OOTG 4 - Din privata slav

Tidigare kapitel:

  ”Men du kan ju inte vara seriös med att jag ska sova här”

  ”Varför inte? Jag har sovit här sen några år tillbaka och det har funkat perfekt för mig”

  ”Vänta. Ska vi dela på ladan?”

  ”Ja tyvärr. Jag kommer att ha den främre delen utav ladan och du kommer ha den botre. Och om inte  det duger för Mr så kan jag istället fixa så att du kan sova ute med grisarna. Om du hellre vill det”

  ”Nej det är lugnt. Det här funkar nog alldeles utmärkt”
  ”Nej men vad bra då. Varför går du inte upp och packar upp dina saker. Gör dig lite hemmastad. Jag kan visa dig runt sen efter maten” sa jag och med det sagt gick jag ut ur ladan. Lämnade Justin ensam kvar med en aning chockat ansiktuttryck.

 



 

 
  Pattie hade precis åkt och jag satt nu tillsammans med pappa i vardagsrummet. Pappa hade lyckats att övertala Pattie att stanna här någon dag så det är nu tre dagar sen Justin kom hit. Han har inte gjort något annat än att klaga och gnälla på hur allt stinker och är smutsigt. Han gör inget utav det jag ber honom. Han sitter bara på sin rumpa och spelar på sin mobil eller vad tusan han håller på med, men han gör i alla fall inte det han ska. Han ska hjälpa till inne i stallet och hjälpa pappa att ta hand om alla djur. Men till och med att bara hämta ägg i från hönshuset var för jobbigt för honom.

  Sen för det andra så är han världens gris. Han har inget bordskick alls plus att hans del utav ladan såg ut som att ett bomb hade slagit ner där. Det var kläder och annat skit över allt. Jag började redan att irritera mig på honom, jag orkade inte med honom. Han var en bortskämt liten snorunge och det skulle ta mycket till för att få honom att bli åtminstone lite bättre. Men jag skulle göra allt jag kan för att få tillbaka honom. Inte för att jag egentligen bryr mig om honom men jag gillar verkligen Pattie och jag vet hur orolig hon är för honom. Så jag gör det här för henne och för pappa så att han kan komma på Patties goda sida. För jag kan se på dem att dem fortfarande gillar varandra efter alla dessa år. 

 

  Pappa satt och kollade på någon match som spelades men jag var inte särskilt intresserad. Sport var inte riktig min grej. Så länge det in handlade om ridning, då kollade jag gärna.

  Justin var på över våning och tog en dusch då han tydligen stank. Men gissa vad Bieber, du kommer att lukta ännu värre på kvällarna efter jag är klar med dig. Här är det ingen lugn och ro så jag hoppas att du är reda för att jobba.

  Jag hörde hur någon harklade sig bakom mig och jag vände mig snabbt om för att mötas av en rätt oväntad syn. Inte för att jag klagar då. Det var en rätt bra syn om ni frågar mig.

  Justin stod där i endast en handduk lindad runt midjan, vattendroppar rinnandes ner för hans perfekt tränade kropp. Över hans bröst och magmuskler som blev om möjligt snyggare när han var blött. Och ja jag vet det för att jag har sett Justin utan tröja förut. Han har en förmåga att hela tiden dra av sig den. Fast det kanske jag också skulle göra om jag såg ut som honom.

  Jag kollade bort från hans kropp och lät min blick glida upp till hans ansikte. Men jag hann inte ens så mycket som att ens kolla på hans hår då han nu skrattade en aning roat.

  ”Är du klar att spana in mig babe eller ska du kolla länge till” skrattade Justin fram och jag skakade snabbt på huvudet. Kände hur en lätt rodnad spreds på mina kinder då han hade fångat mig med att spana in honom. Han var här för att jag skulle få bort hans ego, inte göra det ännu värre.

  ”Vad vill du Bieber?” 

  ”Jag undrade bara om du skulle kunna hämta lite kläder åt mig. Jag glömde mina kläder i ladan och jag vill inte riktigt ta på mig dem kläderna som jag hade innan. Dem är smutsiga och stinker häst skit”

  ”Inte konstigt med tanke på att det är vad du fick på tröjan. Och nej jag kan inte hämta lite kläder åt dig. Eller jag skullen väll kunna men jag tänker inte. Jag är inte din privata slav som du kan bossa runt med. Ju snabbare du inser det desto bättre för dig”

  ”Oh kom igen Adria. Det är bara en liten tjänst. Jag vill inte direkt gå u bara handduk bort till ladan”

  ”Varför inte det? Det verkar som ett rätt typsikt sätt för killar som du att försöka få tjejer genom att vissa upp sig”

  ”Kanske för att det är kväll nu och det börjar bli rätt kalt. Plus det är ändå inga tjejer där ute som jag skulle kunna ha sex med ändå så det skulle vara slöseri med tid”

  ”God du äcklar mig. Är det något annat än sex och festa som går igenom det där huvudet. FÖr jag börjar tro att det är det enda som du tänker på. Det är allt du pratar om. Och vet du vad? Jag bryr mig om någon utav tjejerna som du har legat med och allt awkward stunder som kommer upp efter att ni vaknar. Jag kunde inte bry mig mindre så varför rör du inte på fötterna och går bort själv till ladan. För jag är inte din fucking slav som kommer servera allt till dig”

  ”Adria” sa pappa irriterat och jag vände mig oförstående mot honom. Vad hade jag gjort nu då? ”Akta ditt språk unga dam. Justin bad dig bara snällt om du kunde hjälpa honom och efter som du var otrevlig tillbaka så får du göra det han bad om” sa pappa och jag kollade chockat på honom. Var han fucking seriös? Han kan ju inte seriöst ta Justins sida i det här. Justin är en fucking idiot och jag förstår inte vad tjejer ser i honom eller varför hans kompisar fortfarande är kompis med honom.

  ”Pappa du kan ju inte vara seriös. Justin är hit skickad för att komma bort från allt och allt du gör är att behandla honom som en gud eller något. Han är här för att komma tillbaka på jorden, inte bli bortskämd utav dig. Du verkar bry dig mer om honom än mig. Jag vet att du gillar Pattie och allt det där men du behöver fan inte ta ut det över mig. Om du ska fortsätta att behandla Justin så här så kan jag ju redan ge upp direkt. Det kommer inte att hjälpa något om du behandlar honom som du gör

  ”Adria nu räcker det. Du vet att det inte är sant, du är den enda saken i mitt liv som är värt att leva för. Jag älskar dig och det vet du. Men jag hatar när du har en attityd mot mig så därför ska du hämta Justins grejer och där med basta” sa pappa och jag skakade smått på huvudet.

  Jag kollade bort mot Justin som log smått mot mig och jag kände hur ilskan spreds inom mig. Justin hade min pappa lindad runt lillfingret och det börjar bli väldigt irriterande. Jag gav dem båda en irriterad blick innan jag började gå bort mot ladan för att hämta Justins kläder efter som han är för lat att hämta det han själv. 

  Jag började rota igenom Justins resväskor och brydde mig inte om fall jag sabbade någon viss ordning eller hade sönder något plagg. Justin hade så det räckte och blev över, plus hans rum såg redan hemskt ut så det kunde inte bli värre.

  Precis när jag hittat det jag letat efter såg jag hur en liten påse ramlade ut ur fickan på en av Justins jeans. Jag rynkade smått på pannan och sträckte mig efter den. Jag kollade frågandes på den innan det klickade för mig vad det var.

 

Justins perspektiv

  Hur jävla långtid kunde det att ta för henne att hämta mina kläder? Jag ville bara ha ett par mjukisbyxor och en t-shirt. Inget avancerat eller något. Hur himla svårt ska det vara.

  Jag stönade klagande när Adria ännu inte kommit tillbaka efter ytligare fem minuter. Vad tusan höll hon på med som kunde ta så lång tid. Hon skulle bara hämta lite kläder, hon behöver ju inte riktigt rota igenom hela mina väskor för att hitta något. Det är bara för henne att ta det första bästa som hon hittade. 

  Det var nu det slog mig att Adria kanske rotade igenom mina saker och hittade det jag hade gömt undan. Nej det kunde hon inte ha gjort. Jag gömde det rätt bra eller jag hoppas att jag gömde dem bra i alla fall. Det skulle inte vara så bra om hon hittade det. Hon skulle säkert berätta för min mamma och jag kan ju direkt säga att mamma inte skulle bli glad.

  Med det i tankarna ställde jag mig snabbt upp och avbröt Henrik mitt i hans mening. Han kollade chockat på mig men jag skakade bara lite smått på huvudet innan jag började gå bort mot ladan. Satte på mig ett par tofflor innan jag gick ut. Jag såg hur en liten eld flammade upp inifrån ladan och jag började halvspringa bort dit. När jag kom in såg jag det som jag hade fruktat.

  ”Adria snälla sluta, det där är mina grejer. Du kan inte göra det där”
  ”Justin jag kan göra vad fan jag vill. Jag har fått din mammas tillåtelse. Plus du får skylla dig själv för att ta med dig den här skiten in i mitt hus”

  ”Adria det där är inget, det är inget farligt”
  ”Justin det här är fucking droger av olika slag och en massa alkohol. Jag menar hur dum är egentligen? Tror du inte att jag hade kommit på dig någon gång. Hur fan du ens in det här igenom tullen och allt?” frågade och slängde ännu en påse med weed i elden. Jag svor lågt och tog ett steg mot henne men hon bakade snabbt undan för att hålla avståndet i mellan oss. 

  ”Adria fucking ge hit mina saker” spottade jag fram och hade förväntat mig en reaktion från hennes sida. Men inget, hon ryckte inte ens tillbaka utan hon bara stod och kollade på mig med en nästan uttråkad blick. Hon kastade ännu en påse i elden och jag följde den med blick för att se hur den började brinna nästan direkt. Det var även då jag såg att hon redan kraschat mina spritflaskor och eldat upp allt. 

  ”Adria om du inte ger mig mina saker nu så lovar jag att jag kommer”

  ”Att du vad? Slår mig? Skriker åt mig? Våldtar mig? Jag är inte rädd för dig Jason” ännu en påse hamnade i elden vilket resulterades i att hon nu bara hade två påsar kvar i handen -två utav tio påsar eller något som jag haft med mig- innan hon fortsatte ”Så varför berättade du inte för mig hur tusan du lyckades smuggla in det här i din väska”

  ”Jag hade det inte i min väska. Jag har kontakter och fixade så att jag fick det när jag landade. Jag sa att jag skulle gå på toaletten till mamma men i själva värket så hämtade jag bara det här hos min kompis och snabbt betala honom innan jag gick tillbaka” 

  ”Nej men vad synd för dig. Jag hoppas att du inte spenderade allt för mycket pengar på det här för det var ju i onödan som du köpte det” sa hon och dem sista påsarna var kastade i elden ”Du skulle kunna har sparat det till något vettigare. Kanske betalat en strippa eller något, jag har hört att du är rätt så fäst vi det” sa hon och jag kunde inte längre hantera ilskan inom mig. För en sak ni kanske borde veta om mig är att jag har aggressions problem. Jag kan inte riktigt kontrollera det”

  ”Din lilla bitch” morrade jag fram och tryckte snabbt upp henne mot väggen. Jag slog in mina händer i väggen precis bredvid hennes huvud vilket fick henne att hoppa till utav rädsla. Jag borrade in min blick i henne och jag såg hur hon började skaka smått. Förmodligen från rädslan hon kände mot mig men jag kunde inte bry mig mindre. Hon sabbade allt, hon brände upp alla min weed och min dricka. Det var det som skulle ta mig igenom allt det här. För ärligt talat så finns det inte så mycket att göra här. Det är bara samma sak som görs varje dag om och om igen.

  ”Jag behöver inte betala en tjej för att få med mig henne. Jag kan få vem jag vill och det är inget du kan göra. Jag är ledsen att göra dig besviken men du kommer inte att ändra något. Jag älskar det liv jag lever och du kan inte göra något för att sabba det.”
  ”Justin jag är här för att hjälpa dig och få bort dig från” började hon men blev avbruten när någon annan började prata.

  ”Nej men vad är det vi ser här. Jag trodde att du sa att du inte skulle lägga ett finger på Justin. Men bara så du vet så står du rätt nära honom”

  Jag vände mig om för att kolla bort mot två killar som kollade med roade och nästan exalterade ögon. Jag kollade frågande på dem medan den ena killen gjorde sin väg över till mig.

  ”Hej jag heter Kenny och det här är John”

 



 

 

Okej så det här kanske inte är det roligaste kapitlet men allt som händer i den här novellen är nödvändigt för "framtiden" eller var man ska kalla det. I alla fall, Adria eldade upp allt som Justin hade med dig så nu blir det inget mer utav det. På ett tag i alla fall, man vet ju aldrig vad som kommer häna ;)

 

I alla fall så vill jag be om förlåtelse för den dåliga uppdateringen men det är väldigt mycket just nu. Jag har precis börjat skolan igen och jag går mitt andra år i gymnasiet, vilket ska vara det jobbigaste. Jag har långa dagar och har även fotboll minst tre gånge ri veckan. Plus det så ska jag börja söka jobb vilket kommer att ta ännu lite mer tid av mitt liv. Jag har inte så mycket fri tid som jag kan skriva på. Jag skriver så mycket jag kan och jag är ledsen om ni tycker att det är jobbigt men det är inget jag kan göra åt det. I alla fall inte på ett tag i alla fall. jag måste komma in i hela skol grejen igenoch satsa på det.

 

Men jag kan lova er att ni minst kommer att få ett kapitel i vecka, jag hoppas självklart på mer men jag kan tyvärr inte lova något, även om jag så gärna skulle vilja. Men jag ska försöka bättra mig en aning så får vi se.

 

Men vad tycker ni om kapitlet? Det hände inte så mycket men ändå, SNÄLLA SNÄLLA KOMMENTERA VAD NI TYCKER OCH TÄNKER!!!!


Kommentarer
Postat av: Vicky

Asbra LOVED IT !

2013-09-03 @ 06:50:22
Postat av: anonym

så slutar det när det är som mest spännande!!! skitbra :)

2013-09-03 @ 09:26:23
Postat av: Maria :*

Mer drama! Annars sjukt bra kapitel!

2013-09-03 @ 15:38:55
Postat av: Anonym

Meeeeeer

2013-09-03 @ 16:06:26
Postat av: Anonym

Meeeeeer

2013-09-03 @ 16:06:27
Postat av: Anonym

Meeeeeer

2013-09-03 @ 16:06:31
Postat av: Celebnovell

Sjukt bra! Det var ett ställa där det stod Jason istället för Justin, inget jättestörande men ändå. :P

2013-09-03 @ 16:52:30
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: jasmina

OMGG I LOVE IT MEEEEEEEEEEEER

2013-09-03 @ 18:18:27
URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se
Postat av: evelina

as braaaaaaa ♥

2013-09-03 @ 19:09:57
Postat av: lina

när kommer nästa del ? sjukt bra asså :)

2013-09-03 @ 19:12:02
Postat av: Ida

Sjuuukt bra asså! :)

2013-09-03 @ 20:33:03
Postat av: Rebecca ツ

Sjukt bra!
Märkte att den stod Jason istället för Justin på ett ställe , men det gör ju Inge så , haha.

Skolan med betyg och allt går ju före skrivandet. Och jag har inget emot 1 kapitel i veckan.

2013-09-03 @ 23:15:47
Postat av: Liv

Awesome!

2013-09-04 @ 07:29:25
Postat av: Tilda♥

Meer!!=)<3

2013-09-04 @ 16:46:33
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-09-04 @ 20:23:53
Postat av: Anonym

Jätte bra!!!!! Längtar redan till nästa kapitel! <3

2013-09-05 @ 11:47:51
Postat av: Natasha

Ett ord: perfekt❤❤

2013-09-05 @ 16:24:55
Postat av: Anonym

du skrev Jason några gånger och Justin några gånger. Men jättebra annars :)

2013-09-06 @ 22:27:53
Postat av: Alexandra

Har bara en fråga. Gillar du Glee??

Svar: Ja jag gillar Glee, Varför undrar du :)
Just Twitter

2013-09-07 @ 15:32:11
URL: http://justinnoveller.bloggplatsen.se
Postat av: Biebstoory

Din novell är grym! Skulle du vilja göra ett länkbyte med mig? :)
Kraaaam!

Svar: Ja det kan vi göra :D Gör du så gör jag sen efter :) Kraaam!
Just Twitter

2013-09-08 @ 14:09:05
URL: http://biebstoory.blogg.se
Postat av: Biebstoory

Såååådär! Har gjort länkbytet, i både inlägg och meny! :D kram!

2013-09-08 @ 16:20:34
URL: http://biebstoory.blogg.se
Postat av: Anonym

Suuper bra!!!! :D

2013-09-09 @ 17:09:07
Postat av: Alexandra

Själv ÄLSKAR jag glee. Men undrade bara efter som du typ tagit med både Blaine och Kurt<3

Svar: Haha det är för att det blev lättast så, hennes kompisar är ju bögar och tillsammans i novellen och då blev det ju lättast efter som att dem två har vart tillsammans. I Glee alltså ;D
Just Twitter

2013-09-12 @ 15:20:05
URL: http://justinnoveller.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback