Game on kapitel 21



“ Varför? “ sa hon klagande och jag skrattade.
” Får då kan jag inte göra det här ” sa jag och lutade mig närmre för att trycka mina läppar mot hennes.
” Ja, jag skulle ju sakna det där ” sa hon och jag skrattade.
” Så det skulle du ”
” Hm ” sa hon och la en hand bakom min nacke för att återigen pressa våra läppar samman.



 

2 dagar senare

" Så vad ska vi göra idag då? " frågade jag när laget hade gått för att kolla på den sista semifinalen inför ikväll då dom igår gick vidare till final och ville se vilka dom skulle möta.
" Jag vet inte, vi kan gå ut och kolla fall vi hittar något roligt i närheten " sa han och jag nickade instämmande. För vi kunde ju inte sitta inlåsta här i tre dagar.
Jag pussade Justin snabbt på kinden innan ut gick bort till min väska. Jag drog upp ett par shorts, t-shirt, hårborste och tog med mig der bort till toaletten för att byta om. Jag drog på mig kläderna och borsta snabb ut mitt toviga hår för att sedan låta det hänga ner över axlarna. Jag gick tillbaka till klassrummet och såg att Justin redan bytt om och satt på madrassen med sin mobil.
" Instagram antar jag " sa jag och ställde mig framför Justin.
" Nej, det kallas twitter och jag ska lägga upp en bild. En bil som då ska vara med på " sa han och kollade upp på mig.
" Bara om jag får låna en hoddie av dig "
" Visst, ta den vita där " sa han och pekade bort mot sin väska.
Jag drog snabbt på mig den innan Justin drog ner mig i hans knä. Han la en arm runt min midja och höll upp mobilen framför oss. Jag log lite försiktigt i början då jag inte riktigt brukade ta så mycket bilder på mig själv. Men när Justin pussade mig på kinden slog jag upp i ett riktigt leende och Justin tog någon till bild.



" Du lägger väll inte upp dom " sa jag och menade dom bilderna när han pussade mig på kinden då jag hört hur mycket hat Justins tjejer fått. Jag visste att det säkert skulle komma senare då det kom fram att vi var ihop men jag ville gärna vänta med det så länge som möjligt.
" Nej dom är bara för mina ögon " sa han och jag lutade mig närmre för att snabbt trycka mina läppar hårt mot hans.
" Den där också " sa han och jag skrattade. Jag kysste honom snabbt innan jag reste mig upp och började gå ut från skolan. Jag hörde steg bakom mig och i nästa sekund var min fingrar ihop flätade med Justins. Jag kollade på Justin och han höll fortfarande på med sin mobil.
" Hur lång tid ska det ta och lägga upp en bild " sa jag skämtsamt och han kollade upp från mobilen.
" Jag håller faktiskt på att skriva in en text till den "
" Det gör du alltså "
" Japp "
" Så vad skriver du? Om jag får fråga "
" Att jag ska ut med flickvännen och ha lite kul " sa han och jag kollade lite skeptiskt på honom.
" Haha nej, jag skrev inte så. Utan jag skriver att jag ska ut med dig för att hitta något att göra då vi båda av en anledning inte får vara vid ishallen "
" Haha ok " sa jag och vi började gå runt lite överallt

*

När vi gått ett tag kom vi fram till en gammal lekplats där det fanns en stor klätterställning med massa saker som hängde och bredvid hängde der några gungor.



Vi gick bort till dom och jag satte mig på en av dom med Justin bredvid mig. Justin flätade återigen ihop våra fingrar och ett leende spreds återigen på mina läppar. Vi satt tysta ett innan Justin drog lite i min arm så att jag nu istället stog framför honom.
Han la armarna runt min midja för att dra mig närmre och jag la mina armar runt hans nacke.
" Hej på dig "
" Följ med mig " sa han och jag kollade oförstående på honom.
" Va? "
" Ja, jag åker iväg snart för att fortsätta arbeta med mitt album, spela in videon och
sen börjar min turné. Så följ med "
" Jag kan inte "
" Varför? "
" Det är bara lite mindre än en månad kvar i skolan och det är rätt många viktiga prov nu som
jag inte riktigt kan missa "
" Kom till mig efter "
" Justin "
" Snälla, jag vet att vi inte vart ihop så länge men vi kände varandra innan och jag vill inte behöva vara flera månader ifrån dig "
" Justin jag vill följa med, det är inte det. Men jag vet bara inte om jag får följa med eller inte för mamma "
" Din mamma verkar ju vara ett rätt så stort fan av mig så det är nog inte ett så jätte stort problem " sa han och log belåtet.
" Du får följa med när jag frågar då "
” Det gör jag gärna "
" Och vad gör du om hon inte låter mig följa med dig? "
" Förmodligen kidnappar jag dig och låser in dig i min buss där ingen kan hitta dig "
" Tänk om jag inte vill bli kidnappad då? " sa jag och lutade mig närmre så att det bara var någon millimeter mellan våra ansikten.
" Du har inget val " sa han och jag skrattade.
" Okej för mig " sa jag och satte mina händer på hans lår som stöd innan jag lutade mig framåt den sista biten. Jag pressade mina läppar försiktigt mot hans innan jag ställde mig upp.



" Tror du att du kommer undan så lätt " sa Justin och ställde sig upp framför mig.
Han drog mig närmre och jag slängde mina armar runt hans nacke.
Han pressade sina läppar hårt mot mina och jag besvarade snabbt kyssen. Jag särade på hans läppar med hjälp av tungan och han möte snabbt min med sin. Han böjde sig lite framåt och tog ett fast grep om mina lår för att lyfta upp mig på hans höfter. Men han släppte ner mig igen när det helt plötsligt började spöregna.
” Ska vi gå tillbaka? ” frågade han och jag nickade till svar.
Han drog upp luvan på min hoddie och pussade mig snabbt på kinden innan han flätade ihop våra fingrar för att kunna dra med mig bort mot skolan igen.

*

När vi kom in i vårt rum satt killarna på en varsin madras och mumlade för sig själva.
” Vad har ni två gjort då? ” frågade Chaz och killarna slog upp i ett litet leende när dom såg hur det droppade från våra dyblöta kläder och mitt hår som var som fast klistrat på mitt ansikte.
” Vi kunde ju inte sitta i ett klassrum i tre dagar och rutna. Så vi gick ut för att hitta något att göra och det började tyvärr regna.
” Vad då rutna? Det finns mycket man kan göra ensamma i ett klasrum ”
” Som vad? ” sa jag och Ryan gav mig en blick som gjorde att jag förstod att dom menade snuskiga saker.
” Asså seriöst, gör killar något annat än att sitta och tänka på sånt ” brast jag och dom skrattade. Jag gick bort till min väska för att dra upp nya torra kläder och tog med dom bort till toaletten.



Naila gick bort till toaletten för att byta om till nya, torra kläder och jag orkade inte gå bort ditt så jag drog snabbt på mig ett par torra kläder.
Jag satte mig bredvid Chaz på min madrass och han vände sig mot mig.
” Så jag antar att allt går bra mellan er två ”
” Det har ju bara gått tre dagar, men ja det går bra ”
” Så du ångrar inte att du följde med? ”
” Det kan man inte direkt säga att jag gör ” sa jag och han skrattade.
” Förresten hur gick matchen, vilket lag kommer ni möta i finalen? ”
” Tyvärr vann Mark och dom, så det kommer nog bli en spännande match ” sa han och jag nickade lite stelt på huvudet.
Vi alla hade hoppats att det andar laget skulle vinna. Då många i vårt lag sagt att deras hat mot dom från det dom gjorde mot Naila kanske skulle förstöra lite hur dom tänker på planen.

*

Vi var nu på väg till ishallen för final matchen skulle spelas om två timmar och laget behövde värma upp och tagga igång innan match.
Jag och Naila gick också in i omklädningsrummet då Stefan tyckte att vi också kunde ha på oss matchtröjor för att vissa vilka vi stödjer. Vi satte oss i ena hörnet så långt bort från resten för att inte störa eller vara i vägen.
” Så hur tror du matchen kommer att gå? ” frågade jag och Naila vred sig lite i min omfamning så att hon kunde kolla upp på mig.
” Jag hoppas innerligt att dom vinner men jag tror tyvärr den här matchen kommer vara väldigt jämn och ha mycket med nerverna att göra. Då det är många sponsorer som är här och kan signa dom till bättre klubbar ” sa hon och jag nickade instämmande.
Stefan pratade klart med laget och vi började gå ut med dom före oss.
Vi såg att det andra laget kom gåendes och vi gick lite åt sidan så att dom också skulle få plats att gå förbi men självklart skulle den där Mark ställa till med en scen och stötte till Naila hårt när han gick förbi. Ett plågsamt stön lämnade hennes läppar och jag vände mig snabbt mot Mark för att rycka tag i han arm.
” Vad är ditt problem? ” skrek jag mot honom och han kollade chokat på mig.





Så nu är äntligen kapitel 21 upp och jag är ledsen att det inte kom upp igår som jag hade planerat men det kom lite saker i mellan. Så det kom idag istället och jag hoppas på att få upp ett imorgon.
Men vad tycker ni om kapitet? och vad tror ni händer nu?
Kommentera!!!!


 


Kommentarer
Postat av: Ebba

OMG!!! Meeeeeeeeeeeer!!

2012-04-25 @ 06:42:21
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEER!

2012-04-25 @ 14:57:23
Postat av: Felicia

Oooooooh...

SPÄNNING!

THEY'RE SOOO GONNA' FIGHT!

Crowd screaming

"FIGHT! FIGHT! FIGHT!.."

LoL- PUSS PÅ DIG!

2012-04-25 @ 20:56:12
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback