It's a bloody game - kapitel 10

 
 

” Nej, jag behöver tänka på något annat så en film blir bra ” sa jag och hon nickade till svar.

Hon drog bort sin hand från mitt lår och räckte mig kontrollen då hon fortfarande inte förstod helt hur tv fungerade.

Vi satt och kollade ett tag på filmen innan jag kände hur mina ögonlock blev tyngre och snart somnade jag snabbt in på soffan.

 



 

Jag vaknade av att någon rörde sig och stönade klagande under mig och utan att tänka drog jag tag i kniven som jag visste låg på bordet.

Jag satte mig gränslande över personens mage och tröck kniven löst mot personens halsen.

” Ninja, Ninja det är jag ” hörde jag personen ropa och kände ett par händer slutas runt mina handleder.

Jag kollade ner på personen under mig och såg till min förfäran att det var Justin som kollade lite skräckslaget upp på mig.

Det började rinna lite blod längst hans hals och jag borde förmodligen ta bort kniven för att inte göra det värre, men jag var som förstenad. Som att mina muskler inte ville lyda mig.

Justins hände började röra sig upp från min handled upp till handen som jag hade kniven i och började långsamt lätta på mitt grep. Efter ett tag lyckade han få bort kniven och han kastade bort den långt innan han tog ett fast grep om min handled igen och satte sig upp, vilket resulterades i att jag nu satt i hans knä.

Han satt bara och kollade lugnande på mig utan att säga ett ända ord.

Ju längre vi satt där, ju mer sjönk det in vad som precis hade hänt och efter ett tag började några lätta tårar rinna ner längst mina kinder.

Jag hade nästan råkat döda Justin och om han inte hade ropat när han gjort skulle han förmodligen ligga död på soffan just nu.

Jag såg bara hur Justins läppar rörde sig, men jag kunde inte höra vad han sa då jag fortfarande satt i min lilla trans.

” Justin släpp mig ” sa jag när jag lyckades ta mig ur min trans.

” Nej ” sa han bestämt och jag började försöka slita mig ur hans grep men utan någon framgång alls.

” Justin snälla släpp mig ” stammade jag fram och Justin bara skakade på huvudet som svar.

” Varför? ” frågade jag och kollade in i Justins ögon som nu längre inte var skräckslagna utan kollade bestämt på mig.

” För jag är inte rädd för dig ”

” Hur kan du inte vara, jag dödade dig nästan nyss ”

” Jag vet, men jag tror faktiskt inte att du gjorde det här med flit, utan att det är spelet som påverkat dig. Du hade nog aldrig gjort så här om du inte växt upp som du gjort ”

” Men nu har jag växt upp så och jag är farlig för dig ”

” Nej, jag vägrar tro att du skulle kunna vara ett hot för mig ”

” Varför? Du känner ju knappt mig och om jag gjort det en gång så lovar jag att det skulle kunna hända igen ”

” Det kan det säkert, vi får väll bara se till att det inte finns någon kniv i närheten nästa gång ” sa han och jag skakade på huvudet.

” Varför är du alltid så snäll mot mig? ” frågade jag och han möte snabbt min blick. Han satt och kollade på mig en lång stund innan han äntligen bröt tystnaden.

” För att jag gillar dig ” sa han och jag kollade chokat på honom.

” Va, varför? ” frågade jag och Justin suckade.

” För att du är smart, rolig ” började han men jag avbröt honom.

” Justin jag är seriös ” sa jag och han tog snabbt mina båda händer i ena hans för att sen kunna lägga den andra på min kind.

 

” För att du är smart, rolig ” började jag men hon avbröt mig.

” Justin jag är seriös ” sa hon och jag tog snabbt tag i båda hennes händer i min vänstra för att sen kunna lägga min högre på hennes kind. Jag drog hennes ansikte närmre mitt och min blick gled mellan hennes vackra ögon och fylliga läppar.

” Det är jag också ” sa jag snabbt innan jag lutade mig närmre henne.

Jag skulle precis luta mig fram den sista biten när dörren till lägenheten slog upp.

Jag suckade högt och vred lite på huvudet för att se hur en av vakterna kom inklampandes.

” Spelledaren vill möta dig på hans kontor nu ” sa han och vände sig med ryggen mot oss.

” Men jag vill inte möta honom ”

” Jag bryr mig inte om vad du vill eller inte. Spelledaren vill ha dig på hans kontor och antingen följer du med frivilligt eller så tvingar jag dig dit. Å tro mig, jag bryr mig inte i vilket skick du kommer dit ” sa han hotfullt och jag kollade chokat på honom.

” Så följer du med frivilligt eller måste jag tvinga dig? ”

” Jag kommer ” sa jag och han gav oss ett snabbt leende innan han gick.

Jag kollade en liten stund på stället han försvunnit på innan jag vände mig mot Ninja igen.

” Han var ju trevlig ” sa Ninja och jag skrattade svagt.

” Jag undrar bara vad han vill den här gången? ”

” Jag vet inte, men du kanske borde ta med dig en kniv så att du kan försvara dig ordentligt den här gången, för jag vill gärna ha tillbaka en hel och fin Justin den här gången ” sa hon och jag log stort.

” Jag lovar att jag kommer tillbaka i bättre skick den här gången ”

” Jag hoppas det, för förra gången du var skadad kunde jag knappt titta på dig utan att vilja döda spelledaren som gjorde det där mot dig ”

” Då måste jag verkligen hålla mitt ord, för jag kan ju inte låta dig gå runt med döds tankar i huvudet hela tiden ”

” Det verkar lite onödigt tycker jag ” sa hon och jag skrattade.

” Det är det också ” sa jag och drog med tummen längst hennes kindben.

Jag lutade mig närmre igen och precis när mina läppar snuddade vid hennes slogs dörren in till lägenheten upp igen och vakten kom inklampandes.

” Kommer du någon gång idag eller ” sa han surt och kollade surt på mig.

” Jag sa ju att jag kommer, ge mig bara en minut ”

” Tyvärr det kan jag inte, spelledaren vill se dig nu och om du inte kommer med frivilligt nu måste jag släppa ut dig. Så vilket blir det ”

” Jag kommer ” sa jag och släppte taget om Ninjas händer och tog bort min hand från hennes kind.

” Det är nog bäst om du går om du ska lyckas hålla ditt löfte om att komma tillbaka hell och fin ” sa Ninja och hoppade ner från mitt knä.

” Jag lovar att jag kommer tillbaka ” sa jag och ställde mig upp.

” Bäst för dig ” sa hon och jag slog snabbt mot henne innan jag vände mig mot vakten och följde efter honom bort till spelledarens kontor.

” Så vad vill du nu då? ” frågade jag när vi kommit in i rummet och jag satt mig mitt på stolen framför honom.

” Vad du var otrevlig nu då ” sa han och jag kollade chokat på honom.

” Jag otrevlig, det var ju du som misshandlade mig ”

” Det hände ju för fem dagar sen, varför så långsint för ”

” Långsint, du ” började jag men avbröt mig själv.

” Vet du vad, jag orkar inte bry mig om dig. Kan du inte bara berätta vad det är du vill så att jag sen kan komma tillbaka till lägenheten ”

” Så att du kan stötta på Ninja och nästan bli dödad igen. Ja, du måste verkligen längta ”

” Ja, jag vill tillbaka dit. Så kan du komma till varför du tog hit mig ”

” Okej, men när vi är klara kommer du bli för flyttade till en annan lägenhet ”

” Va, varför ” nästan skrek jag och ställde mig upp.

” För att vi inte kan riskera att Ninja kanske dödar dig ”

” Jag blir hellre dödad av henne en byter lägenhet. Vill du veta varför? ” skrek jag åt honom och han kollade chokat på mig.

” För att hon inte vill döda mig. För att det bara var en olycka, en olycka som orsakades av hennes uppväxt. Den uppväxt du gav henne ” skrek jag åt honom innan jag började klampa bort mot lägenheten. ¨

Jag hörde hur vakterna gjorde an ansats för att stoppa mig men sen hur spelledaren sa åt dom att låta mig gå.

Jag gick med klampade steg bort till lägenheten och slängde igen dörren efter mig. Jag drog snabbt av mig skorna innan jag gick ut till vardagsrummet där Ninja satt och kollade frågandes på mig.

 



 

Så det här kapitlet blev ju ganska inehålls rikt.

Justin blir nästan dödad, han får nästan byta lägenhet och han får nästan kyssa dröm tjejen. Inte dåligt på bara en dag eller vad tycker ni.

Snälla kommentera är alltid kull att läsa vad ni tycker och tänker, och så ger det mig insperation till att skriva. För det blir mycket roligare om man får lite feedbak (stavning?)

 

 


Kommentarer
Postat av: Linn

GRYYYYYYYMT! "varför så långsint för?" doooooooooooooog! skit roligt. hhahahah. xD

2012-08-15 @ 21:53:39
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: !iv

awesome kapitel !

2012-08-16 @ 09:11:20
Postat av: Ebba

Oj.. Han har så rätt!!! Meeeeeeeeeeeeer!!! :)))

2012-08-16 @ 10:05:49
URL: http://Lifeasebba.blogg.se
Postat av: Ewweh

grymt bra.. Du förtjänar mer kommentarer, Skriv så de brinner kvinna :DD Längtar tills nästa sjukt mycket! :D

2012-08-16 @ 22:44:20
URL: http://justbiebzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback