It's a bloody game - kapitel 12

 

” Okej, jag låter dig byta om så att vi kan gå ut sen ”

” Okej ” sa jag och han ställde sig upp för att sen gå ut ur rummet.

Jag satte mig snabbt upp och gick bort till garderoben för att snabbt dra på sig andra klädet innan jag gick ut till vardagsrummet där Justin väntade på att jag skulle bli klar.

 



 

Vi gick under tystnad genom dom långa korridorerna bort till parken som låg typ på andra sidan anläggningen från vår lägenhet.

Justin öppnade dörren med hjälp av sitt kort som tydligen var nyckeln till dom flesta dörrarna.

Jag gick ut lite sakta genom dörren och jag lovar att mina ögon växte till minst dubbla storleken av din vackra utsikten.

” Det var grön över allt och var man än kollade fans det blommor som jag aldrig har sätt förut. Det fanns en stor fontän i mitten av en gräsplätt som gjorde ett drömmande läte tillsammans med ljudet av dom kvittrande fåglarna som flög runt oss. Allt var bara så vackert, som att allt var tagen ur en film eller något.

” Gillar du det? ” frågade Justin helt plötsligt och jag vände mig mot honom.

” Om jag gillar det, jag älskar det. Jag har aldrig vart på ett sånt här vackert ställe förut. Det är ju typ magiskt med allt det gröna ”

” Vänta, har du aldrig sett en gräsmatta förut? ”

” Jo det är klart jag har, men i gettot där vi spelare bor är nästan allt bara gröt och tråkigt. För du vet, vi förjärnar ju inte bättre än så ”

” Jag kan fortfarande inte fatta att allt det här är på riktigt ”

” Det är rätt mycket att ta in på en dag. Jag menar, jag har hy haft hela livet på mig att smälta allt det här ”

” Ja men du har väll egentligen inte haft något vall ”

” Nej kanske inte. Men kan vi snälla ta en rundtur. Jag skulle gärna vilja se vad som finns här ” sa jag och han nickade till svar.

Vi började gå längst en liten grusstig som gick i mellan dom alla träden.

” Jag är ledsen föresten, för igår ” sa Justin och jag vände mig chokat mot honom.

” Varför är du ledsen för? Det var ju inte du som var otrevlig ”

” Nej, men kanske du inte hade behövt bli sur om jag inte försökt pressa ur svaret om varför du tycker att jag ska byta lägenhet ”

” Justin jag vill inte att du byter lägenhet, jag tänkte bara på din säkerhet ”

” Gör inte det ” sa han och jag skrattade.

” Okej, låt oss inte tänka på herr popstjärnans säkerhet ”

” Nej, vet du varför. För att nu när jag är här så är jag inte popstjärnan Justin, utan jag är bara gamla och vanliga Justin ”

” Haha ok, men vad är skillnaden egentligen? ”

” Egentligen är det inte en så stor skillnad. Men när jag inte är med mina fans eller paparazzi blir jag mycket mer avslappnad ”

” Tur för dig då att jag inte är en av dina fans ” sa jag och han skrattade.

” Än i alla fall ” sa han och jag kollade chokat på honom.

” Eh, vad du blev självsäker helt plötslig. Kanske jag borde ha dödat dig medans jag ändå hade chansen ”

” Eh, det skulle du aldrig göra. Du älskar mig ” sa han och la armarna runt min midja för att sen trycka min rygg hårt mot hans mage.

” Vi säger väll det om det gör dig lycklig ” sa jag och han skrattade.

Vi började röra oss lie sakta framåt med Justin fortfarande hårt tryckt mot min rygg och jag flätade ihop mina fingrar med hans ”

När vi gått ett tag stannade Justin bakom mig vilket tvingade mig att stanna också.

” Du vet att du sa att du skulle lära mig skjuta pilbåge någon gång ” sa han och lutade sin haka mot min huvud.

” Ja det kommer jag ihåg, varför frågar du? ”

” Skulle den gången kunna vara idag? ” frågade han och jag kollade chokat upp på honom innan jag följde hans blick.

En liten bit bort var det som en skytte banna men en måltavla och några plast gubbar som man kunde slå på. Sen bredvid stod ett litet förråd med massa olika vapen som man kunde använda sig av.

” Har dom vapen här? ” frågade jag och kollade upp på Justin.

” Tydligen ” sa han och möte min blick.

” Är det verkligen så smart att ha det här där det finns hämndlystna spelare ”

” Jag vet inte, men det här stället var bara till för sponsorer förut, så att vi skulle kunna komma bort från hemska och jobbiga spelare som du ” sa han och jag armbågade honom lite lätt i sidan.

Han skrattade kort innan han började styra våra steg bort mot vapnen.

Justin släppte sitt grep om min midja när vi kommit bort till vapnena och lät mig plocka ihop det som han behövde för att skjuta.

” Kan du skjuta en gång innan jag visar hur man gör så att ja vet vad vi behöver förbättra ” sa jag och fick svårt att hålla mig för skratt när han ställde sig i position.

Så när pilen knappt kom två meter kunde jag inte hålla mig längre. Så jag blev tvungen att sätta händerna på knäna som stöd för att inte falla ihop på marken.

” Jaja. Haha jätte kul. Men kan du sluta skratta så att du kan visa mig hur man gör så att jag kan komma lite längre än mina ynka två meter ” sa han och jag nickade till svar.

Jag lyckades tillslut sluta skratta och gick bort till Justin.

” För det första så måste du stå breddare med benen ” sa jag och sparkade lätt på insidan av Justins fötter sp att han nu stog bra med benen.

” Sen när du skjuter måste du var mycket stadigare på handen. För varenda lite skakning du har på handen kan betyda stor skillnad om du träffar eller missar ” sa jag och la min hand över hans som låg på strängen för att få den still.

Jag ställde mig bakom honom istället med handen fortfarande på hans. Jag ställde mig upp på tå för att komma i ungefär samma höjd som Justin.

” sen så måste du höja sina armar lite, för när du skjuter på ett sånt här avstånd kan du inte sikte på målet. Du måste sikta en liten bit över ”

” Så här? ” frågade han när han höjt armarna lite och vände ansiktet mot mig så att det nu bara var någon centimeter i mellan våra ansikten.

Jag skulle säga något men glömde bort vad när Justin helt plötsligt kom så nära. Jag stog som förstenad ett tag och bara stirrade in i hans ögon innan jag äntligen lyckades prata.

” Du kan till och med ha lite högre. Fast sen så brukar man kolla på sitt mål när man skjuter och jag hoppas verkligen inte att jag är vad du siktar på ”

” Nejdå, dig vill jag gärna ha kvar. Ett tag till i alla fall ” sa han skämtsamt och jag skrattade kort innan jag släppte taget om honom.

Justin vände sig mot tavlan igen och siktade ett litet tag innan han släppte iväg pilen.

Pilen träffade precis i ut kanten av måltavlan och Justin skrattade glatt.

” Jag lyckades ” sa han och gjorde någon slags seger dans.

” Med lite hjälp kanske ”

” lite kanske ” as han snabbt innan han drog in mig i en kram.

” Gör det något om jag testar lite till? ”

” Nejdå, det är skönt att bara sitta här i gräset och titta ” sa jag och han släppte snabbt taget om mig innan han tog tag i pilbågen igen.

 

*

 

Justin hade somnat nästan direkt när vi kommit tillbaka till lägenheten vilket bara var bra för mig.

Jag smög in så tyst jag kunde in till hans rum för att inte väcka honom när jag rotade igenom hans lådor.

När jag letat ett tag hittade jag äntligen kortet som var nyckeln till alla dörrar och jag skyndade mig snabbt ut ur rummet.

Jag knöt snabbt på mig mina skor innan jag gick ut ur lägenheten för att sen följa den väggen vi gick förut en bit innan jag skulle svänga av till höger där det stog spelledarens rum.

Jag kom bort till dörren och tryckte örat hårt mot den då jag hörde röster från insidan.

” Vi kan inte låta henne vinna, det är alldeles för riskabelt ”

” Men vad ska vi göra då, vi får ju inte lägga oss i spelet ”

” Nej, men vi kan säga åt gladiatorerna att dom får välja en spelare som dom absolut inte får döda, i alla fall inte tills den där Ninja är död ” sa en v dom och det var det sista jag hörde då jag inte kunde lyssna längre.

Jag sprang snabbt tillbaka till lägenheten och la snabbt tillbaka kortet innan jag slängde mig i min säng.

Tårarna började rinna ner längst mina kinder och för än gångs skull lät jag dom falla.

Då jag aldrig skulle kunna få ett normalt liv som jag hoppats på.

För spelledarna ville ha mig död och skulle förmodligen få det.

 



 

 


Kommentarer
Postat av: Ebba

JAG VET VAD SOM SKA HÄNDA!!!!! Snälla meeeeeeeeeeeeeeeer!!

2012-08-19 @ 15:36:56
URL: http://Lifeasebba.blogg.se
Postat av: Linn

NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ! hahahahah, piiiiiiinsamt när han skulle skjuta pilbåge! xD hahaha, men grymt! mer. hon får inte fuckin' dö!

2012-08-20 @ 13:37:55
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback