Just Twitter Kapitel 3




Justins perspektiv

Jag hade precis skickat iväg mitt meddelande när Kenny kom och hämtade för min fotografering.
Jag stoppade ner mobilen i väskan igen och följde efter Kenny ut till rampen där jag skulle fotograferas.
Allt var redan uppstält och kart så det var bara att sätta igång.
Jag hade nog viljat ha fotograferingen någon annan dag för det ända jag kunde tänka på
var om jag skulle fråga henne eller inte.
Vi fick kämpa lite med att få bra bilder men till slut lyckades vi få ihop några bra bilder.
Kenny måste ha märkt att något var fel för när jag stängde dörren till mitt omklädnings rum
och det bara var jag och Kenny la han en hand på min axel och vände mig mot honom.
" Vad är det med dig mannen " frågade han.
" Jag vet ärligt talat inte " sa jag och gick bort till min väska för att kolla om hon hade skrivit något.
" Har det något med att göra om den där tjejen som du skickat meddelande rill hela tiden " sa han.
" Ja, det är en sak jag verkligen vill fråga henne men vet inte om jag vågar " sa jag.
" Du kan ju inte få mer än ett nej eller hur " sa han.
" Men det är ju just det jag är rädd för " sa jag och kollade ner i marken.
" Så du menar att du kan ramla på en scen inför tusentals personer utan att skämas men du kan 
inte skicka iväg ett meddelandet till en tjej " frågade han och höjde på ögonbrynet.
" " Hon är inte bara en tjej, hon är annorlunda på något sätt " sa jag.
 " Annorlunda " sa han och kollade lite frågande på mig.
" Jag vet det låter konstigt men hon är inte som alla dom andra tjejerna jag har skickat meddelande till " sa jag.
" Det kanske bara är ett spel" sa han.
" Jag vet men jag måste verkligen få träffa den här tjejen för att om hon inte är som alla andra kan hon vara till stor hjälp för mig " sa jag.
" På vilket sett kan hon hjälpa dig på och vart kommer Selena in i det hela " frågade Kenny.
" Det känns bara som om hon förstår mig " sa jag.
 " Och Selena " sa han.
" Asså om jag lär känna henne så blir der som kompisar för du vet att jag verkligen gillar Selena " sa jag.
" Jag vet att men vad är det som är så speciellt med den hör tjejen " frågade han.
 Jag tänkte igenom dom meddelande vi hade skickat och det meddelande jag verkligen kom ihåg är det som hon skickat när hon hade skuldkänslor för att ha kallat mig en mess. Jag skrattade till och Kenny tittade bara på mig.
" Jag vet inte jag får bara en härlig känsla varje gång jag ser att det står hennes namn på ett meddelande " sa jag och kollade på Kenny för att se om han förstod vad jag menade.
" Då tycket jag att du skickar iväg din fråga till henne " sa han.
 " Tack för hjälpande Kenny " sa jag fort innan jag började skriva in mitt meddelande samtidigt som jag gick mot duchen. Jag la ifrån mig mobilen och hoppade in i duchen. Jag tog en lång duch för jag var helt slut och det var skönt med det kalla vattnet som rann över Kroppen. Men när jag hade ståt där i kanske en tjugo minuter så torkade jag mig lite snabbt innan jag satte på mig ett par jeans och en stor t-shirt. Jag kollade mig i spegeln och ruffsade till håret så det hamnade rätt.
När jag kollade på mobilen så såg jag att jag fått ett meddelande och gick snabbt in för att se vad hon sa.
Jag sprack upp i ett leende när jag såg vad hon skrivit.
Imorgon skulle jag få det.

Delians perspektiv

Först när jag läste meddelandet så trodde jag att jag läst fel men när jag läste igen så 
såg jag att jag inte sett fel.
Han hade bett om mitt mobil numer så att vi kunde smsa i stället för att skicka meddelande på twitter.
Varför i skulle han vilja ha mitt mobil numer för, och skulle jag ge honom det 
eller skulle det bara bli jätte konstigt. Jag menar vad skulle vi prata om.
Jag bestämde mig för att jag skicka mitt numer men inte förren i morgon.
Det skulle bli lite konstigt för då skulle jag behöva skicka ett nytt numer i morgon
när jag ska köpa min iphone.
< Jag ska skaffa en ny mobil imorgon och då ska jag också få nytt numer,
så det känns lite onödigt att du får mitt gammla numer också.
så jag skickar mitt numer imorgon om det gåt bra > skrev jag.
<Det låter bra :) > skrev han tillbaka.
Jag skrattade lite, som om han hade något val egentligen.
< Förresten Whatz up :) > frågade han.
< Jag sitter i min skola ooch skriver låtar på en studie dag ;D > skickade jag till honom.
< Brukar man inte stanna hemma på studie dagar, jag menar varför vara i skolan när man
kan var hemma och slappa :P . Förresten vad skriver du? > skrev han.
< Jo men jag vill verkligen bli klar med den här låten och jag får inget gjort hemma > skrev jag.
< Jobbiga kompisar eller familj? ;) > frågade han.
< Jobbig kompis, förresten vad gör du da?  :P > skrev jag.
< Haha ok jag är på väg hem från en fotografering :) förresten du berättade 
aldrig om din låt :) > skrev han.
< Haha blev det några bra bilder da? och om min låt så är det inget speciellt :) > skrev jag
< Jag antar att det blev någon bra bild för annars skulle jag ju vara kvar där :P > skrev han.
< Vad då fick du inte se på bilderna? :O > frågade jag.
< Jo men jag hade mycket i huvudet så kunde inte konsentrera mig så mycket :( > skrev han.
< Bilderna blev säket jätte bra :) men nu måste jag verkligen återvända till mitt 
skrivande av låtar dom ska vara klara om två veckor :P > skrev jag.
< Okej jag ska då inte störa dig mer :) men jag skulle jätte gärna vilja höra låtarna nån gång  :D > skrev han.
< Haha så du kan skratta åt mig eller :P > skrev jag och började skratta lite.
< Du kan väll åt minstonde skicka texterna till mig när dom är klara? :) > frågade han.
< Vi får se om jag blir nöjd med dom så kanske :) > skrev jag.
< Dom blir säkert jätte bra :D > skrev han.
Jag skrattade när jag hade läst meddelandet, som om han skulle gilla mina låtar. 
Jag skakade bara på huvudet, la ifrån mig mobilen och vände mig mot mina texter igen.
När jag hade vart där i 4 timmar var klockan 12 så jag tog en paus för att gå och köpa lite lunch.
Jag valde att köpa en macka på subway som jag tog med mig tillbaka så att jag kunde äta och skriva samtidigt.
När jag kom tillbaka till så såg att det var någon som stod och läste mina texter.
Jag sprang bort till där jag hade mina texter och drog pappret ur personens hand.
När jag kollade up för att se vem det var och såg att det var Jonas.
Jag och Jonas hade gått i samma musik klas i fem år nu och han var alltid den 
som jag valde att sjunga med när jag skrivit en duet.
Han log lite roat åt mig innan han började prata.
" Så det här är låten vi ska sjunga " frågade han.
" Ja om alla bara kan sluta störa mig så att jag hinner skriva klart den till uppvisningen " sa jag.
" Den är bra, som alla dina texter du skriver men om du fortsätter stt skriva
som du har gjort nu kan det här nog bli din bästa låt " sa han
" Tack, men om du vill vara med och sjunga den kanske du borde lämna mig ifred " sa jag och satte mig ner.
Han skrattade till och vände sig om mot dörren. Men precis innan han skulle gå ut vända han sig mot mig.
" Över arbeta dig inte nu bara " sa han och fortsatte gå.
 Jag skrattade lite kort innan jag vände mig mot texterna igen.
Jag hade börjat skriva två låtar. En duet som jag skulle sjunga med Jonas och en låt som
jag skulle sjunga och spela till själv. Dom båda handlade om kärlek och sorg.
Jag var mest nöjd med dueten jag skrivit. Men jag måste bara komma på en tredje vers
som jag och Jonas skulle sjunga tillsamans. Vi skulle sjunga en varsin vers och tillsamans på refrängen
och den sista versen om jag kom på något till den.
När jag suttit i nästan en timme utan att kommit på något satte jag på musik som jag
alltid gjorde när jag behövde insperation. Det hjälpte mig att tänka.
Jag satte på min Jutin Bieber spel lista på spotify. Och när jag hade lyssnat på sju låtar kom
min favorit låt med honom up All i want is you och tankarna började bara att sprudla.
Jag stängde av låten och tog up min gitarr och började spela på min låt. När jag kom fram till
den biten jag skulle fylla i flöt det bara på och med ett leende började jag skriva ner texten
så att jag inte skulle glöma bort den. Jag satt bara och log när jag skrev ner texten.
Det var verkligen den bästa låten jag skrivit. Jag satt och spelade om låten nästan tjugo gånger
bara för att hitta rätt ton art. Jag testade att spela in lite för att sen kunna sjunga med det i bakrunden.
För jag ville se om jag kunde gå upp i en hög och lång ton medans Jonas forsatte att sjunga låten.
Jag satt bara och log när jag satt och lyssnade på min låt spelas upp igen.
Jag drogs ur mina dag drömar när jag kände att min mobil vibrerade i fickan.
När jag tog upp mobilen såg jag att det var Melli som ringde.
" Hej " sa jag samtidigt som jag stängde av musiken.
" Vart är du " frågade hon.
" Jag sa ju att jag skulle till skolan för att skriva låtar " sa jag.
" Ja men du sa aldrig att du skulle vara där till klockan 5 " sa hon.
" Va är klockan redan 5 " frågade jag.
" Ja och du lovade ju att vi skulle mötas lite innan så vi kunde gå igenom stegen en snabbis " sa hon.
" Jag vet, jag kommer så fort jag kan " sa jag sammtidigt som jag började packa ihop mina sacker.
Jag sprang till mitt skåp för att byta om men bestämde mig för att ta hem min gitarr och texterna.
När jag kom från skolan såg jag bussen svänga in på skolgården och jag började springa ditt.
Det var precis jag hann ditt innan dom stängde dörren och flåsande fick jag gå och sätta mig längst bak.
Jag kollade ut genom fönstret och kom ihåg mina meddelande jag fått. Jag log när jag kom
fram till det meddelandet när han frågade om mitt numer.

Justins perspektiv

När Kenny kom in genom dörren vände jag mig mot honom och han skrattade till.
" Jag antar att det gick bra da " frågade han.
" Jag får det inte idag men imorgon så skaffar hon ny mobil och då ska honm skicka hennes nya numer "sa jag.
" Haha bra att det gick bra för dig men tänk om hon ger dig ett numer som tillhör hennes vänner. sa han.
Den tanken hade inte slagit mig.
" Det kommer jag nog märka direkt " sa jag.
" Hur då om jag får fråga " sa han.
Vi han inte prata mer för Scooter kom in i rummet och sa åt oss att vi var tvungna att åka nu.
Jag packade snabbt ihop mina sacker och följde efter Kenny och Scooter ut till bilarna.
Så fort vi kom ut genom dörren hörde jag hur tjejer skrek mitt namn och såg
hur dom knuffade varandra för att komma närmre staketet och närmre mig.
Alla bad mig att skriva autograf och jag stannade en lite stund för att skriva några innan jag hoppade in i bilen.
Jag hade inte känt hur trött jag var förren nu och jag somnade snabbt med bil dörren som kudde.
När jag sen vaknade så var jag på mitt rum igen. Jag hade inget minne av att jag
gått upp på mitt rum så Kenny måste ha bärt upp mig.
Jag satte mig upp och kände att något rörde sig brevid mig, där log Selena och sov.
Jag skrattade till lite och böjde mig ner och kysste henne på panan innan jag gick bort till min väska
där jag hade min mobil. Jag tog upp den och gick och satte mig på sängen igen.
Jag gick in på twitter för att skriva ett inlägg då jag såg att jag fått ett meddelande.¨
Jag öppnade det och såg att det var ett meddelande från henne igen.
< Jag har skrivit klart låten och om du var seriös förut så kan jag skicka den imorgon om du vill  :) > hade hon skrivit. 
< Det skulle vara jätte kul. Ser fram imot att se din låt :D < skrev jag.
Och det var sant, jag ville jätte gärna läsa hennes låtar inte för att jag visste om hon var bra eller inte, nej bara för att hon verkade vara en sån bra person och jag behöde verkligen läsa något annat en det jag gjort på sistonde. Det var ingen som kom på någon låt.
Och det börjar bli lite tröttsamt att bara sjunga mina låtar från mitt jul album som är ute.
Jag hörde hur någon knackade på dörren och jag gick snabbt ut från twitter innan jag gick för att öppna dörren. Där jag hittade Scooter.
" Åå bra du är vaken, vi ska gå igenom ditt schema för nästa vecka nu medans Selena sover. För jag antar att du kommer vilja gå ut med henne sen " sa han
Jag nickade lite trött och stängde dörren efter mig på vägen ner till vardags rummet där nästan hela mitt crew satt. Jag satte mig i en stol bredvid Dane. Han log mot mig när jag kom och vi gjorde en snabb hand skakning innan vi båda vände oss mott Scooter. Vi satt och pratade i nästan en timme om vad som skulle hända nästa vecka. Det var dom vanliga sakerna jag skulle göra. Några små intervjuer och så hade jag två konserter att spela. En var här i Atlanta på onsdag och sen var det en konsert som jag skulle spela i LA på söndag .
När mötet var klart gick jag upp till mitt rum igen där jag fann Selena liggandes på sängen klickande på sin mobil. Hon hade nu byt om och borstar håret. När hon fick syn på mig log hon ett litet leende innan hon kom fram och kramade mig. Jag backade ett steg från henne och kollade in i hennes ögon en kort stund innan jag böjde mig fram och kysste henne. Hon drog sig snabbt ur mitt grepp och kollade på mig med stora ögon.
" Vad är det " frågade jag och kände hur oron spred sig inom mig.
" Jag vet inte hur jag ska säga det här men " började hon men avbröt sig själv och kollade ner i golvet.
" Berätta vad " sa jag nu nästan lite surt för att jag hade lite små tankar om vad hon skulle säga.
Dom var säkert inte sana men jag var orolig. Hon tvekade lite innan hon började att prata igen.
" Jag tror jag har fallit för någon annan" sa hon och kollade snabbt ner i golvet igen.
Jag blev helt stum, jag försökte säga något men inte ett ljud kom ut. Jag bara stirrade på Selena som nu kollade på mig.
" Snälla säg nån ting " sa hon.
" Vem, var, när, hur " var det enda jag kunde få fram.
" Jag har gillat honom ett långt tag och vi var på G innan jag blev ihop med dig. Men han flyttande bort och det var väldigt svårt för oss att håla någon kontakt. Men nu så har han flyttat tillbaka till USA " började hon men jag avbryta henne.
" Och ni ska försöka igen " frågade jag.
" Snälla försök att förstå " sa hon. "
Så jag var bara någon tröst när det inte funka mellan er " sa jag.
Jag kände hur mina knän blev svagare och jag blev tvungen att gå bort och sätta mig på sängen för att inte ramla. Hon kom fram till mig och satte sina händer på mina kinder och vände mitt ansikte mot hennes.
Jag drog mitt huvud ur hennes händer och kollade ner i golvet.
" Du vet att jag gillar dig väldigt mycket " sa hon.
" Men alla dom gånger du sa att du älskade mig så ljög du " sa jag.
" Nej jag älskar dig men kanske inte riktigt på det sättet du älskar mig " sa hon.
Jag ställde mig up och började gå mot dörren när jag kände att hon grepp tag i min arm.
Jag slet loss min arm och började spring ner för trappan.
När jag kom ut på gatan så kunde jag inte se längre och mina ögon sved.
Jag hörde Selenas röst komma närmre så jag torkade bort torarna och vände ryggen mot henne.
" Justin snälla lyssna på mig så att jag kan förklara " sa hon.
" Förklara vad, hur du utnytjade mig " snäste jag åt henne.
" Det är verkligen inte så det gick till " sa hon och jag såg att även hennes ögon fylldes av tårar.
I vanliga fall hade jag omfamnat henne men nu bara stirrade jag på henne och väntade påen förklaring.
När hon inte sa något blev jag lite otålig.
" Låt mig höra din förklaring da " sa jag.
" Jag vet inte hur jag ska börja bara " sa hon.
" Kanske för att det inte finns någon förklaring " sa jag och började gå mot huset igen.
" Så vad händer med oss nu " frågade hon.
" Jag vet bara att deta är över och att jag vill ha dig och dina saker ute ur mitt hus inom tre timmar.
" Men Justin " sa hon.
" Nej du ska faan inte komma och mea mig, det var ju du som valde att vara med någon annan " sa jag.

Denials perspektiv

När jag kom hem var det bara att slänga i mig maten Melli lagat och gå upp och byta om.
Jag satte på mig ett par svarta midje jeans tillsammans med en en vitt mag tröja med tryck på.
När jag kom ner till halen igen så knöt jag snabbt på mig mina slitna sneaker och drog på mig en skinnjacka.
Vi åkte bussen till kvartet och när vi klev av möte vi John och Alice som vi tog sällskap med.
När vi kom fram till vårt mötes ställe var det tomt. Jag började gå egenom stegen lite lungt
och under tiden jag vissade kom det bara fler och fler och till slut så var hela vårt crew där.
När vi sen satte i gång musiken och körde egenom våra numer så flöt allt på så vi han till och
med köra lite fritt batell innan vi var tvugna att gå bort till kvartet.
När vi kom ditt var det lika mycket folk som vanligt och det var fult ös.
Efter lite knuffande och puffande så kom vi äntligen fram till ringen där vi skulle batella.
Dom vi skulle möta stog redan klara och dom började skratta när dom fick syn på oss.
" Hallå jag tror nog att ni har gått lite fel. Det här är inget ställe för amatörer " roppade antagligen deras ledare.
" Lustigt jag tyckte väll du såg lite dum ut men inte så pas så att du skulle förolämpa ditt eget crew " sa jag.
Han tittade lite surt på mig innan han sa
" Ska vi prata eller dansa egentligen "
" Det beror på om du är redo på att förlora alla era pengar " sa jag.
Jag hörde hur alla runt omkring oss skrattade och såg att deras ledare kollade lite på mig 
med ett flin jag inte kunde tolka.
" Synd att du är så jäkla uppskäftig annars du kanske kunde fått din lycka upfylld " sa han.
" Att du slutar prata så att vi kan börja dansa " sa jag. 
" Låtsas inte att du inte skulle vilja ha den här maskinen " sa han och pekade ner på sig själv.
Vilket fick mig att börja skratta.
" Om jag vill ha en gammal lite trög maskin så ringer jag " sa jag.
Jag såg hur han spände alla muskler och tittade surt på mig.
" Starta musiken " sa han och vände sig mot mig igen
" Är du bered på att förlora gullet " sa han.
" Är du " sa jag och började röra mig när musiken startade.

När vi kom fram till vårt final numer så hade vi bara lekt med dom och man såg hur frustrerade dom var.
Vi gjorde våran sista rörelse och sen så sprang alla som kollat på in in mot mitten där jag stod.
Mitt crew slängde upp mig på johns axlar och vi sjöng glatt tills jag helt plötsligt hoppade av
Johns axlar och började springa efter det crew vi möt. Jag hörde hör mitt crew följde så jag sprang snabbare.
" Vart tror du att du ska gå någon stans med våra pengar " frågade jag.
" Tror du verkligen att vi tänker betalla när vi förlorade mott ett crew som ditt " sa han.
" Vi kan antingen göra det här på det enkla sättet eller det svåra sättet " sa jag.
" Tror du seriöst att ni kan slås mot oss och vinna " sa han och hans crew skrattade.
" Jag tror inte jag vet " sa jag samtidigt som Jhon satte en höger i hans fula ansikte.
Han föll hårt till marken och John  satte mig gränslande över hans rygg.
John la hans armar under sina ben så att dom satt fast och drog i hans hår så att han kollade upp.
Jag satte mig hukande framför honom och skrattade lite.
" Så hur ska du ha det da " frågade jag.
" Jean ge henne bara pengarna " sa han och kollade på en liten man stog i mitten av hans crew.
Han kastade en kuver på marken vid våra fötter.
" Jag vill räkna dom innan du släpper honom " sa jag och John nickade.
" Släpp honom John " sa jag och han ställde sig upp och borstade bort gruset från sina byxor.
" Trevligt att göra affärer med er " sa jag snabbt innan jag vände mig mot mitt crew och delade upp pengarna.




Här är kapitel 3 da. Det är lite längre än dom andra men hoppas att ni gillar det.
Kommentera snälla, skulle bli jätte glad :)


Kommentarer
Postat av: Emmy<33

bra!

2013-03-06 @ 22:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback