OOTG 13 - På tal om Adria

TIDIGARE KAPITEL:
  Han la sig precis bakom mig med armen runt min midja, ansikte i min nacke och jag kände hur ett leende ryckte i mina mungipor. Vi låg just nu och skedade och helt ärligt så gillade jag det.

  Jag gillade det väldigt mycket. Jag kände mig trygg i Justins armar och jag visste nu helt klart att jag hade fallit för honom. Och jag tror att jag även fallit rätt hårt.

 


 

   

  För en gångs skull på länge så vaknade jag faktiskt utav att jag sovit klart och inte av något störande moment. Jag har flera gånger vaknat utav att hästarna, korna, hönsen låter eller liknande. Jag förstår inte hur Adria inte vaknar utav det men jag antar att man kanske vänjer sig med det under åren.

  Jag hade i alla fall sovit bättre än på länge och jag tror ärligt att det kan bero på Adria. Kanske inte bara men det kändes bra att ha henne i mina armar.  Jag har alltid sovit bättre när jag har någon bredvid mig, jag vet inte varför men jag antar att det har något med att jag inte gillar att känna mig ensam. Visste det kan vara skönt att vara ensam ibland men på senaste tiden så har jag inte gillat att vara ensam. Inte alls. Det får mig bara att tänka på allt och inget. För för ett tag sen var allt jag kunde tänka på vad det var för fel på mig. Vad det var som Selena saknade hos mig som hon såg hos eller honom. Jag gav henne allt hon ville ha, allt hon pekade på. Jag spenderade så mycket tid jag kunde med henne och jag älskad henne. Jag trodde att vi skulle hålla för alltid men uppenbarligen så hade jag ju fel.

  Det var ju tydligen bara jag som kände så men just nu är jag ganska glad att det hände. Visst jag inser nu att allt drickande, festande och liggande runt med olika tjejer bara var dumt men jag kan lära mig utav det. Växa från det. Jag kan prata om det och kanske få folk att undvika det, inse vad det egentligen gör med en. Det gör inget annat än sabbar för en. Man mår bra undertiden man är påverkad men efter mår man bara sämre än tidigare.

  Adria fick mig att inse det. Hon har fått mig att inse en hel del. Hon har vart sten hård mot mig, eller hon var det i början. Hon har börjat slappna av lite nu när hon märker min skillnad. Men jag tror faktiskt att jag behövde att någon var tuff mot mig, någon som inte gav sig. För mina nära och kära försökte bara prata med mig, baby sitta mig. Dem kröp runt problemet istället för gå rakt på sak som Adria har gjort. Hon har inte tagit mitt skit, hon har käftat tillbaka vilket inget gjort tidigare.

  Jag antar att det är en av anledningarna till att jag fallit för henne. Ja jag har fallit för henne och jag har fallit hårt för henne. Allt var perfekt med henne. Till och med dem små ‘felen’ var perfekta på henne. Hon var vacker på både insidan och utsidan. Hon var osjälvisk och hon satte alla före sig själv. Vilket kan vara både en för och nackdel.

 

  På tal om Adria. Hon låg med huvudet på mitt bröst, hennes ena ben in i mellan mina,  ena armen runt min midja medan hon låg böjd med den andra så hennes hand låg på min mage ihop flätade med min ena hand. Min fria arm var lindad runt hennes midja och jag kunde inte låta bli leende som spreds på mina läppar när jag kollade ner på hennes ansikte.

  Dock försvann leende lika snabbt som det kom när min blick fastnade på hennes hals. Det var ett stort blåmärke som sträckte sig runt hela henne hals och det var ingen tvekan på vad det var som hade orsakat det. Tomas. Men kunde se formen av hans händer, se exakt hur han höll fast henne. Hur han kvävde henne.

  Jag rös utav tanken på att någon skadade Adria. Speciellt med tanke på att det är Tomas som har gjort det tidigare. Han har skadad henne tidigare och hon är ärrad för hela livet. Jag kunde se bilden framför mig. Adria hjälplös med Tomas händer runt hennes hals, det äckliga leende på hans läppar och hans ögon som dansade över hennes kropp. Jag kände inget annat än hat för tillfället och om Adria inte hade legat på mig nu och jag inte velat väcka henne så hade jag letat upp honom. Jag vet inte vad jag skulle göra men jag skulle försöka slå in lite vet i huvudet. Dock tror jag att han är ett hopplöst fall så det skulle nog inte hjälpa så mycket ändå. Men jag skulle njuta utav det, jag skulle njuta utav varje sekund. Visst jag vet att man inte ska använda våld men jag tror faktiskt inte att det finns en annan utväg.

  ”Kan du sluta skaka så mycket jag försöker sova här. Om du fryser kan du bara sätta på dig ett täcke eller något” mumlade Adria sömndrucket fram och skiftade lite på sig så att hon nu kunde kolla upp på mig. Hennes ögon var rödsprängda och hon hade svarta ringar runt ögonen. Det var väldigt uppenbart att hon behövde komma bort härifrån och vila. Eller för mig var det väldigt uppenbart.

  ”Vad tänker du på Justin? Du ser bekymrad ut”

  ”Var det för att Tomas strypt dig som du grät igår? Varför du vara så himla förstörd?” frågade jag och kände hur hon stelnade till bredvid mig. Jag såg smärta i hennes ögon tillsammans med förvåning och hon verkade förvånad över min fråga -vilket inte var konstigt- då det tog ett tag för henne att svara mig.

  ”Hur visste du?”

  ”Adria du har märken på din hals som inte var där igår. Och kom inte och säg att det är något annat för jag kan se handmärkena”

  ”Ja dem är från Tomas. Men det är ingen fara, jag mår bra och inget allvarligt hände” sa hon men jag visste inte vem hon försökte övertyga. Mig eller sig själv? Kanske båda.

  ”Hur kan du sitta här och försvarar honom efter allt han har gjort mot dig?”

  ”Jag försvarar honom inte. Jag ville bara inte göra en stor grej utav det”

  ”Adri det här är en stor grej. Den här mannen är uppenbarligen dum i huvudet och det gör dig inget gott att veta att han är bara femtio meter bort” sa jag och kunde se rädslan i hennes ögon men jag slutade inte där ”Enda sedan han kom hit har han inte gjort något annat än att skapa problem för dig. Han gör inget annat än sabbar för dig. Adria kolla på mig. Du är fantastisk på alla möjliga sätt och snälla låt honom inte sabba det. Var starkare än honom, visa honom inte hur mycket han påverkar dig. Det ger honom bara glädje” sa jag och kollade menande på Adria som kollade upp på mig, precis som jag bett henne om. Men hon såg förvirrad ut och det såg ut som att hon tänkt på något. sen utan förvarning sköt hon upp i sängen för att sen börja gå bort till sin del utav ladan. Men hon hann inte särskilt långt innan jag stoppade henne genom att greppa tag om hennes handled efter att jag ställt mig upp från sängen jag lika så.

  ”Adria snälla prata med mig. Du vet att du kan lita på mig, jag finns här för dig så snälla prata med mig. Lås inte in dig i dig själv. Jag vet hur det är, jag gjorde det ett långt tag. Men det hjälper ingen, speciellt inte dig själv” jag hoppades att hon skulle öppna upp för mig, att hon skulle berätta det som hon dolde för mig men som vanligt så var Adria en envis person.

 

Adrias perspektiv

  ”Justin jag vill inte prata om det. Jag borde inte ha sagt något, du borde inte veta det du vet så jag kommer inte att berätta mer”

  ”Mer? Du menar att det finns mer grejer som han har gjort mot dig?” frågade han irriterat och jag slog mig själv mentalt. Hur kunde jag vara så klumpig och avslöja att det fanns mer. Jag borde inte ha öppnat munnen, jag borde inte ha sagt något från början. Han kommer att slå mig, han kommer att skada mig igen om han fick reda på att jag klantat mig. Igen.

  ”Adria svara mig. Har han skadat på andra sätt också?” frågade han och jag kände hur tårarna började bildas i mina ögon. Jag skakade smått på huvudet och försökte blinka bort tårarna men misslyckades helt. Tårarna började rinna ner för mina kinder och inom kort stod jag i Justins famn. Han höll mig hårt mot hans bröst och drog en lugnande hand över min rygg.

  ”Snälla prata med mig Adri, jag kan inte hjälpa dig om du inte pratar med mig”

  ”Det finns inget att prata om Justin. Du borde inte veta något utav det här. Jag är ledsen men jag kan inte prata om det här med dig. Jag kan inte säga något mer. Tomas kommer inte att vara glad om han får reda på att jag har berättat det här för dig. Så du kan inte säga det här till någon och Justin jag menar det. Han är läskig som han är nu när han är arg, jag vill inte ens tänka tanken på hur han skulle vara om det här kom ut” sa jag och rös utav tanken. Justin verkade dock inte nöjd med mitt svar då han suckade högt. Men han sa inget, han orkade väll inte bråka med mig längre. Han förstod nog att jag inte skulle säga något mer hur mycket han än försökte få mig att prata så skulle det inte ske.

  För hur mycket jag än ville berätta för honom så kunde jag inte. Jag kunde inte få för mig att berätta. Han skulle inte se på mig på samma sätt då, han skulle inte hålla mig på samma sätt som han gör nu. Han skulle bli äcklad utav mig, hålla sig på avstånd från mig och inte umgås med mig. Det är så alla skulle reagera om dem fick veta vad det är som har hänt här när ingen annan har vart runtomkring. Dem skulle inte vilja vara med mig, jag skulle se skammen i min pappas ögon.

  Jag ville berätta men som sagt så kunde jag inte. Det skulle förändra för mycket. Ingen skulle kunna kolla på mig utan att bli äcklad och jag skulle inte kunna ta det. Då står jag hellre ut med det här än alla dem blickarna som jag skulle få om jag gick ut med vad Tomas gjort mot mig.

 

  Jag stod nu med Justin och 17 andra personer som tydligen skulle följa med på campingen. Vi väntad på 3 personer och det var då Kenny, John och Alex. Dem personer som jag egentligen bara ville ha med på det här, kanske någon till tjej då. Men nu blir vi totalt 22 personer, 12 killar och 10 tjejer som Kenny bjudit in. Jag hade bett honom att bjuda in en liten skala av människor men jag borde ha vetat att Kenny skulle bjuda in så här många. Han är inte en kille som gillar när saker är små

  Efter ytligare sju minuter utav väntan på dem såg jag dem kommandes med stora väskor på ryggen och i händerna. Eller Alex bar väll det tunga medan John och Kenny tog det lättare. Dem var inte särskilt biffiga om man säger så. Det enda som John bar på var två gitarrer -då vi alltid brukade spela gitarr och sjunga runt elden- och sen sina kläder på ryggen. Kenny hade sina kläder på ryggen och en medelstor högtalare i händerna som man kunde koppla upp mobilen till. Alex bar på sina kläder, två tält, sovsäckar, madrasser vilket fick mig att skratta högt då jag visste att madrasserna inte var till honom. Han har sagt att han brukar tälta men då kör han bara på ett litet underlägg, har tycker att det är onödigt att släppa med sig madrass och lägga tid på att blåsa upp den.

  ”Verkar som att dina kompisar använder Alex som deras slav” viskade Justin till mig vilket fick mig att skratta högt, han hade märkt det också. Jag såg hur allas blickar vändes mot mig och nästan alla tjejer gav mig en äcklad blick. Vilket dem inte har gjort förut så jag antar att det har något med Justin att göra. Dem är förmodligen avundsjuka att jag får spendera så mycket tid med Justin.

  I alla fall det här skulle väll bli kul. Eller det hoppas jag i alla fall.

 



 

 

Okej kanske ska passa på att säga samma sak här som på instagram. Jag byter dag som jag uppdaterar på till måndagar istället. Jag ha rnu träningar på söndagar och det tar seriöst upp hela kvällen. Så på måndagar kommer kapitlena komma.

 

Sen vad tycket ni, händer kanse inte så mycket i kapitlet men nu ska dem iväg på den här camping turen och där kommer det att hända en del. Har sett fram emot den här delen enda sedan jag började skriva på novellen :P

 

1, Vad tror ni kommer hända på campingen? Det kommer som sagt hända mycket där :P

2, Adria berättar fortfarnade itne allt för Justin, tror ni det tar lång tid innan hon öppnar upp helt?

3, Sen så vill jag veta vad ni tycker om hela novellen. Vad är bra/dåligt med den? Vad kan jag förbättre? Går den för fort/långsamt? Vad vill ni ska hända? 


Kommentarer
Postat av: cawii

Novellen är perfekt.....

2013-11-19 @ 01:14:54
Postat av: Vicky

1 jag hoppas att adria och justin delar tält så det kan bli jadria+justin moment
2 tror att hon kommer berätta snart:)
3 din Novell är helllllllt perfekt finner inga ord så bra som den e!

2013-11-19 @ 06:20:22
Postat av: hedvig

1: Har INGEN aning, återstår att se;-)
2: Hon berättar ju mer och mer så de kmr nog snart!:D
3: Den är så bra, finner seriöst inga ord. Går i perfa tempo, No words...

2013-11-19 @ 10:51:34
URL: http://blondinerna.horseworld.se
Postat av: Belieber

1. Ingen aning, men dem kommer kanske närmare varann.
2. Tror hon berättar ganska snart. :)
3. Sjukt bra, går inte å beskriva eller förbättra på något sätt!!! :)

2013-11-19 @ 14:57:30
Postat av: Ariana

1: justin håller på med andra tjejer ?

2:JA

3: den är väll okej:) men mer drama och att deras känslor ? Går inte det för fort ?
Annars BRA !

2013-11-19 @ 15:07:16
Postat av: Anonym

Meeeeeeeer såååå bra

2013-11-19 @ 16:59:21
Postat av: Maria :*

Älskar hur mycket Justin bryr sig. Awesome kapitel. Helt perfekt. Tycker att hon borde säga till honom när Tomas är borta.
1. Jag vet inte faktiskt.
2. Hon berättar nog ganska snart :)
3. Jag tror inte att du kan förbättra något med novellen. Den är redan perfekt! Älskar novellen.

2013-11-19 @ 17:31:58
Postat av: Celebnovell

Sjukt bra - precis som alltid.
1, Tror kanske att ännu mer drama kommer till ytan - att Justin håller på med andra tjejer elr något? Eller så blir det inte alls drama och han och Adria kanske erkänner sina känslor? :P
2, Yup
3, Den är perfekt. ♥

2013-11-19 @ 18:32:25
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Postat av: Emmy

Den är perfekt <3

2013-11-19 @ 20:00:46
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Postat av: Fanny

Amazing!!!!!

2013-11-19 @ 20:55:00
Postat av: Josefin

Tycker du skriver jätte bra, och allt kommer i rätt tid.. men tycker att Justin har blivit en riktig mjuk på bara några kapitel..13? och det är rätt så tidigt tycker jag, Jag vet i alla fall inte vad som kommer hända nästa kapitel.. säkert något "speciellt" haha :) och jag tror att det inte kommer ta så lång tid för Adria för att berätta.

Svar: Ja det har gått rätt fort fram men det här novellen kommer inte att bli lika lång som mina tidigare noveller. Sen så har det hänt mycket i novellen då jag hoppat en del. Men pågrund av att den inte kommer bli lika lång så händer saker fortare :)
Just Twitter

2013-11-20 @ 15:19:39
Postat av: Ellen

Jättebra kapitel :D

2013-11-21 @ 12:24:41
URL: http://aboutonedirectionn.devote.se
Postat av: jasmina

jättebra meeeeeeeeer
svar: 1. tror dom kommer erkäna sina känslör och bli tillsammasn eller nåt
2.vet inte men snart kanske
3.De finns inget och ändra för att den är så bar som den är :)

2013-11-21 @ 18:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback