Memories Can Come And Go - Kapitel 16

Tidigare kapitel:

”Okej vem är han och varför kladdar han på Tiffany? Jag trodde ni sa att hon inte hade någon kille?” sa jag och kollade frågandes på Chaz och Ryan som bara kollade roat på mig.

”Ta det lugnt cowboy. Dem är inte tillsammans, dem är bara kompisar. Fast vi tror att han har något för henne. Men ta det lugnt, Tiffany gillar honom inte på det sättet. Hon har redan sina ögon på någon annan” sa Ryan och blinkade smått mot mig.

”Ni är helt säkra på att dem inte har något tillsammans?”

”Ja, chilla Justin. Fast du borde nog vänja dig med honom. Han har en förmåga att hela tiden vara runtomkring”

”Och det är bäst för honom att han håller tassarna borta från henne om han vet vad som är bäst för honom” sa jag och dem skrattade åt mig. Tyckte uppenbarligen att min svartsjuka var rolig. 

 



 

Chaz perspektiv (onsdasg 27 juni 2012)

”Vi har i alla fall tur med vädret idag” sa Ryan medan vi gjorde våran väg bort mot omklädningsrummet för att byta om. Både jag och Justin nickade instämmande då det hade spö regnat och åskat igår. Det hade ju inte direkt varit så roligt om det hade regnat nu när vi ska vara på vatten parken.

Och fråga inte ens varför vi inte bytt om innan vi kom hit för vi har en väldigt bra förklaring faktiskt. Vi tillsammans med resten av hockey killarna åkte faktiskt iväg och körde en fotbolls match innan vi åkte hit och där vi spelade fotboll fanns det inga omklädningsrum så vi får byta om till våra badkläder här. Dock kanske det inte var så smart att spela en match innan vi skulle börja springa runt här då jag redan nu känner mig rätt trött i benen. Men det borde ju bli en rätt bra träning i alla fall. Då kan ju inte tränaren direkt klaga på att vi slappat hela sommaren.

”Förresten såg ni Tiffany där ute? Jag såg henne aldrig” sa Justin nästan oroat och jag skrattade roat åt honom.

”Ja jag såg henne. Hon stod tillsammans med Maddie och James där ute”

”Maddie är väll hon blonda tjejen som är lite kostig?”

”Ja det är hon. Tiffany blev kompis med henne efter att du blivit känd. Hon är riktigt schyst om man lär känna henne ordentligt”

”Okej, kanske får prata med henne lite senare då”

”Åh gör du det, hon kommer att totalt flippa då”

”Varför skulle hon flippa när hon såg mig för?”

 ”För att hon är en av dina största beliebers typ. Hon kan nästan allt om dig. Är faktiskt lite läskigt ibland att hon vet så mycket om mig”

”Vad då? söker dem fakta och sådant om mig?”

”Ja. Dem kan din blodgrupp, dem vet exakt när och var du är född någonstans. Plus lite till läskiga fakta om dig som inte ens vi visste om innan. Men du kan ta det lugnt. Maddie är inte den personen som söker. Hon har bara läst det på olika hemsidor som handlar om dig”

”Jaha det här känns ju bra. Mina fans är stalkers”

”Det kan man ju också kalla dem”

”Men förresten vem är James igen?”

”Det är han som var med Tiffany på sjukhuset. Han som du trodde var tillsammans med henne”

”Åh han. Jag gillade inte honom” sa Justin och både jag och Ryan skrattade högt åt honom.
”Ja vi kunde nog märka det”

”Men vad gör han här då?”

”Du sa ju att Tiffany fick ta med sig några kompisar så hon tog med sig Maddie och James”

”Aha okej” sa Justin kort innan han började byta om till sin badkläder. Ryan skakade roat på huvudet åt honom och jag log bara stort mot honom. Justin var inte direkt den bästa på dölja sin svartsjuka. Man kunde nästan läsa honom som en öppen bok. I alla fall när det kom till Tiffany för det var rätt svårt att inte se att han gillade henne.

 

Vi stod borta där alla skåp stod och väntade på alla skulle komma så att killen som ägde den här parken skulle kunna ha en genomgång med oss. Om vad vet jag inte. Det ät ju inte direkt som att någon av oss aldrig vart på en vatten park förut. Vi vet hur det funderar och det är ju inte direkt som att vi kommer att var ensamma här. Det kommer ju fortfarande finnas vakter här som kommer hålla koll på oss.

”Åh det här är ju bara onödigt. Kan vi inte bara försöka lite smidigt sticka här ifrån och börja åka” sa Ryan klagande och jag nickade instämmande med Justin skakade smått på huvudet.

”Det kommer säkert inte ta så långt tid. Plus jag måste hitta Tiffany först”

”Hon kommer där borta tillsammans med Maddie och James” sa jag och pekade bort mot Tiffany som gjorde sin väg över till oss där vi stod. Justin vände snabbt blicken mot henne och hans mun föll halvöppen. 

”Wow” var allt Justin fick fram och jag skrattade roat åt honom.

 

Justins perspektiv

Min blick fastnade på Tiffany som kom gåendes mot oss. Hon hade en röd bikini på sig och höll på att sätta upp sitt hår i en tofs. Hon såg fantastisk ut. Alltså hon gjorde alltid det men nu hade jag svårt att dra bort min blick från hennes kropp. Hon har utvecklats en del sen jag senast såg henne. Eller sen senast jag kommer ihåg i alla fall. 

”Hej sexy, looking good” sa hon glatt när hon kom närmre och jag drogs snabbt ur min lilla koma som jag verkat hamna i.

”Hej beautiful” sa jag och drog snabbt in henne i en kram. Hon besvarade den snabbt men när hon försökte dra sig undan höll jag kvar henne så att hon blev stående i min famn. Jag såg hur James skiftade sig nästan obekvämt och jag log belåtet. That’s right bitch. Tiffany är min och ingen annans. Ville jag säga till honom men höll det för mig själv istället.

 

Tiffanys perspektiv

Vi hade vart här i två timmar nu ungefär och vi har bestämt oss för att ta ett sista åk innan vi skulle ta en liten lunch paus. Under dem här två timmarna har jag dock åkt mer än man hinner göra på en hel dag. Det var aldrig några köer så man behövde aldrig stå och vänta för att kunna åka. Så där av fick man ju åka en hel del. Man fick även en hel del träning för benen. Mina är nästan helt slut och vi har inte ens vart har så länge än. Men jag antar att springa upp och ner för backarna hela tiden ger rätt bra träning.

”Vi tävlar” sa Justin samtidigt som vi kom upp till bannans topp. Det var en sån där bana där man kunde åka flera stycken samtidigt och som Justin sa. Man kunde tävla mot varandra. Jag tillsammans med Chaz och Ryan nickade instämmande och vi greppade tag om en varsin madrass.

”Vi åker på tre” sa Ryan när vi alla ställt oss i ordning.

”1, 2” innan jag hann räkna till tre kastade sig alla tre killarna ner och jag kollade chockat på dem. Men utan att säga något kastade jag mig efter dem. 

Efter bara någon sekund var vi nere vid slutet och jag lämnade upp madrassen till kanten innan jag gick upp ur madrassen. Jag drog bort vattnet ur ansiktet och gick bort till platsen där killarna stod.

”Hej fuskare” sa jag och smällde till dem alla tre på armen innan jag ställde mig bredvid Justin som snabbt la en arm runt mina axlar.

”Vad då fuskare?” sa Chaz dumt och jag kollade irriterar på honom.

”Ni alla åkte innan jag hann säga tre. Ni hade bestämt innan att ni skulle fuska”
”Haha varför tror du det för” sa Justin och gav mig ett litet leende innan han började styra oss bort mot restaurangen som vi skulle äta på.

 

”Okej så hur gick det med dig och tjejen där borta då?” frågade Maddie Ryan och pekade bort mot tjejen som Ryan försökt flörta med. Han hade tyckt att hon var sött och pratat med henne. Men det verkade inte ha gått så bra då han kom tillbaka med en irriterad blick i ansiktet vilket fått oss alla att skratta.

”Jag tyckte att det gick bra. Jag började med att berömma henne om hennes utseende vilket verkade vara uppskattat. Sen kommer jag inte ihåg vad jag sa men det verkade vara något dumt då hon helt plötsligt blev jätte sur”

 

 

 

”Där en kille. När killar öppnar sina munnar kommer korkade saker ut” sa Maddie och alla skrattade smått.

”Bara för att ni tjejer är automatiskt smarta på sådana här grejer”

”Åh det är inte vi som är smarta, det är bara ni som är korkade” sa jag och log stort mot Ryan som himlade med ögonen åt mig. 

Vi fortsatte att äta under en tystnad ett tag och jag kunde känna både Justin och James blickar på mig. Jag ignorerade dem båda och koncentrerade mig på vad Maddie höll på att säga.

”Tiffany kan jag få prata med dig” sa Justin efter ett tag och jag vände mig mot honom.

”Okej prata”

”Nej alltså kan vi gå någonstans. Jag ville prata med dig i enrum” sa han och jag nickade smått till svar.

Vi ursäktade oss snabbt till dem andra innan jag började följa efter Justin som började gå åt något håll. Vi gick ett tag innan Justin stannade på ett ställe där det inte var någon runtomkring oss.

”Okej vad är ditt problem?” frågade Justin nästan irriterat och jag kollade frågandes på honom. 

”Åh spela inte dum. Du vet exakt vad jag pratar om Tiff”

”Eh nej det gör jag inte. Så varför kan du inte förklara för mig vad det är som har hänt”

”Du har hänt. Eller snarare han den där James killen har hänt”

”Justin vad pratar du om?”

”Enda sedan han kom in i bilden igen har du typ ignorerat mig”

”Har jag ignorerat dig?”

”Ja” sa Justin och slängde ut med armarna frustrerat.

”Hur har jag ignorerat dig? Jag har vart med dig, Ryan och Chaz hela dagen”

”Ja men ända sedan du träffade honom på sjukhuset har du vart helt frånvarande”

”Frånvarande vad pratar du om?”

”Du verkar inte längre intresserad utav mig” erkände han lågt då han förmodligen tyckte att det var lite pinsamt att erkänna. 

”Justin det är inget som pågår mellan mig och James om det är de du tror”

”Så varför beter du dig konstigt för? Varför lät du mig inte kyssa dig när vi var inne i den där tunneln ensamma?” sa Justin och jag skakade smått på huvudet.

”För att det inte är rätt. Justin du har en flickvän. Inte för att du kommer ihåg det men jag kan inte vara den personen som du är otrogen med. Du älskar henne och när du kommer komma ihåg allt igen kommer du säkert ångra dig”

”Nej det kommer jag inte. Du sa ju själv att jag kysste dig innan jag tappade minnet, att jag sa att jag älskade dig. Så uppenbarligen har jag känslor för dig också”

”Ja men vi kanske borde vänta att starta något tills du får tillbaka ditt minne”

”Om jag ens får tillbaka minnet ja. Jag har hört läkarna prata Tiffany. Dem tycker att det är konstigt att jag inte har börjat minnas saker än. Dem har till och med börjat prata om att dem tror att jag aldrig kanske kommer kunna få minnet tillbaka”

”Justin du kan inte tänka så. Du kommer att få tillbaka ditt minne.
”Och om jag inte får det. Ska vi bara fortsätta så här. Låtsas som att det inte är något i mellan oss?”

”Justin jag vet inte okej. Allt är bara så komplicerat”

”Vad är det som är komplicerat. Jag gillar dig och du gillar mig. Det är inte mycket svårare än så”

”Jo det är det. För om jag blir tillsammans med dig nu medan du inte fått tillbaka minnet kommer allt att vara bra. Men vad händer om du får tillbaka minnet och inte längre vill ha mig. Ska jag behöva bli sårad igen för det”

”Tiffany du måste sluta tänka på vad om och tänk om. Börja leva i nuet och sluta tänk på alla problem som finns” sa Justin och klev närmre mig ”Om du alltid funderar på vad för dåliga saker som kan hända till allt kommer du aldrig att få uppleva något.”

Justin stod nu precis framför mig och jag kunde känna hans andetag mot mitt ansikte. Jag försökte ta ett steg ifrån honom men kunde inte komma någon vart då Justin greppade tag om kanten till mina shorts och drog mig närmre honom.

”Kämpa inte emot mig på det här Tiffany” suckade Justin fram och skakade smått på huvudet.

”Justin det här är inte rätt, vi borde inte göra det här”

”Om det här är inte är rätt så har jag aldrig i mitt liv velat ha så fel” sa Justin  och jag han inte tänka förs än hans läppar var trycka mot mina. Jag stod förstenad framför honom ett tag innan jag besvarade kyssen. Jag kunde känna hur Justin log belåtet mot mina läppar och hans ena hand släppte sitt grep om mina shorts för att istället lägga sin hand på min kind. Jag ställde mig upp på tå för att komma närmre honom och la mina händer mot hans mage som stöd. Aldrig i mitt liv hade det känts så bra att kyssa någon.

 

Ryans perspktiv

”Hur länge tror ni att det kommer ta tills dem blir tillsammans då?” frågade Chaz efter ett tag när Justin och Tiffany gått. Vi kunde fortfarande se dem lite på håll men vi kunde inte höra vad dem sa.

”Det är nog bara några dagar kvar” sa jag och Chaz nickade instämmande.

”Åh jag skulle nog mer vilja säga nu” sa Maddie och jag kollade chockat på henne.

”Nej jag tror nog att det tar någon dag till. Dem har en del att reda ut och” var allt jag han säga innan jag såg hur Justin lutade sig ner för att kyss Tiffany som inom kort verkade besvara kyssen.

”Omg, dem kyssar faktiskt varandra” sa Chaz och kollade storögt på dem. Vi alla hade ju redan förutsagt att dem två skulle bli tillsammans. Men vi hade trott att det skulle ta lite längre tid med tanke på att Tiffany har verkat lite frånvarande.

”Åh Selena kommer inte bli glad över det här” skrattade Maddie fram och kollade glatt bort mot Justin och Tiffany som nu stod mer ihop tryckta.  

”Haha nej det kommer hon verkligen inte. Speciellt inte när det kommer ut via pressen heller” 

”Vad menar du med pressen?” 

”Jag menar att det är en paparazzi som står där borta och tar kort på allt”

”Well jippi, det här kommer ju inte komma upp på första sidan på var enda skvaller tidning. ”Stora pop stjärnan Justin Bieber otrogen mot Selena Gomez” är rubriken som kommer lysa över alla tidningar och nyheter” sa Chaz och kollade bort mot paparazzi killen med inget annat än hat i blicken. Jag förstod honom, dem är förfärliga. Inget privatliv allts om man blir känd.

 
 



 
Omg det är äntligen uppe. Tog lång tid att skriva och jag känner att jag ändå inte är helt nöjd med det. Kastade bara ihop slutet och det blev ett väldigt hoppigt kapitle. Men jag hoppas i alla fall att ni tycker att det är godkänt.
 
Eh jag tänkte bara också passa på att säga att jag inte tänker sluta eller ta en paus som jag skrev i det tidigare kapitlet. JAg ska fortsätta skriva men det kanske är lite dålig uppdatering den närmsta vekcan.Har skola fram till den 14 så jag har mycket saker att göra tills dess. Men efter det är det sommar lov och jag hoppas på att få jätte mycket skrivet. Har ju inget planerat i sommar så det borde ju gå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeeeeee

2013-06-06 @ 08:48:56
Postat av: biebersfru

skitbra meeeeeeer

2013-06-06 @ 09:50:43
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Emelie

Jätte bra ! :)

2013-06-06 @ 10:02:53
Postat av: Biebersgirl

Skiit bra kapitel!

2013-06-06 @ 10:53:05
Postat av: Emilia<3

Meeer!<3

2013-06-06 @ 12:48:51
Postat av: Liv

Awesomw kapitel!!

2013-06-06 @ 23:06:06
Postat av: Anna

Jätte bra,längtar som bara den tills nästa kapitel!

2013-06-07 @ 18:15:43
Postat av: Helin

Sjukt awesome OMG längtar verkligen till nästa kapitel

2013-06-07 @ 18:34:48
Postat av: Amina

Jätte bra

2013-06-07 @ 18:35:35
Postat av: Bieberswife

För bra längtar verkligen

2013-06-07 @ 18:35:57
Postat av: Emelie

Jätte bra du e för duktig!

2013-06-07 @ 18:37:02
Postat av: Lovisa

OMG OMG OMG LÄNGTAR TILLS NÄSTA KAPITEL!

2013-06-07 @ 18:37:38
Postat av: Lina

Fööör bra !

2013-06-07 @ 18:38:00
Postat av: Fanny

ÅÅHH snälla ett till kapitel du e så sjukt duktig!

2013-06-07 @ 18:57:58
Postat av: Biebsbabe

Skiit bra du är så jävla duktig!!

2013-06-07 @ 21:44:22
Postat av: Lovisa

Verkligen skiit bra! Men jag tycker det skulle vara lite roligare om han fick tillbaka minnet snart, annars är det hur jäkla bra som helst! När kommer nästa kapitel? :)

Svar: Sitter och skriver på det just nu, och jag har planerat när han ska få tillbaka minnet. Så ni får nog vänta lite till innan det händer ;)
Just Twitter

2013-06-07 @ 22:58:47
Postat av: Anonym

Jätte bra novell måste jag säga! Men det här med din engelska novell... När jag ska gå in och se om du har uppdaterat så står det att endast registrerade kan läsa! Detta har dock aldrig hänt förut när jah läst så jag undrar om det är något med just din novell eller hela sidan och jag måste regstrera mig?

2013-06-08 @ 22:36:38
Postat av: Fanny

Såååå braaa :D

2013-06-08 @ 22:49:09
Postat av: Annie Bieber

Sååå sjuuuukt bra!!!!!! Jag vill verkligen läsa nästa kapitel nuuuu!!!!

2013-06-09 @ 11:21:08
Postat av: Vickan

Kommer kapitel 17 snart?

2013-06-09 @ 17:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback