Just twitter Kapitel 7

Previous
< Så seriös man kan bli :D > skrev jag.
< Men hur får ja biljeterna och snälla sig att du har två biljeter :) > skrev hon.
< Det är lungt jag har två stycken. Och om du kan skriva din adress så
kan jag skicka hem dom till dig :) > skrev jag.
< Det skulle vara skit bra, Tack så mycket :D > hade hon skrivit och under stog hnnes adress.
< Då syns vi på söndag :D > skrev jag.
< Det gör vi :D > skrev hon och jag log åt tanken att jag skulle få träffa henne om en vecka.







Delians perspektiv

Jag kan inte fatta att Justin ska ge mig två VIP biljeter. Melli kommer att dö av lycka.
Jag menar från att sitta längst fram till att få gå backstage och träffa honom.
Skulle jag vara så taskig att jag väntar med att berätta tills vi är där.
Ja det ska jag. Hon fyller ju faktiskt inte år förren på söndag. Men hur ska jag göma dom för henne.
Hon kollar ju alltid igenom min post. Det måste finnas ett annat sätt jag kan få biljeterna på. 
Jag måste få tag i Justin. Jag hoppas verkligen att han inte skickat biljeterna än.
( Delian vanligt, Justin tjokt )
< Har du skickat biljeterna? >
< Nej inte än, litar du inte på mig :( >
< Jo, det är bara det att jag inte vill att min kompis ska få reda på det för än vi är där :) >
< Är det en överaskning eller? :) >
< Ja min kompis fyller år den dagen du har konsert :D >
< Haha okej, men om jag skriver ditt namn så läser hon det väll inte :) >
< Du känner inte Melli hon läser all post vi får :P >
< Jobbigt :) >
< Ibland :) >
< Men hur ska jag göra med biljeterna da? :) >
< Hallå ni delar väll alltid ut lite biljeter precis innan konserten? :) >
< Aa, varför undrar du? :) >
< Jag tänkte att jag säger till Melli att jag måste gå på toa eller något och går till VIP ingången
och hämtar biljeterna och säger att jag stöte på Kenny eller någon av er :) >
< Det skulle kunna funka men hur ska dom veta att det är just du som ska ha biljeterna? :) >
< För att du säger mitt namn och så kan du skriva något till mig som jag ska säga till dom :) >
< Men vad ska du säga da? :) >
< Något som nästa ingen vet om dig :) >
< Varför kan du inte bara säga din låt titel :) >
< Det skulle kunna funka :D >
< Vad bra :D >
< Då syns vi om en vecka da :D >
< Det gör vi :D >
Jag log åt min och Justins lilla plan som jag skulle göra.

När vi komit fram till dans studion så stog alla i crewet utanför och väntade på att jag skulle öppna.
Alla vände sig mot mig med ett leende mot mig och jag gav dom alla en snabb kram innan jag låste upp.
Vi gick in i salen och la alla väskor i ena hörnet.
Jag tog fram min cd skiva och stoppade in i stereon.
När alla var ombyta och klara så satte vi oss ner på golvet för att prata av oss lite innan vi började dansa.
När vi suttit och prattat i nästan en halv timme ställde jag mig upp och allas blickar vreds mot mig.
" Okej efter som det inte blev någon träning igår så får vi köra sten hårt idag " sa jag.
" Men vi kan ju redan vårt numer så bra " sa Hanna och nästan alla nickade instämande.
" Jag lovar att jag skulle kunna göra koreografin i sömnen " sa Nick.
" Vem sa att vi skulle dansa våra gammla numer " sa jag och log lite mot dom.
För även jag var lite trött på att dansa våra gammla numer.
" Har du kommit på ett nytt numer " frågade Hanna och allas leende blev större.
" Ja men ni orkade ju inte träna idag " sa jag och gick mot stereon.
" Jo snälla vi orkar " sa Hanna och alla ställde sig glatt upp.
" Okej, jag vet att många av er inte kommer gilla mitt låt val men " var allt jag han säga
för att Nick avbröt mig mitt i meningen.
" Snälla sig inte att du valt en låt av Justin babyface " sa Nick och alla killar började skratta.
" Ska vi dansa till en Justin BIEBER låt " sa Melli och la extra vikt på Bieber.
" Ja " sa jag och satte igång låten.
" Oh det är drummer boy " sa Felichia och kollade på mig.
" Ja men vi ska bara dansa till verserna då tempot är högre " sa jag och pausade precis innan versen drog igång.
" Du kan inte vara seriös " sa John och kollade menande på mig.
" Snälla kolla bara på dansen och bry dig inte om låten " sa jag och jag gav kontrollen till Melli.
" Är du redo " frågade hon och jag nickade.
Musiken drog igång och jag började göra dom steg jag kommit fram till hitills.
Vilket var till nästan hela första versen.
När jag slutade dansa så stängde Melli av musiken och jag kollade bort på mitt crew.
" Okej låten suger, men den där dansen är sjuk " sa John och klappade händerna.
Dom andra bara att gapande och kollade på mig.
" Tror du verkligen att vi ska kunna lära oss det där till på onsdag " frågade Willam.
" Nej, jag är inte ens klar med hela koreografin än, men den här biten kommer ni att kunna
lära er på bara några gånger " sa jag och viftade med hande för att dom skulle komma och ställa upp sig.
Idag gick jag bara enkelt igenom alla stegen för jag ville stanna kvar lite själv innan dom stängde
och tränna på resten av koreografin.
När det var dags för stängning hade jag kommit på lite mer steg som jag skulle gå
igenom imorgon då vi hade träning igen.
Jag packade ihop mina saker och började gå mot bussen.
När jag kom hem hade Melli redan somnat på soffan. Jag la ifrån mig mina saker och gick i duschen.
Jag tog en lång dusch för det var skönt att känna hur musklerna slappnade av.
När jag var klar så satte jag snabbt på mig mina sov kläder och satte upp mitt hår i en slarvig bulle.

Justins perspektiv

Veckan har bara flugit fram och nu var det äntligen söndag.
Idag ska jag få träffa Delian för första gången. Vi hade smsat nästan hela tiden om lite allt möjligt.
Och mamma och Scooter har nästan blivit galna på mig för att jag håller på med mobilen så mycket.
Men dom vill inte ta ifråna mig mobilen efter som att hon är en av dom få
sakerna som har fått mig att le sen Selena.
Vi hade pratat om lite allt möjligt. Jag hade lärt känna henne väldigt bra och jag hoppades
verkligen att det inte bara var en mask hon hade på sms och var en helt annan person i verkligheten.
Jag har tänkt mycket på det. Men jag har varje gång slagit bort tanken när jag tänkt på låten hon skrivit.
Jag drogs ur mina tankar när Kenny knackade på dörren till mitt rum.
" Det är dags för soundchek " sa han och började gå ner mot bilen.
Jag sträckte på mig och drog snabbt på mig ett par shorts och en t-shirt innan jag
följde efter Kenny ner till bilen där mamma väntade på oss.
" God morgon " sa mamma och kramade om mig när jag kom ner.
" God morgon sa jag och satte mig i bilen.
När vi kom fram till stället vi skulle ha konserten på var det bara för mig att gå upp
på scenen och ha mitt soundchek.
När jag kom ut på scenen så började alla skrika och jag började le.
Jag älskade verkligen mina fans. Dom var verkligen bäst. Ingen hade bättre fans än jag.
När jag skulle besvara lite frågor så var det dom vanliga frågorna.
Vill du gifta dig med mig, varför är du så snygg, skulle du kunna dejta ett fans och lite annat.
Jag hade inget imot att besvara dom. Men har dom inte lite fantasi och kan komma på nya frågor.
När soundcheken var klar gick backstage. Jag gick bort till där jag hade alla mina kläder och skor.
När jag kom in så såg jag Scooter hade somnat på soffan med datan i knät.
Han jobbade verkligen för mycket, han skulle behöva lite villa. Det skulle vi alla behöva.
Det skulle bli skönt med nästan två veckors lov.
Kenny och mamma kom in i rummet och dom båda kollade på Scooter som låg på soffan.
" Behöver han vakna nu " frågade jag och små log mot dom.
" Ja han behövs vid scenen typ nu " sa mamma och gick fram till Scooter.
" Snälla låt mig göra det " sa jag och hon kollade lite på mig.
" Snälla " sa jag och gjorde mitt pupyface.
" Okej, men inte allt för taskigt " sa hon och bakade undan.
Jag tog bort hans data från knät och la det på bordet istället. Jag gick in i badrummet och hällde upp
iskallt vatten i en hink. När jag kom tillbaka till rummet där Scooter låg och sov ställde jag mig
brevid soffan. Jag kollade snabbt på mamma som suckade lite innan hon gick bort mot scenen igen.
Kenny tog upp mobilen och började filma. Jag skrattade för mig själv kort innan jag slängde
allt vatten i hinken över Scooter som satte sig snabbt upp och skrek som en liten tjej.
Jag och Kenny började skratta och Scooter kollade argt på oss, vilket bara fick oss att skratta änu mer.
Så nu log både jag och Kenny på golvet skrattandes. Det tog ett tag tills vi båda kunde sluta skratta.
" Dom behöver dig borta vid scenen " sa jag och försökte att inte skratta åt den blöta Scooter.
" Du vet väll att du kan väcka folk på ett snällt sätt va " sa han och kollade menande på mig.
" Ja men det är ju inte lika roligt " sa jag och han bara suckade.
" Bara för den här gången kommer du undan " sa han och gick bort mot scenen.
Vi hörde hur att vissa började att skratta när dom såg Scooter vilket fick mig att lägga mig på golvet av skratt igen.
Dagen gick långsamt fram men nu var det äntligen dags för mig att gå upp på scenen. Jag skakade
lite snabbt på kroppen innan jag ställde mig på plat formen jag skulle göra min entre på.
Den började röra uppåt och jag sa några ord innan låten startade.
Nu fanns det inget annat i världen utom mig, mina dansarna och mina fans.

Delians perspektiv

Veckan har gått väldigt fort och Melli har varit mer galen än någonsin. Hon har inte låtit mig glöma, inte ens en
sekund att det är i dag det är Justins konsert. Hon har gått från jätte glad till jätte ledsen då hon kommer på
att hon har skit dåliga platser. Det har varit jätte svårt att håla hemligheten borta från henne men
det var lite roligare så här. För Melli sa att hon skulle göra precis vad som helst för att få bra platser.
Vi stog nu båda vid våra garderober och skulle välja kläder. Efter att ha ståt ett tag fick det bli
mina bruna midje shorts, ett vitt linne som jag stoppade innan för shortsen och en vitt kofta.
När jag vände mig om så såg jag vad Melli tagit på sig.
Ett par vitta shorts, ett blått linne och över hade hon sin Justin Bieber tjock tröja. Vilket jag borde ha anat.
Jag skrattade lite tyst för mig själv och gick in i badrummet.
Jag drog på mig lite maskara och kajal. Drog ur mitt hår ur bullen och mitt hår föll i lockar över min rygg.
Jag tog ur luggen ur hårnålen och kammade den lite så att det skulle ligga rätt.
Jag orkade inte göra något åt resten av håret så jag slängde bara håret över axlarna och lät det ligga.
När jag kom ut till sovrummet igen var Melli inte där så jag gick ner till vardagsrummet där
jag fan henne vid datan. Hon höll på att skriva på twitter att vi snart skulle gå.
" Ska vi gå eller " sa jag samtidigt som jag stoppade ner dom sista sakerna i väskan.
" Vänta ska bara stänga av " sa hon och stängde av datan.
Jag satte på mig mina svarta kängor och drog upp väskan på axeln.
Vi började gå mot bussen när en bil tuttade på oss. Vi vände oss om och såg att det var Mellis brorsa.
" Vill ni ha skjuts någon stans " frågade han och körde upp längst med oss.
" Kan du skjutsa oss till arenan " frågade Melli lite förhoppnings fullt.
" Visst, hoppa in bara " sa han och stannade.
Det gick så mycket snabbare att åka ditt med bil så vi var där mycket tidigare än planerat.
När vi kom fram så var det nästan inga där så vi skulle komma in bland dom första.
Melli ville att vi skulle vara där tidigt så att vi inte skulle missa något. För hon trodde att om vi var där tidigt så kunde vi ha chansen att både få komma im på hans soundchek och få bättre biljeter. Vilket vi egentligen inte kunde få. Men det visste ju inte hon.
Vi gick och satte oss i kön som inte var så lång. Men allt efter som kom det bara fler och fler.
Så nu kunde jag inte ens se vart kön slutade. Och då var det fortfarande fyra timmar kvar till det börjar.
Jag kopplade in ena hörluren och gav den andra till Melli. Jag satte igång min Justin Biber lista för
jag visste att om jag satte på annat så skulle Melli ändra direkt.
Vi satt och lysnade på musiken och spelade på min mobil.
Men när det bara var en timme kvar tyckte jag att det var dags att hämta biljeterna.
" Melli jag måste gå på toa " sa jag och stängde av musiken.
" Kan du inte gå där inne så vi inte förlorar våra platser " frågade hon.
" Jag kan gå själv så kan du vakta våran plats " sa jag och ställde mig upp.
" Okej men skynda dig tillbaka dom brukar ju släppa lite tidigare än det står " sa hon och kollade på klockan.
" Jag ska skynda mig " sa jag och började springa bort till där jag skulle hämta mina biljeter.
När jag kom fram så blev jag lite orsäker på om det skulle gå. Tänk om jag inte skulle få biljeterna.
Med lite osäkra steg gick jag fram till killen som stog bakom bordet.
" Hej kan jag hjälpa dig " frågade han och log stort mot mig.
" Eh aa " sa jag lite osäkert och han kollade lite fågande på mig.
" Så vad kan jag hjälpa dig med " sa han.
" Eh jag är här för att hämta två VIP biljeter " sa jag och han började skratta.
" Tror du att vi ger bort VIP biljeter bara så där " sa han och nu skrattade även hans kompis.
" Mitt namn är Denial Maquile och Justin sa att jag skulle säga Love can hurt om ni inte
trodde på mig " sa jag och dom slutade båda att skratta.
" Så du är den där tjejen han smsat med så mycket " sa han och började att le igen.
" Ja, så kan jag få mina biljeter nu eller "sa jag.
" Aa visst, här " sa han och räkte över två biljeter.
" Tack " sa jag och började springa mot ingången.
Jag måste spela överlycklig. Eller jag var ju det, men som om det var en nyhet för mig också.
Jag tog mobilen och började att filma precis innan jag kom fram till Melli. Jag hade ju lovat Justin att filma.
" Oj det var snabbt " sa hon och kollade lite undrande på mig.
" Det var ingen kö, så jag kunde bara gå in " sa jag och log inombords.
" Okej, men du ska nog paka ihop dina saker för som börjar släppa in snart " sa hon och ställde sig upp.
" Jo förresten du har ju inte fått din present än " sa jag och hon slog upp i ett leende.
" Så " sa hon och nästan hoppade på stället.
" Du vet ju att jag har smsat en del med Justin " sa jag och hennes leende blev ännu större.
" Aa " sa hon otåligt.
" Jag har typ fixat lite bättre biljeter till oss " sa jag.
" Vart sitter vi nu da " frågade hon.
" Jag vet inte, varför kollar du inte själv " sa jag och sträckte henne biljeterna.
" OMB, OMB skämtar du eller " frågade hon och hoppade på stället.
" Nej jag och Justin har planerat det här i en vecka nu " sa jag.
" OMB tack så mycket, asså VIP biljeter. Du är bara bäst " sa hon och kramade mig hårt
" Jag vet " sa ja lite kaksigt ock kramde henne tillbaka.
" Hallå kön börjar röra på sig " sa jag och släppte Melli.
Vi tog upp våra väskor och började gå framåt. När vi kommit in så gick vi och köpte lite dricka
och Melli köpte en av souvenir t-shirt som hon ville att Justin skulle skriva sin autograf på.
Vi började att gå bort mot våra platser och på vägen stötte vi på Melinda och hennes pojkvän.
" Ska ni verkligen vara på den här våningen ni hade ju jätte dåliga biljeter " sa Melinda och skrattade.
" Nej faktiskt inte " sa Melli lite surt tillbaka.
" Vad då ska ni försöka komma in på bättre platser eller " frågade Melinda.
" Nej det är bara så att vi lyckats få bättre platser som nu också råkar vara VIP biljeter " sa jag
för jag orkade verkligen inte med att Melinda skulle srytta om sina platser igen.
" Aa eller hur som om Justin skulle ge er VIP biljeter " sa Melinda och skrattade igen.
" Om du inte tror på oss kan du ju kolla på biljeterna " sa jag ocg sträckte fram dom mot henne.
Jag såg hur hennes leende blev mindre och mindre.
" Du har säkert snott som av någon " sa hon och gick iväg.
" Alltid lika rolig att prata med Melinda" sa Melli och vi fortsatte gå mot våra platser. Vi hade platser längst
fram och man kunde nästan nå scenen om man sträckte på sig.
Salen fylldes mer och mer och den var nu full satt.
" Jag kan inte fatta att jag är här " sa Melli och drog i min arm.
" Inte jag heller " sa jag och tog upp min mobil för att stänga av ljudet.
Scooter kom upp på scenen och sa några ord innan han frågade om vi var redo för att dra igång.
Alla tjejer började skrika och man blev nästan döv av att stå där. Det är ett under att Justin inte är döv.
Scooter gick av scenen och allt ljus stängdes av. En strål kastare tändes och vändes mot mitten av scenen.
Lite musik drog igång och högtalarna brussade till. Justin började prata och alla tjejer skrek än en gång.
Man såg något som kom upp ur mitten av scenen och jag antog att det var Justin.
Han lyffte på huvudet och började dansa runt på scenen. Hans låt One time drog igång och han började sjunga.
Han var verkligen fantastisk. Han sjöng en massa låtar och nästan alla tjejer grät.
När han kom fram till låten OLLG så såg man att alla tjejer började kolla sig omkring för att se om
någon ur Justins crew kom gående och frågade fall dom ville bli hans OLLG.
När tjejen kom ut på scenen kunde hon knappt gå och hon grätt jätte mycket. När Justin kom fram till henne
och satte handen på hennes hand svimmade hon och föll ihop på golvet.
Justin fortsatte sjunga men förökte samtidigt och få kontakt med tjejen som svimmat.
Kenny kom in springandes och hämtade tjejen som svimmat.
Justin avslutade konserten och jag och Melli började röra oss bort mot VIP entren.
Medans vi gick så försökte Melli torka bort det svarta under ögonen. Melli hade ju också gråtit.
När vi kom till entren så vissade vi upp våra biljeter och vakten följde med oss en bitt till ett litet
rum där Pattie, Scooter och Kenny satt och försökte lungna ner tjejen som hade varit Justins OLLG.
Pattie vände sig mot oss när vi kom in.
" Ni måste vara Delian och Melli " sa hon och hälsade på oss.
" Det är vi " sa jag med ett leende för att Justin hade pratat om oss.
" Så vem av er är det som smsat så mycket med Justin " frågade Scooter.
Jag skulle precis svara att det var jag men blev avbruten.
" Delian " hörde jag någon säga bakom mig så jag vände mig om. Och där stog Justin





Förlåt att det tagit så lång tid att skriva det här kapitlet men jag har haft annat att göra 
och jag har verkligen inte kommit på något att skriva. Men hoppas ni gillar det.
Kommentera gärna :D











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback