memories Can Come And Go - Kapitel 26 del1

Tidigare kapitel:

  ”Ja minnet är tillbaka och det kom tillbaka när jag kollade in den platsen som jag kraschade på. Jag åkte dit i hopp om att hitta något som kunde hjälpa mig att minnas något. Först hände inget och jag var på väg att gå hem igen när det var något jag såg. Jag kan inte komma på vad det var nu men det var något i alla fall. Och det nästa jag vet är att minnen börjar spelas upp som en film i mitt huvud. Sen vet jag inte hur länge jag satt där innan Tiffany hittade mig”

  ”Hm intressant. Jag hade nog tippat på att det var något i stil som med alla romantiska filmer man ser. Att minnet kommer tillbaka när någon man gillar säger en mening som betyder mycket eller man får en kyss av personen som man gillar”

  ”Det trodde nog alla. Speciellt mina kompisar”

  ”Jag vet att du kanske inte vill prata om det här men jag måste fråga. När ni trodde att ”kärlekens kyss” skulle få tillbaka ditt minne. Var det Tiffany eller Selena som ni tippade på?”  

 



 

 
Tiffanys perspektiv

  "Vad menar du?"

  "Ja du sa att du och dina kompisar också hade trott att det var en kärlekskyss som skulle få tillbaka ditt minne. Då undrar jag fall det var en kyss från Selena du menade? Eller var den en kyss från Tiffany du menade?" frågade Ellen och jag kände hur Justin stelnade till lite när hon nämnde Selena. Men han tvekade inte en sekund innan han svarade som jag antog att han skulle, som dem flesta nog trodde att han skulle göra. 

  "Vi alla trodde Tiffany"

  "Varför? Inte för att Tiffany inte är bra eller något men du var ju tillsammans Selena och du har sagt att ni två inte pratade med varandra"

  "Det var en period där vi två inte pratade ja. Men allt var bara ett misstag och brist på konversation. Jag älskar Tiffany, har alltid gjort och kommer alltid att göra det”

  ”Och Selena då? Hur kommer hon in i allt det här?”

  ”Oh det är rätt komplicerat på den fronten. Vi hade ett bråk innan allt hände och vi gjorde slut. Problemet var bara att jag inte kunde komma ihåg det”

  ”Är du säker på att ni inte bara hade ett bråk då. Ibland har man bråk som verkar som break up” 

  ”Vad menar du?” frågade Justin och jag kollade frågandes på Ellen.

  ”Allt jag menar är att det kanske inte var hundra procent över. Jag menar Selena verkar ju rätt säker på att ni fortfarande var tillsammans” 

  ”Jag vet inte vad Selena trodde att det var mellan oss. För enligt mig var det väldigt tydligt att det var slut mellan oss. Hon var ju till och med anledningen till att det tog slut mellan oss. Eller en av anledningarna i alla fall” sa Justin och vände sig mot mig. Han log stort mot mig och jag kände hur en rodnad spreds på mina kinder. Jag kollade snabbt ner i knät för att dölja det och hörde hur Justin skrattade roat åt mig.

  ”Vad menar du med att det var Selenas fel att ni gjorde slut?” Ellens fråga fick Justin att stelna till bredvid mig. Hans leende försvann och han såg ut att tveka lite innan han svarade.

  ”Jag kan börja från början, lite kortfattat då då. Eh allt började egentligen med att jag och Selena började glida ifrån varandra mer och mer. Vi gjorde aldrig något med varandra längre. Allt gick som på rutin, vi var med varandra för att vi skulle det. Vi var tillsammans och skulle därför vara med varandra. Det fanns knappt några känslor kvar längre. Sen så hade vi ett stort gräll två veckor innan min olycka. Jag försökte prata med henne men hon svarade inte. Jag hörde inte av henne förs än den dagen jag krockade”

  ”Vad pratade ni om då? När hon väll pratade med dig alltså?” frågade Ellen när Justin inte sa något mer men Justin svarade inte direkt. Utan han tvekade och det såg ut som att han övervägde fall han skulle berätta sanningen eller inte.

  ”Den dagen var jag och mamma på middag hemma hos Tiffany. Jag hade bara sett henne en gång tidigare sen vårat bråk eller vad man ska kalla det. Så ni kan ju tänka er hur stelt och pinsamt det var mellan oss”

  ”Eller egentligen så var det väll egentligen inte så pinsamt förs än jag fick mitt utbrott på dig” sa jag och Justin skrattade kort åt minnet.

  ”Fick du ett utbrott på Justin? Varför om jag får fråga?”

  ”Det var framför allt för att Justin satt och klagade på sitt liv. På kändisskapet och det irriterade mig för att det var det livet jag ville ha. Det har alltid vart min dröm och Justin visste om det. Sen så var det lite från vårt tidigare bråk. Eller egentligen var det inte ett bråk men du förstår. Hoppas jag. Men nu när jag tänker efter så känns det väldigt dum, att jag överdrev rätt mycket”

  ”Kanske det, men du var sårad och det kändes rätt då. Men bara en grej, hur hänger allt det här ihop med din relation med Selena Justin”

  ”Åh det kommer. Tro mig allt hänger ihop i slutet”

  ”Oh okej, fortsätt att berätta då”

  ”Åh efter det så sprang jag upp till mitt rum. Stängde in mig i mitt rum och sjöng fram tills Justin kom in” sa jag och visste inte riktigt hur jag skulle fortsätta. Vad exakt jag skulle berätta och fall jag skulle berätta om kyssen. Men jag behövde inte tänka längre innan Justin till min lycka tog över.

  ”Vi började prata om allt som hänt mellan oss och vi typ löste det. Vi började prata om gamla tider och Tiffany ville först inte att vi skulle gå tillbaka till det var mellan oss. Och jag klagar henne inte efter det som hände mellan, efter det jag gjorde mot henne

  ”Vad gjorde du mot henne? Säg inte att du var otrogen mot henne Justin. Jag trodde att du var bättre än så. Jag menar du”

  ”Ellen ta det lugnt. Jag var inte otrogen mot henne, men jag sårade henne på andra sätt istället”

  ”Okej det är tur för dig Bieber. Annars hade jag sparkat dig där ingen kille vill bli sparkad”

  ”Det är inte nödvändigt, jag var inte otrogen mot någon. Eller jag tror inte att man kan kalla det otrogenhet i alla fall” sa Justin och kollade nästan frågande framför sig. Ellen kollade frågandes på Justin men jag visste vad han pratade om. Han pratade om när vi kysstes, det var ju inte hundra procent över mellan dem. 

  ”Vad menar du?”

  ”Eh den dagen så kysste jag Tiffany, alla mina känslor från tidigare kom tillbaka och jag kunde inte hålla tillbaka det. Sen mitt i allt det där så ringde Selena och jag drogs tillbaka till allt. Och låt mig bara säga hur dåligt jag kände mig för att han kysst Tiffany. Så jag berättade för henne vad som händt mellan oss och jag kan ju inte direkt säga att jag hade väntat mig svaret jag fick. Hon sa att hon var lättade över att jag gjort det”

  ”Varför var hon lättad för? Vem skulle vara lättad över att ens pojkvän var otrogen? För jag är ledsen Justin men jag måste nog kalla det där att du var otrogen”

  ”Tro mig, jag förstod ingenting heller först. Jag hatade förväntat mig att hon skulle skrika åt mig eller något. Vilket jag nu känner att jag kanske borde ha hoppats på med tanke på det svaret jag fick” sa Justin och tog en kort liten paus innan han fortsatte ”Hon sa att hon hade vart otrogen mot mig också. Och inte bara att hade kysst en kille. Oh nej, dem hade gått hela vägen. Inte bara en gång, utan tre” sa Justin och det var nu helt tyst inne i studion. Jag satt och kollade runt lite på alla som satt i publiken innan jag kollade på Justin som satt bredvid mig. Han kollade bara tomt framför sig och jag greppade tag om Justins hans som jag hade behövt släppa när jag skulle dra ner min klänning lite. Han vred snabbt blick mot mig och jag gav honom ett litet lugnande leende innan vi båda vände oss mot Ellen igen som nu hämtat sig från chocken.

  ”Justin jag vet inte riktigt vad jag ska säga, allt det här är väldigt mycket att ta in”

  ”Ellen du måste tro mig”

  ”Justin jag vill tro dig, det vill jag. Men det här verkar lite osannolikt, det är så mycket hit och dit. Jag menar Selena verkar som världens trevligaste tjej. Jag menar inte att du inte är trevlig. Det är inte det jag säger. Men du och Tiffany är” Ellen hann inte avsluta sin mening innan några i publiken började skrika en massa saker åt oss. Eller mig snarare.  

  ”Din jävla slampa låt Justin va” ........ ”Jävla hora släpp honom, han tillhör inte dig” ......... ”Om du inte hade kommit in i bilden så hade Justin fortfarande vart lycklig med Selena”

  Men det var inte allt, oh nej. Det var långt ifrån allt. Men jag vill inte tänka på det, jag ville inte höra det. Det sårade mig. Jag menar jag visste ju att det skulle bli så här, att jag skulle få hat. Men att bli kalla slampa, hora och sånt är något som tog djupt. 

  Utan att lyssna  något mer släppte jag Justins hand och ställde mig upp så att jag sen kunde springa av scenen och bort från alla människor, från hatet.

 



 

 

Okej det blev ett kort kapitel med det är som sagt bara part 1. Det var planerat att bli längre men det blev till och med längra än jag tänkt mig plus jag fick inte med allt jag vill ha med så jag delar upp det i två delar.

  Men ta det lugnt mina kära små läsare. Del 2 kommer att komma upp upp någon gång under dagen imorg. Jag har ju börjat på det och vet vad som ska hända så behöver bara få ihop det sisa i ord. 

 

  Men kommentera nu nu vad ni tycker, det kanske inte var den reaktionen som dem hade hoppats på. Men allt dår ju inte riktigt enligt planerna så man får ju göra det bästa utav det.


Kommentarer
Postat av: CelineBieber_Belieber

Asbra, men askort!
Du måste göra längre kapitel👌💕
MuchLove💕

2013-07-27 @ 01:29:08
Postat av: Viktoria

As bra du är fett duktig!

2013-07-27 @ 01:48:19
Postat av: Amanda

Omg, så sjukt bra! Vill bara läsa meer!!

2013-07-27 @ 03:23:51
Postat av: celebnovell

HUR KAN DU AVSLUTA ETT KAPITEL SÅDÄR?! Flippar ut här över att det är så spännande. :O

2013-07-27 @ 13:55:12
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: camilla

Mördare, så får man inte avsluta ett kapitel!! För Bra!

2013-07-27 @ 18:53:06
Postat av: Thea

Så himla braaaaaa! Meeeeeer

2013-07-28 @ 11:11:22
Postat av: Vicki <3

U

2013-07-28 @ 11:13:42
Postat av: Vicki <3

Hahha oj råkade kommentera ist för att rafwra det jag skrivit! Men as bra kapitel asså omg! Älskar det!! Vill bara läsa mer!! När kommer nästa?! LÄÄÄÄNGTAAAARR!! <3333

2013-07-28 @ 11:15:53
Postat av: E

Jätte bra kapitel, men lite kort.
Men annars var det skit bra!💕😘

2013-07-28 @ 11:42:48
Postat av: Rebecca ツ

Jätte bra! Längtar till nästa del !! <33 du dödar mig av längtan!

2013-07-28 @ 12:41:49
Postat av: Maria :*

MEN du kan ju inte bara sluta så där!? ÅHHH LÄGG UTT kapitlet innan jag flippar ut! Längtar till nästa!

2013-07-28 @ 15:24:47
Postat av: A

Men shit vad duktigt du är! Läser hela tiden men sällan jag kommenterar, men ska helt klart bli bättre på de!
Du är grymt bra! Kram :)

2013-07-28 @ 16:02:20
Postat av: Anonym

Jag älskar det men jag går in typ varje dag tycker det borde komma oftare annars är din novell as bra sjukt duktig💕

2013-07-28 @ 18:54:50
Postat av: bieberettes

Hej! Kan du göra en design till min novell blogg om Justin? Snälla! Kram

2013-07-28 @ 22:07:48
URL: http://bieberettes.blogg.se
Postat av: bieberettes

Glömde skriva men har läst alla dina noveller, du ääääägggeerrr!!

2013-07-28 @ 22:08:28
URL: http://bieberettes.blogg.se
Postat av: jasmina

sjuktbra meeeeeer

2013-07-28 @ 22:28:13
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: camilla

Bra!

2013-07-29 @ 07:34:03
Postat av: Anonym

Du gör ett super bra jobb! :)

2013-07-29 @ 12:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback