Just twitter Kapitel 10


Previous

" Okej men ska vi höras imorgon " frågade han och jag kunde höra att han var lite osäker.
" Det kan vi göra " sa jag och log ännu större. Jag skulle kanske träffa Justin imorgon igen.
" Vi hörs " sa han och la på.
När jag vände mig om stog Melli vid dörren och kollade på mig.
" Jag hoppas jag får följa med på din lilla dejt med Justin imorgon " sa hon och jag skrattade lite.
" Det är ingen dejt och jag kan höra om du kan hänga på " sa jag och kollade ner på mobilen igen
för jag hade fått ett sms från Felichia.






( Delian vanligt, Felichia tjokt )
< Sen när är du kompis med Justin Bieber? >
< Det är en lite konstig historia men kan berätta imorgon innan träningen :) >
< Kan du inte träffas nu? :) >
< Jag orkar inte gå ut :/ >
< Men kan jag inte komma hem till dig da. Det var länge sen vi sov över hos någon :P >
< Jo visst men jag kommer nog inte orka så mycket. Är väldigt trött :) >
< Okej men vi syns snart :D >
< Okej :D >
Jag stoppade ner mobilen i fickan och började tugga på ett äpple.
" Så vad skrev Jusrin da " frågade Melli.
" Det var inte Justin det var Felichia " sa jag och gick och satte mig i soffan.
" Eller hur " sa Melli och satte sig brevid mig.
" Ja och hon kommer att sova över idag " sa jag och hennes leende blev lite mindre.
" Då kommer vi aldrig få sova ju " sa hon och suckade.
" Haha be nice " sa jag och dörren plingade till.
När jag öppnade dörren så stog Felichia där med ett stort leende.
" Hej " sa hon och gav mig en kram innan hon tog av sig skorna.
" Du kom hitt fort och vart är din väska" frågade jag för hon hade ingenting med sig.
" Jag var precis här i närheten och jag orkade inte åka hem så jag tänkte låna
kläder av dig om det är okej " sa hon och jag suckade inombords.
Hon ska alltid låna kläder av mig.
" Det är lungt " sa jag och hon log mot mig.
Felichia hälsade lite snabbt på Melli innan vi gick upp till sovrummet och satte oss på min säng.
" Så " sa hon när vi suttit tysta i några lite awkward minuter.
" Vad " sa jag och hon höjde på ena ögonbrynet.
" Vad pågår mellan dig och Justin " sa hon och jag suckade. Jag skulle nog få den frågan väldigt många gånger.
" Jag och Justin är bara kompisar " sa jag men hon verkade inte övertygad.
" Enligt bilderna så verkar det som lite mer än bara vänskap " sa hon och tog upp sin mobil.
Hon vred skärmen mot mig och jag såg att det var en bild på mig och Justin som hon visade.
" Vi är bara vänner okej. Justin hjälper bara mig med min sång
och du vet att jag älskar Fredrik " sa jag och hon skrattade lite.
" Okej du behöver inte bli sur " sa hon och jag slappnade av lite.
" Förlåt jag tänkte bara på hur många gånger jag kommer få den där frågan " sa jag och suckade.
" Men det ger dig den uppmärksamhet du behöver för att bli känd " sa hon och jag himlade med ögonen.
" Den här uppmärksamheten är lite annorlunda från den uppmärksamheten jag vill ha " sa jag och hon kollade chockat på mig.
" Va " sa hon och jag suckade.
" Jag menar bara att jag nu blir känd för en av Justins tjejer och inte för att jag
 sjunger, dansar, eller spelar bra " sa jag och kände mobilen vibrera i fickan.
Jag tog upp den och det stog Justin på displayen.
( Delian vanligt Justin tjokt )
< Vill du hänga med till skateboard parken? :) >
< Jag kan inte åka skateboard :P >
< Jag kan lära dig om du vill ;) >
< Haha okej :) >
< Okej men när ska vi hämta dig? :) >
< Jag kan bli klar till fyra så nån gång efter det :) >
< Okej vi kommer till fyra :D >
< Förresten kan Melli få följa med till skate parken? :D >
< Aa ju fler desto bättre ;D >
< Okej syns imorgon :D >
< Det gör vi :D >
Jag gick in på min konversation ned Melli och skrev in ett kort meddelande.
< Du fick hänga med imorgon :D >
Jag la ner min mobil i fickan och kollade upp på Felichia igen.
" Vem var det da " frågade hon och jag log lite busigt mot henne.
" Har inte du med att göra " sa jag och hon log ett litet snett leende.
" Okej ha ett hemligt förhållande med min idol utan att berätta detaljerna " sa hon och gick bort mot dörren.
" Vart ska du " frågade jag och hon vände sig om mot mig.
" Jag tänkta gå ner till Melli som kanske kan ge mig lite ner information än du kan " sa hon och
gick med elefant steg ner till Melli.
Jag slängde mig i sängen men satte mig upp med ett ryck.
" Ni ska göra vad imorgon " skrek Felichia och jag förstod att Melli berättar att vi skulle
 göra något med dom imorgon. Och jag suckade. Med tunga och trötta steg gick jag ner till vardagsrummet och mötes av Melli och Felichia hoppades i soffan.
" Varför berätta du inte att du ska vara med dom imorgon " frågade Felichia och dom båda kollade på mig.
" För att att jag inte fick berätta och det var inte klart vad vi skulle göra " sa jag och
satte mig i fåtöljen mitt emot.
" Men det bestämde ni när jag satt där uppe med dig " sa Felichia och Melli kollade på mig.
" Så vad ska vi göra imorgon da " frågade Melli och jag suckade.
" Vi ska åka skateboard " sa jag och Melli kollade lite undrande på mig.
" Men ingen av oss kan åka skateboard, vi kommer ju att ramla och skämta ut oss framför dom " sa hon och gungade sig lite om knäna.
" Jag kan nästan känna smärtan " sa hon och jag skrattade.
" Jag sa till honom att vi inte åker men han sa att skulle lära oss " sa jag och Melli log lite mer nu.
" Vilket betyder att Justin lär dig och någon av Ryan eller Chaz lär mig " sa hon och höjde på ögonbrynet.
" Jag vet inget annat än att vi ska åka skateboard men det kan nog vara bra att ha med sig pengar fall vi gör annat " sa jag och hon skrattade.
" Jag nån av oss lär ju hamna på sjukhuset imorgon " sa hon och jag himlade ned ögonen.
" Du kan ju vara lite positiv " sa jag och Melli log lite.
" Okej jag kommer men om jag bryter nåt är det ditt fel " sa hon och skrattade.
" Jag kan ta det ansvaret " sa jag och vände mig mot tv.
" Så ni tänker inte ens fråga fall jag vill följa med " sa Felichia och jag vände mig om mot henne.
" Det var dom som frågade oss och om du kom hit bara för att komma närmre Justin kan genast gå " sa Melli och kollade surt på Felichia.
" Tror du att det var därför jag kom hit " frågade Felichia och kollade förolämpat på Melli.
" Det skulle inte vara första gången du utnyttjar oss " sa Melli och började gå upp mot vårt rum.
Jag ställde mig upp och sprang efter Melli till vårt rum.
" Om hon inte är ute ur huset inom tio minuter kommer jag bokstavligt talat sparka ute henne " sa hon och satte sig med en duns i sängen.
" Jag ska varna henne för det " sa jag och skrattade.
" Jag vet att du är bra kompis med henne men kommer inte du ihåg när hon först blev kompis med dig " sa hon och kollade menande på mig.
" Jo, hon utnyttjade mig för att lära känna John och Fredrik " sa jag och suckade.
" Så jag litar inte riktigt på henne. Jag har aldrig riktigt litat på henne men absolut inte nu då du har syns med Justin " sa hon och jag förstod vad hon menade.
" Jag går och säger till henne att vi syns imorgon istället " sa jag och gick ner till Felichia
 som fortfarande satt i soffan.
Hon vände sig om när hon hörde att jag kom nerför trappan.
" Vad var det som hände " frågade hon och började skratta men slutade tvärt då hon såg att jag inte skrattade.
" Det är nog bäst att du går " sa jag och hon höjde på ögonbrynen.
" Va, ska du låta mig gå bara för att Melli tror att jag utnyttjar dig " sa hon och slog ut med armarna.
" Tyvärr men det blir inget bra " sa jag bara kort innan jag började gå mot hallen.
" Så du tänker välja Melli förre mig " frågade hon och drog tag i min arm.
" Jag kommer alltid att välja Melli förre dig " sa jag och hon släppte min arm.
" Jag trodde jag var din vän " sa hon och såg lite sorgsen ut.
" Jo du är min vän men Melli är min bästa vän " sa jag och hon drog ilsket på sig sina skor och jacka.
" Syns vi imorgon " frågade jag och hon vände sig snabbt mot mig.
" Vi får se " sa hon och slängde igen dörren framför mig.
Jag gick chockat upp till rummet igen där Melli redan somnat med kläderna på.
Jag bytte snabbt om och satte mig i sängen. Men jag viste att jag inte skulle kunna sova på ett långt tag så jag drog med mig min gitarr och låt häfte ner till vardagsrummet.
Jag bläddrade fram till låten jag ännu inte skrivit klart och började spela det jag hitintills kommit fram till.
När jag satt där och spelade på min låt kom jag på förslag till två till. Så jag bläddra fram till ett tomt blad och började skriva. Jag märkte inte hur snabbt tiden hade gått fören min mobil vibrerade i fickan.
Jag såg att klockan var halv ett och jag hade lyckats skriva nästan två hela låtar på bara fyra timmar.
Jag log för mig själv och öppnade meddelandet som Justin skickat.
< Jag hoppas att jag inte väker dig men jag undrade bara om ni ville låna några skateboard
 av oss istället för art låna där :) >
< Det är lugnt jag sitter och skriver låtar och vi lånar gärna skateboard av er om vi får :) >
< Bra då vet jag :) måste få höra låtarna sen :D >
< Du får höra dom när dom är klara har bara arbetat med dom i fyra timmar och är inte riktigt nöjd :D >
< Okej men vi syns imorgon :D >
< Det gör vi :D >
Jag la ifrån mig mobilen och vände mig mot mina låtar igen.
När jag vaknade upp igen så låg jag ned låt häftet över ansiktet och gitarren i famnen.
Jag satte mig upp och la häftet på bordet. När jag vände mig mot köket såg jag att Melli stig och lagade frukost. Jag la ifrån mig gitarren och gick ut till henne.
" God morgon " sa hon och jag log stort när jag såg vad hon lagade, pannkakor.
" God morgon " sa jag och gav henne en kram innan jag satte mig på stolen.
" Jag ser att du skrivit låtar " sa hon och skrattade lite.
" Ja jag kunde inte sova så jag skrev lite på mina låtar " sa jag och gäspade stort.
" Så är du klar med din låt nu da " frågade hon och log.
" Nej men jag håller på med två nya låtar som nästan är klara " sa jag och suckade lite.
" Du kommer ju aldrig bli klar med den andra låten om du alltid skriver nya " sa hon och hällde
den sista smeten i stekpannan.
" Jag vet men jag trodde att dom här skulle bli bättre än den innan och jag hade rätt " sa jag och och hon log.
" Då ser jag fram imot att få höra dom när dom är klara " sa hon vände på pannkakan.

" Ska vi dra da " frågade jag för Melli hade fortfarande inte kommit ner.
" Kommer " sa hon samtidigt som hon kom ner springandes från sovrummet och knöt på sig skorna.
" Då drar vi " sa jag och vi började springa mot bussen.
Det var precis vi hann med och det var fult på bussen så vi fick stå upp.
" Så ska du gå igenom lite mer steg idag " frågade Melli efter att hon fått andan tillbaka.
" Vi får se " sa jag och hon kollade lite frågande på mig men skakade sen av sig det.
Vi hoppade av bussen och gick bort till dans hallen.
När vi kom ditt så var det vara John, William, och Felichia där. Men dom andra skulle väll komma lite senare.
Det var ju faktiskt många som hade lite extra jobb.
" Så du kom i alla fall " sa jag och Felichia kollade surt på mig.
" Bara för att jag är sur på dig och Melli betyder det inte att jag ska svika resten av laget " sa hon och nästan sprang in i hallen när jag öppnat.
" Vad var allt det där om '' frågade John och jag bara skakade på huvudet.
" Inget du behöver lägga dig i " sa jag och gick in i hallen.
När alla hade kommit och jag hade fått frågan om mig och Justin typ hundra gånger blev jag lite grinig och började gå igenom dom gamla stegen för att sedan vissa dom nya stegen.
Det var en rolig träning idag för det var kul att se hur dom försökte lära sig stegen.
Och när träningen var slut så kunde dom flesta stegen men hade svårt att följa med i tempot.
" Vi syns imorgon " sa jag och alla kramades lite snabbt innan vi gick åt olika håll.
John och William skulle ta samma buss som oss så vi tog sällskap bort till bussen.
" Det går ju bra med dansen " sa John och jag drogs ur mina tankar.
" Aa men vi behöver få upp tempot dom flesta kommer efter och då blir det lite kaos
" sa jag och skrattade åt minnet då William och Nick krockat.
" Det löser sig säkert " sa han och jag nickade instämmande. Det gick alltid lite svårt i början.

Jag slängde mig snabbt in i duchen för att Melli också skulle hinna duscha innan Justin och dom kom.
När jag kom ut ur duchen lindade jag in mig med en handduk och satte mitt hår i en slarvig bulle innan jag roppade till Melli att hon kunde hoppa in i duchen.
Hon kom upp springandes och nästan knuffade mig åt sidan för att komma in.
" Ta det lite lugnt " sa jag och skrattade åt Melli som flåsade inifrån badrummet.
" Jag tänker inte ta det lugnt, dom kommer om bara en halv timme och jag har inte duschat " sa hon smällde igen dörren.
Jag gick fram till garderob för välja kläder och då det plingade på dörren.
Utan att tänka sprang jag ner för trappan och öppnade dörren.
Där stog Justin, Ryan och Chaz och när dom såg mig började din skratta.
" Det här välkomnandet hade jag inte väntat mig " sa Chaz jag kände hur mina kinder började bränna så jag kollade ner i marken.
" Ni skulle ju inte komma fören om 25 minuter " sa jag och sneglade lite på Justin.
" Jag vet men vi stöte på lite problem så vi åkte hit och jag hoppas att det inte är ett problem " sa Justin och log ursäktande mot mig.
" Ingen fara jag ska bara säga till Melli att ni är här " sa jag och ställde mig vid trappan.
" Kom in förresten " sa jag och vinkade åt dom att stänga dörren efter sig.
" Tack " sa Justin och dom tog av sig skorna.
" Melli Justin och dom har kommit " skrek jag och hörde en duns från över våningen.
" Men jag är inte klar än " ropade hon tillbaka och jag började skratta.
" Inte jag heller " ropade jag och vände mig mot killarna igen. " Ni kan slå er ner i soffan eller något medans vi klär på oss " sa jag och började gå upp för trappan.
" Vad då ska ni inte gå sådär " sa Chaz och jag vände mig om.
" Haha du är så rolig " sa jag och han gav mig en blink innan han följde efter Justin och Ryan till vardagsrummet. När jag slängt på mig mina kläder som bestod av ett par jeans shorts, en brun tröja med tryck och och gick jag in i badrummet. Där jag drog på mig lite maskara och torkade mitt hår.
Jag orkade inte göra något med det så jag kamade bara fram luggen och lätt resten av håret hänga slappt över axlarna. När jag kom ut till sovrummet igen så satt Melli på sängen och spelade på sin mobil.
" Okej låt mig se, du sitter och spelar på din mobil medans sin största kändis krasch sitter där nere. Vad är det jag missar " frågade jag och hon kollade upp på mig.
" Jag vet inte vad jag ska säga " sa hon vilket fick mig att skratta.
" Du är för söt, men kom så går vi ner till dom " sa jag och hängde väskan över axeln när Melli ställde sig upp.

Justins perspektiv
Vi satte oss i sofforna som stog i deras vardagsrum för art vänta på att tjejerna skulle bli klara.
Efter tjugo minuter hörde vi steg i trappan och vi alla ställde oss upp för att möta dom i vardagsrummet.
" Äntligen " sa Ryan och Melli gav honom en nästan dödande blick.
" Det kanske hade gått snabbare om ni inte plingat på dörren " sa Melli vilket fick oss alla att skratta.
" Förlåt att vi kom tidigare men kan vi få våra kramar nu " frågade jag och sträckte fram armarna mot dom.
Melli gick sakta fram till mig och jag gav hennes en snabb kram.
Delian gav Chaz och Ryan en snabb kram innan hon kom fram till mig och vi kramades lite längre ån nödvändigt. " Ska vi gå nån gång idag " suckade Chaz och kollade på mig och Delian.
" Jag fördröjer bara tiden till att göra mig eller Melli illa " sa hon och jag kollade roat på henne.
" Ni kommer inte göra er illa " sa jag och släppte taget om Delian.
Vi gick ut till bilen och jag suckade lättat när det inte stog nåra paparazzi utanför och väntade.
Jag hade verkligen inte orkat med dom just nu. Och skriverierna skulle bara bli värre mellan mig och Delian.
Vi hoppade in i bilen och jag körde ut på vägen igen.
" Så Melli sjunger du också eller gör du något annat " frågade Ryan och vände sig mot Melli som satt i mitten mellan Delian och Chaz.
" Nej jag sjunger inte. Den ända talangen jag har som Delian har är dans " sa hon och suckade.
" Så det är Delian som är den talangfulla av er " sa Ryan och kollade på Delian.
" Japp och det har hon alltid varit " sa Melli och skrattade lite.
" Så är det inte alls de " protesterade Delian och kollade på Melli.
" Okej ska vi gå igenom alla dom grejer du kan och jag kan " sa Melli och kollade menande på Delian.
" Välkommen till vår värld " sa Chaz och pekade sig själv och Ryan.
" Jag tror inte det går att jämföra mig med Justin "sa Delian och jag skrattade.
" Har du ens hört dig själv sjunga och spela " sa jag och kollade snabbt på henne i bakspegel.
" Ja men det går fortfarande att jämföra med dig " sa hon och jag skrattade.
" Det får vi väll se " sa jag och hon kollade frågande på mig men jag bara fortsatte och köra.
Vi satt tysta resten av vägen till skateparken och både Melli och Delian tvekade innan dom hoppade ut.
" Kom igen det är inte så svårt " sa jag och sträkte dom en varsin skatebord.
Jag såg att dom följde Chaz och Ryan med blicken och Melli kollade chockat på mig när dom började
göra olika trick.
" Du förväntar dig väll inte att vi ska kunna göra det där "  frågade hon och jag skrattade.
" Nej bara grunderna och kanske något enklare hopp " as jag och log lungnande mot henne.
" Bra " sa Delian och Melli nästan samtidigt.
" Varför säger du bra för Delian du kommer ju kunna lära dig på några sekunder " sa Melli och suckade.
" Vad då är hon mer lärt lärd än dig " frågade jag och vände mig mot Melli.
" Det plus lite annat " sa hon och suckade.
" Vad då annat " sa jag och vände mig mot Delian som stog och kollade på dom som åkte.




Förlåt att det inte kom ut tidigare men har inte vart hemma :)
Men hoppas att det här blir bra. Är inte så mycket som händer men ändå :)
Kommenter gärna :D




Kommentarer
Postat av: Lea

Mycket bra!!!

Du är super bra på att skriva <33

2012-01-07 @ 21:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback