Just twitter Kapitel 17

Previous

” Tack så mycket du vet inte vad det här betyder för mig ” sa hon och jag skrattade.
” Du skulle se din min just nu ” sa jag och hon rodnade lite.
Hon kollade in i mina ögon och jag tänkte precis luta mig fram då min mobil började ringa.
Delian hoppade ur min famn och började gå mot huset. Varför ska alltid folk störa tänkte jag och svarade på mobilen.
” Yao Usher vad vill ” frågade jag lite surt och började gå lite sakta mot huset.



” Jag hörde att du ska ta med Delian till L.A. ried utan att bjuda in mig ” sa han och jag blev lite gladare.
” Men jag hade ju precis tänkt ringa dig och fråga fall du också vill höra henne sjunga ” sa jag och stängde dörren efter mig.
” Vem vill höra mig sjunga ” sa Delian och jag vände mig mot henne.
” Jo Usher kommer att vara där och lyssna när du sjunger ” sa jag och hon kollade på mig med stora ögon och öppen mun.
” Tror du att jag kommer att kunna sjunga om Usher är där ” sa hon och jag skrattade.
” Jag gjorde ju det ” sa jag och flinade mot henne.
” Ja men alla kan inte vara som du Bieber ” sa hon vände sig mot fåtöljen.
” Låt mig säga hej till Delian ” sa Usher och jag satte honom på högtalare.
” Du kan prata nu ” sa jag och Delian vände sig mot mig.
” Hej Delian ” sa Usher och Delians reaktion var omedelbar.
Hon slängde huvudet framåt och satte händerna för ansiktet. När hon skulle sätta sig så missade hon fåtöljen med någon millimeter och föll hårt till golvet.
” Ajjjj jävla skit också ” sa hon och la ena handen på rumpan. Jag kunde inte hålla mig för skratt så jag ramlade ihop på golvet och vred mig av skratt.


” Det är inte kul ” sa hon och kollade surt på mig. Vilket bara lede till att jag skrattade ännu mer.
Nu kunde inte Delian hålla sig längre och även hon bröt ut i skratt. Jag hörde Usher fråga minst åtta gånger innan jag kunde svara.
” Vad hände ” frågade han och vi försökte samla oss.
” Delian missade fåtöljen och ramlade ner på golvet ” sa jag och skrattade lite kort igen.
” Haha hon är ju nästan lika misslyckad som du ” sa han.
” Vad har jag gjort som är så misslyckat ”
” Hmm låt mig tänka lite.. Jo kommer du ihåg dom tre gånger du gick in i glas vägg för att du trodde det var
dörren ” sa han och Delian bröt ut i skratt.


” Jag trodde det bara var två gånger du gått in i en glas vägg ” sa hon och jag kollade surt på henne.
” Nej det är bara dom två gångerna vi fåt det på film ” sa Usher och jag stängde av högtalarna.
” Haha ni är jätte roliga ” sa jag och Usher skrattade lite i andra änden.
” Vi bara skämtar med dig ” sa Usher och kvävde ett skratt,
” Ja ja vi syns på fredag ” sa jag och la på.
 Jag reste på mig och vände mig mot Delian som satt i fåtöljen och knappade på sin mobil. 
” Så du tycker att det där var roligt ” sa jag och ställde mig framför henne. Hon kollade upp på mig och log innan hon vände sig mot sin mobil igen.
Hon knappade snabbt på mobilen innan hon la ner mobilen i fickan.
” Så vad ska vi göra ” frågade jag och hon ryckte på axlarna.
Jag kände mobilen vibrera och såg att det var Chaz som ringde.
” Tjo watz up ” sa jag och satte mig i soffan.
” Vad gör du ” frågade Chaz.
” Inget speciellt vad då ra ” frågade jag och kollade bort mot Delian som kollade på mig.
Jag såg att hennes kinder blev lite röda och hon kollade snabbt bort.

Delians perspektiv

Justin svarade på mobilen och satte sig i soffan. Jag kollade bort på honom och försökte höra vem han pratade med. Han höjde blicken och möte min. Jag kände att jag började rodna så jag vände snabbt bort min blick.
Jag kollade lite försiktigt bort mot Justin och han log sitt sneda leende mot mig.
” Visst jag ska bara hämta datan ” sa han och gick upp mot sitt rum.
Han kom tillbaka efter en stund med datorn i famnen.
” Förresten vet du vart min mamma är ” frågade Justin och satte sig i soffan med datan i knät.
” Hon skulle sova hos någon kompis så hon skickar över Kenny som kan hälla lite koll på dig ” sa jag och han gav mig en sorgsen blick.
” Litar hon inte på mig ”
” Tydligen inte och jag förstår henne ” sa jag och han kollade förolämpat på mig. Jag skrattade åt hans uttryck och han tog upp mobilen.
” Vad ska du göra ”  frågade jag   och han gav mig en snabb blick innan han satte mobilen mot örat.
” Hej mamma varför har du skickat hit Kenny för att håla koll på mig ” frågade Justin och jag skrattade lite.
” Men jag har ju vart hemma själv förut ”
” Ja Delian kan rapportera till dig när du ringer ”
” Jo tro mig hon gör nog allt för att retas med mig ” sa han och kollade roat på mig.
” Okej tack mamma ” sa han och vände sig mot datan igen utan att säga något.
” Så ” sa jag efter att vi suttit tysta ett tag och han knappat på sin data.
” Jo hon litar på dig så Kenny kommer inte komma ” sa han och jag hörde röster från datan.
Jag tror det var Chaz och Ryan och fick min fråga besvarad då Justin glatt ropade deras namn som hej.
Men han fick inget glatt hej tillbaka.
” Vad har hänt med ditt ansikte, försökte du kyssa Delian och hon slog dig eller ”
” Nej det har bara hänt en sak ”
Justin började förklara för Chaz och Ryan om vad som har hänt, men inte som han gjorde för sin mamma.
Han berättade typ var ända detalj och när han kom fram till när Fredrik använde sten kunde jag inte lyssna längre. Jag ställde mig upp och sprang upp på Justins rum. När jag kom in så gled jag ner längs väggen bredvid dörren och tårarna började komma igen.
Jag ville inte gråta över Fredrik jag hatade honom med hela min själ men samtidigt älskar jag honom.
Jag menar vi har ju spenderat ett och ett halvt år tillsammans och ibland kunde han verkligen vara den bästa.
Jag hörde steg i trappan och torkade snabbt bort tårarna innan Justin kom in.

Justins perspektiv

Jag började berätta för Chaz och Ryan om vad som hänt och när jag berättat ungefär hälften ställde sig Delian upp och sprang upp mot mitt rum
” Är Delian hemma hos dig ” frågade Ryan och jag kollade upp mot min dörr där Delian just försvunnit.
” Eh kan vi prata senare ”
” Visst förresten hälsa Delian från oss ” sa Chaz och jag nickade. Jag loggade ut från skype och gick upp till mitt rum. Jag ställde mig utanför och hörde att Delian snyftade på andra sidan dörren.
Jag öppnade sakta dörren och stötte i något och kunde inte öppna upp dörren mer.Jag klämde mig in genom den lila öppningen och hittade Delian precis vid dörren.


Hon hade satte sig med ryggen mot väggen och ansiktet i händerna som hon vilade mot sina knän. Jag sjönk ner bredvid henne och la händerna runt hennes axlar.  Hon satte sig lite upp och torkade bort tårarna som rann längs hennes kinder.
” Jag önskar att jag aldrig möt honom ” sa hon och jag kunde höra hur arg hon var.
” Jag vet att det är svårt att tänka så nu men om du aldrig träffat honom kanske jag aldrig träffat dig ” sa jag och kände hur hårt dom orden tog. Tänk om jag aldrig möt Delian. Hur skulle jag då ha kommit igenom allt med Selena? Jag skulle aldrig ha sett dom där fina ögonen och det där vackra leendet hon hade. 
” Du behöver inte vara ledsen för mig ” sa hon och möte min blick.
Hon log lite emot mig och jag försökte le tillbaka men det var inte direkt något tro värdigt leende.
” Pleas smile it looks good on you ” sa hon jag kunde inte låta bli att le.


” Du med ” sa jag och såg att hennes kinder blev lite röda. Men den här gången drog hon inte bort blicken utan fortsatte bara kolla in i mina ögon.
” Förresten Chaz och Ryan hälsar ” sa jag när jag äntligen lyckade dra bort min blick från hennes ögon.
” Hälsa tillbaka men vad ska vi göra ” frågade hon och ställde sig upp. Jag ställde mig upp efter henne och började gå ner till vardagsrummet. Jag kopplade ihop datan med Tv och Delian kollade frågande på mig.
” Du kan gärna berätta vad då håller på med ”
Jag vände mig kort mot Delian och gav henne en snabb blick innan jag bort till hyllan där vi hade alla spel.
” Du sa ju att du aldrig spelat Need for speed förut och efter som vi inte har något annat att göra så kan jag ju vissa dig vad det är ” sa jag och plockade fram ratten och pedalerna.
Jag satte mig i soffan och började koppla ihop allt och när jag kopplat in allt satte jag igång spelet.
När jag vände mig mot Delian såg hon lite avvaktande ut. Jag klappade på soffan bredvid mig för att hon skulle sätta sig bredvid mig.
” Du är säker pro på det här och så kommer jag som aldrig har spelat det här förut och kommer se ut som värsta amatören ”
” Vi alla har varit nybörjare på något ”
” Jag vet inte om jag vill skämma ut mig så kan jag ju bara ställa mig på en skateboard igen ”
” Kom nu bara och sluta larva dig ”
” Okej men om jag kommer på något jag kan och inte du måste du då testa ”
” Jaja kom nu bara ”
Hon satte sig bredvid mig och jag skrattade åt hennes ansiktsuttryck. Hon kollade surt på mig och jag började vissa henne vilka knappar som var vad.
Jag startade en bana och Delian lyckades komma på tredje plats första gången.
Hon var faktiskt ganska bra för att aldrig ha spelat förut och hon gillar absolut inte att förlora.
Hon hade flera gånger ställt sig upp upp, skrikit och kastat kuddar runt sig.
När hon hade ståt och skrikit ett tag satte sig hon igen och startade om banan.
Vi turades om att köra och nu var klockan sju.
” Vad ska vi äta för något ” frågade hon när det var min tur. Jag tänkte efter ett tag och jag orkade verkligen inte laga någon mat.
” Jag vet inte vi kan beställa pizza eller något ”
” Pizza låter bra ”
” Okej vad vill du ha da ”
” Ta en kebab pizza till mig ”
” Okej ” sa jag och gick ut till hallen för att ringa. Jag tog upp mobilen och efter som jag så många gånger beställt pizza fans numret inlagt i mobilen. Jag beställde en Hawaii och en kebab pizza.
Jag gick tillbaka till vardagsrummet där Delian hade börjat på en ny bana.
” Hej det var ju min tur ” sa jag när hon var klar med banan.
” Då får du väll köra två gånger nu ”
” Eh det behövs inte ”
" Men varför ska du bråka da ”
” För det är kul att retas med dig ” sa jag och hon slängde sig med en suck bak i soffan.
” Ska du köra någon gång idag eller ” sa hon lite klagande.
” Det är ingen ide att börja en ny bana för pizzan kommer när som helst så vi kan ju kolla på någon film istället"  " Visst vad har du för filmer da ”
” Vet inte du får kolla i hyllan där borta ” sa jag och pekade bort mot hyllan som vi hade alla spel och filmer i. Jag sparade spelat och började koppla ut allt när Delian vände sig mot mig med öppen mun.
” Hittar du inget bra eller ”
” Du vet väll att du har så många filmer så att du skulle kunna ha en egen film kedja ”
” Vi gillar att kolla på film när vi reser ”
” Haha men funkar The proposal för dig ”
” Visste den är rolig så ”
Delian fixade i ordning filmen så att det bara var att playa medans jag tog fram glas, bestick och läsk.
Vi hann kolla i fem minuter innan pizzan kom och då var vi så hungriga att vi nästan slängde oss över pizzan. Vi åt snabbt upp maten och när filmen var slut orkade vi inte göra något så vi satte igång en till film. Den här gången satte vi igång Step up 3D.
Delian kollade fascinerat på när dom dansade och jag kunde inte låta bli att le. Hon såg så fokuserad ut. Det var säkert så här hon fick idéer till sina danser, kolla på andra och göra om stegen till sina egna.
När filmen var slut vände sig Delian mot mig.
” Tänk om man kunde dansa som den där robot killen ” sa hon och jag skrattade lite.
” Okej du kan dansa typ alla hip hop danser men du är avundsjuk att du inte kan dansa robot dansen ”
” Men tänk vad kolla numer man skulle kunna göra då ”
” Ja men det är säkert många som vill kunna dansa som du gör ”
” Det är bara att röra på höfterna så dansar man som jag ”
” Förresten hur kan du få dina höfter att komma så högt när du dansar, det är inte mänskligt ”
” Jo det är bara att träna så kan man ”
” Nej det går inte ”
” Vad då har du testat eller ”
” Ja och det går verkligen inte att komma så högt upp ”
” Snälla låt mig se, snälla, snälla, snälla "
” Bara om du också gör det ” sa jag och hon nickade till svar.
Vi ställde oss upp och jag satte igång lite musik. Delian kollade frågande på mig.
” Jag måste ju komma igång lite ”
” Okej men kan vi inte bara få det här överstökat ”
” Okej men du får inte skratta ”
" Nej jag lovar ”
Jag såg att Delian kvävde ett skratt när jag dansat ett tag.
” Du lovade ju att du inte skulle skratta ” sa jag och slutade dansa.
Jag kollade surt på Delian som hade svårt att hålla sig för skratt.
” Okej nu är det din tur ” sa jag men hon skakade bara på huvudet. Jag sträckte armarna och började gå mot henne.
” Nej snälla Justin du vet att jag har haft jätte ont och jag kan vissa dig en annan gång ”
” Nej ” sa jag och hon började bak bort från mig.
” Men du har ju redan sett mig göra det förut ” sa hon och gömde sig bakom fåtölj.
Jag ställde mig på andra sidan fåtöljen mitt imot henne.
” Jag som trodde jag kunde lite på dig ” sa jag och gav henne en sorgsen blick innan jag vände mig om och gick lite sakta mot köket.
” Justin snälla var inte sur jag gör nästan vad som helst utan det ”
” Vad som helst ” sa jag och vände mot Delian som nu satt på knä på fåtöljen och hängde lite över ryggstödet.


” Nästan allt ” sa hon och jag ställde mig bara någon centimeter ifrån henne.
” Koreografera min musik video till Drummer boy ” sa jag och hon kollade chokat på mig.
Det var nog inte riktigt vad hon hade trott att jag skulle säga.


Nu är kapitel 17 ute hoppas ni gillar det. Vad tror ni Delian kommer säga till Justins förslag :D
Snälla komentera vill vet vad ni tycker :D

   

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trodde seriöst att dem skulle kyssas, och så ba:

"Vill du koreografera..."

Hahah fett skön! xD

2012-01-20 @ 21:52:31
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Lea

Ärligt! så sjukt bra!!

Men när kommer kyssen?? <3

2012-01-20 @ 22:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback