Game on kapitel 9


Jag begravde ansiktet i hans hals och lyssnade lite halvt på vad killarna pratade om.
Jag satt mest och tänkte på Justins kropp hårt pressade mot min och ett stort leende var placerat på mina läppar. Jag såg hur Chaz viskade något till Ryan och dom båda gav oss en blick som jag inte riktigt kunde tyda. Jag kollade upp på Justin för att se om han fattade men han kollade också oförstående på dom så jag begravde mitt ansikte i hans hals igen och drog in hans underbara doft som bara fick mig att vilja ha mer.




 

Jag vaknade av en kallbris mot min kind och öppnade lite chokat ögonen. Jag vred lite på mig och hörde hur någon stönade klagande under mig. Jag vred på huvudet för att mötas av ett par gyllenbrunna ögon som kollade rakt in i mina. Jag kollade ner på våra hårt ihop slingrade kroppar. Mina ben låg över hans, hans armar var hårt slingrade runt min midja, jag hade mina armar runt hans hals i ett hårt grep och jag låg med huvudet på hans bröst. Jag kollade upp på Justin igen som kollade chokat ner på mig. Mitt grep om Justins nacke släppte lite då jag kramat om honom så hårt, förmodligen då det var så himla kalt att jag drog mig närmre honom för att bli varm. Men jag antar att jag inte är den ända då Justins grep om min midja var väldigt hårt. Jag vred lite på mig och hans grep släppte lite. Jag tog upp min mobil för att såg att klockan bara sju. Jag stoppade ner mobilen igen och suckade. Skolan börjar inte förrän nio. Det blåste till igen och jag kröp ihop närmre Justin. Justin strök mig över ryggen för att värma mig lite. Jag kollade bort mot stolarna där Chaz och Ryan suttit och såg att dom inte satt kvar där.

” Vart är Chaz och Ryan? ” frågade jag och kollade upp på Justin som kollade på platserna där dom suttit igår.

” Dom måste ha gått efter att jag också somnat ” sa han och jag ställde mig upp för att då bort till våra skutdörrar. Jag drog lite i den men efter ett tag förstog  jag att den var låst.

Jag stönade klagande och Justin skrattade bakom mig. Jag gick bort till Justin och satte mig ner bredvid honom igen då det fortfarande var kalt ute.

” Det verkar som om vi är utelåsta ” sa Justin och vi båda skrattade lite.

” Det verkar som det ” sa jag och kröp lite närmre Justin för att bli varm. Han la sina armar runt mig och jag la mitt huvud på hans bröst. Vi skulle nog bli sittandes här ett tag då mamma inte brukade vakna förs än klockan tio och Natan sover över hos en kompis.

” Förresten varför väckte ni inte mig när jag somnade igår? ”

” För att du sagt att du sovit bra på sistone och sen så var du så sött när du sov ” sa han och en lätt röd nyans spred sig på mina kinder. Jag borrade ner ansiktet i hans bröst och han skrattade.

” Sen så var det ganska kul när du pratade om mig i sömnen ” sa han och mina kinder brände nu, hade jag prata om Justin i sömnen.

” OMG vad sa jag? ”

” Först sa du bara mitt namn sen började du prata om mina ögon ”  sa han och jag kunde nästan höra på honom att han hade ett stort leende på läpparna.

” Det här är så pinsamt ”

” Jag tycker att det är ganska gulligt att du drömmer om mig ” sa han och jag bara skakade på huvudet. Han la två fingrar under min haka och lyfte upp mitt ansikte mot hans så att jag blev tvungen att möta hans blick. Min blick gick mellan hans ögon och läppar. Han lutade sig närmre mig och jag kunde känna hur pulsen ökade. När Justins läppar snuddade vid mina slog skutdörren upp och Justin suckade högt innan han lutade sig bak. Jag drog handen igenom håret och la ner huvudet på Justins bröst ogen.

” Här ligger ni och myser ” sa Chaz med ett stort leende på läpparna och jag suckade högt.

” Varför väckte ni inte oss och vart fan tog ni väggen? ” frågade jag och hans leende bara växte.

” Ni var så söta tillsammans när ni låg och sov så vi ville inte störa er. Sen så sa din mamma att vi skulle låta er ligga och att vi skulle lägga oss i vardagsrummet för att sova ”

” Så klart hon sa, men kunde ni inte lägga en filt över oss. Det var ju fan svinkalt ”

” Ni hade ju varandra ” sa han och jag blängde surt på honom. Jag ställde mig lite stelt upp och började gå upp till mitt rum. Jag hörde steg bakom mig och sen drog någon tag i min handled. Jag vände mig om och mötes av Chaz bruna ögon? ” frågade jag lite surare än planerat och han ryggade tillbaka.

” Är du sur på mig? ”

” Nej jag undrar bara varför ni inte väckta oss ”

” Du sa ju att du började få känslor för mig ”

” Så vad, är du en kärleks amor nu eller ”

” Japp ” sa han och jag suckade.

” Okej jag är inte sur på dig men om jag ska bli ihop med honom vill jag att det ska bli naturligt och inte ihop fixat ”

” Jag ville bara hjälpa till lite på traven ”

” Och jag älskar dig för det men du kan inte hjälpa mig med allt ”

” Så du är inte sur på mig ”

” Nej men nu måste jag äta byta om så att vi kan äta sen ” sa jag och kramade snabbt om Chaz innan han gick ner mot köket där Justin och Ryan satt.

Jag gick bort till mitt rum och stängde dörren efter mig. Jag gled ner med ryggen mot dörren och begravde ansiktet i händerna och lutade armbågarna mot knäna.

Varför blev dom tvungna att sabba allt, det kommer aldrig hända något mellan mig och Justin. Vi är ju bara kompisar. Men skulle Chaz verkligen försöka fixa ihop mig med Justin om han inte hade samma känslor som mig. Jag menar vi har ju vart nära att kyssas flera gånger.

Vad hade hänt om Chaz och Ryan inte kommit, hade han kysst mig och vad hade hänt mellan oss då. Hade det blivit något mellan oss eller hade det bara blivit väldigt awkward mellan oss. Jag menar det han gjorde han kanske bara gjorde för stunden.

” Naila kommer du snart, vi börjar bli hungriga ” ropade Chaz och jag ryckte till.

” Jag kommer strax ” ropade jag och ställde mig upp. Jag gick bort till min garderob och drog snabbt på mig ett par svarta jeans och en blågrön skjorta innan jag gick bort till mitt badrummet. Jag drog snabbt på mig lite maskar och borstade snabbt igenom mitt toviga hår och lät det falla ner över mina axlar. Jag hängde väskan över axeln och gick ner till köket där killarna väntade.

Jag började plocka fram lite olika frukost saker och jag kunde känna Justins blick bränna mot min hud under hela tiden. Jag satte mig ner vid bordet och vi började åta under en liten awkward tystnad. Jag sneglade bort mot Justin då och då och varje gång kollade han ner i bordet igen. Jag åt upp frukosten och gick bort till toaletten för att borsta tänderna och försöka rensa ut mina tankar.

*

Jag gick bort till Jillian som stod och väntade på mig så att vi kunde gå till lektion.

” Hej snygging ” sa hon när jag kom närmre och ett litet leende spreds på mina läppar.

” Hej älskling ” sa jag och kramade om henne innan vi började gå bort mot matte lektionen.

” Jag är ledsen att jag inte kunde följa med igår men jag vill verkligen nå högre betyg ”

” Det är lugnt jag förstår ”

” Men hur gick det igår? ”

” Jo det gick bra, filmen var skitbra  och sen på kvällen satt vi ute på min altan, satt och pratade. Sen så blev det kallt så jag kröp ihop med Justin för att bli varm och somnar. Tydligen somnade Justin också och vi vaknade på morgonen alldeles kalla och ihop slingrade ”

” Va? ” sa Jillian roat med ett stort leende på läpparna.

” Japp det var jätte roligt ”

” Men vare inte Chaz och Ryan med er ”

” Jo, men när vi somnade gick dom in och sov på mina soffor i vardagsrummet ”

” Lät dom er bara ligga där? ”

” Japp, vi kan väll bara säga att det var ganska kallt ”

” Men vad hände när ni vaknade? ”

” Eh vi blev tvungna att ligga kvar då det var så himla kallt, sen berättade Justin att jag pratat om honom i sömnen ” sa jag och hon skrattade.

” Lite pinsamt ”

” Tyckte jag också, men nej enligt Justin var det gulligt ”

” Sa han det? ”

” Japp ”

” Vad gjorde du då? ”

” Rodnade och begravde mitt ansikte i hans bröst, sen lyfte han upp mitt ansikte mot hans och om Chaz och Ryan inte kommit hade nog hans kyss fortfarande bränt mot mina läppar ”

” Kysstes ni? ” sa hon och ryckte tag i min hand.

” Nej Chaz kom ut precis när Justins läppar snuddade vid mina ” sa jag lite surt och hon fnittrade till ett sånt där flickaktigt som tjejer gör när dom är glada.

” You totally have a crush on him ” sa hon och en lätt röd nyans spred sig på mina kinder.

” Maybe ” sa jag och hon skrattade.

” Och nu vet vi att han gillar dig också och att jag hade rätt från hela början ”

” Det vet vi inte alls ”

” Okej om vi säger så här. Han kan inte slita sin blick från dig, han gör allt för att starta en konversation med dig och han har nu försökt kyssa dig ” sa hon och ett leende spreds på mina läppar. Hon kanske hade rätt, kanske var det något mellan mig och Justin. Men om något hände skulle det sabba våran vänskap om det inte gick.

Mina tankar avbröts av att läraren kom in i rummet och smällde igen dörren efter sig för att alla skulle bli tysta och lystna på honom.



Förlåt att det blev ett bildlöst kapitel men mina bilder är hemma på min data och jag är just nu hemma hos en kompis och kan därför inte komma åt mina biler. Så jag kommer inte kunna få upp ett kapitel till idag utan det kommer upp någon gång imorgon. Så kolla in någon gång seanre imorgon.

 

 




Kommentarer
Postat av: Linn

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER, WTF!!!!! ;DDD

jag vill ha mer!

2012-04-05 @ 22:32:29
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Felicia

Ja, lite sent att kommentera nu, men...

WHATATATATAATATATATATATATATATATAT?!?

KISS HER, KISS HER, KISS HER!!!

ROFLMAO

2012-04-07 @ 10:33:16
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!

2012-04-08 @ 00:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback