Memories Can Come And Go - Kapitel 19 part 2

Tidigare kapitel
 ”Vad menar du med att det är tillbaka? Vad är det som är tillbaka ens?”

 ”Mitt minne. Det är tillbaka. Jag mins allt”

 ”Du menar att du mins...”

 ”Min karriär, Scooter, Alfredo, Usher, Jazzy, Jaxon, Selena” sa han och jag kände hur jag stelnade till när han nämnde Selena. Så det är så här jag ska få reda på hans val alltså. Mitt ute i ingenstans. Men tydligen var Justin inte klar du han började prata ”Och jag kommer ihåg dig. Vårat bråk, mitt misstag och vårat samtal”

 ”Okej så varför gråter du?”

 ”För att jag kommer ihåg vad som hände den kvällen. Jag kommer ihåg mitt val”

 



 

 

Justins perspektiv

 Jag vet inte hur jag ska förklara känslan som jag fick när allt helt plötsligt kom tillbaka. Det var konstigt, förvirrande och jag blev nästan alldeles snurrig. Det var liksom ingen särskild ordning på minerna, dem kom lite huller om buller och det var förvirrande. Jag visste inte riktigt vad som var. Men allt jag visste var att det här skulle underlätta en hel del.

 Minnen av mig och Selenas spelades om och om igen i mitt huvud och jag kände en konstig känsla spridas inom mig. Men jag kunde inte avgöra än om det var kärlek eller hat. Eller kanske lite både och.

 Allt var vara så himla förvirrande.

 

 ”Justin” sa någon nästan osäkert bakom mig och jag vände mig lite sakta om för att kolla upp på Tiffany som kollade med frågandes på mig. Vilket inte var något konstigt då jag måste se ut som skit just nu

 ”Justin är du okej?” frågade hon och sjönk ner på knä framför mig. Jag  skakade bara smått på huvudet och hon  kollade nästan medlidande på mig. Hon greppade tag om min hand för att vissa att hon var här för mig jag log lite snabbt mot henne. Men det försvann lika fort som det kom.

 ”Justin vad är det? Du vet att du kan prata med mig”

 ”Det är tillbaka”

 ”Vad menar du med att det är tillbaka? Vad är det som är tillbaka ens?”

 ”Mitt minne. Det är tillbaka. Jag  mins allt”

 ”Du menar att du mins...”

 ”Min karriär, Scooter, Alfredo, Usher, Jazzy, Jaxon, Selena” sa jag och såg hur hon stelnade till framför mig när jag nämnde Selena. Jag visste att hon var rädd att jag skulle lämna henne om jag fått tillbaka minnet. Och att jag nu nämnde henne skrämde henne ”Och jag kommer ihåg dig. Vårat bråk, mitt misstag och vårat samtal”

 ”Okej så varför gråter du?”

 ”För att jag kommer ihåg vad som hände den kvällen. Jag kommer ihåg mitt val” jag såg hur Tiffany svalde hårt när jag nämnde valet. 

Valet hade varit väldigt enkelt att ta när jag väll fått minnen från när jag spenderat tid med dem båda. Uppenbart nästan. 

"Så?" frågade Tiffany osäker och kollade ner på marken mellan oss. Vägrade att möta min blick. 

"Du vill veta mitt val?" frågade jag med ett litet leende och jag log smått mot henne. Inte för att hon kunde se det då hon kollade ner i marken men hon nickade lite svagt till svar. 

"Är inte det ganska uppenbart?" frågade jag och hon suckade högt. 

"Du väljer Selena" sa hon och jag kollade chockat ner på henne. 

 

(Början av våren 2012)

Jag gick hand i hand med Selena upp för hennes uppfart till hennes hus och jag hade en konstig känsla i magen. Jag vet inte varför. Jag hade haft den här känslan hela kvällen. Ända sedan vi bråkade med varandra för någon vecka sen så har jag inte känt samma sak  för henne. Det var inte samma sak att kyssa henne längre utan dem kändes fram tryckta och stela.

 ”Tack förresten” sa Selena när vi nådde dörren som ledde inte till hennes hus och vände sig mot mig. Jag vände mig mot henne och gav mig henne ett litet leende.

 ”Tack för vad?”

 ”För i middagen, filmen. Allt helt enkelt. I kväll var bara helt perfekt. Exakt vad jag behövde”

 ”Jag är glad att jag kunde stå till tjänst” sa jag och ett litet skratt lämnade hennes läppar. Jag log lite smått när fjärilar spreds i magen pågrund av ljudet. Okej så jag kanske fortfarande kände något för henne men det var absolut inte som jag gjort förut.

 ”Jag älskar dig” sa Selena och ställde sig snabbt upp på tå för att ge mig en kort kyss på läpparna innan hon ställde sig till rätta igen.

 ”Jag älskar dig också” sa jag och placerade en kyss på hennes näsa innan jag började gå bort mot grinden som skiljde Selenas hus från gatan. 

 Precis när jag skulle öppna grinden vände jag mig om för att se att Selena fortfarande stod kvar på altanen och kollade på mig. Jag vinkade lite smått mot henne och gav henne ett litet leende innan jag vände för att gå bort mot bilen.

 Jag kände något för Selena. Det var helt klart men frågan är bara fall det fortfarande är något värt att satsa på

 

(Slutet av våren 2012)

 ”Jag har inte förändrats Tiffany. Varför kan du inte bara inse att jag inte har förändrats och är samma person som du en gång i tiden gillade och var kompis med”

 ”För att jag är rädd” utbrast hon och skakade smått på huvudet.

 ”Rädd för vad?”

 ”För att jag ska fall tillbaka där jag var förut, att jag ska bli bortglömd och sårad igen”

 ”Tiffany lyssna på mig, jag gjorde ett misstag som valde min karriär före dig. Det största misstaget jag någonsin har gjort men jag kan inte göra det ogjort. Jag önskar att jag kunde men jag kan inte hur mycket jag än försöker”

 "Så vad är det du gör nu då?" frågade hon och kollade frågades på mig. Jag svarade henne inte utan vara kollade in i hennes vackra stora blåa ögon som jag förut hade lyckan att se vardagligen. Hur hade jag klarat mig utan dom så länge. Eller den större frågan. Hur hade jag kunnat klara mig utan henne var ett stort mysterium för mig. Hon var min andra halva, det har hon alltid vart. Jag antar att jag inte förs än nu faktiskt insett hur mycket jag behöver henne. Jag visste hur mycket jag saknat henne men aldrig trodde jag att det var så här farligt. Att vara här med henne nu fick mig att inse att hur mycket jag än försöker att glömma mina känslor för henne eller försöker övertyga mig själv att mina känslor var starkare för någon annan så går det inte. Jag älskar Tiffany, har gjort det och kommer alltid att göra det. Det är bara synd att det tog mig så här lång tid att inse det.

 "Något jag borde ha gjort för länge sen" sa jag tillslut och höjde mina händer för att greppa tag om hennes ansikte för att sen kunna pressa mina läppar mot hennes.

 Hon stod som förstenad framför mig någon sekund innan hon slappnade av och snart kände jag hennes händer läggas på mina höfter.

 Jag drog henne närmre mig och pressade mina läppar hårdare mot hennes. Jag kände hur ett glädje rus gick igenom mig, det bokstavligt pirrade i hela min kropp och jag ville bara ha mer. Jag har aldrig i mitt liv känt ett sådant stort behov av någon eller något förut och jag visste inte hur jag skulle hantera det. Jag vred på mig och lyfte enkelt upp henne på hennes skriv bord som stod bredvid hennes säng med hjälp av en arm runt hennes midja och den andra på hennes höft.

 Jag placerade den handen jag haft på hennes höft på hennes kind igen och strök lätt med tummen över hennes kind. Hon lutade sig undan från mig för att hämta andan lite och lutade sin panna mot min. Jag andades smått andfått och öppnade ögonen för att kolla ner på Tiffany som redan kollade upp på mig. Jag låste mina ögon med hennes och vi satt där i tystnad ett tag innan Tiffany avbröt den.

 "Justin jag tror inte att det här är så" började hon men jag avbröt henne snabbt genom att placera en kort kyss på hennes nu en aning svullna läppar.

"Våga inte ens säga smart, våga inte ens tänka det"

"Men Justin jag"

"Tiffany snälla bara, håll tyst" sa jag innan jag sammanlänkade våra läppar igen vilket fick henne att snabbt tystna mitt i ordet när hon började prata igen. Jag särade på hennes ben och gick in mellan dem för att komma närmre Tiffany som nu gav in i mina kyssar.

 

Jag kom ihåg den kvällen bättre än något av minerna som spelats genom mina tankar. Kanske för att det var det som betydde mest för mig. 

 Även fast det hade gått tre år sen jag träffat henne kunde jag fortfarande säga att jag älskade henne. Om möjligt kunde jag säga det med ännu mer trovärdighet. Det spelade ingen roll att vi vart borta från varandra, det kändes fortfarande som att jag kände henne bättre än mig själv. Det kändes som att jag fått tillbaka min andra halva.

 

 ”Du kan inte ha mer fel” sa jag och innan hon hann säga något drog jag henne till mig genom att linda mina armar runt henne midja. Jag placerade mina läppar över hennes i vad som skulle vara en kort och öm kyss men det övergick snabbt till något annat. 

 Tiffany greppade tag om mitt ansikte och vred huvudet lite åt sidan för att ge oss båda en bättre vinkel. Hennes naglar borrade nästan in sig i mina kinder när jag utan förvarning pressade in mina tunga in i hennes mun. 

 Jag log lite smått när jag hörde hur ett stön lämnade hennes läppar men dämpades då hennes läppar var hårt pressade mot mina. Jag drog mina armar tätare runt henne och började placera kyssar längst hennes nacke men blev snabbt avbruten när Tiffany hoppade ur min famn. Vi båda andades andfått och jag kollade chockat upp på henne.

 ”Okej jag är glad att du valde mig men varför har du tårar i ögonen. Du borde vara glad att du fått tillbaka minnet, inte gråta över det” sa Tiffany och jag skakade smått på huvudet.

 ”Tro mig jag är glad över att jag fått tillbaka minnet. Men det är en sak jag nästan hoppats att jag inte hade kommit ihåg” sa jag och Tiffany kollade oförstående ner på mig där jag satt.

 

(fortsättningen på Justin och Selenas samtal innan krasch)

"Du vet inte hur lättad jag blir av att höra dig säga det" sa hon och jag rynkade smått på pannan.

”Varför är det bra att jag kysste en annan tjej?” frågade jag förvirrat och det var tyst i ett tag innan Selena började prata igen.

”För att jag har gjort samma sak så då jämnar det ju ut det”

”Du har också kysst en annan?”

”Ja eller nej. Alltså det är lite komplicerat”

”Det kan väll inte vara så jävla komplicerat att säga fall du har kysst en annan eller inte. Det är inte så svårt, antingen är det ja eller nej”

”Alltså ja jag har kysst en annan kille men det är inte allt” sa hon försiktigt och jag kände hur hela jag stelnade till.

”Vad menar du med att det inte var allt du har gjort? Vad mer har du gjort?”

”Du får inte bli sur Justin det var inte meningen”

”Selena vad är det du har gjort”

”Jag hade sex med en annan kille okej. Nöjd nu?”

”Nej jag är inte nöjd med att du har legat med en annan kille. Du har legat med en annan kille. Hör du inte dem orden Selena?”

”Jo men snälla Justin du måste förstå. Första gången var jag ute och festade med kompisarna och”

”Första gången? Du menar alltså att det har hänt mer än en gång?”

”Ja men snälla Justin bli inte sur. Det var ett misstag. Det var efter vår fajt och jag var så himla sur på dig. Så jag frågade några kompisar om dem ville gå ut och dem sa ja. VI gick till en club och det var en kille där som bjöd mig på den ena drink efter den andra. Jag visste inte vad jag gjorde och det nästa jag vet är att jag vaknar upp i hans säng. Andra gången var bara ett väldigt stort misstag och den tredje gjorde jag bara för att. Jag vet inte ens varför jag gjorde det en tredje gång men snälla Justin du måste förlåta mig”

”Selena hur skulle jag kunna förlåta dig efter det här? Hur ska jag kunna lita på dig efter allt du har berättat?”

”Det är ju inte så att du är helt oskyldig heller. Du har vart med en annan också”

”Ja det har jag och det nekar jag inte. Men det hände bara en gång och vi kom aldrig längre än så”

”Och, du har fortfarande gått på bakom min rygg så det är ju samma sak”

”Hur fasiken är det samma sak Selena? Jag gjorde det en gång. Du gjorde det tre gånger och du gjorde mer alla tre gångerna också”

”Oh kom igen Justin, som att du inte hade haft sex med den där Tiffany om det inte är så att era mammor hade vart i samma hus”

”Det kanske är svårt för dig att tro men nej. Jag hade inga tankar på att ha sex med Tiffany”

”Men jag är säker på att hon ville det”

”Det tror jag sällan. För din information så var det hon som övertalade mig att jag skulle prata med dig så att jag skulle kunna reda ut mina känslor för dig”

”Jaha så det säger du? Hur går det med det då?”

”Väldigt bra faktiskt. Jag har insett att det du och jag hade, inte längre finns där. Det har nog inte funnits där på ett tag heller”

”Nej vet du vad Bieber, dem har aldrig funnits där. Kanske lite smått i början av vår relation men mot slutet så har det bara vart en PR grej. Jag menar du ser ju bra ut så jag hade ju ingenting att förlora på det” sa hon och jag kände hur tårarna nu spreds i mina ögon. Även fast jag redan innan samtalet hade bestämt mig för Tiffany, sved det att höra att en stor del av min relation med Selena var falsk. Eller det var i alla fall vad hon sa. För även om jag inte älskade Selena längre så har jag en gång i tiden gjort det.

"Vad är det Bieber? Har du tappat talförmågan?" skrattade hon och jag försökte blinka bort tårarna som var i mina ögon men misslyckades. Dom började rinna ner för mina kinder men jag orkade inte bry mig så jag lät dem falla. 

"Oh och Bieber. Bara så du vet så har jag en intervju om två dagar och om du inte har något emot det så kommer jag säga att det är jag som gjorde slut med dig för att du sårade mig djupt"

"Selena seriöst gör inte det här. Om jag någonsin betydde något för dig så gör du inte det här"

"Oh det gjorde du men tyvärr för dig så betyder så betyder min karriär mer för mig och att spela den förkrossade flickvännen ger mig all den uppmärksamhet jag vill ha" sa hon och jag knöt mina näver hårt.

"Seriöst Selena om du ens"

"Hej då Justin" avbröt hon mig med och samtalet avbröts.

Jag kollade chockat på den ett tag innan jag ställde mig upp och greppade tag om lampan som stod på bordet bredvid mig och kastade den hårt i väggen vilket fick den att gå i tusen bitar. Jag drog en frustrerad hand igenom mitt hår och gick fram och tillbaka i rummet då jag inte visste vart jag skulle ta vägen.

Efter ett tag greppade jag tag om min mobil som jag lämnat på soffan och sprang ut till bilen. Jag visste inte vad jag ska göra men jag visste vem jag kunde prata med det här om, som inte skulle döma mig. En person som trots att jag sårat alltid kommer stå vid min sida. Tiffany.

 

När jag berättat för Tiffany vad som hänt kollade hon med chockat ner på mig och jag kunde se hur tårar spreds i hennes ögon.

 ”Så det är varför du väljer mig? För att Selena egentligen är en falsk bitch?” sa hon och jag kollade chockat upp på henne. Hade hon inte hört den biten där jag berättade att jag redan innan samtalet hade bestämt mig för henne.

 ”Jag det var ju trevligt att veta och vet du vad. Om jag egentligen bara är ett så kallat tröstpris för att du inte kan få Selena så kan du räkna bort mig också” sa hon och innan jag hann säga något började hon att gå bort mot hennes bil som stod parkerad några meter bort.

 

Tiffanys perspektiv

 Jag torkade snabbt bort tårarna som rann ner för mina kinder med min ena hand samtidigt som jag med den andra rotade i fickan efter mina bilnycklar. Jag ville komma bort här ifrån och bara åka vart jag nu än åker. Jag var en sådan stor idiot. Det var ju självklart att Justin skulle välja Selena men nu när han inte kunde ha henne så fick han nöja sig med mig. Jag hade inget att erbjuda Justin.

 Precis när jag skulle stoppa in nyckeln och öppna dörren in till passagerarsättet kände jag hur Justin greppade tag om min handled och drog i den lite smått vilket fick mig att mot min vilja vände mig mot honom.

 ”Justin vad i” var allt jag hann säga innan jag blev tystad av Justins läppar han placerade över mina. Hans pressade sig upp mig vilket fick mig att tryckas upp mot bilen bakom mig. Justins händer som var placerade på min midja började inom kort att vandra ner mot mina lår som han snabbt tog ett fast grep. Innan jag hann så mycket som ens blinka hade Justin lyft upp mig och lindat mina ben runt hans midja. Han pressade sig ännu närmre mig för att hålla mig på plats innan han släppte mina lår för att istället greppa tag om mitt ansikte.

 ”Om det är någon som var ett tröst pris så var det Selena för att jag inte längre kunde få dig. Tiffany jag älskar dig och det kommer jag alltid att göra. Vad som än händer. Okej?” frågade han en aning andfått och jag nickade bara smått innan jag pressade mina läppar mot hans igen. Behövde inte längre hålla tillbaka vad jag kände då Justin nu äntligen fått tillbaka sitt minne. Vilket ledde till att jag inte längre behövde oroa mig för att han skulle lämna mig för Selena.

 Han sa att han valde mig. Han sa att han älskade mig och det var allt jag behövde höra just nu.

 



 

Okej den här delen blev dubbel så lång som den andra. Är inte nöjd med det men orkar heller inte skriva om det. Men jag hoppas att ni gillar det. Och precis som dem flesta gissade valde han Tiffany :D

Vill också tacka alla som kommenterade på del 1. Det är pågrund av er som jag lägger upp det här idag. Ni gör mig verkligen jätte glad och kände mig nästan tvungen att lägga upp det här efter hur bra ni kommenterade på det förra. Så snälla fortsätt att kommentera så på alla kapitel. Det betyder verkligen jätte mycket <3

 

Men vad tyckte ni om hans minne då om han och Selenas samtal? :O 

 

KOMMENTERA MYCKET INFÖR NÄSTA.

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Emilia<3

Sjukt bra som vanligt! <3

2013-06-19 @ 23:08:51
Postat av: Fanny

Jaaaaaaaaaaaa han valde Tiffany :D det var så hääääääääääääääääär bra :)

2013-06-19 @ 23:14:57
Postat av: Linn

naw, löve it! Selena, jäkla äckel.. euk. heheheheh. (ta det inte bokstavligen.. no hate) MEN GRYMT! mer. kramis.

2013-06-19 @ 23:15:15
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Anonym

BRAAAA!!!!
Men kan det inte bli lite bråk mellan justin och selena

2013-06-19 @ 23:31:49
Postat av: Ebba

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2013-06-19 @ 23:35:11
Postat av: Emelie

Grymt bra! :)

2013-06-20 @ 00:09:29
Postat av: Amanda

Så himla braaa! MEEER! Är as glad att han valde tiffany! DU ÄR SÅ GRYM PÅ ATT SKRIVA!!

2013-06-20 @ 00:11:10
Postat av: Maria :*

meeer

2013-06-20 @ 01:23:59
Postat av: camilla

Det var ju jätte bra med ett långt kapitel!! Tack!!! För ett skit bra kapitel!

2013-06-20 @ 09:08:49
Postat av: Vickan

Sjukt bra!!

2013-06-20 @ 10:15:03
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeer

2013-06-20 @ 11:43:25
Postat av: amanda

Sjukt bra men kan inte justin berätta vad Selena gjort på en interjuv? ❤❤

2013-06-20 @ 12:24:56
URL: http://biebzstoory.blogg.se
Postat av: sofia

Grymt bra!!

2013-06-20 @ 14:07:13
Postat av: Ida

Grymt braa :)

2013-06-20 @ 14:51:45
URL: http://idislove.bloggplatsen.se
Postat av: Liv

Du är så jävla duktig!

2013-06-20 @ 22:34:36
Postat av: EMMAAAA

Föör fucking braaa !

2013-06-20 @ 22:34:57
Postat av: Anonym

Började klockan 1 på dan idag och läsa den här novellen (alltså första kapitlet) och nu har jag precis läst klart det här.
Du är så sjukt grymt duktig och är jätte glad att hans minne är tillbaka och att han valde Tiff.
Ungefär hur många till kommer du göra? För måste börja planera min begravning.. ;)

2013-06-23 @ 23:48:26
Postat av: Lovisa

Verkligen skit bra! Dina händer är helt magiska! :O Ser stort framimot nästa kapitel! :)

2013-06-24 @ 21:47:18
Postat av: Anonym

Super braaaaa!!!!!!! Meeeeeeer!!!!!!! :-DDDD

2013-06-25 @ 00:40:27
Postat av: Emily

Hej vill du ha länkbyte? :) älskar din blogg

2013-06-25 @ 19:24:07
URL: http://lmssy.blogg.se/
Postat av: Ella

MEEER!!!! älskar det!!

2013-06-25 @ 20:31:33
Postat av: Ellen

Jättebra kapitel :D
Kram <3

2013-06-27 @ 22:23:16
URL: http://aboutonedirectionn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback