Game on kapitel 10



” Okej om vi säger så här. Han kan inte slita sin blick från dig, han gör allt för att starta en konversation med dig och han har nu försökt kyssa dig ” sa hon och ett leende spreds på mina läppar. Hon kanske hade rätt, kanske var det något mellan mig och Justin. Men om något hände skulle det sabba våran vänskap om det inte gick.
Mina tankar avbröts av att läraren kom in i rummet och smällde igen dörren efter sig för att alla skulle bli tysta och lystna på honom.




” Naila ” jag drogs ur mina tankar och kollade på vår matte lärare som kollade surt på mig.
” Vad? ” frågade jag och försökte vakna upp lite.
” Kan du berätta för klassen vad talet blir på uppgift 18 ”sa han och jag kollade ner i min bok för att leta efter svaret.
” Det är -14  ” sa jag och han nickade kort innan han vände sig mot talan för att skriva upp svaret. Han fortsatte med lektionen och jag kände återigen hur min fokus gled längre och längre bort från lektionen.

*
Jag ryckte till när skolklockan ringde ut för lunch och jag packade snabbt ihop mina skolböcker innan jag med Jillian började gå bort mot våra skåp.
” Hur är det med dig Naila? du verkar lite of ”
  ” Det är bra, jag kan bara inte fokusera mig på lektionerna och det är jätte irriterande ”
” Är det Justin igen? ”
” Ja, jag kan bara inte få ut honom ur mina tankar och det driver mig till vansinne ”
” Har du försökt prata med honom om det, jag menar du måste ju få bort det så att du kan spela ditt bästa på cupen om två dagar ” sa hon och jag suckade. Jag hade försökt prata med honom flera gånger men varje gång var det någon som skulle störa så jag hade inte kunnat göra det än.
” Nej jag har inte kunnat få en ända ensam stund med honom med femton andra killar runt omkring oss och jag vill få det gjort innan cupen så att jag kan hålla fokus på det men jag tror tyvärr inte det kommer hända ” sa jag och hon kollade medlidande på mig.   
” Vill du att jag ska prata med honom åt dig? ”
” Nej jag vill göra det själv, det blir konstigt annars ”
” Men säg till om du vill ha hjälp med något ” sa hon och jag log tacksamt mot. Även fast jag inte känt någon här lite mindre än två månader kunde jag berätta allt för dom och det kändes skönt. För jag har aldrig haft någon kompis jag bara kan prata av mig med utan att dom ska göra något skämt av det.
Vi slängde in våra böcker i våra skåp och började gå bort mot matsalen. På vägen dit möte vi några ur laget och jag hälsade glatt på dom.
När vi kom bort till matsalen stog Chaz och Ryan i kön och vi gick snabbt bort till dom.
" Yes, ät kompis " utbrast Chaz och jag skrattade.
" Vad är det nu då? "
" Det är typ ingen som ska äta, dom ska gå till grillen och käka, men jag har inga pengar så jag måste äta här " sa han och jag klappade honom lite på axeln innan jag drog med mig honom bort till maten.
" Varför är alla så känsliga när det gäller maten för, den är ju helt okej för att vara skolmat " sa jag och han nickade instämmande.
" Jag vet inte, dom kanske bara är för fina för sån här mat " sa Chaz med någon konstig dialekt och jag skrattade. Jag la upp mat på min talrik och tog med mig ett glas bort till ett ledigt bord. Jag satte mig ner och såg att det bara var jag, Chaz, Ryan, Jillian och Lukas som stannat för att skolmaten. Jag började ära av maten och efter tio minuter hade vi alla ätit upp. Vi gick ut till en skolgården och satte oss på gräset. Vi skulle ha en längre lunchrast då våran SO lärare var sjuk.
” Kan ni fatta att vi åker om mindre än två dagar ” nästan skrek Ryan ut och vi alla skrattade.
” Juste ni var ju inte där föra året ” sa jag och satte på mig mina pilotglasögon.
” Nej det var vi inte, men vart kom ni föra året? ” frågade Chaz och jag kollad bort mot honom.
” Eh vi kom på femte plats det året, fast vi körde ju i för säg i ett år äldre serien så det kanske inte var konstigt att vi inte vann ”
” Det kanske kan ha med det att göra eller så var ni inte lika bra då bara ” sa Chaz och jag la mig ner på rygg i gräset.
” Kanske det kanske ”
” Tror du ni kommer ha någon chans mot ditt gamla lag ” frågade Jillian och jag möte henens blick.
” Ja det tror jag, jag har alltid underskattat er men jag tror seriöst att vi kan vinna över dom i år och jag måste säga att det ska bli kul att se deras miner när vi vinner över dom ” sa jag och skrattade åt synen när Mark grät. Jag hade bara sett honom göra det en gång förut och det var när vi förlorade kvartfinalen och inte gick vidare i serien.
” Jag önskar jag kunde följa med ” sa Jillian drömmande och jag skrattade.
” För det är ju så synd om dig att du ska till Spanien en vecka där det är varmt och skönt. Man jag önskar också att du kunde följa med, skulle vara skönt att åtminstone ha någon tjej att prata med ”
” Åh stakars Naila som får vara omringad av några hundra snygga, vältränade killar som kommer drägla över dig. Ja det är så himla synd om dig ” sa hon och jag skrattade.



” Dom kommer inte drägla efter mig, jag kommer ju vara i hockey kläder ju ”
” Ja för det kommer du ju vara i under hela veckan ”
” Nej men ”
” Men vad, kom igen du kommer typ vara den enda tjejen där då det är en kil cup och eftersom du är det kommer alla följa efter dig som små hundvalpar ” sa hon och vi alla skrattade.
” That’s so not going to happen ”
“ Tro mig det kommer hända “
” Det kommer det visst och du kommer få se ” sa hon och jag kunde inte sluta skratta.
” Dom flesta killar gillar inte ens när tjejen är mer vältränad än dom ”
” Ja för du kommer ju var asså mycket mer vältränad än alla killar där ”
” Inte alla men vissa, det är ju delvis därför Lukas inte vill ha mig ” sa jag på skämt och han blinkade med ena ögat mot mig.

*

Resten av dagen hade jag lyckats hyfsat bra med att hålla tankarna borta från Justin men så fort det blev tråkigt poppade Justin som magiskt upp i mitt huvud.
Jag stog nu och började packa ner allt jag skulle ha med mig till cupen och jag insåg nu att det skulle bli mycket packning med alla kläder och hockey grejer. Det var tur att vi lånat en buss som vi ska åka tillsammans med ner då det skulle bli väldigt mycket packning. Jag stoppade ner skridskorna och några rullar tejp innan jag drog igen väskan med alla hockey kläder som jag lyckas packa ihop på bara en halv timme. Jag la upp min andra väska på sängen för att börja packa mina andra saker som kläder utanför hockeyn, hörlurar, pengar och massa annat som man brukade ha med sig på cup. Jag pressade ner allt utom det jag skulle ha på mig på resan och ställde dom vid min dörr så att jag sen lätt bara kunde bära ner dom.
Jag slängde mig på min säng och drog upp min mobil då jag fått ett sms tidigare. Det var ett sms från Chaz som jag öppnade snabbt.
< Träffade Justin idag och han beter sig konstigt, har du pratat med honom idag? >
< Nej det har jag inte, varför undrar du? >
” För att han vart så här sen vi lämnade er ute på din altan och jag börjar bli lite orlig för honom, han är inte samma roliga och glada Justin längre >
< Tror du att när vi nästan kysstes sabbade våra vänskap? :( >
< Nej det tror jag inte, det har säkert inget med dig att göra. Jag bara undrade :) >
< Okej, syns imorgon :) > skickade jag tillbaka och la ner min mobil bredvid mig i sängen i fall han skulle skicka något sms tillbaka.



Chaz hade frågat ett X antal gånger fall jag verkligen mådde bra och varje gånge sa jag ja, vilket var halft sant. Då jag inte var sjuk eller något men har haft svårt att tänka på annat än Naila, Naila och än en gång Naila.
Vi hade inte pratat ordentligt eller skämtat med varandra som vi gjort tidigare sen vi var nära på att kyssa på hennes altan. Tänk om jag hade förstört våran vänskap genom att försöka kyssa henne, hon såg mig säkert bara som kompis och jag kunde inte nöja mig med det utan ville ha så mycket närmre. Trycka hennes lilla men välltränade kropp mot min och trycka mina läppar mot hennes så fylliga och perfekta läppar. Bara få reda på fall hon kände likadant som jag och fall det skulle kunna bli något mer mellan oss.
Jag drogs ur mina tankar när Chaz knäppte med fingrarna framför mitt ansikte. Jag skakade på huvudet i ett försök att fokusera på annat och jag lyckades väll halft när Naila fortfarande var i mina tankar men jag kunde ända höra och fatta vad Chaz sa.
” Justin är du säker på att du är okej, du beter dig konstigt och har gjort det dom senaste veckorna ” sa han och jag visste att han såg igenom mig, han kände mig allt för väll för att veta att jag ljög honom rakt upp i ansiktet när jag sa att jag är helt okej och jag orkade inte fortsätta ljuga för honom.
” Nej Chaz jag mår skit, jag kan inte få Naila ur min skalle och det gör mig gallen. Jag skulle gärna ha henne i mina tankar men kanske om det var lite andra tankar om henne än undra fall hon gillar mig eller bara ser mig som en kompis ”
” Du gillar henne verkligen ”
” Jag har aldrig fått så här starka känslor för någon i hela mitt liv ” sa jag och han skakade förstående på huvudet.
” Då tycker jag du borde veta att ” började han men avbröt sig mitt i meningen.

 





Så nu är kapitel 10 uppe och jag är ledsen att det inte kom upp igår men jag var borta lite längre än planerat så jag han inte skriva ett kapitel. Imorgon kommer nog ett kapitel någon hång på eftermidan eller sent på kvällen då jag inte kommer vara hemma under kvällen.
Men vad tycker ni om det här kapitlet? Vad tror ni Chaz kommer säga till Justin?
Kommentera!!


 


Kommentarer
Postat av: Ebba

Att naila gillar honom!! Meeer!

2012-04-08 @ 01:05:56
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Linn

EMELIE TÖRNBRAND! du kan inte sluta så!!!!!!!!!!!!!!!! skriv mer nu!

2012-04-08 @ 01:09:43
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Linn

jättebra kapitel, btw. ;)

2012-04-08 @ 01:10:18
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Felicia

N.E.J!

Han får inte säga! Då blir det inte lika roligt!

Nu lyssnar du på mig, lyssna INTE på Ebba!

ses imorgon, Pöss!

<3

Ps. LOVE YOOOOOOO! xD

Okej, nu ska jag bara, ehm, sluta...

2012-04-08 @ 01:22:03
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback