It's a bloody game - Kapitel 14

 
Hon slingrade sina ben runt mig, men det varade inte så länge då ett litet tjut signalerade att dörren ut till arenan skulle öppnas och vi drogs tillbaka till verkligheten.

” Jag måste gå ” sa hon och hoppade ner ifrån mina höfter för att sen packa det sista.

Dörren öppnades och Ninja var precis på väg ut när jag drog tag i hennes handleder.

” Våga inte ens tänka tanken på att dö nu ” sa jag snabbt innan jag pressade mina läppar mot hennes.

 



 

 

Jag hade lyckats få på mig alla vapen och gick bort till dörren när en hand slöts runt min handled. Justin dorg lite i min hand så att jag nu stog framför honom och jag möte hans blick.

” Våga inte ens tänka tanken på att dö ” sa han och lutade sig snabbt ner mot mig för att sen kunna trycka sina läppar hårt mot mina.

Jag besvarade snabbt kyssen och slängde mina armar runt hans hals för att kunna dra ner honom närmre mig.

Justin la sina händer på varsin sida av mitt ansikte för att först trycka mig om möjligt närmre innan han drog sig undan en liten bit.

” Du måste komma tillbaka ”

” Jag ska försöka, men ” började jag men han avbröt mig snabbt.

” Försöka duger inte, du måste komma tillbaka ”

” Det är inte så lätt vet du, att bara överleva ”

” Jag vet, men jag kan verkligen inte förlora dig ” sa han och hela min kropp värmdes upp av dom få orden han just nyss hade sagt.

Jag hörde hur någon trampade ner för trappan och förstod att det var en vakt som skulle få ut mig till arenen då jag redan borde vara där.

” Jag kommer tillbaka, jag lovar ” sa jag och kysste honom lite snabbt innan jag halv sprang ut för dörren som snabbt stängdes igen efter mig.

” Vad var allt det där om? ” frågade någon bakom mig och jag vände mig om för att mötas av en flinande Erik.

” Vad var vad? ” frågade jag snabbt och han skrattade.

” Det som just hände för typ mindre än en minut sen ”

” Det var inget, okej ”

” Inget, du hade din ” började han men jag avbröt honom snabbt.

” Hej. Det kanske var något, men du får absolut inte säga något till någon av dom andra. Dom kommer seriöst att döda mig om dom får reda på det ”

” Varför skulle dom döda dig för det där? ”

” För att dom gillar inte tanken att jag står närmre min sponsor än jag borde ” sa jag och han nickade lite förstående på huvudet.

” Det gör jag egentligenm inte heller, men jag vår väll lita på ditt beslut när det gäller det här ”

” Bra, för han är verkligen inte som dom andra sponsorerna här ”

” Jag litar på dig okej. Men jag tycker fortfarande bara att du borde vara lite försiktig med honom. Jag menar, spelledaren är ju trots allt hans chef ”

” Ja hans chef som både har skrikit åt honom och slagit honom ” sa jag och han kollade chokat på mig.

” Va? Jag trodde Justin var hans typ guldgosse. Det är i alla fall vad mon sponsor sa till mig när vi pratade om alla dom andra spelarna och sponsorerna ”

” Det var han också, tills han började försöka avbryta programmet ”

” Du berättade alltså för honom ”

” Ja ” sa jag och han sken upp i ett stort leende.

” Det här är så bra, vet du det. Vi har äntligen någon som kan hjälpa oss från andra sidan. Och med tanke på vad jag såg där borta så kommer Justin nog vilja hjälpa till rätt mycket ”

” Jag bad dig att inte prata om det ” sa jag och han skrattade.

” Sorry, men det är så kul att reta dig med det ”

” Okej, men det var sista gången du gjorde det ”

” Visst ” sa han och log roat mot mig innan vi började gå bort mot mötesplatsen för att träffa dom andra innan vi tillsammans skulle gå med dom andra till något annat ställe.

När vi kom till platsen var det redan några som var där och vi hälsade lite glatt på dom innan vi satte oss ner på ett fallet träd.

” Så hur är det med er två då? ” frågade Emil och Erik skrattade.

” Jo då det är bra, Ninja har väll haft det väldigt bekvämt dom senaste dagarna i alla fall ”

” Va, vad pratar du om? ” frågade William och jag kollade surt på Erik.

” Det är inget, han är bara lite sarkastisk. Då mitt ben har vart ett helvete sen den förra omgången. Men Justin köpte någon medecin som hjälpte en nästan direkt när man tagit den ” försökte jag rädda mig med men Erik bara skrattade.

” Det är inte det ända han har hjälpt dig med ” sa Erik roat och jag kollade surt på honom.

” Jag trodde jag bad dig att inte prata om det något mer ” viskade jag så att det bara var Erik som hörde och han skrattade.

” Ja du bad mig sluta, men det betyder inte att jag slutar bara för det ”

” Och bara för att spelledaren säger att det är förbjudet för oss spelare att döda en annan spelare betyder det inte att jag håller det ” sa jag och han slutade skratta.

” Du skulle aldrig döda mig, du behöver mig ”

” Ja och, om en spelare dödar en annan spelare så fixar spelledaren med något så att du återupplevas och skickas tillbaka till spelet efter ett tag, Så jag skulle kunna döda dig men ändå få tillbaka dig och ha dig till nytta ” sa jag och hans flin försvann snabbt.

” Okej, jag ska inte prata om det något mer ”

” Jag tänkte väll det ” sa jag och log belåtet.

Jag kollade på dom andra killarna som kollade frågandes på oss då dom inte hört vårat samtal och jag bara skakade på huvudet.

Dom skulle aldrig få reda på vårat samtal så länge deras hat för Justin inte försvinner.

 

 

Ninja sprang ut till arenan och jag måste se jätte fåniga ut som bara stod här med ett jätte stort leende på läpparna.

Jag stog bara där ett tag för att tänka igenom vad som just hänt och hörde hur vakten gick upp för trappan då han såg att Ninja inte längre var kvar här nere.

Jag kollade en sista gång på dörren hon just försvunnit ur innan jag började gå upp för trappan och nynade lite glatt på någon låt.

Inte för att Ninja blivit inskickad på någon dum arena igen utan för att jag nu fått reda på att Ninja hade samma känslor för mig som jag hade för henne.

När jag började närma mig slutet av trappan började jag kunna höra svaga viskningar som dog ut när jag kom upp för trappan.

Jag vände mig mot soffan och såg att spelledaren satt där tillsammans med sina vakter som kollade nästan roande på mig. Vilket skrämde mig lite.

” Vad gör du här? ” frågade jag surt och han skrattade.

” Oj ta det lite lugnt, slappna av. Jag har bara en lite överaskning till dig ” sa han och jag fnös.

” Jag vill inte ha någon överaskining av dig ”

” Men lilla Justin, det här är inget du bara kan säga nej till ” sa han och jag kollade chokat på honom. Men det varade inte så länge då en av vakterna smällde till mig hårt över ansiktet och allting svartnade.   

 



 

Så här är kapitel 14 och jag har tyvärr inte hittat några bilder eller hunnit rätta texten så det kan nog vara lite mer fel än det brukar i texten.

Men i alla fall, vad tycker ni om kapitlet och vad tror ni kommer hända med Justin?

Kommentera snälla, gör mig glad. Och en glad Emelie betyder fler kapitel och kanske lite längre kapitel också.

 

 


Kommentarer
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2012-08-25 @ 22:32:15
Postat av: Linn

borde fan vara olagligt att avsluta så, seriöst! mer kvinna!

2012-08-26 @ 18:46:02
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Isa

GRYMT!!! MER:D

2012-08-27 @ 22:19:14
URL: http://isasss.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback