memories Can Come And Go - Kapitel 26 del 2

Tidigare kapitel:

  ”Din jävla slampa låt Justin va” ........ ”Jävla hora släpp honom, han tillhör inte dig” ......... ”Om du inte hade kommit in i bilden så hade Justin fortfarande vart lycklig med Selena”

  Men det var inte allt, oh nej. Det var långt ifrån allt. Men jag vill inte tänka på det, jag ville inte höra det. Det sårade mig. Jag menar jag visste ju att det skulle bli så här, att jag skulle få hat. Men att bli kalla slampa, hora och sånt är något som tog djupt. 

  Utan att lyssna  något mer släppte jag Justins hand och ställde mig upp så att jag sen kunde springa av scenen och bort från alla människor, från hatet.

 



 

 

Justins perspektiv

  Jag kände hur Tiffanys hand gled ur min och det nästa jag vet är att ser hur hon springer iväg från mig, bort från scenen och in backstadge. Jag ställde mig fort upp efter att jag kommit ur chocken och sprang efter henne. Publiken fortsatte att skrika saker även efter att vi båda kommit av scenen och jag kunde höra dem en bra bit till medan jag började min jakt efter Tiffany backstadge. Men jag hittade henne ingenstans. Jag sprang runt i säkert 10 minuter utan att jag hittade henne. Vart kunde hon vara någonstans? Jag menar hon kan väll inte ha kommit så långt. Eller?

  Efter att ha sprungit runt efter henne ett tag hörde jag hur någon snyftade blandat med mammas och Scooters röster som försökte trösta någon. Förmodligen Tiffany. Jag styrde snabbt mina steg dit och hittade mycket riktigt Tiffany där med mamma och Scooter.

  Tiffany drog snabbt bort blicken när den möt min. Hon kollade ner i marken och pillade med kanten på hennes klänning. Mamma kollade upp på mig och gav mig ett kort leende innan hon gick iväg. Scooter gjorde det samma och klappade mig smått på axeln och sa att han skulle ta hand om allt här innan även han försvann iväg.

  ”Tiffany” började jag och tog ett steg mot henne. Men hon skakade bara på huvudet och fortsatte att kolla ner i marken ”Tiffany snälla kolla på mig”

  När hon inte gjorde som jag bad om tog jag ännu ett steg mot henne så att jag nu stod framför henne. Hon kollade fortfarande inte upp på mig och jag suckade smått irriterat. Jag placerade mina händer på hennes kinder och vred upp det mot mitt så att jag kunde se henne ordentligt. 

  Hennes ögon var rödsprängda, det fanns spår efter tårar som runnit ner längst hennes kinder, hennes smink var lite utsmetat. Men trots allt det där så lyckades hon fortfarande se vacker ut. Fuck, hon skulle till och med vara vacker om hon var helt insmetad i lera. 

  Jag pressade mina läppar mot hennes för jag visste att hon inte skulle lyssna på mig just nu om jag sa något. Det var bara att låta henne lugna ner sig, samla sig lite innan man började prata med henne. Efter att ha kysste henne ett tag lutade jag mig tillbaka lite och lutade min panna med hennes. Jag torkade bort tårarna som rann ner för kinderna med hjälpa av mina tummar som jag drog över hennes smått fuktiga kinder.

  ”Prata med mig Tiffany”

  ”Justin det är inget jag bara är” började hon men avbröt sig mitt i meningen. Hon hade tänkt att ljuga för mig, jag kunde se det på henne. Men till min lycka bytte hon spår och började berätta som det var istället ”Jag tänker inte stå och ljuga Justin. Det dem skrek där inne, det tog. Det tog jävligt djupt”

  ”Tiffany jag vet, jag vet hur det känns” började jag men hon avbröt mig fort.

  ”Nej Justin det vet du inte. Det är inte du som bli kallad hora, slampa och allt det där. Det är jag. Alla älskar dig. Precis som det alltid är”

  ”Tiffany du vet att det inte är sant. Du kan inte låta allt det här komma åt dig så här, det är det dem vill. Du kan inte låta dem vinna”

   ”Jag vet, jag var bara inte beredd på att det skulle vara så här illa" sa hon och jag kollade medlidande på henne. 

  "Kom här" sa jag och drog in henne i min famn. Hennes armar slingrades snabbt runt min nacke och tryckte in ansiktet i mitt bröst. Jag la mina armar runt henne och tröck upp henne närmre mig. 

  ”Det kommer att bli bättre babe, jag lovar. Det kommer bli bättre ska du se”

  ”Nej det kommer det inte. Det kommer inte bli bättre. Dem kommer aldrig att acceptera mig eller oss för det laget. Alla tror att jag är någon hora som snodde dig från Selena och kanske har dem rätt” sa hon och jag stelnade snabbt till. 

  Jag greppade tag om hennes ansikte och tog ett steg ifrån henne så att jag nu kunde kolla ner på henne ”Tiffany jag vill aldrig höra dig säga det där igen. Du är långt ifrån en hora, du är ingenting utav vad dem kollade dig. Du kan inte tro på något dem säger. Dem pratar bara för att dem är avundsjuka på dig. Du är den vackraste och mest fantastiska person jag någonsin träffat. Jag älskar dig Tiffany och jag lovar dig att vi kommer lösa det här på något sätt. Vi kommer att klara det här tillsammans, det gör vi alltid. Visst det kommer inte bli enkelt men vi kommer att klara det”

  ”Lovar du?”

  ”Jag lovar. You and me against the world. Kommer du ihåg?” frågade jag och hon skrattade smått åt minnet. Eller minerna skulle jag nog säga. Vi brukade alltid säga att det var vi två mot världen när vi var mindre.

  ”Nu och för alltid” viskade hon smått och jag nickade kort innan jag pressade mina läppar mot hennes. Hon kysste mig snabbt tillbaka och jag drog återigen in henne i min famn. 

  ”Det har du rätt i. Du är min och bara min Mrs Bieber” sa jag och hon fnittrade smått till och jag såg hur rodnad spreds på hennes kinder ”Vad ska jag göra med dig baby”

  ”Jag vet inte”

  ”Okej. Men vad säger du om att jag tar ut dig på middag efter att jag haft min nästa intervju?”

  ”Middag? Som i en dejt”

  ”Det var vad jag hade tänkt mig” Tiffany slog upp i ett stort leende efter det jag sagt vilket även fick ett leende att spridas på mina läppar. Att se Tiffany glad var allt jag ville.

  ”Det skulle vara ett nöje att gå på dejt Mr Bieber”

  ”Men vad bra då Mrs Bieber”

  ”Oh jag vet inte riktigt om du kan kalla mig Mrs Bieber”

  ”Och varför inte det om jag får fråga?”

  ”Vi är inte gifta om du inte kommer ihåg. Bara förlovade. Jag är inte Mrs Bieber än”

  ”Men du är framtida och det duger mycket väll för mig” sa jag och kysste henne snabbt innan vi började gå ut till bilen.

 

Tiffanys perspektiv

  Jag satt just nu och kollade på Justin som satt med någon person på någon radiostation. Jag satt i rummet bredvid tillsammans med Scooter och Pattie. Jag hade valt att inte vara med på den här intervjun efter det som hände hos Ellen. Visst så fanns det ju inga fans som kunde skrika en massa saker åt mig nu. Men jag var fortfarande inte sugen på att bli utfrågad om mitt och Justins relation. Justin sköte den bra själv så jag hade inget emot att sitta bredvid.

  ”Men bara som en sista fråga Justin innan du sticker. Tror du inte att allt skulle vara enklare om du var singel just nu? Med allt drama och skit. Jag menar dina fans verkar ju inte riktigt gilla henne”

  ”Jag bryr mig inte vad andra tycker om henne. Jag vet vem hon egentligen är och jag älskar henne. Inget eller ingen kan få mig att ändra hur jag känner för henne” sa Justin och innan killen som intervjuade honom hann säga något gick Justin ut ur rummet. Han kom snabbt fram till mig och jag skrattade smått när han buggade sig framför mig ”För jag lov till denna dejt? frågade han och räckte handen mot mig.

  ”Du är så himla fånig Justin”

  ”Kanske det, men bara för dig baby” sa han och böjde sig ner för att kort kyss mig innan han började leda mig ner till bilen.

 

  ”Jag är ledsen att det blev tvungen att bli ett sånt här ställe” sa Justin när vi slagit oss ner på en grill eller något och jag skrattade smått.

  ”Justin jag har redan sagt att det är lugnt att vi äter mig. Jag behöver inte sitta på en fin restaurang för att jag ska vara lycklig. Allt jag behöver är dig”

  ”Åh är inte du bara den sötaste” 

  ”Oh Justin skärp dig. Det här är minst lika bra som den finaste restaurang. Jag behöver som sagt bara du. Plus jag känner mig väldigt sugen på en stor hamburgare och pommesfritt som jag kan tjocka mig med”

  ”Vad ska jag göra med dig?”

  ”Jag vet inte. Men en kyss skulle inte sitta helt fel” sa jag och han skrattade kort innan han böjde sig ner mot mig. Hans läppar var nästan bestämda mot mina och jag greppade tag om kragen på hans tjocktröja för att dra ner honom mot mig.

  ”Jag trodde att du inte gillade att kyssas mitt bland folk”

  ”Håll bara tyst och kyss mig” sa jag och Justin skrattade roat innan pressade sina läppar mot mina.

  Vi satt så ett tag tills Justin mobil plingade till. Justin började snabbt knappa på sin mobil samtidigt som jag hörde hur dörren plingade till också. Vilket signalerade att det var någon som just kommit in eller ut. Jag höjde blicken för att se hur en tjej med brunt långt hår kliva in med två stora killar bredvid sig. Men det var när jag såg hennes profil som jag tyckte att jag kände igen henne.

  ”Justin är inte det där” började jag frågade Justin men hann inte säga klart meningen innan jag fick den besvarad själv. Tjejen vände sig mot oss och det var ingen mindre än Selena Gomez. Justins förra flickvän och galna människa som försöker göra Justins och mitt liv till ett helvete.

  Hon log smått mot oss och tog några snabba kliv innan hon sjönk ner på bänken mitt emot oss.

 



  

 

Så del två är äntligen uppe och jag hoppas verkligen att ni gillar det. Har lagt myckt tid på det för att få det bra.

 

Jag ville även tacka för alla finna kommentarer som jag fick på förra kapitlet. BLev så himla glad när jag såg alla kommentarer och jag hoppas verkligen att ni fortsätter. Det gör mig verkligen jätte glad!! <3

 

Sen bara en fråga. Hur gammla är ni läsare? skulle vara kul att veta.

 Jag är själv 16 och ska fylla 17 ;)


Kommentarer
Postat av: Celebnovell

Har jag nämnt någon gång hur fantastiskt du skriver? För det gör du verkligen, och trots att detta kapitel kom ut nyss så kan jag knappt vänta på nästa. DRAMA IS ON THE AIR ;D

2013-07-30 @ 01:59:01
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Sandra

Eftersom det är natt har jag inget emot att kommentera! Det var bra men men jag vet faktiskt inte de va bra!!❤ Kram

2013-07-30 @ 02:59:57
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Sandra

Eftersom det är natt har jag inget emot att kommentera! Det var bra men men jag vet faktiskt inte de va bra!!❤ Kram

2013-07-30 @ 02:59:58
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Fanny

Awesome!

2013-07-30 @ 08:01:06
Postat av: Rebecca ツ

SJUKT BRA! Du skriver som en Gud. Längtar redan till nästa fast den precis kommit ut , haha.
Svar på frågan : Jag är 13 år c:

2013-07-30 @ 09:03:51
Postat av: camilla

OMG....går det att få mer drama? Shit...du är bah fantastisk när du skriver... Föresten så är jag tretton i oktober!

2013-07-30 @ 09:07:41
Postat av: CelineBieber_Belieber

As bra!
Dramazoon!
Jag är 12 snart 13 C:

2013-07-30 @ 11:13:34
Postat av: Vicky

Sjuuuuukt bra du skriver så himla bra,jag är 13 år :)

2013-07-30 @ 12:54:16
Postat av: Agi

OMG SÅ JÄVLA BRA!! Jag blir 16 i oktober :D Hatar att fylla år sent på året men men :)

2013-07-30 @ 19:59:01
Postat av: Vicki <3

AS BRA KAPITEL!! :) Jag är 14 år :)<3

2013-07-30 @ 23:41:25
Postat av: Biebzstoory

Sjukt bra ❤

Skulle du vilja göra länkbyte?
Ifalla du vill, svara gärna i en kommentar på min blogg ❤

Kram ❤

2013-07-31 @ 11:44:57
URL: http://biebzstoory.blogg.se
Postat av: anonym

Sjukt bra kapitel!! Jag är 13 år :)

2013-07-31 @ 17:05:28
Postat av: love uuu

Fan vad du är duktig! Älskar din novell, en av dom bästa! När kommer nästa?? ♥♥

Svar: ska försöka få upp idag annars kommer det senast imorgon ;)♥♥
Just Twitter

2013-08-03 @ 17:14:41
Postat av: Anonym

Grymt bra! :D Älskar att läsa detta, BEROENDE!!! Hahah :D
Ja e 15 år! ;)

2013-08-19 @ 13:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback