nutella snack box innan filmen "
" Ta det lugnt det tar bara tio minuter hem till mig "
" Ja sen tar det tjugo minuter att gå till nutella baren och därifrån en fyrtio minuter "
" Vi hinner " sa och gav mig en puss på kinden innan han började knyta på sig sina skor.
" Och håll tassarna borta från mig medans vi är ute för annars kommer Scooter döda oss "
" Då måste han gå förbi mig först " sa han och tog ett steg närmre.
" Move Bieber " sa jag och han skrattade.
Vi hoppade in i hans och åkte bort till hans hus. Han sprang snabbt upp till sitt rum och jag gick ut till Pattie.
" Hej " sa jag och gav henne en kram innan jag slog mig ner i ena fåtöljen.
" Hej, hur är det med dig "

" Det går, blåmärket blev inte så farligt så det ganska bra att sminka över der. Men om det kommer paparazzi och deras blixtrar kommer man nog se igenom mitt lila lager av smink "
" Du är så stark Delian och det avgudar jag dig verkligen "
" Du har inte haft det så lätt du heller med att uppfostra Justin och hjälpa honom med allt det här "
" Nej det har verkligen inte vart lätt men det har vart värt det helt klart men jag tror Justin behöver en till person som kan hjälpa honom och stå vid hans sida "
" Det jag gör mer än gärna " sa jag och hon log mot mig.
" Gör vad då " frågade Justin och kom in i vardagsrummet.
" Inget är du klar eller "
" Japp ska vi gå " frågade han och jag ställde mig upp igen.
" Vart ska ni någon stans " frågade Pattie och vände sig mot Justin som precis tog på sig sin jacka.
" Jag och Delian tänkte gå på bio och innan tänkte vi ta en liten fika om det är okej
" Visst men inget gullande Justin " sa hon och spände blicken i sin son. Justin nickade bara lite kort innan vi började gå bort mot nutella baren.

Justins perspektiv

Vi kom fram till nutella baren och Delian gick in utan att säga ett ord. Vi gick fram till är man beställde och Delian beställde två stycken nutella snack box. Vi satte oss ner för att vänta på att det skulle bli klart.
" Hur kommer det säg att du kam äta så mycket onyttigt kn ändå vara i sån bra form " frågade jag Delian och hon kollade upp från sin mobil.
" Antagligen samma anledning som du, dansar och rör på mig " sa hon som om det var det mest uppenbara sak på jorden.
" Förmodligen men hur hittade du det här stället jag har aldrig hört talas om nutella bar "
" Jag och Melli gick vilse en gång och vi bara råkade komma till det här stället och ända sedan dess har vi kommit hitt om vi är ledsna, glada eller vill fira något "
Dom toppade upp vårt numer och Delian nästan sprang fram till servitrisen som kom ut med vår beställning. Hon gav den ena till mig och började gå bort mot bion. Hon drog bort folien som var över och stoppade ner ett sugrör i den och började sörpla på något som jag antog var något med choklad. Hon tog upp något krispigt ur den ena hållare doppade den i den tredje och stoppade den i munnen.

                                    

" Kom igen Bieber det är gott jag lovar " sa hon men jag kollade fortfarande bara på henne. Hon tog ifrån mig min och gjorde sak med min som hon hade gjort med sin. Hon räckte den till mig och jag drack lite av drickan. Det var någon slags O'boy och det var den godaste jag druckit. Jag sörplade i mitt nästan allt och tog i den lila krispiga saken och doppade den i nutella som Delian hade gjort. Jag stoppade den i munnen och riggade snabbt i mig den lila saken.
" Så vad tycker du " frågade hon och stoppade snabbt in en till krispig kubb i munnen. Hon tog det som ett jag och började gå lite snabbare mot bion. Vi åt snabbt upp våra nutella snacks boxar och jag kände att jag ville ha mer. Det här var defensivt något jag skulle köpa igen.
När vi kom fram till bion var det nästan fult vid huvudentrén så jag drog med mig Delian mot bak dörren. Vakten som stog där bak gav oss bara en snabb blick innan han lite diskret släppte in oss på biografen. Vi gick fram till kassan där liten äldre gumma satt och trummade med fingrarna på bordet. När hon fick syn på oss spärrades hennes ögon upp och jag log lite för mig själv. Jag tycker att det både var roligt och krippi att jag hade äldre fans också men det var för det mesta kul. För att föräldrarna är oftast galnare än barnen.
" Hej jag skulle vilja boka upp hela dom två raderna längst bak om det går " sa jag och hon nickade kort innan hon började knappa in något på datorn.
" Varför ska vi ha två hela rader för oss själv, tror du att jag blivit tjock eller "
" Nej för att om vi bokar upp dom så kan ingen annan göra det så vi kan gömma oss bättre " sa jag och tog imot biljetterna som kassörskan sträckte fram mot mig. Jag drog med mig Delian in i biosalongen som för tillfället var tom. Vi satte oss längst bak i ena hörnet och såg hur fler och fler kom in i salongen. Allt jag kunde tänka på för tillfället var, hoppas att ingen ser att det är jag.





Kapitel 31 uppe nu. Blev inte så jätte långt kapitel men jag är sjuk och svårt att håla mig vaken. Men jag hoppas att jag ska kunna lägga upp ett till kapitel idag om fantasin flödar.
Men vad tror ni händer nu? kommer dom få vara ifre på bio eller är det någon som kommer se dom?

Kom ihåg att kommentera :D


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jätte bra ;-) mer fajt snälla !!!!!!!????

2012-02-09 @ 18:17:40
Postat av: Lea

Jag kommer inte på något mer att säga en att du är super duktig på att skriva som du gör... fortsätt så <33

2012-02-11 @ 02:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback