This was never planed - kapitel 45

 

”Vänta dom bara kastade ut henne, bara så där?” frågade Scooter frågandes, verkade inte kunna få in det i huvudet. Jag förstår honom, det är inte något man kunde ta in på bara någon minut.

”Och varför kommer det sig att du kommer hem med blåtira i ansiktet?”

”Efter att Melinda somnat kom hennes föräldrar tillbaka och jag var så sura på dom så jag sprang ner till dom och skrek på dom. Hennes pappa blev sur och han slog mig” sa jag kort och mamma kollade chockat på mig.

”Han bara slog dig? Och vad gjorde du då?”

”Ja han slog mig, men jag gjorde inget tillbaka. Han var inte värd det, dom var inte värda det” sa jag och dom nickade lite instämmande.

 



 

Jag vaknade av jag hörde ljud från köket. Jag stönade klagande och borrade in ansiktet i Justins kudde i ett försök att somna om. Men efter att ha legat och vridit mig i ungefär tio minuter insåg jag att det var rätt omöjligt för mig att somna om. Precis som alla andra gånger jag vaknar då det alltid är något som låter och håller mig vaken här omkring. Vare sig det var någon i crewet eller några av Justins fans som stod och skrek utanför bussen. Jag fattade faktiskt inte hur Justin klarade av det, hur någon i Justins crew kunde klara av det, det låter ju förfärligt.

Men jag antar att det är som att bo vid än väg eller tåg eller något. Man stör sig på det i början men man vänjer sig efter ett tag och tillslut så tänker man inte ens på det. Jag hoppades i alla fall på, för att om det var så så borde jag ju kunna vänja mig vid fansen snart, en aning i alla fall.

 

*

 

Det hade gått tre dagar nu sedan jag och Justin kom tillbaka till bussen efter att ha berättat för mina föräldrar att jag var gravid vilket då inte gick särskilt bra.

Höstlovet hade tagit slut och jag ville gärna börja skolan igen så att jag kunde få mina betyg för att sen kunna fortsätta plugga vidare eller börja jobba på något hyffsat ställe. Men eftersom mina föräldrar skrev ut mig från den skolan jag gick på behövde jag nu hitta någon ny skola som jag skulle kunna gå i. Grejen var bara att jag inte kunde ta någon skola var som helst. Jag behövde ju ta en skola som låg i närheten av där jag bodde förut, så att jag skulle kunna bo hos en kompis eller något så att jag skulle få slippa åka i timmar för att komma till min nya skola. Om jag hittade en, så att säga.

Man skulle ju kunna tro att jag borde ha någonsorts förtur att komma in på den skolan jag gick på förut efter som jag redan gått där, men nej då. Jag hamnade längst ner på deras lista om vilka som vill börja där.

Om jag inte kunde sova hos någon kompis eller hitta någon bra skola vet jag inte vad jag ska göra. Det är ju inte direkt så att jag kan bo med Justin på bussen och gå en dag eller något i den skolan som ligger närmast konserthuset där vi parkerar bussarna.

 

”Melinda jag är tillbaka” ropade Justin när han kom in i bussen och jag drog bort blicken från datorn för att kunna kolla upp på Justin som hade ett stort leende placerat på läpparna.

”Hej Justin, det gick bra på intervjun antar jag?” frågade jag och Justin slog sig ner bredvid mig i soffan.

”Det gick jätte bra, men du borde ha följt med babe. Maten som vi åt efteråt var så jäkla gott” jag suckade lite över det han sa och puttade upp datorn längre upp på bordet så att den inte skulle ramla ner innan jag vände mig mor Justin igen.

”Du kan inte säga så. Du vet att jag vill följa med dig men jag kan inte. Jag måste hitta någon förbannad skola som jag kan gå i. Det är mycket svårare än man tror då det nästan inte är någon skolan som vill ta en ny sista års elev som har mindre än ett år kvar i skolan”

”Du kommer hitta något babe, jag lovar. Tar dom inte in dig kan jag ju alltid muta dom lite. Pengar kan köpa det mesta”

”Vill jag veta vad det betyder?” frågade jag roat och Justin skakade lite smått på huvudet.

”Du har inget att oroa dig för babe, I’m the good guy remember”

”Hm” sa jag bara och Justin lutade sig ner mot mig. Han la en arm runt mina axlar och drog mig närmre så att han sen kunde pressa sina läppar mot mina. Jag besvarade snabbt kyssen och vred mig lite om så att jag kunde komma närmre honom. Med en hand placerad runt mina ben lyfte Justin enkelt upp dom över hans. Jag la mina armar runt hans nacke och drog upp mig mot honom ytligare, särade enkelt på hans läppar genom att pressa in min tunga i hans mun och jag stönade en aning in i kyssen när Justins händer tog ett fast grep om mina rumpa.

Jag hade saknat honom, hans beröring och speciellt hans läppar hårt pressade mot mina.

Visste jag har ju vart runt honom mycket dom senaste dagarna men jag har vart så inne i att hitta en bra skola att jag knappt kunnat tänka på något annat och Justin har jobbat så mycket med sina kändisgrejer att han knappt har något tid över han heller. Så det blir inte så ofta att vi spenderar ensam tid med varnadra. Den tiden som jag nu egentligen känner att jag behöver.

 

”Haha jag sa ju att vi skulle hitta dom sittandes och hånglandes någonstans” skrattade Alfredo fram när han kom in i bussen.

Justin suckade högt och kysste mig lite snabbt igen innan han drog sig undan helt. Inte nöjd med att Alfredo just avbrytit oss. Jag kollade en aning besviket upp på Justin och lutade mitt huvud mot hans axel med blicken fäst på våra sammanflätade händer som låg på Justins mage, med Justins tumme lätt strykande över min.

”Du är skyldig 20 spänn nu Pattie” sa Alfredo med ett stort flin placerat på hans läppar och räckte fram hans hand mot hennes. Jag kollade chockat på dom och Pattie räckte över pengarna till Alfredo med en suck.

"Jag är besviken på dig Melinda" sa Pattie en aning roat med blicken fäst på mig.

"Vad har jag gjort? Jag har ju bara suttit här och letat efter skolor"

"Ja men vi slog vad om vad ni två skulle göra när vi kom in i bussen. Alfredo sa att ni skulle sitta och hångla men jag sa att du inte var som Justin utan att du skulle vara duktig och leta efter skolan"

"Jag gjorde det innan Justin kom och distraherade mig" försvarade jag mig snabb med och Pattie skrattade.

"Ta det lugnt Melinda jag skämtar bara med dig. Jag vet hur det är att vara ung och kär. Det är ju så det där monstret kom till" sa Pattie och pekade på Justin. Jag skrattade smått men Justin gav henne bara en menande blick.

"Mamma" sa han klagande och Pattie skrattade roat åt honom.

”Oh kom igen, vad känslig du är. Det är ju inte så att jag gick in på några detaljer. Du har ju själv gjort det så det borde väll inte vara så konstigt att prata om det” sa Pattis, visste att det skulle irritera Justin.

”Mamma seriöst det är inget man vill tänka på. Så snälla håll bara tyst och hjälp oss att hitta en bra skola till Melinda” sa Justin och Pattie skrattade innan hon slog sig ner bredvid mig på andra sidan från Justin som nu släppte taget om min hand för att börja knappa på datorn som stod placerad på bordet framför oss.

 

Efter att ha kollat runt i säkert än timme till eller något suckade jag frustrerat. Vi hade fortfaranade inte hittat någon skola som jag skulle kunna gå i och jag börjar förlora hoppet på att jag kommer kunna gå klart skolan. Jag kanske kommer bli en av dom där tjejerna som bara får stanna hemma och ta hand om barnet medans pappan är ute och tjänar pengar.

Nej, jag ska inte bli en av dom. Jag ska hitta en skola någonstans, jag får väll låna lite pengar av Justin i värsta fall för att köpa en liten lägenhet eller något nära en skolan som faktiskt tar in mig. Men jag skulle i såna fall betala tillbaka honom för det, vare sig han vill det eller inte. Jag ville inte vara den tjejen som Justins fans hela tiden anklagar mig för att vara, jag vill inte vara tjejen som utnyttjar Justin för hans pengar. Det är därför jag inte låter honom betala mig in på en skola, jag vill göra det själv och jag vet att jag aldrig kommer kunna återgällda tjänsten till honom om jag låter honom hjälpa mig. Jag hade inte dom pengarna och skulle förmodligen inte få det heller. Så länge jag helt plötsligt hittade en dold talang som skulle kunna göra mig känd. Jag kunde ju rita bra, men det fanns ju dom som kunde göra det så mycket bättre än mig också.

”Det här är ju omöjligt, jag kommer aldrig hitta en skola som kommer vilja ta in mig” brast jag ut och Justin drog en hand genom sitt redan ruffiga hår som stod åt alla håll och kanter.

”Melinda du kommer hitta något jag lovar” sa Pattie och jag log lugnande mot mig. Dock hjälpte det inte så mycket. Inget skulle nog göra det förs än jag hittar en skolan.

”Nej det kommer jag inte, det är inte en ända jäkla skola i hela USA som vill ta emot en sista års elev med bara några månader kvar i skolan”

”Vem säger att skolan behöver ligga i USA då?” sa Pattie och jag kollade på henne med en blick som var både förvånad och uppmanade henne att fortsätta.

”Jag menar du kan ju alltid börja i en skola i Canada, bo hos Justins mormor och morfar. Dom båda har velat träffa dig jätte länge nu, samma sak med Justins pappa och syskon som bor inte alls för långt ifrån. Du får träffa Justins kompisar och jag tillsammans med mina föräldrar kan hjälpa dig när det kommer till båda din skola och barnet. Vi kan ge dig den hjälpen du behöver, som Justin inte kan ge dig medans han är borta. För tro mig, det är inte lätt att ta hand om ett barn själv” sa Pattie och jag kollade lite skeptiskt på henne.

”Jag vet inte, jag menar jag vill inte tränga mig på eller vara jobbig på något sätt”

”Det kallas inte att tränga sig på om det är någon som erbjuder sig det” sa Pattie och gav mig ett litet leende innan hon fortsatte ”Alltså du behöver ju inte bestämma dig idag. Du kan ju fundera på det ett tag” sa hon och klappade mig lite på knät innan hon gick bort till badrummet för att ta en dusch.

 

Jag kollade lite fundersamt ner på mina händer och kände hur en arm slöts runt min midja och i nästa sekund satt jag med ryggen pressad mot Justins mage och hans ben på vardera sida om mig. Hans händer låt vilandes på min mage och jag flätade snabbt ihop mina fingrar med hans.

”Justins vad tycker du om iden att jag skulle flyta till Canada?” frågade jag, fortfarande med blicken på mina händer och hörde hur Justin suckade lite bakom mig. Han pussade mig lite snabbt på halsen innan han la ner hakan på min axel.

”Jag tycker faktiskt att det skulle vara en bra ide, jag menar du får träffa min familj mina vänner. Som jag tror kommer älska dig nästan lika mycket som jag” sa Justin och ett litet leende spreds på mina läppar och han fortsatte ”Det skulle ge mig en anledning att komma och hälsa på min familj och vänner oftare. För om alla dom jag bryr mig om är på samma ställe så kan jag ju komma till ett ställe och stanna där längre istället för att åka till två olika ställen kortare perioder. Men det är ju helt klart upp till dig, om du är redo att lämna ditt liv som du har här” sa Justin och jag suckade en aning.

Om man tänker efter  kanske att flytta till Canada inte är en så dum ide, starta ett nytt liv eller fortsätta på det jag nu skapat med Justin. Komma bort från allt skit jag har här hemma. Jag skulle förmodligen bli lyckligare där. Men ändå, var jag redo att lämna allt jag hade hemma och åka till Canada. Ett helt annat land där jag skulle bo hos Justins mormor och morfar som jag fortfarande inte har träffat. Det är väll inget beslut jag kan göra så där, jag får väll sova på det och ge bestämma mig imorgon. Kanske lite kort tid att behöva bestämma sig på, men jag hade inget val. Jag kunde ju inte missa allt för mycket skola.

 

 



 

 

Så äntligen uppe och jag ska börja med nästa dirket och verkligen försöka få upp det senast i helgen.

 

Men vad tycker ni? Ska hon flytta til Canada och börja skola där?

Kommentera för mer och kom gärna med ideer. Inga ideer är dumma eller vad man säger och jag skulle verkligen behöva lite insperation nu då min fantasi är väldigt låg just nu...

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-02-08 @ 00:44:46
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Trollface

Kan inte hon bli hemskolad?? JÄTTEBRA KAPITEL!! LOVE IT!

2013-02-08 @ 06:59:16
Postat av: bella

Meerra!!! Jag hoppas att hon åker till Kanada, och träffar Ryan, chaz, jazzy, jaxon, jeremy, Diane och Bruce!! :D

2013-02-08 @ 21:04:53
Postat av: Amanda

Jag tycker att privatlärare låter bra!!! Och att hon följer med Justin :) jätte bra novell by the way!!!

2013-02-08 @ 22:45:47
Postat av: Fanny

Meeeeeer :) hon kanske kan få en privatlärare eller att hon följer med Justin :)

2013-02-09 @ 00:03:04
Postat av: JDBStories

Fin blogg! Jag har en nystartad novell om Justin Bieber. Första kapitlet är ute nu! Titta gärna in och säg vad du tycker :)

2013-02-09 @ 23:59:56
URL: http://jdbstories.webblogg.se
Postat av: Sandra

Gash, vad jag älskar din novell c: är helt besatt! Går in på den och kollar ifall du har lagt upp ett nytt kapitel! Älskar den c: Sluta aldrig skriva! c:

2013-02-10 @ 19:25:26
URL: http://sfah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback