Just Twitter kapitel 2




Jag kollade typ tio gånger innan jag förstod att
det var rätt namn jag hade sett.
Det måste ju vara ett skämt, tänkte jag.
Varför skulle han följa mig av alla 15 miljoner som följer honom.
Jag skakade bara lätt på huvudet med ett stort leende på läpparna och gick in på meddelande.
Och där stod namnet igen.
Han hade svarat på min fråga.
Jag hade frågat om det inte var jobbigt att vara kändis med
alla skrikande tjejer som skricker så fort det ser honom och
skickar meddelande till honom att dom älskar honom typ varje minut.
Jag gick bort till Melli och satte mig på hennes säng.
Hon drog lite på sig och tittade upp på mig.
" Vad är det " frågade hon.
" Jag tror nog du vill se det hät " sa jag och gav henne mobilen.
Hon tog tag i mobilen och jag såg ett leende växa på hennes läppar.
" Är du seriös " Skrek hon.
" Jag antar det efter som han har ju svarat på mitt meddelande "
sa jag med en enkel axelryckning.
" Va " sa hon snabbt innan hon började knappa på mobilen igen.
Hon skrek till när hon hade läst klart meddelandet.
" Läs högt, jag har inte läst det en " sa jag och kollade på henne.
Hon log och började att läsa.
" Okej så här skrev han. Ja det kan vara väldigt jobbigt med alla skrikande tjejer
och alla meddelande jag får hela tiden. Men jag älskar verkligen mina fans "
Hon tittade på mig med ett leende.
" Förstår du vad det här betyder " frågade hon med stora ögon.
Jag måste sett ut som ett frågetecken för Melli suckade osh sa
" Han har ju lagt märke till dig för en anledning "
Det hade jag inte tänkt på.
" Men vad ska jag göra nu " frågade jag.
" Ställ mer frågor så klart " sa hon.
Jag kollade på henne för att se om hon var seriös, vilket hon verkade vara.
Jag tog tillbaka min mobil och satte mig på min säng.
Jag satt nästan i fem minuter innan jag skrev.
< Men om du måste vara ärlig, vad är det jobbigaste med att vara du >
Jag satte mig med ryggen mot väggen och kollade ner på mobilen.
Han skulle säkert inte ens svara på mitt meddelande.
Jag menar varför skulle han göra det.
Sen måste jag ha somnat för jag kommer inte håg mer i alla fall.

Jag vaknade av att Melli stog och ropade på mig samtidigt som hon ruskade om mig.
Med trötta ögon kollade jag upp på Melli som redan var ombyt och klar.
Skit jag måste ha försovit mig igen.
Jag satte mig snabbt upp och kollade på klockan. Bussen går om 20 minuter.
Jag ställde mig snabbt upp och vinglade till lite.
Men lite trötta ben sprang jag fram till garderoben och drog på mig ett par 
jeans shorts som jag matchade ihop med ett svart linne och en vitt kofta.
Jag gick in i badrummet där jag snabbt drog på lite mascara och kajal.
Sen gjorde jag en slarvig fläta av mitt hår som jag slängde över min högra axel.
Samtidigt som jag sprang ner för trappan stoppade jag ner alla mina böcker och det jag skulle ha.
När jag kom ner stog Melli och väntade på mig vid dörr öppningen.
Jag drog på mig mina kängor och drog väskan över axeln.
Vi låste dörren och började spring mot bussstationen när en tanke slog mig.
Jag stannade och tänkte efter ordentligt på vilket datum det var.
Jag hörde hur Melli ropade på mig och sprang fram till mig.
" Vad är det " frågade hon.
" Vad är det för datum idag " frågade jag.
" Den 16, men kunde inte du frågat det när vi satt på busse som vi nu missade " sa hon.
" Nej " sa jag med ett leende.
" Vad är det med dig " frågade hon.
" Inget det är bara det att du inte ska till skolan idag " sa jag.
" Nej jag kommer inte komma till skolan i tid nej " sa hon surt.
" Nej du ska inte ditt alls " sa jag och små log för hon fattade verkligen inte vad jag menade.
" Va " sa hon och nu såg hon ut som ett stort frågetecken.
Jag skrattade till lite innan jag kunde börja prata igen.
" Det är ju studiedag idag och du behöver inte gå till skolan " sa jag.
" Så du menar att vi har stressat i onödan " frågade hon.
" Nej du gar stressat i onödan " sa jag.
" Va " frågade hon lite skeptiskt.
" Ja vår lärare Lisa sa att om jag ville så kunde jag komma till studion och arbeta 
där hela dagen med mina låtarr " sa jag.
" Kan du inte skriva dom hemma " frågade hon.
" Nej jag har min gitarr och alla mina texter i skolan " sa jag.
" Men kan du inte bara hämta dom och kom hem sen " frågade hon 
" Du vet att jag inte får nåt gjort när jag är hemma " sa jag.
" Men du kommer väll hem ikväll så att vi kan dansa " frågade hon.
" Så klart jag behöver ju pengarna, du vet " sa jag
" Så du kommer hem för att få pengar " frågade hon
" Det plus att jag älskar att dansa " sa jag.
" Bra, men du måste gå nu bussen kommer " sa hon.
Jag gav henne en snabb kram innan jag gick bort mot bussen.
När jag kom på satte jag mig längst bak som vanligt och drog på mig mina trasiga hörlurar.
Jag behöver verkligen ett par nya hörlurar, men högst upp på listan står ju en iphone.
Vilket jag skulle kunna köpa om vi vann vårt batell idag.
Jag log åt tanken att äntligen skulle få än bättre mobil än den här.
Jag gick in på Spotify och satte igång min Justin Bieber lista och höjde volymen.
När bussen hade åkt i ungefär 5-6 minuter kände jag min mobil vibrera i fickan. Jag tog upp mobilen och såg att jag fått ett meddelande på twitter.
Jag log när jag såg vem det var.
< Att vara så snygg så att man har var ända tjej efter sig ;D > hade han skrivit.
Jag startade när jag läste meddelandet.
< Haha vem sa att dom inte bara sprang efter dig för pengarna :P > skrev jag tillbaka.
< Kanske för att dom har mina posters på hela väggarna ;D > skrev han.
< Självsäker på hög nivå :) > skrev jag.
< You know it :P > skrev han.
< Men ärligt > skrev jag tillbaka.
Jag kollade ut genom fönstret och såg att det snart var stationen jag skulle gå av på. Jag tröck på knappen och buss stannade vid busshållplatsen.
När jag klev av kände jag hur min mobil vibrerade igen.
Jag tog upp mobilen och log än en gång när jag sog vem det var.
< Okej om jag ska vara helt ärlig så är nog det jobbigaste när det är väldigt många som flockar sig runt mig > skrev han.
< Klarar inte våran lilla kändis av när det blir lite trångt ;P > skrev jag.
< Eh nej jag får panik :( > skrev han.
< För många snygga tjejer :P > frågade jag.
< Asså det är ju inget fel på dom men jag får panik på grund av att jag har klaustrofobi :( > skrev han.
< Förlåt jag visste verkligen inte, har jätte dåligt samvete nu :( > skrev jag.
< Du behöver inte ha dåligt samvete för det, du visste ju inte. Det är bara vissa som vet om det :) > skrev han
< Är det därför du alltid har så många vakter runt dig? > frågade jag.
< Mesta dels men också för min säkerhet :P > skrev han.
< Haha säkerhet går alltid först :) > skrev jag
< Alltid :D > fick jag tillbaka.
Jag la ner mobilen i fickan och fortsatte gå mot studion. När jag kom ditt stog dörren öppen och jag såg miss Lillstrad springa fram och tillbaka med massa papper som hon slängde runt omkring sig. Det låg papper över hela golvet och på hela hennes skrivbord.
När hon såg mig hoppade hon till och tappade det hon hade i famnen
så att det blev ett stort moln av papper som flög runt.
" Oh det är bara du " sa hon och forsatte att springa runt i rummet.
" Vad har hänt här " frågade jag.
" Jag har tappat bort betygs papprena " nästan skrek hon till mig.
" La inte du dom i stols facket föra veckan " sa jag.
Hon kollade på mig snabbt innan hon vände sig om och sprang fram till stolen.
Hon drog upp en pappers hög ur fickan och kollade sedan på mig.
" Seriöst jag vet inte vad jag skulle gjort om du inte hade kommit " sa hon och pustade ut.
" Ingen orsak " sa jag och skrattade.
" Eh som du ser så är det ju en rätt så stor röra här inne och jag hinner verkligen inte
städa upp det här för jag ska på lärar möte och prata betyg nu. Så om du kunde hålla dig
inne i dom två inspelnings rummen så vore det jätte snällt " sa hon.
" Ingen fara jag ville ändå testa en sak " sa jag
" Vad bra, och du vet ju hur allt fungerar så det blir nog inga problem " sa hon.
" Gå " sa jag när jag såg att hon kollade ner på sin klocka för typ femte gången.
Hon nickade mot mig och tog tag i sin väska och gick.
Jag stod och kollade på röran i rummet nån minut innan jag gick bort mot mitt
skåp där jag hade alla mina låt texter och min gitarr.
Jag hängde in min jacka och ställde väskan på boten av skåpet.
Drog till mig text häftet och gitarren och gick bort mot inspelnings rummet.
När jag komm ditt ställde jag i ordning allt ihopa och ställde in rätt höjd på grejerna.
När jag tog upp mobilen för att kolla vad klockan var såg jag att jag fått ett meddelande
på twitter och öppnade det.
Det var ett till meddelande från honom.
Jag hade aningar om va han kanske hade kunnat skriva.
Men jag hade aldrig någonsin kunnat tro att han skulle fråga mig deta.




Så nu är kapitel 2 ute hoppas ni gillar den. Inte så mycket som hänt men ändå.
Kommentera gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback