This was never planed - kapitel 17

 

” Eh kom igen. Jag kan inte tänka mig några bättre personer att spendera ett hotellrum med tillsammans med ” sa Selena och drog mig och Melinda i en grupp kram som fick min hand att slå ihop med Melindas hand som snabbt drogs bort från min.

” Jippi ” mumlade Melinda fram lite frånvarande och min hud brände efter hennes beröring som enligt mig varade alldeles för kort. Men vi hade kommit överens om att vi skulle låta det här passera så bra vi kunde. Det här vara bara en olyckshändelse som absolut inte skulle hända igen. Även fast jag mer än allt annat just nu ville känna hennes kropp hårt tryckt mot min igen. För om jag hade vetat att den första kyssen med henne även skulle vara den sista skulle jag absolut inte släppt henne så snabbt som jag hade gjort.

 



 

 

 

Pinsamheten som hade spridits sig över oss när Selenas crew lämnade hissen och gick av på sin våning verkade inte Selena märka. Hon fortsatte bara att prata om hur roligt det hade vart och hur vacker staden Paris är. Jag och Justin försökte båda att svara så bra och glatt som vanligt med så korta svar som möjligt.

" Hur var det förresten uppe i Eiffeltornet då Melinda. Jag hörde att du sprang runt på eran våning för att inte missa något "

" Hehe ja, det var ju så vackert och jag vet ju aldrig om jag kommer kunna komma tillbaka hit så jag ville se så mycket jag kunde medans jag ändå var här och har chansen " svarade jag och log stort åt mig själv inombords för att jag lyckats undvika att prata om kyssen och fick det att låta trovärdigt.

" Jag lovar att ta dig ditt någon annan gång " sa hon glatt och jag suckade. Ja om du fortfarande vill vara kompis med mig efter du får reda på vad som egentligen hänt tänkte jag men för att inte få Selena och undra slog jag upp i ett så stort tro värdigt leende jag kunde.

Vi åkte resten av hiss turen under tystnad och fortsatte sen bort mot vårt rum som låg lite längre bort i korridoren på våningen vi blivit hänvisade till. Jag kollade mig förvirrat runt för att försöka hitta till det rum som var vårat men Selena och Justin gick bara vant genom korridoren som att dom gjorde det här dagligen. Vilket dom dock gjorde då men alla hotell har väll olika ordningar på rummen. Eller?

Vi kom in i rummet och jag gick med snabba steg bort mot vardagsrummet där soffan som jag skulle använda som säng var placerad för ju snabbare jag kom bort från båda Selena och Justin ju snabbare skulle jag kunna bryta ihop mentalt. Jag bäddade i ordning soffan med sängkläderna som jag fått nere i receptionen när vi checkade in och orkade varken byta om eller borsta tänderna innan jag slängde mig ner i soffan och drog upp täcket över huvudet i ett försök att gömma mig för världen. Att slippa skammen och ångern som spred sig i min kropp varje gång jag tänkte på vad som egentligen hade hänt uppe i Eiffeltornet för bara mindre än en timme sen.

” Oj du var ovanligt snabb i säng ” skrattade Selena roat åt mig innan hon drog bort täcket från mitt ansikte och möte mina nu gråtsprängda ögon.

” Melinda vad är det? ” frågade hon nu nästan panikslaget innan hon slog sig ner på bordet framför mig vilket gjorde så att jag nu kunde se Justin som hade stått bakom henne. Jag kollade in i hans nästan plågade blick som borrade sig in i mina innan jag drog bort blicken från honom för att återigen mötas av Selenas bruna ögon.

” Det känns som att mitt huvud kommer att sprängas ”

” Ska jag hämta några huvudvärkstabletter? ” frågade hon och jag nickade lite till svar. Hon försvann snabbt ut i köket och jag slog snabbt upp blicken för att kolla upp på killen som jag hade starkare känslor för än vad jag har haft för någon men som jag aldrig kommer att få kalla för min. Han tillhörde Selena och det som hänt i kväll var bara ett stort misstag. Justin och Selena var ju som menade för varandra. Vi satt bara där och kollade på varandra tills Selena kom tillbaka då Justin snabbt drog bort blicken för att sen gå bort till sovrummet.

” Så här ” sa Selena och räckte fram ett glas vatten och en huvudvärkstablett mot mig vilket fick mig att ryckas ut ur mina tankar.

” Tack ” hon nickade bara lite till svar innan hon ställde sig upp men blev stoppad när jag tog ett fast grep om hennes handled.

” Jag tror tyvärr inte att jag kommer kunna följa med på konserten och allt annat imorgon ”

” Det gör inget little Red, se bara till att bli bättre så blir jag glad ” sa hon och pussade mig snabbt på pannan innan hon gick som Justin in i sovrummet med snabba steg.

 

*

 

Jag hade lyckats övertala Selena att hon inte behövde lämna Justin här för att ta hand om mig då jag säkert bara skulle smitta honom. Eller jag skulle ju inte smitta honom då jag egentligen inte var sjuk, jag ville bara inte sitta ensam med Justin på ett hotell rum hela dagen. Ni kan ju tänka er hur pinsamt det skulle blir och jag ville ju heller inte följa med Selena och Justin på deras lilla promenad då Selena säkert bara skulle hänga på Justin som hon brukar göra.

” Hejdå då, krya på dig nu ” sa Selena och jag nickade lite till svar innan jag slog er blicken på min mobil igen där jag just nu bara kollade runt lite på facebook.  

Jag kände hur Justins blickar brände mot min hud innan han följde efter Selena ut ur rummet. Jag suckade högt och lutade huvudet lite bakåt för att sen blåsa ut ordentligt innan jag vände blicken mot mobilens skärm som nu hade slocknat.

 

 

Men jag kunde inte bry mig mindre just nu. Jag hade allt för mycket problem i mitt liv just för att ens bry mig om all teknologi helt plötslig försvann. Jag ville inget annat än sjunka ner i jorden just nu och aldrig komma tillbaka. Det skulle ju bara bli mycket enklare för alla om jag bara helt plötsligt skulle försvinna. Jag skulle väll bli saknad i början men dom skulle väll komma över det. Dom hade ju deras egna liv.

 

*

 

Två dagar hade gått och jag skulle inte klara av ens någon timme till så jag hade bokat ett flygplan som skulle ta mig hem och skyllde på att mamma behövde min hjälp hemma.

” Melinda är det okej om jag fixar en liten sak borta i mammas rum innan jag skjutsar iväg dig till flygplatsen? ” frågade Selena och jag nickade lite till svar även fast min kropp skrek åt mig att säga nej då jag inte ville bli lämnad ensam med Justin.

Selena smällde igen dörren efter sig och lämnade mig ensam kvar med Justin i en oerhört obehaglig stämning som fick håret i min nacke att ställa sig upp. Jag satt och pilade lite nervöst bort det gamla nagellacket som redan var slitet och kollade runt på allt annat som inte var Justin. Jag tog upp mobilen för att gå in lite på instagram, twitter, facebook och andra saker på mobilen innan jag la tillbaka mobilen i fickan igen och bad till gud att Selena skulle komma in russandes genom den där dörren i vilken sekund som helst och rädda mig från den här stunden.

” Jag klarar inte av det här längre ” brast Justin helt plötsligt ut bredvid mig och satte sig vänd mot mig men jag fortsatte bara att kolla på allt annat i rummet förutom honom.

” Melinda snälla kolla på mig? ” bad han men jag bara skakade på huvudet till svar.

” Varför inte? ” frågade han och jag suckade frustrerat.

” För att om jag gör det kommer jag fastna i dina ögon. Jag kommer återigen inte kunna hålla mig borta från dig och allting som jag försökt att stärka kommer återigen att rasa. Det är ju därför som jag måste åka idag också. Jag har sabbat tillräckligt mycket mellan dig och Selena nu ” sa jag utan att möta Justins blick vilket verkade få honom rätt irriterade då han lite lätt greppade tag i mitt ben så att han sen kunde vrida mig mot honom.

” Sa inte du att du skulle åka hem för att din mamma behövde hjälp? ”

” Jo, jag ljög okej. Min mamma är inte ens hemma, hon är iväg på någon affärsresa med jobbet eller något. Jag behövde bara en ursäkt för att hoppa av turnén och inte sabba allt ännu mer ”

” Melinda det går inte att sabba det mer än vad det redan är. Jag kan inte kyssa min flickvän utan att tänka på dig, jag kan inte njuta av hennes beröring längre, jag kan inte ens säga jag älskar dig till henne längre utan att ljuga. För allt jag kan tänka på är att det är det jag gillar och det är dig som jag borde vara med ” brast han ut och jag möte nu äntligen hans blick som nästan brände håll på min hud med sin intensiva blick.

” Justin det är fel, allt det här är fel. Jag menar du är Selenas pojkvän. Jag skulle aldrig ens kunna dejta dig även om ni två gjorde slut. Jag vet inte med er killar men vi tjejer har som en oskriven regel om att man aldrig dejtar ens kompis ex ”

” Jag vet och jag gillar det inte heller. Jag hatar mig själv för att behöva såra Selena. Men det är så här jag känner och om du kan kolla mig i ögonen och ärligt berätta för mig att du inte vill ha mig och inte känner lika dant för mig så släpper jag dig. Jag låter dig flyga hem och det kommer bli som att det här aldrig har hänt. Allt du behöver göra är att titta mig i ögonen och säga att du inte har känslor för mig” sa han och kollade med stora ögonen på mig. Jag öppnade munnen för att säga det som han bett mig om men kunde inte få ut orden hur mycket jag än ville. För hur mycket jag än hatade mig själv för det så hade jag fallit pladask för honom och det var inget jag kunde ljuga om.

 

 

” Det var väll det jag trodde ” sa han kort innan han långsamt lutade sig närmre mig och min blick flackade nu mellan hans vackra ögon och perfekt formad läppar som inom kort snuddade vid mina.

Jag kollade in en sista gång i han ögon innan jag lutade mig den lilla biten fram som behövdes för att våra läppar skulle bli hårt ihop tryckta.

 

 



 

 

vad hände där då och vad tror ni kommer hända i nästa kapitel?

Ska försöka få upp nästa kapitel senare ikväll, har redan börjat på det och klockan är ju inte direkt så mycket så om ni håller tummarna och kommenterar mycket så kanske det kommer upp ett senare ;)

 


Kommentarer
Postat av: E

SNÄLLA låt inte Selena komma in :O

2012-12-01 @ 20:17:25
Postat av: Liv

Awesome kapitel
,!!

2012-12-01 @ 20:45:36
Postat av: Ewweh

fnjgkd,nrskpowsmndgtkmdlw -- finns inga ord, seriöst, Fick ett stort leende när jag såg att du hade uppdaterat, Gash! älskar denna novellen sjukt jävla mkt! och detta kapitlet asså..GAAAAAAAAASH<3

2012-12-01 @ 21:28:34
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Emelie

OMG, as braaa!!! <3
Tror Selena kommer komma in eller något , snälla mre ikväll! :)

2012-12-01 @ 22:07:50
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

Omfg tänk

2012-12-02 @ 01:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback