Just Twitter Kapitel 1



Jag kan inte fatta Melli fåt mig att gilla honom och börjat följa honom på twitter.
Nu kommer ju alla få reda på att jag också är en Beliber.
Jag har ju varit den tjejen som typ har hållit ett så stort avstånd
från honom som möjligt, men efter att ha sett hans film och hört hans
nya jul album var jag som fast.
Jag sitter och läser hans bok så fort jag har lite tid över
och jag har typ lyssnat på hans låtar dygnet runt.
Så jag kan nästan alla hans låtar utan till.

På vägen hem från stan så tog jag och Melli bussen hem.
Vi hade vart på kvartet och dansat.
Vilket vi hade gjort nästan varje kväll dom senaste tre veckorna.
Så länge vi inte hade musik lektion.
Vilket vi hade två gånger i veckan tillsamans sen har
jag en egen privat lektioni veckan.
På dom lektionerna sitter jag mest och och skriver mina egna låtar
och spelar ofta gitarr eller piano till.
Ibland om jag vill ha trumoer eller flera instrument så spelar jag
in det på en skiva och sjunger till.
Men idag hade vi inte haft någon lektio så vi hade
åkt till kvarteret och dansat mycket.
Jag älskade att vara på kvarteret.
Dom som var där var nästan som en familj för mig.
Eller så nära en familj jag komma efter som att jag har rymt
hem ifrån för ungefär en månad sen.
Jag hade bara tagit mina kläder, dator, pengar och lite
annat viktigt och bara stuckit.
Jag hade redan pratat med Melli och hon sa att jag var mer än välkommen
att bo hos henne.
Melli var ett år äldre än mig och efter att hennes föräldrar
dött i en bil olycka för tre år sen hade
hon bott med hennes bror.
Och efter som han aldrig var hemma så var det väldigt
lätt för mig och Melli att smita utt.

Vi fick springa dom sista hundra meterna för att hinna med bussen.
Vi satte oss som vanligt vanligt längst back i bussen med
ryggarna mot fönstret och våra föter på sättet.
När bussen hade startat vände sig Melli med ett leende mot mig.
" Asså du var ju grym där borta, jag menar alla kollade på dig
och då menar jag verkligen alla " sa Melli.
" Du var inte så dålig själv " sa jag.
" Ja men ingen lägger ju märke till mig när du är omkring " sa hon.
" Haha, men det är ju bara för att jag har dig och resten av vårt crew bakom mig " sa jag.
" Och varför tror du att vi ser bra ut da " frågade hon.
" För att ni är jäkligt bra dansare " sa jag.
" Nej " sa hon och skakade lätt på huvudet.
" Jo och det vet du " sa jag.
" Den enda anledningen till att vi ser bra ut är för att vi har dig i spetsen
och det är du som kommer på dansen " sa hon lite högre än hon behövts 
för nu kollade alla som satt i bussen på oss.
" Förlåt " sa hon till dom som satt i bussen och jag började att skrata.
" Haha jätte kul " sa hon.
Vi var tysta resten av vägen hem.
Men efter att vi båda låg i varsin säng ny duschade och klara vände sig Melli mot mig.
" Har du sett vad Fredrik har skrivit " frågade hon.
Jag skakade på huvudet och tog upp mobilen.
Jag gick in på facebook och såg att Fredrik skrivit ett inläg om ikväll.
" Hur stolt blir man inte när ens tjej aldrig har förlorat ett batell " hade han skrivit.
Jag tröck på gilla knappen och kommenterade
" Önska jag kunde säga det samma ;D " 
" Varför dansa när man kan se sin snygga tjej dansa " skrev han.
" Haha, älskar dig " skrev jag.
" Älskar dig också " fick jag tillbaka av honom.
Jag gick in på twitter och såg att jag fått en till följare och ett meddelenade.
Jag gick först in på följare och tänkte att det säkert var en av 
Fredriks alla kompisar som börjat följa mig.
När jag gick igenom alla mina följare för att se vem som börjat följa mig så 
fastnade min blick på ett namn jag aldrig trodde jag 
skulle få se på den här listan.




Nästa kapitel kommer så fort som möjligt ;p hoppas ni gillar den.
Kommentera gärna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback